24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav CheeseGuy » tor mar 24, 2005 23:46

4x03-4: Lysande! Egentligen utmärkte inte sig avsnitten särskilt, men det var grymt spännande och framförallt så gav de en sån där skön 24-känsla (som ofta saknades i säsong 3).

-Jag gillar historien kring Arazfamiljen. Jag trodde verkligen inte att Debbie (?) skulle dö.
-Jag kan fortfarande inte tycka illa om Heller (trots att jag inte sympatiserar med honom politiskt).
-Nu kom det ett par sidohistorier. Om de i fortsättningen inte tar större plats än de gjorde i det här avsnittet har jag inget emot det.
-Jack är fortfarande en av mina absoluta favoritkaraktärer på TV.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » sön mar 27, 2005 1:49

Säsong 4 fortsätter starkt. Avsnitt 5 var kanske inte riktigt lika bra som det föregående, men definitivt ingen besvikelse.

-Heller och hans dotters självmordsidé kom lite väl plötsligt, men det var en fin scen. Och jag har fortfarande inget emot Heller. Jag undrar förresten hur det går med hans son (som inte var med i det här avsnittet). Han var väl knappast inblandad, men CTU:s behandling av honom lär orsaka konsekvenser.

-Jack kör mycket bil nuförtiden. Jag tycker att det gör så att realtiden känns trovärdigare, och hittils inte (uppenbart) på bekostnad av spänning och tempo. Underbart.

-Jag antar att det som hände i slutet var att Jack insåg att det var en bunker (som säkert tål attacken). Det är verkligen upplagt för fet action i nästa avsnitt.

-Driscolls sidohistoria tog inte besvärande mycket plats i det här avsnittet heller. Jag hoppas att det fortsätter så (för den lär inte försvinna helt på ett par avsnitt).


Hittils känns säsongen klart bättre än säsong 3 (men ja, det är lite väl tidigt att säga nu). Jag undrar hur mycket det har påverkats av att jag har sett de första fem avsnitten under bara en vecka.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » sön mar 27, 2005 12:13

Jag tycker inledningen på säsong 4 är starkare än säsong 3. Det är nog dumt att säga så mycket mera.

Mini-Mini spoiler tom avsnitt 5
Jag gillar verkligen familjen Araz, vilket bidrar mycket till min postiva inställning.

Tror inte det har haft så stor betydelse att du sett avsnittet på en vecka. De 4 första såg jag på 2 dagar med tanke på att dem sändes under två dagar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tis mar 29, 2005 0:22

4x06-7:
Säsongen är fortfarande lysande. Det började som väntat med fet action (vilket jag älskar), och även om resten av avsnitt 6 var betydligt långsammare så var det ändå väldigt bra. Avsnitt 7 var helt fantastiskt.

Det är synd att jag blev spoilad om Tony (just vilka karaktärer som återvänder är svårt att undvika), för det hade verkligen blivit en fantastisk överraskning (även om han hade legat väldigt högt upp på en lista över vilka personer Jack kunde ha kontaktat). I vilket fall som helst var det grymt kul att se honom igen. Men det vore trevligt (som omväxling) att få en förklaring till hur han kunde ta sig till Jack på 6-7 minuter.

F.ö. saknar jag textningen ibland. Tekniksnack (i det här fallet diskussionerna om väskan och kärnkraftverken) blir ofta lite svårt att hänga med i, vilket är synd.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » lör apr 02, 2005 0:00

Avsnitt 8-11:

Spontan reaktion: As far as evil plans go, it doesn't suck.

Tack och lov avslutades Driscolls sidohistoria (även om den givetvis kommer att ge konsekvenser), men nu när jag tänker tillbaka på den så var den faktiskt ganska bra ändå. Och det var ju bara i det här avsnittet som den tog upp mer än en eller två scener. Det dåliga var egentligen bara tidigare när jag var oroad för att den skulle ta upp mycket större plats. Nu blev det ju till och med härligt tragiskt till slut (även om det var ganska förutsägbart).

Nu tar ju säsongen återigen en ny vändning, och jag är lite oroad med tanke på hur bra det har varit hittils. Kan de hålla samma nivå säsongen ut?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » tis apr 05, 2005 18:48

Ep 16

Nu tycker jag verkligen säsongen har börjat ta sig, dessa två senaste avsnitten har nog varit dem bästa hittils. Det är om inte annat detta jag vill se när jag ser 24. Grym spänning och ett grymt tempo.

Avslutningen var ju minst sagt intressant....Air force one nedskjutet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tor apr 14, 2005 22:53

4x17:

Under de första minuterna var jag rädd att det bara skulle bli ett mellanavsnitt (det måste ju komma ett någon gång...), men det visade sig snabbt vara säsongens kanske bästa avsnitt hittils. Vansinnigt intensivt och helt sjukt spännande. Ett perfekt 24-avsnitt, med andra ord.

Vad har hänt med Heller och Curtis? De har varit borta i två avsnitt nu, men de står (väl?) fortfarande som regulars.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tis maj 03, 2005 10:28

4.20:Holy fucking shit! Jag tycker iofs att S4 förmodligen har varit den minst bra 24-säsongen hittills och att några avsnitt för ett tag sedan var direkt dåliga. Men den sista scenen här var.... fenomenal. Och en av seriens allra bästa ögonblick överhuvudtaget. Damnit! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons maj 04, 2005 0:29

caffeineaddict skrev:4.20:Holy fucking shit! Jag tycker iofs att S4 förmodligen har varit den minst bra 24-säsongen hittills och att några avsnitt för ett tag sedan var direkt dåliga. Men den sista scenen här var.... fenomenal. Och en av seriens allra bästa ögonblick överhuvudtaget. Damnit! :D


Håller med. Mycket brister i säsong 4 och utöver en ganska stark inledning så är det inte förrän nu och ett par avsnitt tillbaka som säsongen har tagit sig ordentligt. Men som sagt var...sista 5 minutrarna. Det får vara hur konstuerat och hur krystat som helst, men när det ger upphov till sådana här scener så spelar det inte så stor roll.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » ons maj 04, 2005 21:11

caffeineaddict skrev:4.20:Holy fucking shit! Jag tycker iofs att S4 förmodligen har varit den minst bra 24-säsongen hittills och att några avsnitt för ett tag sedan var direkt dåliga. Men den sista scenen här var.... fenomenal. Och en av seriens allra bästa ögonblick överhuvudtaget. Damnit! :D


Minst bra!? Jag tycker att den här säsongen har varit helt fantastisk. Helt överlägsen S3 och kanske t.om. bättre än S2 (S1 är i en klass för sig).

Jag håller i alla fall med om slutscenen. Satan!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav RalfiParpa » ons maj 25, 2005 14:26

Slut! I alla fall till nästa säsong börjar. Och sedan har vi ju säsongen efter det. Och antagligen några fler efter det, om säsong fem och sex drar in mycket slantar. Här har FOX en kossa de kan mjölka till bara benen är kvar, tyvärr.
Jag gillade den här säsongsavslutningen riktigt mycket och vad mig anbelangar hade den gärna fått fungera som serieavslutning också.
De fyra sista avsnitten var ovanligt medryckande, till och med för 24. Och bra, de var bra också. Dessutom var Mia Kirshner med på ett hörn, yowsa.
Men allt är inte förlåtet, den här säsongen innehöll några riktigt låga stunder, ovanligt irriterande sidohistorier och en alldeles för hoppig och fragmentarisk terroriststory (herregud, Marwan måste vara världens mest allmäna terrorist). Ett väldigt bra avslut på en säsong som får klart godkänt.


Och hade det inte varit coolt om de gjort värsta Romeo & Julia-grejen av Tony och Michelle? Okej, kanske lite för makabert för 24, men ärligt talat, det hade varit tufft.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav CheeseGuy » ons maj 25, 2005 22:59

Om säsongsfinalen och hur mycket jag *inte* håller med om RalfiParpas kritik:

(Ursäkta att det är så osammanhängande. Det är svårt att skriva efter ett så upphetsande avsnitt.)

Helt jävla fantastisk säsongsfinal, kanske seriens bästa. (Rent spontant så är den i alla fall helt överlägsen finalerna i S2 och S3.) Att den tänjde rejält på realismen osv skiter jag fullständigt i. Jag tycker att det har varit riktigt spännande genom hela säsongen, men det är när det dessutom blir ordentligt känslosamt som serien verkligen lyfter. Jag tycker att avsnittet var fenomenalt upplagt. Även om jag visste att det skulle bli fler säsonger så var jag ändå allvarligt oroad för att Jack antingen skulle dö eller bli satt i kinesiskt fängelse. Det är förresten kul att han numera är med i "hey, I've died twice"-klubben.

Den här TV-säsongens bästa avsnitt! *duckar för tomater* (Fast jag har bara följt Lost, VM och den här serien, och Lostfinalen återstår.)

Nu älskar jag ju den här serien, så det ska krävas *väldigt* mycket innan jag börjar klaga på den, eller bry mig om mindre svackor, men jag kan verkligen inte se vad som var så dåligt tidigare i säsongen. Jag håller med om Marwan och att storyn var lite hoppig. Men irriterande sidohistorier? Visst, det fanns ett par stycken, men de tog upp minimal plats, och ingenting var i närheten av historierna som löpte genom hela S2 (Kim) och S3 (presidenten). Och jag tycker att den har varit riktigt spännande rakt igenom. (Nej, jag kan faktiskt inte se några svackor, även om alla avsnitt inte har varit lika bra.)

Den här säsongen var utan tvekan bättre än S3, och kanske t.om. S2, och de sista avsnitten var helt överlägsna allt i de säsongerna. Jag är inte orolig för fortsättningen. (Fast det här avsnittet hade dock fungerat klockrent som serieavslutning.) Har jag nämnt att jag älskar den här serien?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » ons maj 25, 2005 23:28

Även om jag nu säkert skulle placera säsong 4 på en sista plats om jag skulle ranka säsongerna, så kommer man inte undan att sista 4-5 avsnitten är helt fantastiska och säkert den bästa serie av avsnitt i hela serien, precis som Cheeseguy sade.

Säsongen som sådan har varit ojämn tycker jag. Början är bra och som sagt slutet är fantastiskt, men däremellan tycker jag det var riktigt halvdant ett antal avsnitt. Kan inte sätta fingret på vad det är...undra om man inte skulle köra någon omtitt av någon säsong i sommar.

Jag hoppas en femte säsong kommer koncentrera sig mer kring Jack Baur och inte vara så fokuserad kring rädda-usa-från-terrorister.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

JÄJ!!!

Inläggav The Ankh » mån okt 10, 2005 18:11

Säsong fem börjar i USA den 15 januari! Nån annan än jag som är nära glädjetårar? Jag ryser över hela kroppen!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Re: JÄJ!!!

Inläggav caffeineaddict » mån okt 10, 2005 18:15

The Ankh skrev:Säsong fem börjar i USA den 15 januari! Nån annan än jag som är nära glädjetårar? Jag ryser över hela kroppen!


Det kan jag inte påstå att jag är, men visst, det ska bli kul. 24 är alltid bra dumunderhållning, växlar konstant mellan jävligt lyckade spänningsmoment och oerhört frustrerande ögonblick av idioti. Sen är det den mest humorlösa serie jag överhuvudtaget kan komma på.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: JÄJ!!!

Inläggav The Ankh » mån okt 10, 2005 18:21

caffeineaddict skrev:
The Ankh skrev:Säsong fem börjar i USA den 15 januari! Nån annan än jag som är nära glädjetårar? Jag ryser över hela kroppen!


Det kan jag inte påstå att jag är, men visst, det ska bli kul. 24 är alltid bra dumunderhållning, växlar konstant mellan jävligt lyckade spänningsmoment och oerhört frustrerande ögonblick av idioti. Sen är det den mest humorlösa serie jag överhuvudtaget kan komma på.


Jo, inte så mycket humor, men vilken drog.. "en till.. en till.. en till... en till.. näe nu måste vi sluta titta o gå o sova... bara en till..."

Jag tror jag såg hela säsong 2 på en vecka typ. Kunde inte göra nåt annat än bara titta. Jag är mycket spänd på hur de skla lägga upp plotten i säsong fem nu när jack är "död" och har flytt..."
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Illyria » mån okt 10, 2005 18:58

Formatet på serien var ju en kul sak från början men nu är det otroligt jobbigt. Började titta på s4 i vintras men gav upp. Ska väl se den nångång dock, när mitt tålamod är på topp ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån okt 10, 2005 19:21

24 är nog den serie som förbättras mest om man kan se en hel säsong i snabb takt istället för ett avsnitt i veckan. Jag har sett S1 två gånger, en gång på TV och en gång på DVD och gången på DVD kändes betydligt bättre. Nästan så jag funderar på att skippa S5 medan den sänds och sedan se alltihop nästa sommar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » mån okt 10, 2005 20:10

Ja, 24 ska definitivt ses på ett bräde.. det gör verkligen det hela mycket böttre.. Att vänta kanske vore nåt faktiskt....
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tob » mån okt 10, 2005 20:23

Jag gillar 24 skarpt. Jack Baur är den grymmaste actionhjälten någonsin, för det är precis på den basis man kan bedömma serien. Det är en actionserie med allt vad det innebär. Dumma karaktärer, krystade manus och realism som kanske inte håller alla gånger. Men det är också ruggigt välgjort, det är spännande och det är oerhört underhållande. Men det finns fokus på relationer....ofta fel fokus...men när det blir rätt då blir det både engagerande och riktigt känslosamt. På det stora hela så är 24 ruggigt bra och jag ser framemot säsong 5 skarpt. Hoppas man lägger mer fokus på Jack Baur som karaktär och kommer upp med en storyline som känns lite fräshare än vad S4 gjorde.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » mån okt 10, 2005 20:40

Jag älskar 24. När jag såg säsong 1 var det den bästa TV-serie-upplevelse jag någonsin har haft, och det har gett mig en speciell relation till serien. (Det berodde givetvis till en oroväckande stor del på att jag var yngre och dummare och knappt hade sett några andra bra serier då, men ändå.) Även om fortsättningen inte har har nått upp till riktigt samma klass (i allmänhet) har de fyra säsongerna spännings- och underhållningsmässigt gett mig mer än alla andra serier och filmer jag har sett, tillsammans. När den är på topp (som i slutet av S4 till exempel) är den överjävligt bra. När det blir känslomässigt kan det bli riktigt jävla bra ibland, och påverka mig mer än andra serier som egentligen är mycket bättre. Och jag tror inte att det finns någon annan serie som kan få mig att ropa "jävlar vad coolt!" mitt i ett avsnitt.

Så jag kan inte bedöma den på ett sätt som är i närheten av rättvist, och jag kan inte påstå att det gör mig något. Jag älskar 24.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav The Ankh » mån okt 10, 2005 23:48

CheeseGuy: Hear hear! Heil 24!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Re: JÄJ!!!

Inläggav Tob » tor dec 01, 2005 22:22

The Ankh skrev:Säsong fem börjar i USA den 15 januari! Nån annan än jag som är nära glädjetårar? Jag ryser över hela kroppen!


Ankh: GRÅT!

Teasers:

http://24natic.atspace.com/Season5/teaser.htm

Jag gillar 24 mer än vad jag vill erkänna. Jag ser framemot säsong 5 jättemycket märker jag. Jag har saknat Jack.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Re: JÄJ!!!

Inläggav noike » tor dec 01, 2005 22:34

Tob skrev:Jag gillar 24 mer än vad jag vill erkänna. Jag ser framemot säsong 5 jättemycket märker jag. Jag har saknat Jack.

Jag ahr inte gillat 24 så värst tidigare, tror bara jag sett hela s1 och lite störavsnitt här och var därefter. Men jag är nyfiken på s5. Främst på grund av att Manny "Odyssey 5" Coto och David "Mustard" Fury hoppat på. (Större delen av producenterna/manusförfattarna har arbetat med Minear på andra serier, bara en sådan sak.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor dec 01, 2005 22:38

JAAAAA!!!

Jack!

Och FOX är idioter, men deras behandling av 24 kan man verkligen inte klaga på. En hel säsong utan några uppehåll under våren, och de fyra första avsnitten på två dagar. Så. Jävla. Underbart.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » sön dec 04, 2005 20:43

Två nya teasers uppe. Den fjärde visar dock inget nytt alls.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » sön dec 04, 2005 21:42

Vad ska David Fury där att göra? Jag har inte orkat ta mig igenom s4 ju... får väl försöka igen under julen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » sön dec 04, 2005 23:04

Illyria skrev:Vad ska David Fury där att göra?
Jo, det undrar jag också, oavsett hur mycket jag älskar serien. Känns som slöseri.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » sön dec 04, 2005 23:39

Illyria skrev:Vad ska David Fury där att göra?


Ge serien lite humor? Det finns ju trots allt inte en humorlösare serie på TV än 24.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 23:47

caffeineaddict skrev:
Illyria skrev:Vad ska David Fury där att göra?


Ge serien lite humor? Det finns ju trots allt inte en humorlösare serie på TV än 24.


Vem vet, han kanske till och med får agera i en mindre biroll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron