House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons apr 08, 2009 23:48

(spoiler 5.20) AJ! NEJ! Det här var för sorgligt. :unlove: :cry: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav chanda » fre apr 10, 2009 22:14

house5x20

Kutner! varför dör alla bra karaktärer i denna serie? :(
men som sagt kommer att bli riktigt intressant och se hur detta kommer att på verka de andra karaktärena speciellt med House.
Hugh Laurie :lovebunny:
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 12, 2009 22:53

5x20 näe :(
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tis apr 14, 2009 14:06

5x21
Jäklar vad bra House är nu. Hela den här säsongen, och seriens ökade karaktärsmedvetenhet dom två senaste eller så, har förstås varit skitbra, men nu... Kutners (fortfarande snyft) död, effekterna av den, frieriet (tårar i mina ögon, sann historia), och slutet i 5x21 med House som ser Cutthroat Bitch och hans min. Freakin' love this show again och entusiasmen inför serien känns inte avlägsen hur den var en gång i tiden vid tiden för första säsongen.

HAUS!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 14, 2009 19:31

(spoiler House 5x20) Är det sant att de dödade Kutner för att Kal Penn skulle börja jobba för Obama? Jag har läst det på ett par ställen men inte riktigt förstått om det är ironi eller inte.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tis apr 14, 2009 19:48

MissKittyFantastico skrev: (spoiler House 5x20) Är det sant att de dödade Kutner för att Kal Penn skulle börja jobba för Obama? Jag har läst det på ett par ställen men inte riktigt förstått om det är ironi eller inte.

Ingen ironi. Jag tror det var hans föräldrar som var poltiskt aktiva och därifrån har han intresset, fast det var inte förrän Obama gick till val som det blommade upp och hans själv blev ordentligt aktiv. Så när möjligheten att jobba för Obamas administration öppnade upp sig, var det väl ingen större tvekan.

Han tar det inte för otroligt att återvända till skådespeleriet en dag men det är på intet sätt i hans fokus just nu.

Avhoppet kändes lite bättre efter det här. Bara lite. Jag saknar honom fortfarande en hel, hel, massa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav chanda » ons apr 15, 2009 22:52

5x21 håller med att från den kraftiga dipp den hade i mitten så har de sista avsnitten varit ganska bra. Lindsay McKeon :) (Tessa )
Amber :)
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav eriked » fre apr 17, 2009 18:36

Idag kan man köpa House säsong 1&2&3 för 489 på CDON. Rätt nice om man är lagd åt det hållet.
http://cdon.se/10_%C3%A5r/

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön apr 19, 2009 0:44

Ja, 5x21 var riktigt jäkla bra. Finafina ögonblick mellan House och Wilson, Camerons propose-that-you-proposal (även om jag vill ha ihop henne med house fortfarande). Cuddy när hon gick och kollade så att Cameron inte var kär i House. <3 Jag gillade det mesta. som vanligt kommer jag knappt ihåg fallet, men det gör inget, jag förväntar mig inte att fallen skall vara intressanta :)
Hade blivit spoilad att Amber skulle dyka upp, men det var roligt ändå. jag hatade ju henne nästan ända tills hon dog, men precis i slutet gillade jag henne en hel del.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 11, 2009 9:11

5x23

Fallet var väl hyfsat oengagerande men lite äckligt med huden som lossnade. Cameron är allt bra tramsig. Tycker att hon blir fånigare och fånigare. Chase vet man i alla fall var man har honom.

Jaha, då hände det som hintats större delen av den här säsongen. House och Cuddy. Såvida inte det också är en hallucination från Houses sida. Jag är faktiskt inte så förtjust i den linjen, tycker det är bättre när de är motståndare och käftar än när de går och trånar efter varandra. Hade faktiskt hellre sett Wilson och Cuddy tillsammans. Även om jag gillat Amber-hallucinationerna och allt runt det så blev jag faktiskt lite missnöjd över avsnittet på grund av detta. Hoppas finalen rättar till den känslan imorgon.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 12, 2009 8:59

Var är House? Jag hoppades ju på att kunna se finalen till frukost, men avsnittet har inte dykt upp än någonstans. Vojen vojne.

(edit) Hittade. Var bara gömt på ett klurigt sätt. (/edit)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 12, 2009 10:58

5x24

Meh!!!

Väldigt bra avsnitt. Värdig säsongsfinal.

Jag gnällde på House och Cuddy, men i det här avsnittet fick jag liksom vänja mig vid tanken och var rätt ok med det, men det visade ju sig som jag misstänkte att det inte var på riktigt.

Kutner!
:lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » tis jun 02, 2009 2:00

Har äntligen fått sett finalen, tillsammans med Annica och hennes goa göteborgare.

Såklart synd att House/Cuddy-grejen var en hallucination :( Det var så mysigt, och House var så glad. Nu blev det psyket istället. Så kan det gå. Nästa säsong blir intressant.
Camerons bettende kanske var lite konstigt, men det fick ju sin fina förklaring när Chase fattade galoppen (konstigt att inte House gjorde det, men han fick ju åtminstone puttat Cameron i rätt riktning igen.)
Tycker att fallet i finalen var riktigt intressant och underhållande för en gångs skull också. Och fint på slutet när även hans högra hjärnhalva accepterade tjejen. :)


Det känns bra att kunna avsluta med ett rungande HAUS!!! Den här säsongen har varit bra känns det som.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör sep 05, 2009 12:12

Förbånkat snygg S6-Houseposter.

Bild

Det är riktiga ormar på den riktiga Hugh Laurie, vilket får min ormskräckiga själ att rysa sönder...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » lör sep 05, 2009 13:57

Om han bara hade varit naken och visat lite rumpa hade det där varit weed-rigt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tis sep 22, 2009 10:13

(spoiler 6.01) Well, that was... freaking excellent. Även om jag var helt ospoilad så när det började utan de vanliga creditsen och en helt ny roll-lista trodde jag faktiskt att de skulle ge serien en ordentlig makeover och fortsätta i det här spåret, kanske med House som fick stanna på psyksjukhuset och hjälpa patienter samtidigt som han gick i terapi eller nåt. Which would have been fine with me. Inte minst för att André Braugher fanns där och han är fortfarande högt på listan över mina favoritskådisar. Nu antar jag dock att det återgår till gamla vanliga House som vi känner det fr.o.m. nästa vecka, även om jag verkligen verkligen hoppas att vissa av förändringarna vi sett i karaktären stannar ett tag så att det här betydde någonting och det inte är tillbaka till Grumpy House Solves Cases of the Week igen, precis som förr.

Enda egentliga felsteget var väl att det blev väl smörigt med speldosan och tjejen som började prata och spela cello (förresten samma Bach-stycke som redan används i det fenomenala West Wing-avsnittet om mentala problem så det kändes lite typiskt och direkt när jag förstod att hon skulle börja spela cello så bara VISSTE jag att det skulle vara det stycket... "For He is an Englishman" används förresten också i WW kom jag på nu). Men Hugh Laurie fick göra lite andra saker än vanligt och det ska som sagt bli väldigt intressant att se hur det här avsnittet påverkar resten av den kommande säsongen. Jag vill baske mig ha nästa veckas avsnitt NU!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tis sep 22, 2009 14:49

House!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » tis sep 22, 2009 23:54

det var sjukt bra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons sep 23, 2009 0:16

6.01:
Jag håller helt klart med om att det vore trevligt om karaktären och serien utvecklas lite nu, även om jag inte för hela världen vill ha bort Grumpy House. Vi får väl se, det känns som de kommer gå tillbaka till formen de haft nu iaf, men karaktärens House utveckling vore väldigt konstigt om de bortser ifrån.
Störde mig också en aning på smörigheten och hur det var ett enkelt pussel för house att lösa för att göra tjejen frisk, men det var också väldigt fint... :)
Det var också smörigt och fint när Alvie började ta sin medicin på slutet. :)

Avsnittet har 10.0 av 10 på imdb. vilket såklart inte betyder så mycket, men ändå. 140 av 149 som röstat har gett det en tia.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons sep 23, 2009 22:06

6x01
Ja, det blev en klick smör, men vadfan, jag föll för det. Tyckte om det. Tyckte det passade. Tycker att House (the Series) sällar sig till sådant emellanåt och kanske är det därför det kändes som det passade in. Jag vet inte. Men jag vet att jag tyckte det blev fint och jag vet att jag tyckte hela avsnittet var ruskigt starkt och antagligen det bästa avsnittet av House (the Series) hittintills.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor sep 24, 2009 0:15

6.01

Fantastiskt. Riktigt ruskigt bra. Satt fullständigt koncentrerad igenom hela avsnittet. Nu behöver bara Bones komma tillbaka i gamla banor och SN fixa till sig lite så är hösten räddad. Om inte det sker så kan jag nog tänka mig att nöja mig med bara House om det fortsätter vara så här bra. Det räcker liksom för mig.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Matt » fre sep 25, 2009 14:15

6x01
Svinbra. Lika bra som svininfluensan är läskigt. Fan vad Dr. Beasly var snygg. Hoppas hon kommer vara med mer. Hoppas institutionen kommer vara med mer.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav The Fucking Easterbunny » fre sep 25, 2009 18:06

fucking brilliant!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav The Ankh » fre sep 25, 2009 21:13

ord. Brilliant. Ord.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Spuffy » lör okt 03, 2009 21:47

2.16:
House: Give me a rat.
Cameron: You have a rat.
House: What? I'm not gonna kill Steve.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » ons okt 14, 2009 23:40

Tyckte att 6x02 var ok, och 6x03 var görbra. Särskilt när House fixade grannens arm.

HOUSE!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons okt 14, 2009 23:54

gaspode skrev:Tyckte att 6x02 var ok, och 6x03 var görbra.

Det var dom. House är tillbaka med råge och vete.

Trist bara att teamet verkar återgå till gammelstatus. Jag hade hoppats, speciellt med Chases lilla mord där, på ett team bestående av Cameron, Foreman, 13 och Taub. Inte för att jag odiggar Chase, klart han vore saknad, men jag hade helst, specieltl efter såhär lång tid med nytt team, sett ett aktuellt team med blandade beståndsdelar. Behålla variationen. Inte gå tillbaka. Jag hoppas fortfarande det kan ändra sig.

House är fortfarande tillräckligt fräsch för att inte kännas trött om dom nu går tillbaka till gamla teamet, men ändå. Jag vill en blandning. Baske mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tis okt 20, 2009 19:35

Tyckte att dagens avsnitt var rätt ok. Är lite halvsvag för gästskådespelaren i det här avsnittet.

Dessutom Wilson. Han kan vara så fin ibland. :lovebunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tis nov 17, 2009 22:58

6x07
YES! :D Jag hade, som sagts förr, hellre sett Cameron stanna, för hennes moraliska kompass och hennes sätt att sätta upp sig mot House gör henne till en skitbra motvikt mot de andra läkarna i teamet, eftersom de andra har sprickor i sina kompasser och eftersom de fortfarande ser upp till House på ett kanske lite väl följdsamt vis. Jag hade också velat se henne kvar eftersom det hade gett teamet en bättre balans i könsfördelningen. Det hade varit trevligt.

Å andra sidan gillar jag nog Chase bättre som karaktär och dessutom hade ett team med två par, eller ett par och före detta par, under House känts aningen mindre bra, och framför allt fick jag som jag ville - ett team som blandar från de gamla och nya gängen. Jag blev skitglad när jag insåg att Taub var på plats, om något hade jag väntat mig att kanske 13 skulle komma tillbaka men inte mer. Nu fick jag det bättre alternativet. För som jag också sagt tidigare; hur mycket jag än gillade det gamla teamet, och det var en hel del, om jag var tvungen att välja mellan det gamla och nya, hade jag valt det nya, och nu har jag istället det bästa av två världar, och jag är skitnöjd.

Desstom mer av Michael Weston är aldrig någonsin något fel.


Så glad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » ons nov 18, 2009 1:14

6X07

Kan hålla med adolvsson till viss del, men jag blev lite illa berörd av det här avsnittet. Jag vet att House är en stor skithög, men det känns som att jag ändå sett goda sidor hos honom. Nu förstörde han med flit Cameron och Chases förhållande totalt. Jag kanske kan erkänna att det nog var dömt att spricka längre fram, men jag gillar inte sättet han gjorde det på. Om han inte får Cuddy så ska ingen annan heller få vara lycklig.

Om jag hade fått välja bort någon så hade det varit Foreman. Han är så otroligt tråkig. Jag är väl inte jätteledsen över att det var fröken präktig som försvann heller. Chase har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om just nu. Tidigare var han rätt så feg och vände kappan efter vinden lite kändes det som, men på sista tiden har han blivit mer intressant.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron