Oz

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Oz

Inläggav monkeyboy » tis jan 04, 2005 3:01

Har kollat igenom trådarna i denna avdelning och ser att det inte finns någon tråd för denna eminenta dramaserie. Det är ju bara fel...
Är nästan säker på att jag inte är den ende som gillar serien här, so lets get some discussion rollin'.

För er som inte vet är det en dramaserie i fängelsemiljö, tvtome länk här: http://www.tvtome.com/Oz/

Själv har jag inte sett hela serien så jag skulle uppskatta om ni använde spoilermarkeringar.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jan 04, 2005 3:24

Alldeles fantastisk serie i början som tyvärr blev lite repetetiv och fånig efter ett tag, men fortfarande lyckades hålla mitt intresse och imponera då och då rätt igenom. För det mesta utmärkta skådespelarinsatser (särskilt J.K. Simmons som jag blev fullständigt överförtjust i). Så, jo, en mycket bra serie onekligen. Även om en som nog höll på lite för länge för dess eget bästa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav jvc_man » tis jan 04, 2005 3:33

Oz é toppen, synd att endast repriser går på tv nu, i alla fall de få gångerna som jag ser det nu, har kanske redan sett de/det sista avsnittet också, ojdå! 8)
Gillar i a f serien skarpt och den känns väldigt verklig och fängslande, riktigt bra! Karaktärerna är starka och personligheterna som kretsar runt inne på Oz é många, mästerligt*


*saknar ord*
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 3:54

caffeineaddict skrev:Alldeles fantastisk serie i början som tyvärr blev lite repetetiv och fånig efter ett tag, men fortfarande lyckades hålla mitt intresse och imponera då och då rätt igenom.


Före kommatecknet håller jag med caffeine till fullo. My god, jag älskade den här serien i början. Satt och såg den fast jag borde gå och lägga mig. Spelade in om jag var trött o.s.v. (Det är inte ofta jag spelar in avsnitt av tv-serier som jag missar... känner ofta inte så mycket engagemang för serier för att göra det.) Men den lyckades inte hålla fast mitt intresse. Det blev alldeles för repetetivt för min smak. Jag slutade kolla då
Tobys(?) barn blev kidnappade av Verns hejdukar utanför fängelsemurarna. Visst, det avsnittet slutade oerhört spännande, men jag blev helt enkelt för less för att fortsätta se.

Men mycket intressanta storylines fanns det. Min favorit var antagligen Miguel Alvarez. Damn, hans historia var så smärtsam (i alla fall fram tills jag slutade se serien). Storyn med vakten som han stack ut ögonen på fast att han inte ville, han ansåg att han inte hade nåt val, var helt fruktansvärd.

Sen, som tjej, så uppskattade jag hottien Ryan O'Reily. Damn, he's fine! Ända tills han väl såg till att doktorn blev våldtagen om jag inte missminner mig. Först såg han till att hennes karl dog, sen såg han till att hon blev våldtagen. Eller hur var det...?

Så, en jäkligt bra serie som dock tappade rejält efter ett tag på grund av att de återanvände teman och storylines hela tiden. Nån som kan berätta hur långt jag såg om jag såg till det som står under första spoilertaggen?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jan 04, 2005 4:05

AKS: Du såg ungefär halvvägs. Det gick i vågor efter det (ibland bättre, ibland sämre) men det var där någonstans som mitt intresse började sjunka också. Den första säsongen var tveklöst den bästa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » tis jan 04, 2005 4:06

Hmm det borde vara i början av s4
Sen ang Ryan:
Så beställde inte han våldtäkten, han bara sa så för att det var vad Dr Nathan ville höra, fick man reda på i samma avsnitt

Edit: Ah the caff beated me to it
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 4:11

Tack för svaren, grabbar! Kan inte fatta att jag inte kom ihåg det som står under monkeyboys spoilermarkering. Jag menar, i samma avsnitt. Ibland är jag dum alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jan 04, 2005 4:13

AKS: Dock såg han innan (?) det till att hennes man mördades, vilket inte heller var det allra snällaste.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » tis jan 04, 2005 4:19

AKS: Det kan ju iofs vara så att du såg avsnittet innan då man får se Ryan säga till nån i telefon typ: "will you take care of it" och sen alldeles i slutet får man reda på att hon har blivit våldtagen. Likadan situation är det typ med Vern och kidnappningen
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 4:20

caffeine:
Nej, men då var han ändå hot fortfarande. Sad but true. :)

Däremot är det ju så att våldtäkt på en gång gör personen avskyvärd och o-snygg, s.a.s.. Får en att tänka på vissa saker i BtVS... Nästan.

Spoiler Veronica Mars 1.1 (första avsnittet)
Det är därför jag också är rädd att Logan ska ha våldtagit Veronica. Det finns ingen väg tillbaks från det i en tv-serie. Däremot känns det underligt nog som att det finns en väg tillbaks från mord... Konstigt.

monkeyboy: Det kan stämma!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

OZ

Inläggav Jodokast » fre jun 10, 2005 0:37

Håller med er som säger att ni tröttnade på OZ mot slutet. Jag tycker definitivt att de första säsongerna var mer välgjorda. Säsong 3-6 var otroligt spännande att följa första gången men håller inte riktigt att se om på samma sätt som de två första.

Sen kom iof en av mina favoritkaraktärer in i serien. Omar White. Jag tycker han är grymmt underskattad och en väldigt jobbig kille som samtidigt är ganska sympatisk för att sitta i OZ.

Blev riktigt förbannad när han dog! Inte för att det kom som en stor överraskning alla dog ju mot slutet men ändå!!!
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Eisa » sön dec 09, 2007 22:26

Någon som vet när säsong 4 kommer till Sverige?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav HeavyAlex » lör jul 10, 2010 0:37

Fick leta lite för att hitta denna tråd.. :D
Sjukt bra serie iaf, var ett tag jag såg den bara, typ 1½ år sen elr nått sånt.. Tänkte ta en genomtitt nu. :)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör jul 10, 2010 4:43

Har med funderat på en omtitt ett bra tag nu. Man måste bara göra sig beredd på all jävla ångest.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » lör jul 10, 2010 4:49

Sjukt bra serie! Fast jag har sett alla avsnitt så många gånger att det nog är svårt att se om den, även om det var flera år sen jag såg ett avsnitt senast.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » lör jul 10, 2010 9:09

Rombat skrev:Har med funderat på en omtitt ett bra tag nu. Man måste bara göra sig beredd på all jävla ångest.


Jag har också funderat sedan fan vet när. Men i mitt fall måste jag göra mig beredd på att det droppar så dant i kvalitet halvvägs igenom. Första tre säsongerna är fan bland det bästa jag sett, fortfarande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Oxytocin » mån jul 12, 2010 14:25

Åh.... Oz.... <3
Jag vill se alltihopa igen! Jag önskar bara jag hade tid och hade hela boxen. Undrar om det finns en Oz-box i Östersund som jag har råd med...
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav HeavyAlex » lör jul 31, 2010 13:57

Kollar igenom serien just nu, är på S4 någonstans.. :P
Iaf, måste säga att Željko Ivanek (Guvernören Devlin) är jäkla lik Merl från Angel..
Den hesa rösten och ansiktsformen.. :D
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron