ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%
 
Antal röster : 40

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 4:37

AngelsGirl skrev:Alias är inte direkt så "underbart" som jag trodde det var, säsong 1 var underbar men säsong 2: huge let down.


Fullkomligt medhåll! Tittar du runt på forumet kommer du se att jag har hyllat S1 både här och där, bara för att sedan bli besviken av S2. Men att jag undviker och avskyr spoilers gäller oavsett hur mycket jag faktiskt tycker om serien för tillfället.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor jan 06, 2005 5:02

Första säsongen är nog favoriten vid första anblicken iaf. Är måttligt förtjust i Sidney/Vaugn relationen.

Strunt i vad jag skrev först, hittade svaret, efter jag hade postat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 5:04

Jag kommer definitivt att se det, jag är lugn med att använda den här tråden även om det står "(TV4)" i rubriken. Vi kan skriva inom spoilerfält. Ser faktiskt fram emot i morgon. Dubbel-premiär! Yay!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor jan 06, 2005 5:06

caffeineaddict skrev:Jag kommer definitivt att se det, jag är lugn med att använda den här tråden även om det står "(TV4)" i rubriken. Vi kan skriva inom spoilerfält. Ser faktiskt fram emot i morgon. Dubbel-premiär! Yay!


hehe, och jag han ändra mitt inlägg innan du han se, upptäckte att det fanns en tråd för det som inte visats på Tv4. Ser också framemot det, riktigt mycket faktiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tor jan 06, 2005 10:05

caffeineaddict skrev:Jag kommer definitivt att se det, jag är lugn med att använda den här tråden även om det står "(TV4)" i rubriken. Vi kan skriva inom spoilerfält. Ser faktiskt fram emot i morgon. Dubbel-premiär! Yay!


Ni ser väl till att skriva spoilerfria kommentarer också? Även om jag följer serien på fyran är jag grymt nyfiken på hur bra säsong 4 är (efter allt snack om hur mycket bättre det ska bli och dessutom två Buffyverse-författare).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Chosen » fre jan 07, 2005 21:56

Jo, jag vill se hur säsong 4 är med Alias.
USA today skrev ju att det kommer att ske lite ändringar.
Dom första 2 avsnitten har visats och Jan 12 är det dags för avsnitt 3 :)


Här är länken till Alias hemsida


http://abc.go.com/primetime/alias/index.html
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav sus@n » lör jan 08, 2005 0:07

Jag har råkat läsa lite men har alltid varit ett S/V fan så jag kommer nog inte bli besviken..

Någon som har de första S2 avsnitten på hubben?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » mån jan 10, 2005 11:07

Hittade ett svenskt Alias forum igår men det är bara 3 medlemmar (med mig) så jag tipsar er: http://hondos.org/forum/Forum.asp?Fid=22
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Nyx » tis jan 11, 2005 23:59

Jag kan inte se Kevin Weisman som tech-Marshall längre utan att omedelbart tänka på (5x8) Dreg :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons jan 12, 2005 1:06

Nyx: Oj, har aldrig ens tänkt på att det är han! Svårigenkännlig. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 16:19

Underbart avsnitt igår - jag älskar Marshall! :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 17:30

Marshall var bra i detta avsnittet, jag längtar efter att få reda på vem/vilka det var som kidnappade honom!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AngelsGirl » ons jan 12, 2005 17:48

Jag älskade det lilla jag såg igår, har tappat hoppet om säsong 2 men jag såg lite små bitar med Marshall och jag bara älskar honom :) Ska bli intressant och se vem Suits and Glasses jobbar för denna säsong ;)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 17:59

Man kan skriva om det som har visats eller hur?

Marshall var urgullig och S2 verkar bra.. men era åsikter är inte så positiva. De missade avsnitten får tas igen sen på DVD antar jag.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav CheeseGuy » ons jan 12, 2005 18:10

Kan bara instämma, Marshall regerade igår. Och det känns fortfarande som den här säsongen är bättre än den första.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 18:32

CheeseGuy skrev:Kan bara instämma, Marshall regerade igår. Och det känns fortfarande som den här säsongen är bättre än den första.


Ett positivt omdöme bra!

Sedan har jag några snabba frågor om vad som har hänt mellan avsnitt 2-9.. Se spoilern: Hade Sidney och Vaughn något på gång? Vad har Will för kontakt med CIA? Vet man varför Irina gick till CIA? Lever Emily? Snälla svara utan att ge för många detaljer.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 19:18

sus@n skrev:
CheeseGuy skrev:Kan bara instämma, Marshall regerade igår. Och det känns fortfarande som den här säsongen är bättre än den första.


Ett positivt omdöme bra!

Sedan har jag några snabba frågor om vad som har hänt mellan avsnitt 2-9.. Se spoilern: Hade Sidney och Vaughn något på gång? Vad har Will för kontakt med CIA? Vet man varför Irina gick till CIA? Lever Emily? Snälla svara utan att ge för många detaljer.


Här är svaren på frågorna! Se spoilern:

Jaa, det verkade bi något mellan Vaughn och Sydney men sen kom hans flickvänn och allt det in, men det kan fortfarande komma!
Han fick låsats att ha nhade haft drogproblem och att han hittade på allt med SD-6 för att överleva och nu när alla tror att han är en hycklare och en lögnare vill inga anställa honom så han frågade om han kunde gör något åt CIA för att ha något att göra och nu verkar han få jobb där också! Man har fortfarande inte fått reda på vad Irinas verkliga anledning är för att ha lämnat sig till CIA, men hon säger att det är för att sona sina brott och komma tillbaka in i Sydneys liv. Emily levde men man fick för inte så längsen se bilder på hennes döda kropp och nu vet man inte om hon lever eller om de som hade fått henne att överleva dödat henne!


Jag tycker att det har varit en jätte spännadne säsong och jag fattar ärligt talat inte varför alla klagar. Lite dramatiskt då och då är väll inte så farligt. Hur skulle ni reagera om eran "döda" mamma rätt som det är lever, eller om den ni "älskar" inte är med er, eller allt annat som hänt, det är väll inte så konstigt att det blir dramatiskt och de måste ju få fram handlingen på något sätt. Prova göra en hel säsong själva då och kolla om den blir bätte :x

Så det var min lilla itstjälning till alla klagoandar, och jag vill bara säga " Watch it and enjoy!" :P

Inte rikatat till någon speciell men jag vill bara att alla kan sluta klaga så mycket hela tiden, var glad att serien inte lades ner!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 19:28

Tack HeY! Det var lagom svar utan att ge för mycket :) Jag hoppas verkligen S&V får ihop det! Har bara sett ett avsnitt med flickvännen Alice och tänkte bara "låt henne dö :)" Det är så mycket kemi mellan dem.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » ons jan 12, 2005 19:31

HeY skrev:Prova göra en hel säsong själva då och kolla om den blir bätte :x

Men vad har det med att uppskata kvalitet att göra? Jag är till exempel dålig på att skriva böcker eftersom jag har usel självdisiplin, men för den sakens skull sitter jag inte och läser vad för skräp som helst. Det är samma sak som med tv som med mat -- jag är inte så bra på att göra något av dem, men jag vet när det ger en eftersmak av skit. Betyder det att jag inte får kritisera kocken?

(Detta har ingenting med Alias att göra eftersom jag har sett på tok för lite för att bedömma huruvida den har gått ner sig eller inte.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 19:32

sus@n skrev:Tack HeY! Det var lagom svar utan att ge för mycket :) Jag hoppas verkligen S&V får ihop det! Har bara sett ett avsnitt med flickvännen Alice och tänkte bara "låt henne dö :)" Det är så mycket kemi mellan dem.


Jag gjorde mitt bästa! Och för det andra om hans flickvänn kan jag bara svara LOL! :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 19:37

noike skrev:
HeY skrev:Prova göra en hel säsong själva då och kolla om den blir bätte :x

Men vad har det med att uppskata kvalitet att göra? Jag är till exempel dålig på att skriva böcker eftersom jag har usel självdisiplin, men för den sakens skull sitter jag inte och läser vad för skräp som helst. Det är samma sak som med tv som med mat -- jag är inte så bra på att göra något av dem, men jag vet när det ger en eftersmak av skit. Betyder det att jag inte får kritisera kocken?

(Detta har ingenting med Alias att göra eftersom jag har sett på tok för lite för att bedömma huruvida den har gått ner sig eller inte.)



nej, jag förstår men, på kock förslaget till exempel "Han/Hon kankse har gjort sitt bästa!" så varför klaga så mycket??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jan 12, 2005 19:48

HeY skrev:nej, jag förstår men, på kock förslaget till exempel "Han/Hon kankse har gjort sitt bästa!" så varför klaga så mycket??

Därför att om personen lever på det så ska den kunna göra bättre -- speciellt om man vet att den har kunnat göra det riktigt bra tidigare. Om man inte får klaga när något går katalogfel så får man inte heller hylla något till skyarna när det blir helt rätt. Ditt sätt att se på saken är det som har lett till att vi översvämats av dokusåpeskärp och saker som inte kräver något av tittarna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 23:38

noike skrev:
HeY skrev:nej, jag förstår men, på kock förslaget till exempel "Han/Hon kankse har gjort sitt bästa!" så varför klaga så mycket??

Därför att om personen lever på det så ska den kunna göra bättre -- speciellt om man vet att den har kunnat göra det riktigt bra tidigare. Om man inte får klaga när något går katalogfel så får man inte heller hylla något till skyarna när det blir helt rätt. Ditt sätt att se på saken är det som har lett till att vi översvämats av dokusåpeskärp och saker som inte kräver något av tittarna.



Okej, nu gillar jag dig. Håller med dig till hundra procent "Down with Reality Show", nu är det slut med snälla mig, nu ska jag kritisera mer. Okej, en sak jag stör mig på Francie (Sydneys och Wills vän), jag säger "Just shot her, so boring!?"

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 3:20

HeY: Spoiler 2.13:Damn, are you gonna get your wish...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 5:54

För att inge lite hopp i TV4-tittarna kommer jag med min åsikt om serien, nämligen att den blir bättre och bättre för varje säsong - jag har ofta ställt mig undrande till hur en del kan tycka den blir sämre..!

Visserligen kan jag förstå att JJ Abrams & co tog ett längre uppehåll efter s3 för att återfå ett fokus till serien, men den har i mina ögon aldrig varit dålig! Det är en av de få watchable (tittbara?) serier som produceras idag. 8)

Spoiler s3 Jag menar inte att det inte finns nackdelar med varje säsong, för det gör det. Det märktes t.ex. att de inte visste riktigt vad de skulle göra med Laurens storyline när vi väl fått veta det vi fick veta om henne. Att dra in hennes mamma (!) i mixen var nog det som fick mig att tänka "uuuh, nej, inte en till Morgan Fairchild-lookalike som dålig bad guy!" Och... sluta läs det spoilermärkta när du inte sett s3!

De olika åsikterna beror förstås på vad man helst vill se i serien. Jag tycker t.ex. om karaktärsdrivna serier med många vändningar och det tycker jag att Alias har levererat. Spiongrejen och de fräscha twistar de gör med det hela tiden är också ett stort plus.

Det är inte konstigt att Mr Handsome anlitade JJ Abrams som regissör till MI:3 efter att ha maraton-sett s1-2 av Alias. ;)

So keep watching! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » lör jan 15, 2005 11:42

Glory: (S3): Men, men... hennes mamma var ju Norma Jennings! Norma Jennings FFS! Det gjorde hela den sidoplotten värd sin tid.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör jan 15, 2005 17:04

Mitt nya forum,, Alias! Snälla bli medlemmar :D På mitt Charisma forum är vi bara 3 pers varav en av dem är jag och bara 2 av oss skriver ofta :cry:

http://www.activeboard.com/forum.spark?forumID=48391&subForumID=115355&action=logout
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » sön jan 16, 2005 1:19

Jag kanske kan bli medlem, vid ett senare tillfälle, gärna om några fler blir det, två aktiva personer, låter inte så kul, men Alias låter kul!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » sön jan 16, 2005 11:04

HeY: Varje person som blir medlem är efterlängtade på båda forumen! Det tar ett tag att bygga upp ett välbyggt forum med intressanta samtalsämnen så bli medlem snäääla :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Chosen » sön jan 16, 2005 12:10

Jag kommer att bli medlem :D:D:D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron