24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav AKS » tor feb 22, 2007 21:51

Okej, är nu klar med min omtitt av 24 day 1 (första omtitten sen då det begav sig 2002). Och en sak kan jag säga: detta är förbaskat bra TV. En jävligt tajt säsong utan nån egentligen svacka som ex cirka avsnitt 7-11 av S3... Det finns vissa svaga inslag, men inget som tar över ett helt avsnitt.

Exempel på svagheter: Kim som går tillbaka till Rick och knark-historien. Men jag har egentligen inget emot Kim. Vad är hon? 15 år? Tror jag läst det nånstans. Jag tycker snarare att det är fantastiskt att hon klarade allt hon klarade av. Jag jobbar med 15-åringar varje dag och de är små (underbar ålder dock, mycket kul att arbeta med elever i den åldern). Så eventuella dumma saker skyller jag på hennes ålder och bristande livserfarenhet. Av det jag sett i S1 och S3 + S5 förstår jag ingenting alls av Kim-hatet. Vi får se vad S2 bringar...

Tappa minnet-grejen för Teri... bryr mig inte. Inte så dåligt att det stör och det blir spännande ett tag. Kan inte bli irriterad på det.

Alltså, sista avsnittet av S1 är fantastiskt! Jag trodde innan S1 att man relativt tidigt fick veta att Nina var infiltratören, men det blev först i slutet av avsnitt 23. Riktigt bra.

Och slutscenen av hela säsongen!! Så jävla fantastiskt bra då Jack sitter med Teri och klockan går mot midnatt och vi hör inget. Fade to black. Inget mer. Jag måste ha varit i chocktillstånd första gången jag såg det, men kan inte komma ihåg. Lysande att sluta serien med Teris död och Jacks förtvivlan. (Tårarna kom dock tidigare då Teri berättar för Jack att de ska ha barn och Jack "vet" att han ska dö... You rule, Kiefer!!)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör feb 24, 2007 4:32

(spoiler 2.17) Alltså, LOLOL, vid det här laget har Kim-historien gått så långt bortom idiotisk till direkt skrattretande... hela grejen med världens genom tiderna dummaste rånare i spritbutiken är så fruktansvärt dålig att jag inte ens förstår hur de på något sätt kunde släppa igenom det manusförfattandet och skådespelet. Men å andra sidan är det dåligt på det sättet att jag verkligen inte kan låta bli att sitta och asgarva åt varenda scen av den plotlinen.

Annars är det fortfarande i mångt och mycket en höjdarsäsong och sträckan 2.12 - 2.15 är ungefär så bra som serien har varit.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön feb 25, 2007 20:00



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön feb 25, 2007 20:01

Haha, den där har jag i mina favoriter. Och nu håller jag på att skratta ihjäl mig varje gång jag hör det "live". Jag skulle vilja att personen gjorde en likadan video för alla "set a perimeter". :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön feb 25, 2007 21:35

AKS skrev:Haha, den där har jag i mina favoriter. Och nu håller jag på att skratta ihjäl mig varje gång jag hör det "live". Jag skulle vilja att personen gjorde en likadan video för alla "set a perimeter". :D


"Within the hour" skulle man nog få ihop ett par också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör mar 03, 2007 18:35

2.01-2.03 Tycker att detta är en stark säsongsstart.

Fan, vad spännande det är då de ska spränga CTU. Även andra gången man ser det. :) Stackars Jack som måste låtsas vara glad och säga "Good job, Eddie" då han inte vet vad som hänt hans kompisar.

Kim... Har hittills inget emot henne, men tycker det är jobbigt att hon måste släpa runt på en unge. Säga vad man vill om Kim, men hon känns inte så dum som alla påstår och hon kan ta vara på sig själv. Beat that fucker up i detta avsnitt eller det förra.

"I'm gonna need a hacksaw." Så fruktansvärt klassiskt. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör mar 03, 2007 19:07

AKS skrev:Kim... Har hittills inget emot henne, men tycker det är jobbigt att hon måste släpa runt på en unge. Säga vad man vill om Kim, men hon känns inte så dum som alla påstår och hon kan ta vara på sig själv. Beat that fucker up i detta avsnitt eller det förra.


Problemet med Kim är väl att hon var ett sätt för författarna att skriva in en massa meningslösa bi-historier som både känns krystade och konstruerade. Det behöver ju inte betyda att hon är korkad.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör mar 03, 2007 19:25

Nej, det håller jag med om. Kim-hatet där ute... (jag diskuterar 24 bl.a. på TWoP) är dock personligt, om du förstår vad jag menar. Jag förstår det helt enkelt inte och (spoiler t.o.m. S5) har heller inget emot hennes story hittills denna säsong och hade absolut inget emot henne i S1 och S3. Blev arg för att hon var så extremt hård mot Jack i S5. Jag förstår hur hon känner dock, men "there's something wrong with people like you"?!?! Honey, han försöker bara rädda världen och dig vartannat år.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 03, 2007 23:19

2.04-2.05 (även senare S2-avsnitt dock så stor spoiler för senare avsnitt)

Wow! Nina Meyers! Hade glömt bort att hon var med så tidigt i säsongen. Då Eddie slängde fram bilderna i 2.03 (eller när det nu var) så trodde jag att det var Marie Warner som jag kommer ihåg var en av terroristerna.

Har hittills inget emot Kim heller. Hennes story har inte så mycket med annat att göra, men det är en breather som jag inte har nåt emot alls. Hennes fixering vid Megan är dock underlig. Hade hon inte nyss börjat arbeta där? Okej, om hon arbetat där i flera månader och verkligen hunnit skapa band till flickan, men här känns det som att hon absolut ska rädda Megan, men då kan hon ju plocka upp varenda unge hon ser på väg ut från LA känns det som.

Ska spara nästa avsnitt till imorgon då jag antar att det blir en Jack/Nina-scen av sällan skådat slag. Jag kommer inte alls ihåg den nu, men jag ser fram emot den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons mar 07, 2007 23:34

2.08
Parafras: "That's what you took away from us, Nina."

Himla bra scen det där. Jävla Nina! Men en mycket bra tv-seriekaraktär helt klart.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre mar 09, 2007 0:59

2.10 (tror jag)

Ah! Det var här det avslöjades att Marie Warner är en del av planen. Lyckligtvis kommer jag inte riktigt ihåg varför så det ska bli spännande. Fattar dock inte varför hon planerar bröllop i LA. Hade hon låtit sin pappa och syster dö om hon inte blivit påkommen? Bara låtsats som ingenting och boom goes LA och hon och alla hennes vänner och hennes släkt? Verkar konstigt. I alla fall att hon ville ta död på sig själv. Ja, ja... kanske förklaras senare.

Sherry Palmer, oh no... you didn't just do that, bitch!


Överlag har S2 en grymt bra "huvudstory". Kanske den grymmaste av alla även om viruset i andra halvan av S3 är riktigt stark också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör mar 10, 2007 17:13

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.12) Hade inte Jacks avrättning av Sayid Alis son varit en bluff så hade det här fortfarande varit seriens starkaste och mest chockande avsnitt. Kommer ihåg hur jävla skärrad jag var första gången och det satt i den här gången med, även fast jag visste att det var en bluff från början nu.


Medhåll om det du skriver här. (spoiler 2.12) Jag var helt skärrad jag också, första gången jag såg avsnittet. Jag vet att jag tänkte att man inte fick se pojken dö, men att de (FOX) antagligen inte skulle splattra ett barns huvud på bästa sändningstid så jag gick på det hela ändå. Jävligt stark scen och den är stark andra gången också, men oj vad det skulle vara kul att få uppleva chocken från första gången igen.

Undras om jag är den enda som gillar Kate Warner och Sarah(sp?) Wynter? Det kan nästan vara så faktiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön mar 11, 2007 0:25

Tänk om jag fick gifta mig med Jack... Aaah! AKS Bauer låter så... fint på nåt vis. ;)

2.14 (tror jag)
Och så fick man ta och gråta denna säsong... Då George Mason lämnar CTU började tårarna rinna kan jag säga. Tur att man inte fick se nån dödsscen i alla fall och att han lämnade CTU med äran i behåll = sade ifrån sig uppdraget då han kände att han inte klarade det längre.

Jag kommer att sakna karaktären faktiskt. Det trodde jag inte då han dök upp i S1.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön mar 11, 2007 11:45

2.15 Sweet lord!

Antagligen ett av de mest rörande TV-avsnitten någonsin, alla TV-serier inkluderade. Samtalet mellan Jack och Kim, presidentens insikt om att Jack kommer att dö, sedan George och hans försök att övertala Jack om att han är modig om han fortsätter leva. Och sen svampmolnet på slutet... eerie. Riktigt, riktigt bra avsnitt. Antagligen ett av de bästa av 24.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön mar 11, 2007 23:00

2.20: Oh, fuck! Nu är det riktigt spännande här... Trots att jag redan sett det hela en gång redan :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » lör mar 17, 2007 20:00

Det var flera år sen jag såg s1-3, men nu har jag lånat s4-5 av en klasskompis och börjat se. Fyra avsnitt avklarade hittills idag. 8)

4x01-04
Jack Bauer! :D "Bauer, han kan", som min morfar brukar säga.
Och jag gillar de flesta trådarna i hela storyn. Försvarsministern och hans dotter (även om hon är lite väl mesig), Driscoll och hennes schizofreniska dotter, den muslimske sonen och psycho-föräldrarna (jag har ropat "psycho!mamma" säkert tjugo gånger). Den där nya kvinnan på CTU däremot (Maryanne?) verkar vara lite av en Sherry-kopia, blä... manipulativ och jobbig.

Kul att man får skratta åt saker också. Jack som rånade butiken till exempel... :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » lör mar 17, 2007 20:28

Kul att du gett dig på 24 igen. S4 kan möjligen vara sämsta 24-säsongen hittills, men den innehåller en av de allra bästa scenerna nånsin också så även om säsongen inte är dålig är det värt det nästan enbart pga de minutrarna. Sen är S5 riktigt jäkla bra. Antagligen bästa 24-säsongen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis mar 20, 2007 19:09

6.14: Yes, detta gillade jag!! Ett av de bättre 24-avsnitten på länge. Kanske sedan de fyra inledande avsnitten.

Nackdel: Inte nog med Jack. För typ tredje avsnittet på raken. Kiefan, stackarn, måste vara utarbetad och *vilja* att CTU etc tar över för annars är det nåt konstigt. För mig är denna serie mer Jack Bauer än t ex Veronica Mars är Veronica Mars så Jack är viktig för mig. ;)

Hm, Milo? Nadia? Nån annan? Vem är mullvaden? Ingen kanske? Nån har mixtrat till det så att de tror att det är en CTU-agent, men i själva verket är det ingen mullvad i år? :)

Audrey! :eek: Jag gillade henne inte i S4, men jag vill inte att hon ska vara död! Hoppas hennes död är fejkad och hon är tillfångatagen i Kina eller nåt. Varför de nu skulle hålla henne vid liv... men vad jag än tyckte om hennes karaktär så är hon för mig rätt för Jack. Höll på att äcklas ihjäl då Marilyn plutade med läpparna och försökte sig på en smackeroo. Uäck!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 10:20

(spoiler halvvägs igenom 6.15) Någon mer som retar ihjäl sig på att Kiefer inte kan uttala "nuclear", utan istället använder sig av idiot-uttalningen "nucular" precis som en viss idiot-president? Från adequacy.org:

"To the best of Adequacy.org's knowledge, "NOOK-YOO-LUR" is not a valid pronunciation of any word in the English language."


Han har gjort det hela säsongen nu. Det är en liten sak, men en sån som jag alltid retar ihjäl mig på. Har alltid gjort det när Dubya gör det, och nu när Kiefer gör det. Vuxna människor, presidenter och veteran-skådisar! Lär er prata! FFS!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 10:53

(spoiler 6.15) Känns inte spelet mellan president och vice president väldigt mycket som en upprepning av de sista timmarna av S2? Fast med mindre gråskalor den här gången? I S2 förstod jag faktiskt precis varför VP:n tyckte David Palmer var halvgalen som tog Jack Bauers ord över alla andra informationskällor men här känns det väldigt mycket mer svart och vitt. Lite trist.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis mar 27, 2007 18:25

6.15: Nej, nu var det lite nja... igen. Den där brorsan som försökte channla Rainman var ju gullig, men det kändes så... manus på nåt vis. "Let's show Jack's caring side!" Det var ju trevligt att se, men ja, ja... Tyckte förresten att det var för lite Jack i detta avsnitt också, men nu vet jag inte om jag inbillar mig för att jag förväntar mig lite Jack.

Minst två damn its!! :D You go, Jack!!

Och precis som jag gissade (vet inte om det var här eller på nåt av de andra forumen där jag postar om 24) så fanns det ingen mullvad denna gång! Väntat, men också på tiden. CTU kan ju inte var sjukt dåliga på att anställa folk precis hela tiden. :)

Håller med om Kiefans uttal, men nån på TWoP hade kollat upp det och i i alla fall en ordbok fanns Kiefers uttal med. Men jag har inte lyckats hitta det nånstans i mina böcker och diverese online dictionaries.

Det är inte förrän detta avsnitt jag håller med om likheterna innan S2. Många har settd em tidigare och visst, jag har sett likheterna, men utförandet har varit helt annat. Fram till detta avsnitt där jag tycker det blir för likt. Men samtidigt så är ju denna VP nutters så det blir väl lite annat framöver ändå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » ons mar 28, 2007 14:44

Börjat lite med en ny säsong! S6. Såg 6x01 igår. Jo vars!Lite fånig sak med Chloe och Jack dock...För om det nu var så hemligt som det verkade så borde väl ändå inte CTU-typen säga nått till Chloe. Jaja. Utbytessaken kände lite mysko också. Men detta blir nog bra. Jack is back!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » lör mar 31, 2007 13:27

Sett till 6x04
Oj vad bra det är! Samma sak som vanligt men ändå ruskigt spännande. Gillar Jacks "jag klarar nog inte detta"-handling. Gillar skarpt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 18:14

5x11
Sean Astin, din lilla HOBBIT! :evil:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » tis apr 03, 2007 23:06

5x12
Oh no, they didn't!! Edgar! :cry:
Och jag som precis hade börjat tycka att han blivit lite jobbig. Nu fick jag ju dåligt samvete. Edgaaar!

Haha, innan det hände sa jag högt "well, at least they got all the main characters inside". Jag hade tappat bort Edgar i förvirringen... så på sätt och vis tyckte jag det var bra när han blev nervgasad till döds. Ett riktigt offer behövdes. Synd att hobbiten inte var där ute också. Grumble grumble.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav gaspode » ons apr 04, 2007 0:10

haha, jack bauer har fått en sån där facts-sida:

http://www.notrly.com/jackbauer/index.php?topthirty

Jack Bauer once forgot where he put his keys. He then spent the next half-hour torturing himself until he gave up the location of the keys.


kanske är lite repetitivt efter Chuck Norris och så, men ändå rätt kul
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » ons apr 11, 2007 15:58

Jag har bara två avsnitt kvar av femte säsongen nu. Iiihh... hur ska det här sluta?

s5
Det var sorgligt när Tony Almeida dog... :cry:

Hehe, det är förresten så coolt att alla oftast använder både för- och efternamn när de pratar om varandra. Tony Almeida. Jack Bauer.

Jack är så cool. Kapar flygplan och allt. :D


De som gör dvd:erna har i alla fall förstått att folk vill se allt på en gång - den här säsongen har en "play all"-funktion på varje skiva. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » ons apr 11, 2007 22:29

Åååhh, nu har jag sett färdigt femte säsongen..!

(spoiler slutet av s5) Vilket slut! Underbart! I love it! Jack Bauer i Kinas klor, på väg till Shanghai!:lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 9:53

(spoiler halvvägs genom 6.18) Okej, av alla dumma saker den här serien försökt få oss att tro var det där nog den dummaste hittills... så dum att jag var tvungen att pausa för att jag blev så arg och komma in och skriva det i förhoppningen att lugna ner mig nog för att kunna njuta av resten av avsnittet.

Vältränade militärer som har fått ansvaret att vakta kärnvapen (och BTW, TVÅ stycken?!) är inte så precis jävla dumma att de släpper in någon innanför deras barriärer bara för att han skriker högt och hotar ringa presidenten. Verkligen... det är ett jävla Indiana Jones-trick och det fungerar i sådana filmer med den stämningen, men inte här. "Jag måste bryta mig in och stjäla en bit av ett kärnvapen, vad ska jag göra... hmmm, jag tror jag går fram och SKRIKER på soldaterna som vaktar det tills de släpper in mig...". :rolleyes: :angry:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis apr 17, 2007 17:00

6.18: Håller med om det, caffeine. Jag blev dock inte förbannad utan skrattade lite.

Nja, vissa riktigt bra saker, vissa... nja.

känns dock redan bättre än storyn i större delen av säsongen hittills. Jag väntar dock bara på att pappa Bauer ska dyka upp och visa sig... vara extra ond. Han bara försvann, ju. Nåt mer måste det väl bli med honom?

Wayne tuppar av igen. Nu är han väl död snart i alla fall?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron