ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%
 
Antal röster : 40

Inläggav Illyria » lör okt 14, 2006 18:23

Samlingsboxen är väldigt snygg, men det här är mer prisvärt: säsong 1-4 för £40. Eftersom jag inte var helt nöjd med sista säsongen och speciellt inte avslutningen så nöjer jag mig med den här boxen istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eriked » ons okt 18, 2006 23:51

5x12
senaste avsnitten har varit riktigt underhållande.men hängder inte riktigt med på Vaugn intrigen... trodde att Sydney och co trodde att han var död..aja, har nog inte sett riktigt alla avsnitten.

Sen är förstås plotten ologisk som vanligt, varför inte bara sätta (vad heter han nu? han med bomben i skallen) i rum som skärmar av radiovågorna istället för att ja, göra som dom gör. Men det är ju underhållande så.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tor okt 19, 2006 23:17

eriked skrev:5x12
senaste avsnitten har varit riktigt underhållande.

Håller med. Det märks att vi är inne på slutspurten nu. Det var fint att de lyckades få dit Lena Olin, att hennes mamma var med vid födseln. Och jag tjoade ganska högt av glädje när det visade sig att Vaughn var vid liv precis när jag hade givit upp allt hopp om att han skulle kunna komma tillbaka. Me like Vaughn!

Alias är en serie som jag har följt sedan början men aldrig tagit på så stort allvar. Intrigerna är alldeles för långsökta, håligare än schweitzerostar, och familjeförhållandena alltför melodramatiska för att man ska kunna/orka hålla reda på allt (och detta sagt av mig som dyrkar Xena ;) ). Ändå klappar hjärtat för även denna mörkhåriga hjälte av kvinnlig övertygelse och jag hoppas att de lyckas knyta ihop sina krångliga trådar till slut.

Men slutet när Anna Espinosa tar ett "DNA-bad" och förvandlas till ännu en Sydney var väl en av deras sämsta idéer hittills?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tor okt 19, 2006 23:36

Nyx skrev:Men slutet när Anna Espinosa tar ett "DNA-bad" och förvandlas till ännu en Sydney var väl en av deras sämsta idéer hittills?
jo, den kändes lite tveksamt.. men väntar med att dömma. Föresten, har dom inte gjort nått liknande i nån tidigare säsong?Var det bara jag som tyckte det var kul att hon kom upp färdigsminkad ur dna-badet?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » fre okt 20, 2006 0:16

eriked skrev:jo, den kändes lite tveksamt.. men väntar med att dömma. Föresten, har dom inte gjort nått liknande i nån tidigare säsong?


Ja, de har ju bytt utseende på folk som den där Alison Doren (?) som tar Francies plats, var det i säsong 2?

eriked skrev:Var det bara jag som tyckte det var kul att hon kom upp färdigsminkad ur dna-badet?

Givetvis ;)

spoiler Alias, Angel s4 (och Firefly lite kanske?)
Vad jag inte fattar är varför de inte ville fortsätta att låta Gina Torres spela Ana? Hon är ju häftig. Zoë ftw! Jag gillade ju dessutom de grymma Angel s4-vibbar man fick när Amy Acker och Gina var i rutan samtidigt, fast ändå så långt från Fred och Jasmine som tänkas kan...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån okt 23, 2006 19:51

Idag fick jag boxen med säsong 1-4 och den var faktiskt snyggare på riktigt än bilden Amazon hade:

Bild

Utan locket
Bild

Individuella boxarna
Bild

Och billig var den också, vilket var det viktigaste. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » mån okt 23, 2006 20:49

Varför inte 1-5 boxen?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » mån okt 23, 2006 21:07

Det skrev jag lite längre upp i tråden:

Illyria skrev:Eftersom jag inte var helt nöjd med sista säsongen och speciellt inte avslutningen så nöjer jag mig med den här boxen istället.

Och priset på £40 för 4 säsonger var svårt att slå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eriked » mån dec 04, 2006 0:35

Nu har jag sett klart Alias. Eller åtminstone s1-3 och lite av s4 och sen s5. Intresset försvann en bit i s4 men sen tog jag upp det igen vid säsong 5. Bra val och framförallt andra halvan har varit riktigt bra tycker jag. Härlig spion action. Gillar de avslutande avsnitten skarpt. Amy Acker som onding. Whiii.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tor jun 28, 2007 15:20

Såg första säsongen nyligen och... den är bra. Inte jättebra. Det känns som om den saknar något, vet inte riktigt vad. Men klart sevärd ändå, och jag ångrar inte mitt köp även om jag inte kommer att köpa fler säsonger (såvida de inte dyker upp på någon superrea).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor jun 28, 2007 15:59

XY skrev:Såg första säsongen nyligen och... den är bra. Inte jättebra. Det känns som om den saknar något, vet inte riktigt vad. Men klart sevärd ändå, och jag ångrar inte mitt köp även om jag inte kommer att köpa fler säsonger (såvida de inte dyker upp på någon superrea).


Jag tycker säsong 1 är jättebra men jämfört med säsong 2 så är den inte alls lika bra. Jag tycker att säsong 1 har tendensen att klämma in lite för mycket action och twistar (lite som PB) men sen i säsong 2 så blir allt mer dramatiskt och personligt (för Syd alltså) och samtidigt så får man den där underbara spänningen som bara Alias kan framföra (ja, för mig har Alias en orginell spänning som ingen annan serie lyckas få för mig - jag säger inte att det är den mest spännande serie jag sett utan att den ger mig en "känsla" som ingen annan gör).

Så ifall du gillade säsong 1 så är min personliga åsikt att säsong 2 är mycket bättre och helt klart värd att köpa. Bara att man har Lena Olin en hel säsong är väl anledning nog :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav TheSlayerInMe » lör jul 14, 2007 16:09

Äntligen en tråd jag passar in i :) Det var min morbror som drog in mig i Alias. Jag ville börja se en ny serie och bestämde mig för Alias eller 24. Min morbror tyckte dock att Alias var lite mer min stil och det tackar jag honom för idag. Jag köpte säsong 1 den 12 april det här året. Satt som fastklämt vid tv:en och såg på det med spänning. Dock hann jag inte se det varje dag så det tod en månad att se klart första säsongen ungefär. Sen kom det stora racet. Dag in och dag ut satt jag och glodde på den underbara serien, helt besatt. Jag kunde inte gå ifrån. Avsnitt efter avsnitt, och efter yttligare 1 månad så var säsong 2, 3 och 4 utsedda. Det var inte mer än att köpa 5:an och se den allra sista säsongen. Sommarlovet började och jag började resa lite smått fram och tillbaka, fram och tillbaka, vilket tog iväg mycket dyrbar tid från mitt kära Alias. Men till slut var det över. Serien tog slut. Och som jag böla! 12:e juli 2007... datumet på dagen jag såg det allra sista avsnittet av Alias. Exakt 3 månader tod det för mig och se dom 5 säsongerna. Men glad är jag ändå. Utan den serien hade jag aldrig gjort det jag har gjort, tagit tag i mitt liv och tagit risker. Livet är för kort för att fega. Alias var serien som lyste upp mitt liv. Alias är serien jag alltid kommer älska <3
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav HeY » lör jul 14, 2007 16:24

TheSlayerInMe skrev:Äntligen en tråd jag passar in i :) Det var min morbror som drog in mig i Alias. Jag ville börja se en ny serie och bestämde mig för Alias eller 24. Min morbror tyckte dock att Alias var lite mer min stil och det tackar jag honom för idag. Jag köpte säsong 1 den 12 april det här året. Satt som fastklämt vid tv:en och såg på det med spänning. Dock hann jag inte se det varje dag så det tod en månad att se klart första säsongen ungefär. Sen kom det stora racet. Dag in och dag ut satt jag och glodde på den underbara serien, helt besatt. Jag kunde inte gå ifrån. Avsnitt efter avsnitt, och efter yttligare 1 månad så var säsong 2, 3 och 4 utsedda. Det var inte mer än att köpa 5:an och se den allra sista säsongen. Sommarlovet började och jag började resa lite smått fram och tillbaka, fram och tillbaka, vilket tog iväg mycket dyrbar tid från mitt kära Alias. Men till slut var det över. Serien tog slut. Och som jag böla! 12:e juli 2007... datumet på dagen jag såg det allra sista avsnittet av Alias. Exakt 3 månader tod det för mig och se dom 5 säsongerna. Men glad är jag ändå. Utan den serien hade jag aldrig gjort det jag har gjort, tagit tag i mitt liv och tagit risker. Livet är för kort för att fega. Alias var serien som lyste upp mitt liv. Alias är serien jag alltid kommer älska <3


Word.

det är allt jag kan säga...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron