Serietidningstråd

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Serietidningstråd

Inläggav LWes » tis jan 04, 2005 20:54

Här i denna tråd kan man skriva allt med serietidningar. Alltså kommer jag använda den hela tiden!

Jag har en fråga till X-Men fans, kan någon förklara lite om "Ultimate X-Men"?
Som jag förstått det är alla "Ultimate"-titlar helt nya berättelser där dom liksom börjar om från början. Som i Ultimate Spider-Man lever Gwen t.ex. o.s.v.

Anledningen jag undrar är för att Ultimate X-Men finns på dvd!!!
Ja! Serietidningar på dvd! Med pålagda röster och musik och effekter!
Och alla verkar tycka att det är jättebra!
Det finns fem volymer med Ultimate X-Men.
Så finns Wolverine: Origins och den ska jag köpa på en gång. Det man inte orkar läsa kan man se istället!
Så finns det en med Daredevil, en med Hulk, en med Wolverine vs Hulk och en med Ultimate Daredevil & Elektra.
och en med The Ultimates också vilket jag förstått är Ultimate-versionen av Avengers, eller?
Jag tror det är alla Marvel. jag upptäckte dom själv nyss och är hur uppspelt som helst.

Det enda som är synd är att det inte står vilka nummer det är med i på Daredevil-dvdn för jag vill ju gärna tima in den i mitt schema så att Istället för att läsa dom nummrerna ser jag dom istället.

Jag hoppas att det släpps många fler titlar. Så att man en dag kan se Nightstalkers, Morbius och Ghost Rider-tidningarna på dvd!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Re: Serietidningstråd

Inläggav noike » tis jan 04, 2005 21:35

LWes skrev:Jag har en fråga till X-Men fans, kan någon förklara lite om "Ultimate X-Men"? Som jag förstått det är alla "Ultimate"-titlar helt nya berättelser där dom liksom börjar om från början. Som i Ultimate Spider-Man lever Gwen t.ex. o.s.v.

Ja, i princip. Det är mer som en alternativ verklighet där alla alla har en mer modern skapelsemyt och saker och ting går till lite till extemt mycket annorlunda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Återgå till TV-serier och film