Desperate Housewives

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 18:40

Det finns verkligen inget kvar av serien nu, vet inte ens varför jag tittade på detta avsnittet... 2.02 Slut på idéer? Mamma kommer inte överens med sonens fru, mamma misstänker otrohet, mamma lägger sig i och vill förstöra. We did that last year.

Gabrielle och Carlos: löjliga
Tom och Lynette: tråkiga
Mike/Susan: whatever
Susan/Edie/The Ex: who cares
Bree/George/mamman/försäkringen: gäsp
De nya grannarna: stor gäsp
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 18:58

2.03: tyckte avsnittet verkade börja okej, men sen föll det som ett korthus. Same shit som tidigare denna säsongen, nästan än värre. Nästa avsnitt tänker jag läsa omdömen om innan jag möjligen ser det, för jag skulle utan problem kunna dumpa serien nu.

Och äntligen börjar det komma artiklar om hur ej bra s2 är, spoilar tom 2.03 och är från dailynews.com: Cleanup needed for 'Housewives'

Last year, when one of the opening images in the premiere episode of ABC's "Desperate Housewives" was that of cherry preserves being mistaken for blood, it signaled a sensibility and creativity that was fresh and funny.

Last Sunday, when one of the images in the latest episode of "Housewives" was that of Alfre Woodard's Betty claiming that the blood on her clothing actually was cherry preserves, it signaled something else entirely. In a word, laziness.

We're now three episodes into the second season of "Housewives," and the show still doesn't seem to have any traction. Even the twists aren't as twisted as they used to be: The climax of Sunday's show had George (Roger Bart) passing a lie-detector test, even though we know he killed Bree's late husband, Rex, by slowly poisoning him.

How did he pass the test?

As Norm Macdonald used to say when hosting "Weekend Update" on "Saturday Night Live," "Ripped from the pages of Duh! magazine ..." George has access to every pharmaceutical there is, and certainly one of them would keep him calm under the duress of such a test. It's a no-brainer. It's also a no-exciter.

What's wrong so far this season, for the most part, has been the tone. Seeing Felicity Huffman's Lynette back in the corporate world was a good touch, but not when her boss, played by Joely Fisher, is such a cartoonish shrew. Subtle digs, jabs and thrusts, not cartoon mallets and anvils, should be the weapons of choice. Think of the smug sexiness last season of neighborhood madam Maisy Gibbons (Sharon Lawrence), and her verbal jousts with Marcia Cross' Bree, to recall what's missing so far this sophomore season.

Splitting up the four main housewives, and giving them nothing unified to do, hasn't helped things, but this guy-in-the-basement thing with Betty thus far has wasted not only Woodard's talent, but our time as well. The Gabrielle-Carlos scenes, with Eva Longoria and Ricardo Chavira, have been the best-written this year, but there's only so much you can do when separated by a prison table. Longoria's scenes Sunday with Jesse Metcalfe, as her ex-lover John, close a story line that already ended. She did, however, get a new car - but when an Aston-Martin is more memorable than these leading ladies, the writing's to blame.

Perhaps George can snap, and start killing the residents one by one, and force the housewives to band together, Nancy Drew-style, to catch the murderer. Or the unresolved stories and departed characters from last season can return. Or series creator Marc Cherry can write a script for a change. Anything that would help is needed, before "Housewives" goes from stalled to stagnant.

By the way, this isn't knee-jerk-reaction, sophomore-season sour grapes. ABC's "Lost" is in its sophomore season, too, and it knocks my socks off. "Lost" isn't lost at all, but "Desperate Housewives" is leaning dangerously in that direction.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 19:10

Jag har läst andra tveksamma artiklar/krönikor också. T ex verkar TV Gal på zap2it lite osäker på S2 vill jag minnas. Känner definitivt att denna säsong är "meh", men fortsätter titta... Kommer dock troligtvis inte orka se hela säsongen om det fortsätter så här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 19:45

Får kolla in TV Gal, detta var första artikeln jag upptäckte bara, nästan som ingen vågar kritisera serien. Tycker det är konstigt att tittarsiffrorna verkar hålla i sig ändå, DH är det mest sedda programmet?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 19:52

Här är länken för de intresserade:

TV Gal om DH

Jag tycker också att det är konstigt med tittarsiffrorna, men kanske vill folk ge S2 en riktig chans? Kanske ser vi ingen större förändring förrän avsnitt sju eller nåt sånt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 20:19

Både TV Gal och Daily News beskriver problemen bra tycker jag, hoppas det visar sig i tittarsiffrorna också, som serien är nu förtjänar den inte att ses av över 20 miljoner (eller vad de exakta siffrorna är).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons okt 12, 2005 22:07

Illyria skrev:Och äntligen börjar det komma artiklar om hur ej bra s2 är, spoilar tom 2.03 och är från dailynews.com: Perhaps George can snap, and start killing the residents one by one


Det skulle jag verkligen uppskatta!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör okt 15, 2005 10:38

På tvguide.com:s första sida har de just nu pollen:

Is Desperate Housewives in a sophomore slump?

No! This season is just as great as the first. 38%

Yes! The antics are so over-the-top that it just isn't funny anymore. 61%


Vi tycks inte vara ensamma...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » lör okt 15, 2005 17:16

Det gör mig glad :twisted:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis okt 18, 2005 20:45

Vi är verkligen inte ensamma om vår kritik på DH. Från tvguide.com:

WISTERIA HYSTERIA: The creator of Desperate Housewives rebuffs the rants of critics who have opined that the Sunday sudser — despite averaging 27.2 million viewers a week, up from last season — has hit a sophomore slump creatively. "Yes, we're trying some new stuff," Marc Cherry tells the Associated Press. "Some of it might work. Some of it might not. They can't all be gems." Although he did not write any of this season's first three episodes himself, Cherry accepts "the credit and the blame for everything that goes on screen." Unless you want to blame Rod Lurie. Marc's cool with that, too.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis okt 18, 2005 20:51

2.04 var faktiskt bättre än de tre första avsnitten, jag hatade inte det, men det var ändå inte mer än ett okej avsnitt. Fortfarande slump.

De testar nya saker som inte fungerar = de har ingen aning hur serien ska fortsätta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis okt 18, 2005 21:24

Jag tyckte att fjärde avsnittet var sämst hittills den här säsongen. :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis nov 22, 2005 6:02

Sett första säsongen. Tycker det är en bra serie. Förstår inte varför ni dissar säsongfinalen så. Tyckte den hade mycket bra. Fr a
när Bree får dödsbudet. Det var så oerhört sorgligt. Bree är min favorit. Gillar dom alla fyra kvinnorna, och jag tyckte serien hade bra storylines genom hela säsongen. Shaft var med några avsnitt också. Cool katt.
Gillar inte psykona i serien så mycket. Zack är bara skitjobbig. Brees stalker var inte heller särskilt underhållande. Och berättarrösten; tyckte om dom första och det sista när det var Mary Alice som pratade. Annars var det rätt meningslöst. Dom där kollagen på slutet av avsnitten är sällan särskilt snygga.
Men överhuvudtaget; jag gillar serien. Även på slutet. Det är med rätt stor entusiasm jag går in på säsong 2.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Ankh » ons nov 23, 2005 0:14

Såg precis avsnitt 206 och 207, vilka jävla avsnitt!

Äntligen börjar det verkligen hända saker, den skumma nya familjen fick ett exsistensberättigande. Shit vadkommer hända med Gabi's bebis?!?!?! Hoppas hon får behålla den :S

Hoppas Mike och Susan blir i hop igen. Hoppas George dör.... Antihistamin my ass!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 30, 2005 10:52

2.08, vilket jävla bra avsnitt!! :o Nog det bästa DH-avsnitt jag sett någonsin.
Historien om nunnan, haha! George karaokescen. När Susans farsa börjar kommentera hennes "tight little ass" och hon säger att hon är hans dotter bara för att få stopp på honom. Lynettes dialog med den unge killen på jobbet.

Väldigt välskrivet och bra gjort. Detta får mig att få upp förhoppningen för serien igen. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » ons nov 30, 2005 17:37

Hm, låter otroligt, men eftersom jag fortfarande ser serien (dock flera dagar efter sändningen) så får jag väl se själv om några dagar...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons nov 30, 2005 18:47

Yog: fel avsnittsnummer? Jag har sett 8 men inte 9 och det verkar handla om 9.

Jag ser också avsnitten flera dagar senare, har inte orkat ta itu med 9 ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 30, 2005 20:36

Illyria skrev:Jag ser också avsnitten flera dagar senare, har inte orkat ta itu med 9 ännu.


Ja, 8 har ju jag också sett kom jag på och det var inget speciellt. Kommer knappt ihåg vad som hände...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön dec 04, 2005 23:49

Nu har jag sett ifatt dom två senaste avsnitten. Ganska bra faktiskt. Bättre än vad det varit på länge. Hoppas att det fortsätter så.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån dec 05, 2005 2:33

Jag har äntligen (well) sett avsnitt 9 nu och det var väl... inget speciellt. De verkar ha glömt bort att serien klassas som en komediserie. Hände det något som kan klassas som komedi? Nej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons dec 28, 2005 11:36

Vi är inte ensamma om att vara mycket tveksamma till DH (varför kan jag inte bara sluta se serien?!) -- Ausiello på tvguide.com plats 8:

Question: Just saw your website for the first time. Gosh, you are an egomaniac! I always wondered. — Marissa

Ausiello: What's that you ask, Marissa? What are my picks for the 10 worst shows of 2005? I thought you'd never ask!


1. 2005 MTV Video Music Awards: A three-hour pile of overproduced horse poop. Note to viewers: Next time the VMA host feels the need to repeatedly tell you that "anything can happen," trust me: Nothing will.
2. The War at Home: Turns out War is hell and horribly written.
3. The West Wing (debate episode): Just like a real presidential debate, only duller.
4. Saturday Night Live: The women still rock, but the rest of the show feels about as desperate as one of Horatio Sanz's midskit giggle fits.
5. Queer as Folk series finale: Earnest, pretentious and painfully self-aware. At least it ended on a consistent note.
6. Inconceivable: Angie Harmon said she immediately fell in love with the script, leading me to question both her eyesight and literacy.
7. Taradise: Makes the apocalypse look downright inviting.
8. Desperate Housewives: I hate to say I told ya so, but, well, I did.
9. Head Cases: Small doses of Adam Goldberg? Good. Large doses? Not so much.
10. Nip/Tuck season finale: Sharks! They're everywhere! And they're jumping! Help!
Senast redigerad av AKS tor jan 05, 2006 1:45, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:38

Jag älskar den här serien. Den är så otroligt komisk.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav AKS » tor jan 05, 2006 1:45

Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)

http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor jan 05, 2006 2:18

AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)

http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896

Är du sarkastiskt eller inte. :?

OhMySpike skrev:Jag älskar den här serien. Den är så otroligt komisk.

I början tyckte jag att det var roligt att serien var som den är. En dramaserie med knasiga och komiska inslag, men när den började vinna priser t.ex. EMMY för bästa komediserie började jag bli väldigt irriterad för att det är inte en komediserie! Det är en dramaserie som är lite rolig ibland. En komediserie är 20 minuter och är (eller försöker vara) rolig hela tiden. Även om DH är roligt ibland har jag aldrig skrattat åt det.
Om DH är en komediserie vad var då inte Buffy och Angel? Dom serierna var hur roliga som helst. Underbar humor. Men precis som 24 och West Wing klassades dom som dramaserier.
Grrr. Det får mig faktiskt att gilla DH mindre. Men dom senaste avsnitten har varit ganska bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:39

LWes skrev:I början tyckte jag att det var roligt att serien var som den är. En dramaserie med knasiga och komiska inslag, men när den började vinna priser t.ex. EMMY för bästa komediserie började jag bli väldigt irriterad för att det är inte en komediserie! Det är en dramaserie som är lite rolig ibland. En komediserie är 20 minuter och är (eller försöker vara) rolig hela tiden. Även om DH är roligt ibland har jag aldrig skrattat åt det.
Om DH är en komediserie vad var då inte Buffy och Angel? Dom serierna var hur roliga som helst. Underbar humor. Men precis som 24 och West Wing klassades dom som dramaserier.
Grrr. Det får mig faktiskt att gilla DH mindre. Men dom senaste avsnitten har varit ganska bra.


Jag håller med dig till 100% LWes, DH är ingen komediserie! De skulle inte fått det priset (de kunde gett det till t.ex Scrubs istället, mycket roligare!). Visst så kan den vara hysteriskt rolig ibland, precis som du säger att Buffy/Angel kan vara ibland. Men att den är rolig hela tiden stämmer ju inte, det är på många fler sätt en dramaserie än en komediserie!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jan 05, 2006 2:46

LWes skrev:
AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)

http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896

Är du sarkastiskt eller inte. :?


Jag var så sarkastisk som det är möjligt att vara. =)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 3:01

AKS skrev:
LWes skrev:
AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)

http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896

Är du sarkastiskt eller inte. :?


Jag var så sarkastisk som det är möjligt att vara. =)


Påminner mig om Kirsten i O.C när jag läser den artikeln. Håller med om att de är så "fräsha" i DH.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor jan 05, 2006 3:12

HeY skrev:
AKS skrev:
LWes skrev:
AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)

http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896

Är du sarkastiskt eller inte. :?


Jag var så sarkastisk som det är möjligt att vara. =)


Påminner mig om Kirsten i O.C när jag läser den artikeln. Håller med om att de är så "fräsha" i DH.


Jag tycker inte att det är något så många serier gör, förutom det HeY nämnde, kan jag inte komma på någon direkt. Men det är inte heller alls någonting speciellt, så jag kanske bara inte kommer på det för att det är så naturligt, eller nåt.
Det låter i alla fall helt ok för mig, för jag hatar den karaktären som jag sällan hatar karaktärer.
“You hear me, you frickin' leech? I'm comin' to nail your scrawny hide to the floor!.”

Jag hoppas att dom snart dödar någon av huvudperson-fruarna, det skulle liva upp stämningen lite och göra det lite spännande och ett möjligtvis intressant mysterium.[/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 3:23

LWes skrev:
Jag tycker inte att det är något så många serier gör, förutom det HeY nämnde, kan jag inte komma på någon direkt. Men det är inte heller alls någonting speciellt, så jag kanske bara inte kommer på det för att det är så naturligt, eller nåt.
Det låter i alla fall helt ok för mig, för jag hatar den karaktären som jag sällan hatar karaktärer.
“You hear me, you frickin' leech? I'm comin' to nail your scrawny hide to the floor!.”

Jag hoppas att dom snart dödar någon av huvudperson-fruarna, det skulle liva upp stämningen lite och göra det lite spännande och ett möjligtvis intressant mysterium.[/spoiler]


Ja, och kanske skulle hon då kunna bli det nya "spöket" (ta över efter Mary Alice!).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav OhMySpike » fre jan 06, 2006 18:23

LWes skrev:
AKS skrev:Well, DH försöker verkligen komma på saker som aldrig gjorts tidigare. Det är idéer som den som länkas till nedan som får serien att kännas så fräsch. (SPOILERS om ni följer länken.)

http://www.hollywood.com/news/detail/id/3473896

Är du sarkastiskt eller inte. :?

OhMySpike skrev:Jag älskar den här serien. Den är så otroligt komisk.

I början tyckte jag att det var roligt att serien var som den är. En dramaserie med knasiga och komiska inslag, men när den började vinna priser t.ex. EMMY för bästa komediserie började jag bli väldigt irriterad för att det är inte en komediserie! Det är en dramaserie som är lite rolig ibland. En komediserie är 20 minuter och är (eller försöker vara) rolig hela tiden. Även om DH är roligt ibland har jag aldrig skrattat åt det.
Om DH är en komediserie vad var då inte Buffy och Angel? Dom serierna var hur roliga som helst. Underbar humor. Men precis som 24 och West Wing klassades dom som dramaserier.
Grrr. Det får mig faktiskt att gilla DH mindre. Men dom senaste avsnitten har varit ganska bra.


Jag tycker inte heller att det är en komediserie, men jag tycker fortfarande att den är komisk.
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron