24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav RalfiParpa » mån jan 08, 2007 21:20

LWes skrev: (spoiler 6x01-6x04) Om dom ville döda honom, kunde dom inte göra det på något produktivt sätt, speciellt efter dom gjort en grej av att "dö för något" eller "dö för ingenting", så om han dör för ingenting är det dåligt.


Min gissning är att det var avsiktligt att låta Curtis dö brådstörtat, med tanke på Jacks lilla utläggning i 6x01. Snyggt skrivet av 24-författarna. Och det här är ju trots allt 24, vars Wikipedia-sida säger: "Characters, even the most popular ones, are killed seemingly at random, keeping audiences forever on edge."

LWes skrev:24 ÄR HUR BRA SOM HELST!!!!!!!!!!!!!


Mhm.

Lite mer om 6x01-6x04
Är Chloe och Morris O'Brien det bästa TV-paret, någonsin?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » mån jan 08, 2007 22:00

Inne på 5.05 av 24 nu och har börjat drömma 24-drömmar varje natt. :) Iofs har jag väntat på det iom att jag sett 53 avsnitt på inte mer än två veckor skulle jag tro. I dag började jag jobba och ville bara hem för att få lite quality time med Jack. :)

EDIT: Det var värre än jag trodde. Jag har sett 53 avsnitt på 8 dagar!! :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jan 09, 2007 17:54

Mohah, nu ska det bli 24-kväll. Tog precis hem de fyra första S6-avsnitten, den där 11-minutersprequelen som jag aldrig såg och extramaterialet för S5. Guilty pleasure, ut genom öronen!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis jan 09, 2007 18:08

Extramaterial S5? Var? :)

Ska börja se 5.08 snart. Tycker att 5.07 var ett relativt svagt avsnitt (betoning på relativt), men den ukrainska flickan fick mig att vakna upp lite. Mest kanske för att hon, trots alla blåmärken, verkade lite mysko i början tycker jag. Men sen att hon skulle tvingas med äckelgubben... ryyys. Jag var rädd att hon skulle ta livet av sig så därför var det bara att applådera att hon sköt ihjäl gubbfan. (Jag vet att jag dissat Jack för samma sak, men han är en vuxen karl. Detta är en flicka som våldtagits upprepade gånger och antagligen tror att hon ska fortsätta bli våldtagen resten av sitt liv.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jan 09, 2007 18:11

AKS skrev:Extramaterial S5? Var? :)


BitMeTV. Fast jag tror jag skippar att se de bortklippta scenerna, för länge sedan jag såg många av avsnitten för att hänga med i var de skulle passat in ändå. Men för dig som just nu är mitt i S5 kanske det är kul. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis jan 09, 2007 18:30

Ja, det skulle nog funka. Tack!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jan 09, 2007 21:02

Måste få säga att 24 S5 hamnat i en svacka här runt 5-07-5.09. Jag spejsade ut ett par gånger under 5.09. Ett problem kan vara att jag inte bryr mig om Rysslands president gasas ihjäl. Hemskt, men sant. Jag känner honom inte, han är en enda person (ja, plus personal och fru naturligtvis), men det är ju inte som att 100 000 civilpersoner hotas för tillfället varken i USA eller Ryssland. Så just nu är engagemanget inte högt. Däremot underhåller ettrige Lynn på nåt underligt vis. Långt ifrån en favoritkaraktär, men just nu intressantare än själva terroristgrejen. Det lär dock ändras inom kort om jag känner 24 rätt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis jan 09, 2007 21:46

Jag kan nog hålla med AKS, om jag minns rätt så gillade jag andra halvan av S5 klart bättre än första halvan. Fast då har jag i för sig att jag var ordentligt uppspelt efter inledning (5-6 första avsnitten).
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tis jan 09, 2007 22:27

Jepp, första 5-6 av S5 är oerhört bra. Det är runt ep 7 som tempot slås av rejält.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jan 10, 2007 20:44

5.12
EDGAR!!!!! Gah! Jag visste att han skulle dö, men tack vare karaktärens hjälplöshet så blev jag ändå helt "Nej!!" då jag insåg vad som skulle hända. Då han kom småspringande där... Snyft. Och Chloe som ser honom dö. Gah! Antagligen det sorgligaste dödsfallet i 24 hittills och då räknar jag med president Palmer i det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jan 10, 2007 21:36

5.13

Åh fy fan. De vill att man ska dö då man ser denna serie. Helt klart. På en timme dör Edgar, Lynn och Tony!! (Musiken under Lynns "hjältedåd" gjorde definitivt hans öde rörande också.) Och Kim får Jack att må dåligt vilket är så, så fel. (Till skillnad från caffeine[?] så är jag helt på Jacks sida här även om jag förstår Kims reaktion. Det fanns en anledning att han inte berättade det. Det faktum att Palmer och Michelle ligger på bårhuset bevisar att det var rätt val. Men som sagt, jag förstår Kim, men Jack är helt klart den jag sympatiserar med och håller på i denna situation.) Jag tror det var i förra avsnittet hon fick sin far att gå in i ett tillstånd av hjälplöshet. Han står och fumlar med händerna och då hon säger "There's something wrong with people like you" så ser han handfallen ut. Kiefer vet verkligen hur han ska hantera den sortens scener. Jag måste få säga att jag under S1-S3 tyckte att Kiefer var bra i rollen som Jack Bauer, men jag tycker mig se betydligt fler nyanser i hans skådespeleri nu. Jag får nästan beskyddarkänslor i scener där Jack verkar hjälplös. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor jan 11, 2007 22:26

Tycker nog att S5 har haft en liten svacka under avsnitt 5.16-5.18. Att presidenten är inblandad är en bra idé tycker jag. Men hittills har utförandet varit lite meh. Inte lika spännande som tidigare avsnitt (minus den tidigare korta svackan alltså). Men precis som vanligt kommer 24 att ordna upp det och vara grymt spännande inom kort.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre jan 12, 2007 22:14

Är första avsnitten av S6 i "normal" kvalitet? Känns som att avsnitten måste finnas tillgängliga för nu börjar det närma sig slutet av S5 för mig... Tre eller fyra avsnitt kvar. Eller fem. :) Tror förresten jag blivit lite småkär i Jack Bauer. :oops: :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre jan 12, 2007 22:15

AKS: Som vilken DVDRIP-kvalitet som helst, m.a.o. finfin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre jan 12, 2007 22:18

Yay! Då tar vi och laddar ner då...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noam » fre jan 12, 2007 23:34

Glöm inte buffyhubben :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav LWes » lör jan 13, 2007 11:51

Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jan 13, 2007 13:08

Har nu sett klart S5. Är riktigt förtjust i 24 efter två veckor av nonstoptittande i princip. Och tack gode gud att jag har de fyra första avsnitten av S6 väntandes på tittning nu! Yay! Ska plåga mig först genom att byta gardiner, städa och diska först. Stackars mig som måste vänta ett par timmar på fortsättningen... :)

5.24
Jag var så rädd mot slutet att president Logan inte skulle åka dit i denna säsong. Jag tänkte att han kanske får vara president en säsong till innan de lyckas samla ihop bevis mot honom. Så skönt att det inte blev så. Jag har en känsla av att yngre brodern Palmer kan vara president i S6, men det beror ju på hur lång tid det har gått. Det är ju knappast så att Logans parti kan vinna ett val även om vice-presidenten inte är "ond".

I alla fall ska det bli spännande att se fortsättningen snart. Tycker så förbaskat synd om Jack som nu kommer att försvinna från jordens yta igen. Fast Audrey och de andra borde ju förstå att det är kineserna? Oh well, om ett par timmar vet jag... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör jan 13, 2007 21:13

6.01-6.04: Vilken jäkla inledning på säsongen! Hur ska jag klara av att vänta över en vecka på fortsättningen? (Särskilt nu då jag är van att se minst fyra avsnitt per dag.)

Mycket bra move att låta en atombomb explodera. Det är en ändring jämfört med tidigare säsonger då väl 700 personer i hotellet (S3) är det mesta som dött samtidigt om jag minns rätt. Nu måste det vara tusen på tusen även om den inte exploderade mitt i ett bostadsområde eller affärsdistrikt. Riktigt intressant att se hur detta går... Jag skulle inte bli förvånad om en bomb till exploderar innan säsongen är över.

Jag tror inte att Curtis är död. Man fick det ju inte bekräftat, IMO, och då brukar det oftast vara en cliffhanger. Skulle iofs vara intressant om Jack blev tvungen att ta död på en kollega och kamrat.

Jag har hela serien igenom ansett att Jack Bauer bara måste dö i sista avsnittet. Ganska passande på nåt vis för nån gång måste även en katts liv ta slut. Men nu tror jag inte jag skulle palla ett sånt slut efter typ 9:e säsongen eller hur många säsonger nu Sutherland skrivit på för. Skulle bli för mycket för mitt stackars hjärta.


Okej, har också räknat ut hur många avsnitt av 24 jag sett på 13 dagar. Inte ens två veckor. 76 avsnitt!! :oops: Genomsnitt på 6 per dag. Hade jag dessutom haft två-tre avsnitt till liggande hemma hade jag sett dem ikväll.

Förresten så har 24 helt klart klättrat på min 10-i-topp. Topp 5 känns självklar för denna serie. Särskilt då jag inte sett BSG på tre avsnitt.

Min topp 5 just nu skulle se ut så här (serier som fortfarande producerar nya avsnitt):

1. The Office US
2. Dexter
3. 24
4. Prison Break
5. Heroes
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön jan 14, 2007 2:27

Ja, du har varit mycket duktig!
Jag har sett ungefär lika mycket ER som du sett 24 den här tiden :)

Jag vill inte att Jack någonsin ska dö, men det vore väl logiskt om han dog på något av dessa farliga uppdrag. Jag skulle kunna tänka mig en till säsong efter hans död, bara för att det inte skall sluta med att han dör, det vore jobbigt, då vore det bättre om det fortsatte en säsong till så att man känner att livet går vidare, så att säga!
I vilket fall som helst lär han väl inte dö den här säsongen eftersom dom skall göra en film mellan s6 och s7 och en film utan Jack Bauer skulle nog inte lyckas så bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön jan 14, 2007 2:30

AKS skrev:[24 och Prison Break] går på samma kanal, har en speciell setup men annars så finner jag personligen ingen större anledning att ställa just dessa två serier mot varandra. Jag föredrar helt klart PB


AKS skrev:Min topp 5 just nu--
3. 24
4. Prison Break


Där ser man hur det kan förändras.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jan 14, 2007 2:58

24 måste vara en av de mest optimala serier att maraton se. Jag tror inte det finns någon serie som vinner så mycket på att ses i just det tempot som AKS har sett det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön jan 14, 2007 2:59

Tob skrev:24 måste vara en av de mest optimala serier att maraton se. Jag tror inte det finns någon serie som vinner så mycket på att ses i just det tempot som AKS har sett det.


True that. Ett tag vet jag att jag funderade på att spara S6 på hög och köra i mig alltsammans på en dag eller tre i sommar. Men eftersom jag inte kunde hålla mig ifrån de fyra första avsnitten kan jag ju redan säga att den planen kommer spricka...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » sön jan 14, 2007 12:30

6.01-04

Fram till slutet av 6.04 kändes det här rätt standard-24, inte lika bra som det borde vara alltså med tanke på allt som hände. Framförallt borde de ha byggt upp för Jacks återkomst mer, kanske haft det som slut i första avsnittet.

Sista minuterna av 6.04 var däremot tokbra. Jag har full förståelse för Curtis där, och inte nog med att Jack (kanske) tog död på honom, det var inte ens i en sån där vanlig (i 24) situation där han inte hade något val. (Det var ju också det han pratade om innan, att han var glad att han inte var tvungen att fatta beslutet som presidenten fick göra.) Och så bryter han ihop. Hoppas verkligen att de kan hålla kvar vid det här nu, så att han inte sparkar terroristrumpa som om ingenting har hänt inom ett par minuter (eller avsnitt) igen.

Och sen exploderar atombomben... Gåshud.

Och jo förresten, Chloe och Morris rockar. De är ju faktiskt roliga, och har riktiga personligheter.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » sön jan 14, 2007 12:40

LWes skrev:
AKS skrev:[24 och Prison Break] går på samma kanal, har en speciell setup men annars så finner jag personligen ingen större anledning att ställa just dessa två serier mot varandra. Jag föredrar helt klart PB


AKS skrev:Min topp 5 just nu--
3. 24
4. Prison Break


Där ser man hur det kan förändras.


Ja, jag var tvungen att vara kritisk och inse att det avsnitt jag *just nu* ser mest fram emot är 6.05 av 24 och inte 2.14 av PB. Detta kan dock ändras inom kort. Jag är inte den som är den då det gäller att ändra topplistor eller sluta se serier eller ge serier en andra chans. Därför har det ibland varit irriterande då det (på andra forum) dragits slutsatser att PB är mycket sämre under S2 och ändå fortsätter vissa att kolla... Ungefär som att man ser på en serie bara för att bevisa nåt. Sånt irriterar mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör jan 20, 2007 21:24

Dubbel-dos av 24 i februari:

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-story ... -headlines

Yay! Bauer x 2 = happy AKS.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav RalfiParpa » tis jan 23, 2007 10:01

Ieee! 24!

24 6x05
Det där är vad jag kallar en plot twist! Graham och Jack, bröder. Min haka. Golvet.
Nu, när jag låtit det smälta känns det väl inte så överdrivet sexigt. Lite krystat, lite överflödigt, men, hey, det här är ändå 24 vi pratar om. Säsongen började bra ändå, och nu finns det också en stark personlig koppling för Jack, vilket jag inte trodde att författarna skulle få till efter Christopher Henderson i S5.

All nitpicking åsido, det här är lysande.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav The Ankh » tis jan 23, 2007 11:09

Oj har säsong 6 börjat? Tjockt. fast jag måste vänta in. man måste strecktitta 24 annars går man sänder inomhus.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav fripp21 » tis jan 23, 2007 14:50

AKS skrev:5.12
EDGAR!!!!! Gah! Jag visste att han skulle dö, men tack vare karaktärens hjälplöshet så blev jag ändå helt "Nej!!" då jag insåg vad som skulle hända. Då han kom småspringande där... Snyft. Och Chloe som ser honom dö. Gah! Antagligen det sorgligaste dödsfallet i 24 hittills och då räknar jag med president Palmer i det.


Jag såg hela S5 under förra veckan. Jag tycker nog att S5 var bästa hittills efter S1. Första säsongen av 24 kommer nog aldrig överträffas, den var ny, fräsch och otroligt tajt skriven. Nu är 24 mer en riktigt bra dramaserie med en hel del action. Men Jack är inte tvingad att följa en bestämd händelsekedja på samma sätt som för S1.

5.12Sista scenen av episode 5.12 är bland det bästa jag set alla kategorier. Chloes ansiktsutryck är sjukt starkt. Hennes rop på Edgar, snyft. Och det bästa är tystnaden i scenen, att vi inte får höra henne då hon står bakom glasdörren. Vi ser bara hennes reaktion. Det var mycket känslosamt, jag var helt upriven efteråt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » tis jan 23, 2007 19:12

Muahaha! (spoiler 6.05) Det går inte en timme utan att Jack torterar nån. Bara så kul. Och om brorsan sett vad Jack gjorde med en terrorists hals för bara ett par timmar sen skulle han nog ha snackat efter den där "slita ut tungan på dig"-grejen.

Annars så kändes det så jäkla meh att brorsans hustru också varit het på Jack. Naturligtvis. Snart är väl brorsonen riktiga sonen. Eller nej, nu tänker jag på Days of Our Lives...

Sandra Palmer -- STFU!


Helt okej avsnitt annars, dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron