House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons apr 26, 2006 20:22

2.19 Håller helt med noike. Myyyyyycket bättre än förra veckan. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på varför jag inte gillade förra veckans avsnitt men så här i jämförelse så känns det tydligt att det var ett av seriens sämre avsnitt. Det här däremot gillade jag skarpt. Kanske framförallt för att Wilson fick ta så mycket plats. En plågad Wilson när House förstod hur det hängde ihop med patienten var helt lysande. Det brukar ofta vara Wilson som analyserar House, kul att det nu var tvärtom "you don't just have a fetish for needy people, you marry them". Mycket Wilson är alltid bra och även om House fortfarande är min absoluta favorit så minskar glappet mellan dom för varje avsnitt. Wilson var helt underbar när han pratade med patienten också (House patient då alltså). (ja, jag är lite förtjust i Wilson).

Sen var veckans fall också ganska bra. Alltid lite svårt att ta upp religion men jag gillade alla House kommentarer t ex om hur svårt det är att skilja på om någon är religiös eller galen och "climb out of your holes people". Och jag uppskattade också att det visade vara ett virus som hade krympt tumören. Har alltid svårt för när serier (som ska vara helt realistiska) helt plötsligt bestämmer sig för att lägga in någon hint om att kanske Gud finns eller liknande och låter en sådan sak vara oförklarad.

Sen gillade jag poängtavlan med House och God. Av någon anledning så blev jag väldigt glad när House sa "who else?" till Chase.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 21:46

The Buffster skrev:2.19 (ja, jag är lite förtjust i Wilson).

Word, sistah!

Ja, det finns en del annat jag skulle kunna anmärka på och kommentera, och kanske gör jag det en dag, men Wilson-bitarna gjorde mig så glad, så glad så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons apr 26, 2006 22:03

adolvsson skrev:
The Buffster skrev:2.19 (ja, jag är lite förtjust i Wilson).

Word, sistah!

Mannen med forumets bästa avtar (jag blir fortfarande lika glad varje gång jag ser dom gula diskhandskarna) visar ytterligare prov på god smak.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav adolvsson » tor apr 27, 2006 0:34

The Buffster skrev:Mannen med forumets bästa avtar (jag blir fortfarande lika glad varje gång jag ser dom gula diskhandskarna) visar ytterligare prov på god smak.

Quoted for... äh, bara för att det är så jävla bra!

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 19:17

2.20 To be continued. Men näää. Fast det är klart, vi får ju avsnittet redan imorron så det gör inte så mycket.

Jag gillade nog trots allt det här. Forman blir bara kallare och kallare. Var redan rätt chockad över det han sa till Cameron i förra (eller kanske förr förra) avsnittet och nu försöker han smitta henne för att rädda sig själv. Visst jag förstår honom, men ändå. Känns särskilt hårt då Cameron redan tidigare hade erbjudit sig att gå tillbaka. Fast det visste ju inte Foreman.

Att se hur House för en gång skulle brydde sig (på ett mer personligt plan), och var lite mer försiktig var bra. Hans utbrott emot Wilson visade ju verkligen hur hårt det tog på honom. Alldeles för lite Wilson förresten, men under den korta tid han var med så var han som vanligt lysande, "well you've almost mastered another skill though, that's good".

Sen visade det sig att jag fortfarande hoppas på House och Cameron. Trodde helt klart att han skulle kyssa henne där i korridoren utanför killens lägenhet (insane wishful thinking logic är den ändå förklaringen jag kan komma på). Hur som helst så lär det aldrig bli så.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 20:16

2.20 Frågan är nu...

...varför hatar inte Cameron Foreman? De måste ha nån sorts historia som vi inte fått veta. Ska bli spännande att se för det känns som att vi kan få veta det redan i morgon.

Eller visades det i "Foreman snodde Camerons artikel"-avsnittet för det är det enda House-avsnitt som jag inte brytt mig om att se.


Bra avsnitt annars, me jag tror jag *hittills* föredrar House vs God. Fast nu har vi iofs bara sett halva avsnittet av Euphoria än.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons maj 03, 2006 21:41

2x20:
Väldigt bra avsnitt. Oerhört, och det är trevligt att inte behöva vänta en hel vecka, men...
jag tyckte allt det var lite förutsägbart på det där inte så trevliga sättet. "Patient 1 dör för att Patient 2 ska få leva" var bland det första jag tänkte på när Foreman blev sjuk. Visserligen brukar sådan förutsägbarhet inte störa mig i House, men nu när dom gjorde en lite större deal av hela historien (dubbel-avsnitt och en av läkarna som co-SotW), borde kanske författarna har ansträngt sig mer på den punkten.

Men jag kommer nog över det, med tanke på hur mycket bra det fanns i avsnittet. Och relationen Cameron/Foreman är riktigt intressant nu. Nålen i benet fick mig att gapa, jag är alldeles förbaskat nyfiken på vartåt det kommer bärga nu.


AKS skrev:Frågan är nu...

...varför hatar inte Cameron Foreman? De måste ha nån sorts historia som vi inte fått veta. Ska bli spännande att se för det känns som att vi kan få veta det redan i morgon.

Eller visades det i "Foreman snodde Camerons artikel"-avsnittet för det är det enda House-avsnitt som jag inte brytt mig om att se.

Fast det där ligger väl rätt mycket i Camerons karaktär, non? Att vara den som bryr sig. Jag har t o m för mig att House pratat om det för inte så länge sedan, men det kan ha varit i "Foreman snodde Camerons artikel"-avsnittet. Å andra sidan är jag så osäker att det kan vara tokfel. Hjälp, nån?

Det innebär däremot inte att relationen mellan F & C vare sig kommer bli bättre eller har nån historia, utan bara att Cameron hjälper folk. Hon tänker inte riskera döda någon bara för att hon inte gillar dom.

Vilket, vid närmare eftertanke, sätter henne i en intressant kontrast med dom andra. Hade, t ex, Foreman gått tillbaka i samma läge?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons maj 03, 2006 21:46

adolvsson skrev:2x20:
Vilket, vid närmare eftertanke, sätter henne i en intressant kontrast med dom andra. Hade, t ex, Foreman gått tillbaka i samma läge?

Det tror jag inte. Han är -- och det har man sett tendenser för redan från början -- ett större rövhål än alla andra gemensamt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 22:33

adolvsson skrev:Fast det där ligger väl rätt mycket i Camerons karaktär, non? Att vara den som bryr sig. Jag har t o m för mig att House pratat om det för inte så länge sedan, men det kan ha varit i "Foreman snodde Camerons artikel"-avsnittet. Å andra sidan är jag så osäker att det kan vara tokfel. Hjälp, nån?


Ja, så har jag nog också tänkt, men House gjorde en stor grej av det och ställde sig väldigt nära och Cameron sa ingenting om det. Jag tror att House anar vibbar av *någonting* här -- ingen aning om vad -- och jag går på honom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons maj 03, 2006 22:42

AKS skrev:Ja, så har jag nog också tänkt, men House gjorde en stor grej av det och ställde sig väldigt nära och Cameron sa ingenting om det. Jag tror att House anar vibbar av *någonting* här -- ingen aning om vad -- och jag går på honom.

Jag med, men tolkar det nog aningen annorlunda. Att House, i brist på bättre uttryck hoppas jag det går fram ändå, ger henne en av sina små livslektioner, försöker pusha på som han gör med folket omkring sig, dels för sitt eget nöjes skull, men också (som det verkar) för att lära dom nånting om sig själva och göra dom till bättre läkare.

Eller så jävlades han bara med henne.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 22:44

Eller så känner han vibbar. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons maj 03, 2006 22:46

AKS skrev:Eller så känner han vibbar. :)

Hehe... eller det :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons maj 03, 2006 22:51

adolvsson skrev:
AKS skrev:Eller så känner han vibbar. :)

Hehe... eller det :)

Eller, vafan, det stämmer nog så bra det, men i så fall tror jag inte det är vibbar baserade på gemensam historia, utan att dålig stämning mellan kolleger leder till dålig arbetsatmosfär leder till patienter blir inte botade... nej, stryk det sista, ersätt med - leder till att fall förblir olösta, och House kan inte ha olösta fall som bara ligger är alldeles olösta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » tor maj 04, 2006 19:47

2.20
Mycket bra, kul med dubbelavsnitt.
adolvsson skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Eller så känner han vibbar. :)

Hehe... eller det :)

Eller, vafan, det stämmer nog så bra det, men i så fall tror jag inte det är vibbar baserade på gemensam historia, utan att dålig stämning mellan kolleger leder till dålig arbetsatmosfär leder till patienter blir inte botade... nej, stryk det sista, ersätt med - leder till att fall förblir olösta, och House kan inte ha olösta fall som bara ligger är alldeles olösta.

Håller med adolvsson, och skulle nog inte gilla om det dök upp en hemlig C/F-backstory nu ur ingenting som förklaring. Tror det det skulle kännas som en genväg och till viss del undergräva karaktärsutvecklingen. För jag tycker det här följer naturligt av det vi sett av Cameron tidigare, speciellt sen "artikel-avsnittet" (Sleeping Dogs Lie).
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor maj 04, 2006 19:57

Jag skulle inte ha nåt emot om det hänt nåt som vi som tittare hittills inte vetat. Beror på vad det är naturligtvis, men tanken som sådan stör mig inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » tor maj 04, 2006 21:42

2.21 (eller 2.20 del två, vet inte riktigt hur det blir) Men damn, slutar det helt spännande nu också. Versionen jag hade av avsnittet slutade väldigt abrupt men jag antar att man inte fick veta vad som var fel med Foreman hur som helst. Jobbigt, jag hoppas verkligen att det inte blir alltför allvarligt, känns onödigt på något sätt.

Jag tycker nog att den här delen var ännu bättre än förra. Väldigt känslosam även om jag inte bryr mig om Foreman på det sätt jag bryr mig om mina favoriter bland tv karaktärer. Kände mycket sympati gentemot Cuddy. Man förstår att det var ett svårt beslut. Jag hade inte gjort samma sak men det betyder kanske bara att jag inte är lika stark.

Lite humor hanns med också.
"You infected Steve?"

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » fre maj 05, 2006 9:48

HAUSarna har lagt sig på hög i min videomapp på Skellefte-laptopen under dessa stressiga jobbveckor. Nyss insåg jag till min chock att jag har sju avsnitt som jag inte har sett... dessutom är dessa sju avsnitt långt ifrån det enda som jag inte har sett från TV-våren, så nu tar jag drastiska åtgärder och raderar dem och har istället HAUS-maraton hemma i Norrköping efter att säsongen har avslutats. Tio HAUS, just like that, på ett bräde. Yummy!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre maj 05, 2006 11:38

2x21:
Hell yeah, this is more like it! Vilket kanske är ett underligt utrop med tanke på att redan första delen var tokbra, men det här, det här var tokbättre.
Allt som krävdes var att Joe skulle kasta in handduken, för med honom borta kunde det fallet koncentreras på Foreman och de övriga karaktärerna som har en relation till honom, och den relationen, och avsnittet vann så väldigt mycket på det. Jag vet inte var jag sak börja eller sluta, därför struntar jag i det, men det här är definitivt ett av seriens bästa avsnitt.

Om inte Omar Epps får en Emmy för det här, är något seriöst fel med TV-världen (uhm, bortsett från att någon inte gör nåt bättre, eller redan har gjort det, fast jag glömt bort... jag glömmer ju bort saker ibland, det är sånt som händer).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre maj 05, 2006 18:56

2x20-21 Snuskigt bra

De här två avsnitten är nog de bästa som gjorts hittills. Foreman/Epps var suverän som karaktär och skådespelare och storyn var spännande från början till slut. Känns skönt med ett par avsnitt på rad som behandlar samma sak. Hoppas det är något som vi får se mer av i s03.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons maj 10, 2006 16:42

2x22
Är det bara jag eller börjar det bli så vanligt tricket med "han är sjuk åhh nej det var ju den som verkade frisk" att man hade blivit förvånad om det varit tvärtom?

Vi får se varför House behöver Foreman. Har faktiskt undrat några gånger varför han inte fått sparken pga alla bråk med House. Sidostoryn med Cuddy kändes mindre vettig men överlag ett bra avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » fre maj 12, 2006 19:41

2.22 Bra, bra. Fallet var som vanligt måttligt intressant men ur karaktärssynpunkt så gillade jag verkligen det här. I princip alla viktiga karaktärer fick utrymme och allting var intressant speciellt relationen mellan House och Foreman och Forman och Cameron. Tillskillnad från Off så tyckte jag även att Cuddy storyn var bra, särskilt att House valde att inte berätta för Wilson om varför Cuddy hade velat gå ut med honom. Det enda jag inte gillade var att Chase som det verkar inte är rik längre, det känns som om man har sett liknande saker 1000 gånger förut. Nej det hade gärna fått vara någonting annat för det känns tveksamt att detta kommer att leda till någonting intressant.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Bender » lör maj 13, 2006 0:21

caffeineaddict skrev:HAUSarna har lagt sig på hög i min videomapp på Skellefte-laptopen under dessa stressiga jobbveckor. Nyss insåg jag till min chock att jag har sju avsnitt som jag inte har sett... dessutom är dessa sju avsnitt långt ifrån det enda som jag inte har sett från TV-våren, så nu tar jag drastiska åtgärder och raderar dem och har istället HAUS-maraton hemma i Norrköping efter att säsongen har avslutats. Tio HAUS, just like that, på ett bräde. Yummy!


Jag ligger på något liknande... Buffy och Angel har ätit upp all min TV-tid. Ser fram emot att sträckse alla kvarvarande avsnitt snart!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav wyndham » lör maj 20, 2006 1:28

What's wrong with you people? Såg ju fram emot att läsa vad folk hade tyckt om...

2x23
Jag får väl föregå med gott exempel.
Det här var bra. Typ genomsnittsbra. Välskrivet fall, även om det var lite för många long-shots i gissandet. Principiellt bra med patienter/anhöriga som har personliga anknytningar till karaktärerna, även om han var rätt mjäig. Välskriven dialog av gamla goda house-mått. "Oh, you tricked me!" är det jag minns bäst. Varför klinikscenen med barnet fanns med förstod jag dock inte.

Morfinsprurna gör att min mage slår små knutar inom sig. Har färskt i minnet Bulgakovs novell Morfin om en läkare vars beroende börjar som House' och slutar... illa.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Off » lör maj 20, 2006 1:45

Tyckte inte 2x23 var särskilt bra alls. Kom helt enkelt inte på något vettigt att skriva om det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » lör maj 20, 2006 2:47

Off skrev:Tyckte inte 2x23 var särskilt bra alls. Kom helt enkelt inte på något vettigt att skriva om det.




VEM TROR DY ATT DU ÄR EGEBNKTUGEN! JAG SKA DÖDA!!


eller... GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LILLE VÄN!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav dizzy » lör maj 20, 2006 14:23

Håller med Off, 2x23 var ett rätt medelmåttigt avsnitt, för att vara House.
Klart bäst var House/Cuddy scenerna.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » lör maj 20, 2006 19:11

dizzy skrev:Klart bäst var House/Cuddy scenerna.

Jag glömde helt bort att kommentera. Delvis hade det väl att göra med att jag inte tyckte att det var så jättebra. Men, jag håller med dizzy, dom scenerna var bäst. Riktigt bra faktiskt. Det blir en väldigt intressant situation när Cuddy måste be House om hjälp. I övrigt så var det inte så mycket speciellt med avsnittet.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » lör maj 20, 2006 19:23

Det är väl säsongsfinal den kommande veckan, hoppas de har kokat ihop något riktigt bra till den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 13:53

Nej, jag måste försöka sluta se House till hösten. S1 var betydligt bättre än S2 (enligt mig) och nu på senare tid har jag haft problem att ens se klart avsnitt. Hoppas jag klarar av att sluta titta...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » mån maj 22, 2006 13:40

Sluta se House? Crazy-talk.
(tankar om s2)Visst har den haft en del svaga fall mot slutet, men dialogen och House-Wilson-Cuddy är i stort sett lika bra som alltid. Den enda karaktären som har tappat ordentligt i s2 är Cameron. Foreman och Chase har ju alltid varit trista. Första halvan av s2 var minst lika bra som första halvan av s1 skulle jag nog säga. Men sen gick den ena upp och den andra ner.Många formsvackor för tillfället. Hoppas på starka nya säsonger från House, VM, Nip/Tuck m.fl. Men det var länge sen jag helt gav upp på en serie. Typ Lost.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron