Desperate Housewives

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » ons nov 08, 2006 19:51

sp1keout skrev:Alltså... Det känns verkligen som att det bara är jag som följer Desperades med nöje.

Nejdå, jag har också Desperate högt uppe på min lista! En av mina favoriter bland nuvarande serier. 8) Och som tur är har jag 3-4 klasskompisar som också är fast.. och båda mina syskon, som annars inte ser på många serier. Så det är jag glad över - man vill ju ha folk att dela upplevelsen med.

3x07 var :eek: :eek: och :cry: :cry: Så bra!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » ons nov 08, 2006 21:16

Alltså, jag är helt mållös. Bästa avsnittet den här säsongen? Utan tvekan.

Coolt med en ny granne, va? =)

Nej, men seriously, man grät mer nu än vad man gjorde till säsongsavslutningen av O.C., och då var det ändå Nora av alla som dog, man saknar henne lite :oops:
Felicity Huffman är bäst.
Nej, usch vad sorgligt det var...


Fantastiskt (Hör du det, LWes)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre nov 10, 2006 0:54

3x07
Det började ganska mycket tråkigt tyckte jag, men andra halvan av avsnittet var riktigt bra. Det var ganska förvånande när hon blev skjuten! Jag verkligen hatar när serien vid officiella tillfällen klassas som en komediserie - det där skulle inte hända i en komediserie!
Jag har även hatat Gabrielle unde skiljsmässan. Hon har betett sig helt avskyvärt, men nu verkar hon se sitt misstag.
Ny granne - verkar snäll.
Bra är serien helt klart. Fantastisk... Nej, det tycker jag inte.
Jag tycker Mike-storyn med att han tappat minnet och blivit tillsammans med Edie suger ganska mycket..
Men den svarta polisen som utreder det här med den döda kvinnan och det är hur cool som helst - japp, han skulle kunna komma direkt från One Piece (nej, bara nästan)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån nov 13, 2006 23:59

3x08
Whaaaaaa??? Är den nya grannen en pedofil-jävel? Det hade jag inte väntat mig! och jag kan inte påstå att jag gillar det!
Men annars var det väl ett bra avnsitt. Jag skrattade högt när den lilla pojken frågade om inte tanten kunde gå till affären istället (för att han inte brydde sig om hon dog)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis nov 14, 2006 1:01

Bara sett första avsnittet säsong 3. Men nu borde jag snart få tid att se ikapp. Det ser jag fram emot.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » ons nov 22, 2006 0:08

309 var betydligt bättre än 308

Lynette är puckad i huvut som vanligt. Vem är grannen? Är han _verkligen_ en barnporrsmaniac som tänder på pojkar, som han först framstod att vara?
Delfino är jaaa, thats what i wanna know. Den svarta PI (som LWes sa nästan skulle kunna vara hämtad från One Piece) visar framfötterna igen, vad är det han vill egentligen?
Carlos är tillbaka igen med en liten snevriden sanning, och Tom verkar vara allmänt soft. En aktiv Gabrielle är också kul.
Susan och Ian, men inget Julie och Austin
Men äntligen fick man reda på hur Orson kände Monique...

Hmm. Nora försvann och Morsan Hodge och "Grannen"/"Hero" kom... undra vad som mer kommer hända med personen i casten. Jag är fundersam på mysteriet Paul & Zack Young x Ms. Hubert. Var det inte det som hela serien handlade om från början? (Ah, typ då, menar jag)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons nov 22, 2006 1:27

Ja visst, det fortsätter att vara bra!

sp1keout skrev:. Den svarta PI (som LWes sa nästan skulle kunna vara hämtad från One Piece)

Vilket DF tror du han har ätit? Jag gissar på eller "Deka Deka no Mi" (Detective Detective Fruit) Att komma på frukter är svårare än man kan tro! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tor nov 30, 2006 6:59

3.07 var hejdundrande. Säsong 3 går bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » ons dec 06, 2006 1:15

Ah, men han... Jag sitter här och kollar på Sex and the City och så ser jag Charlotte och Trey nu... och det är ju han som är Orson Hodge-killen i Desperades. Och tvärtom såklart! :idea:
Att jag inte tänkt på det tidigare - jag börjar bli gammal. :x
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis jan 09, 2007 22:57

311, hejdundandrans vad intressant det var! Yahoo! Desperados is back!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » ons jan 10, 2007 5:50

sp1keout skrev:Ah, men han... Jag sitter här och kollar på Sex and the City och så ser jag Charlotte och Trey nu... och det är ju han som är Orson Hodge-killen i Desperades. Och tvärtom såklart! :idea:
Att jag inte tänkt på det tidigare - jag börjar bli gammal. :x

Agent Cooper goddamnit! Apropå det: (spoiler DHW 3x01) fågeln som skrek "Orson, no!" var en Twin Peaks-referens som fick mig att le.

För övrigt var 3x11 ett mycket bra avsnitt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sp1keout » mån jan 22, 2007 23:45

WOW! 312. The Young's are back
Bara en sån sak! ^^
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis jan 23, 2007 16:09

313 är också jättebra. Jag gillar verkligen den här serien.

Börjar bli sugen på att köpa DVD-boxen och se första säsongen, för det var jättelänge sedan, verkligen...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån feb 19, 2007 2:04

3x14
Jag älskar Andrew! :lovebunny:

"You've never met Bad Andrew. Hurt my mom, and you will." :D

Kul med scenerna då han jobbar på restaurangen också! "Floor is looking pretty clean right now, isn't it?"
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sp1keout » lör aug 11, 2007 21:08

Såg avsnittena 3x14 t.o.m säsongsavslutningen igår och idag.
Jag ska väl vara realistiskt och säga att den här serien är väl inte bäst, och den förtjänar säkert den kritik den får.

Men det är någonting speciellt med den som gör att jag bara inte kan sluta titta, jag älskar verkligen karaktärerna, utvecklingen, dramat, området, twisterna.

Jag tycker Desperate Housewives är bra! Så det så!

(spoiler säsongsfinalen) Ninja-plumber! Betrayal, Success and... Suicide.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör aug 11, 2007 22:04

sp1keout skrev:Men det är någonting speciellt med den som gör att jag bara inte kan sluta titta, jag älskar verkligen karaktärerna, utvecklingen, dramat, området, twisterna.

Jag tycker Desperate Housewives är bra! Så det så!

Den mesta dåliga kritik jag hört om Desperate är här på BF, märkligt nog. Det är den enda tv-serie som både jag och min syster med man och min lillebror med flickvän alla är överens om hur bra den är. Och jag har tre (f.d) klasskompisar som också älskar serien, så både de och jag skulle helt klart säga att den är välskriven. Om man sen tycker om den eller inte är en annan sak. Du är hur som helst inte ensam om att tycka den är bra, var vad jag ville komma fram till. ;)

Go Desperate! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tam » sön aug 12, 2007 1:34

Ja, go Desperate. Har inte hunnit se andra halvan s3 än. Men ser fram emot att göra det. Tycker om serien.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav mrkinneyitsyou » tis aug 14, 2007 1:08

Nån som vet hur mycket av serien som visats på tv egentligen? Kommer inte ihåg hur mycket jag sett i fråga om säsonger och så :P
R.I.P QAF 31/3 2006 - 9/7 2007

513; 9/7 2007, 20.35-22.00

.::There's a fine line between an hobby and an addiction::.
Användarvisningsbild
mrkinneyitsyou
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 10 jul 2007

Inläggav Glorificus » tis aug 14, 2007 1:28

mrkinneyitsyou skrev:Nån som vet hur mycket av serien som visats på tv egentligen? Kommer inte ihåg hur mycket jag sett i fråga om säsonger och så :P

Kanal 5 har tagit säsongsuppehåll mitt i säsong tre. Det senaste som visades var 3x15. Det finns åtta avsnitt till. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav mrkinneyitsyou » tis aug 14, 2007 1:31

Aha, tack :P vad konstigt att de tagit säsongsuppehåll mitt i säsongen! Försökte läsa lite avsnitts-summaries från slutet av säsong 3 men kände inte igen mycket..tur att det inte var några allvarliga spoilers :D
R.I.P QAF 31/3 2006 - 9/7 2007

513; 9/7 2007, 20.35-22.00

.::There's a fine line between an hobby and an addiction::.
Användarvisningsbild
mrkinneyitsyou
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 10 jul 2007

Inläggav HeY » mån okt 01, 2007 22:44

4x01
Åh vad bra! Så mycket jag skrattade. Skönt att DH är tillbaka :popcorn:
Älskade när Bree blev stabed: "Oh my baby!" :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån okt 01, 2007 22:58

4x01 Jag tyckte också att det var bra.
Kul att Nathan Fillion är med. Den nya familjens hemlighet verkar ganska spännande.
Synd att Edie överlevde dock, jag har ogillat henne från första början. Men scenariot dom satt upp ny lär skapa scysst drama så det är väl OK.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor okt 25, 2007 13:35

4x04
Hysteriskt roligt avsnitt!
Susan och det nyinflyttade gayparet!! :lovebunny:

Bob: "Lee, you're the one who said moving here would be better for Rafael."
Susan: "Oh. So there's a... There's three of you? Well that... must be... cosy!"
Lee: "... Yes. We're gay mormons."
Bob: "Susan, um... That's Rafael."
Susan: "Oh, haha... Rafael is your dog, of course, you know, because you folks can't have kids."
:D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 23:52

4x06
Felicity Huffman, du är helt otrolig :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis dec 04, 2007 18:15

Senaste avnsittet: :o Jättebra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 18:49

LWes skrev:Senaste avnsittet: :o Jättebra!


Ja verkligen! Lynettes skrik där på slutet var verkligen otroligt hjärtskärande. Den kvinnan kan skrika med känsla :eek:

BTW, jag förstord riktigt inte en sak: Igår när jag såg det så tänkte jag "Shit, Lynettes hus är borta. Den kvinnan har väl varit med om nog på ett tag?". Men nu såg jag om sista scenen och var det inte deras hus som de gömde sig i, och skriker inte Lynette "Tooom!"? Var det alltså tantens (jag kunde namnet alldeles nyss men glömde bort) hus som blåsts bort och de andra är fast under ruinerna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis dec 04, 2007 19:39

HeY skrev:
LWes skrev:Senaste avnsittet: :o Jättebra!


Ja verkligen! Lynettes skrik där på slutet var verkligen otroligt hjärtskärande. Den kvinnan kan skrika med känsla :eek:

BTW, jag förstord riktigt inte en sak: Igår när jag såg det så tänkte jag "Shit, Lynettes hus är borta. Den kvinnan har väl varit med om nog på ett tag?". Men nu såg jag om sista scenen och var det inte deras hus som de gömde sig i, och skriker inte Lynette "Tooom!"? Var det alltså tantens (jag kunde namnet alldeles nyss men glömde bort) hus som blåsts bort och de andra är fast under ruinerna.

Mmm, tantens hus är borta och Lynettes familj försvann väl med huset? Var alla barnen också där? Om hennes man och 3 (4?) söner alla dör är det väl lite väl överdrivet. Jag hoppas att ingen är död, inte katten heller.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 19:44

LWes: De skyddade sig ju i källaren, så jag tror bara att huset ligger över dom och att de inte kan komma ut. Jag tror inte att de skulle våga döda 5 barn, en tant, en man och en katt bara så där i primetime TV.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 19:49

Oj!! Låter bra! Vilket avsnitt är ni på nu grabbar?
Vad heter det, uh, är denna säsong som de andra typ?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 19:54

sp1keout skrev:Oj!! Låter bra! Vilket avsnitt är ni på nu grabbar?
Vad heter det, uh, är denna säsong som de andra typ?


4x09, avsnittet heter Something's Coming. Serien är väl som den alltid har varit typ. Fast jag tycker den är bättre nu än i säsong 2. Det är dramedi och jag tycker att detta avsnittet var mest drama. Spännande och rörande.
Senast redigerad av HeY tis dec 04, 2007 22:29, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron