ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%
 
Antal röster : 40

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 11:50

Illyria skrev:Jag tycker inte avslöjande var halvtaskigt, skulle det varit någon slags dramatisk paus eller stor scen där?

Det var inte så jag menade det. Att det inte gjordes dramastiskt var positivt, men det var väldigt tafligt skrivet.

De har tidigare inte sagt något rakt ut eftersom det var lättast att hålla det hemligt då (man vet ju aldrig vem som tjuvlyssnar), men nu står de i ett rum inne på firman och pratar om det öppet i höga röster? Låt gå för att ingen annan var i rummet, men ändå. Det gjorde det faktiskt till en något större scen än vad det behövde vara. Det är en stor skillnad från att låta bitarna falla på plats och att vara övertydlig med det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Chosen » sön apr 30, 2006 15:12

Jo det avsnittet såg jag när syd födde barnet, men visst jag kan köpa det att de visste om att han lever men att lägga det så passt sent in i säsongen är ganska farligt tycker jag, det skulle vart en helt annan grej om säsongen hade 22 avsnitt istället för 17, för då kunde de fått plats med fler storylines.
Men men förhoppningsvis så kommer allt att falla på plats, eller så lägger de in bitarna i en eventuell Alias film, eller något liknande.


JJ har väl lagt tid på MI3
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav adolvsson » sön apr 30, 2006 15:26

Chosen skrev:JJ har väl lagt tid på MI3

Vilket vi alla är väldigt glada för*.

*Med "alla" menar jag åtminstone mig själv och noike.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön apr 30, 2006 15:42

JJ borde lagt och lägga mer tid på Alias och Lost, inte Star Trek och liknande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Chosen » sön apr 30, 2006 16:07

adolvsson skrev:
Chosen skrev:JJ har väl lagt tid på MI3

Vilket vi alla är väldigt glada för*.

*Med "alla" menar jag åtminstone mig själv och noike.


Jag är glad över det, visst han borde inte ha lagt tid på ST och annat utan mer på Alias och Lost samtidigt som MI3, men jag tror förövrigt att filmen kommer att vara bra = )


Btw, hur är det med en eventuell ALias film, kommer det vara en eller var det vara spekulationer?
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav adolvsson » sön apr 30, 2006 16:24

Illyria skrev:JJ borde lagt och lägga mer tid på Alias och Lost, inte Star Trek och liknande.

Star Trek-biten håller jag med om, men det kan ju bero på att jag är ett gammalt Star Trek fan som inte tycker om Abrams.

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor maj 04, 2006 14:24

5.13Ganska kasst avsnitt. Sloane var bra, men jag satt mest och tyckte synd om Ron Rifkin. Och Amy var bara med i ungefär två sekunder.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tor maj 04, 2006 23:02

5.13:Något är seriöst ruttet i Danmark när ett avsnitt med så många stora händelser inte känns mer. Överlag riktigt illa författat, och inte ens de skådespelare som jag brukar gilla klarade av den dialogen särskilt väl.

Hoppas bara att Sloane nu är ond serien ut. Pleeeease!

BTW, varför all denna hype kring "metoden som får personer att se ut som andra personer"? Länge sedan jag såg S2, men nog användes den både för Ethan Hawke och Syds rumskompis där? Eller något snarlikt iaf.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Chosen » fre maj 05, 2006 12:30

5,13
Jag tycker att dramatiken mellan Sloane och Nadia sög , det här avsnittet i sin helhet verkade väldigt "OALIAS", men jag gillade att Sloane sögs tillbaka in till "The dark side"
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Garim » sön maj 07, 2006 0:22

5x13

Så jävla dåligt var det väl inte? Nadia kom ju tillbaka och dog - pga Sloane... Ja, jag saknade Amy men men... Jag tyckte avsnittet var helt ok - och låt nu Sloane vara evil!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » sön maj 07, 2006 1:15

Garim (5.13):Det hade varit som vilket sämre Alias-avsnitt som helst (5.05 hej!) om det inte var just för att så många större saker hände (inkl. två tidigare regulars som "dog", ja jag sätter det ordet inom citattecken när det gäller Alias) och det var inte bättre skrivet för det. Patetisk dialog i flera scener. Nu var 5.12 långt ifrån fjädern i Goddards hatt, men kvalitéen de två avsnitten emellan (jag såg dem back-to-back) var ändå påtaglig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön maj 07, 2006 1:26

Chosen skrev:5,13
Jag tycker att dramatiken mellan Sloane och Nadia sög , det här avsnittet i sin helhet verkade väldigt "OALIAS", men jag gillade att Sloane sögs tillbaka in till "The dark side

Nej, det här var inget bra avsnitt, väldigt konstigt och "o-Alias". Scenerna mellan Sloane och Nadia fick mig mest att vrida på mig, och ärligt talat, vad var poängen med att ha Nadia i en koma och sen ta död på henne direkt. Please. Inte för att jag bryr mig om Nadia, men sättet det hanterats på.

Konstigt mellanavsnitt/transportsträcka, hoppas bara Sloane är tillbaka på riktigt nu, det skulle vara det positiva. Plus att det blir mycket mer Rambaldi.

Worst episode ever? Vilket verkligen inte är bra så här nära slutet, det är ju nu serien ska kicka extra ass.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor maj 11, 2006 14:17

5.14: klar förbättring över förra avsnittet, men tyvärr lite småtråkigt.

Bara ett avsnitt kvar nu. Jag tror inte att jag någonsin har varit så icke-uppspelt inför en serieavslutning, även om Drew Goddard säkert kommer leverera ett förhållandevis bra avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tor maj 11, 2006 14:21

Ett? Det ska väl vara 17 avsnitt i säsong 5?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor maj 11, 2006 14:25

epguides.com hade bara med 15 avsnitt, men jag ser att du har rätt nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Noam » sön maj 14, 2006 5:22

5x12 ...ehm
hehe, Alias blir bara mer och mer bisarrt =)
Men seriöst nu, varför tog sig Sydney in på nattklubben via en linbana när de andra bara gick rakt in genom entrén? Missade jag nåt eller var det en gigantisk plot-miss? Och wtf var det där för katapult-sniper-grej utan rekyl som Syd sköt iväg linan med? Seriöst!! Osså den tredje grejen.. Mr.Bristow kläcker en kommentar när Sydney kommer tillbaka efter att ha räddat Will.. "There is no reason for them to take Will except to get to you!" NO SHIT SHERLOCK, kläck det INNAN hon drar iväg på uppdraget då ditt nöt!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » mån maj 15, 2006 1:02

5x13
sweet, Sloane är tillbaka till sitt riktiga, elaka, jag igen!! :D Rene Rienne dog, trist.. jag gillade henne :/ Lite tråkigt att Anna blev en Sydney-kopia, nu får man ju inte se Gina Torres mer. :(
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav CheeseGuy » tis maj 23, 2006 21:03

5.16-17: sista Alias någonsin.Och det var en jävligt bra avslutning för att vara Alias, som påminde mig om att det bakom all, ni vet, Alias-ighet, faktiskt finns en del saker som är, har varit eller hade kunnat vara bra på riktigt. Konceptet och en del av karaktärerna och storyn, till exempel.

Sloane, Irina och Jacks öden slarvades bort lite, men i övrigt är jag nöjd.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Chosen » tor maj 25, 2006 2:22

Series finale


Jag är också nöjd med den, särskilt när Peyton (så grym som hon är) tar fram uzin och skjuter alla i Prophet five : D
Det sorgliga i allt detta är att man kunde ha lagt in mer story ifall man hade 22 avsnitt för hela säsongen och det känns som att det fanns mer av Alias, fast man fåt nog fylla in den med fantasin.
Näe jag är nöjd med hur uppgörelsen blev fastän att den kunde ha vart mycket bättre.
Cool fight mellan Irina och Syd (ÄNTLIGEN), samt coolt hur Sloane får vad han förtjänar! Han får det han alltid har velat ha men han är fast där nere forever!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Noam » tor maj 25, 2006 16:10

FINALE!
Chosen skrev:..samt coolt hur Sloane får vad han förtjänar! Han får det han alltid har velat ha men han är fast där nere forever!
Är du säker på det? Det första som slog mig var att Sydney och gänget skulle försöka gräva fram pappans kropp.. och då ofrivilligt släppa lös Sloane :twisted:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Piraten » tor maj 25, 2006 16:15

5:16-17

Sark är tusan bäst han! Alltid lika underbart när det står David Anders i början. Tycker Alias fick ett ganska bra slut och säsong 5 var helt okej. Mycket av det på grund av AMY!
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Chosen » tor maj 25, 2006 16:33

Series finale (igen)

Det var så gulligt när Sark ångrade sig, men jag började typ fälla tårar och är helt förstörd just nu för att det är över.
Men det är ett bra tecken
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav caffeineaddict » tor maj 25, 2006 17:18

Slutet:Helt okej slut för Jack och Sloane. Ingen lysande avslutning, men rätt så okej för att vara den här serien. Vrålade någon annan "Last Crusade!" när Irina låg på glaset och sjåpade sig?

Jack var nog faktiskt den enda karaktär som kändes stabil, intressant, förståelig och välspelad rätt igenom. Länge var jag ett Sloane-fan, men här märkte jag att jag inte brydde mig så värst ändå. Jack fick ett härligt badass-slut, och det var mycket bättre att det varf han som slutligen hanterade Sloane, än att det bara var Sydney som sköt ihjäl honom. "You beat death, Arvin, but you couldn't beat me."

Fattade någon vad Tom höll på med när han stack från Rachels och två minuter senare blev hon kidnappad. Trodde det var menat som avslöjandet att han var en bad guy, men sen var han visst inte det. Han bara stack ändå. Weird.

Och hela bi-ploten i avsnitten innan med mordet på Toms fru och "Kardinalen"... hur menlöst och ointressant kan något bli?

Ja, det var väl ingen av de stora avslutningarna, men det får duga. Utmärkt serie i ett år, hyfsat tidsfördriv i fyra (med vissa undantag). Bye bye.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor maj 25, 2006 18:40

caffeineaddict skrev:Fattade någon vad Tom höll på med när han stack från Rachels och två minuter senare blev hon kidnappad. Trodde det var menat som avslöjandet att han var en bad guy, men sen var han visst inte det. Han bara stack ändå. Weird.

Var det inte mer, tro, att han inte hade kommit över sin fru ordentligt och därför inte ville ge sig in i något nytt nu, eller ens utsätta sig för frestelsen. Både för sin egen och Rachels skull. Det var mitt intryck, och jag tyckte dessutom det spelade in senare med såväl hans beslut att stanna kvar och försöka sakta ner nedräkningen, som telefonsamtalet till Rachel och att han inte ens gav sig själv en chans att komma undan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tor maj 25, 2006 23:37

Series finale
"This woman here depicted will possess unseen marks, signs that she will be the one to bring forth my works: bind them with fury, a burning anger. Unless prevented, at vulgar cost, this woman will render the greatest power unto utter desolation. This woman, without pretense, will have had her effect, never having seen the beauty of my sky behind Mt. Subasio. Perhaps a single glance would have quelled her fire."

Är the greatest power att vara odödlig?
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Illyria » mån jul 24, 2006 16:58

En box med alla säsonger av Alias:

Bild

Precis som jag hoppades kommer den få ett Rambaldi-relaterat utseende och nu ökar definitivt intresset för att köpa den... även om jag inte tycker alla säsonger var top notch.

Läs mer på tvshowsondvd.com och RambaldiDVD.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons aug 02, 2006 13:34

Illyria skrev:En box med alla säsonger av Alias:

Bild

Precis som jag hoppades kommer den få ett Rambaldi-relaterat utseende och nu ökar definitivt intresset för att köpa den... även om jag inte tycker alla säsonger var top notch.

Läs mer på tvshowsondvd.com och RambaldiDVD.com


Vad snygg den var! Intresset ökar här också att köpa den. Jag har länge funderat på att börja köpa säsong för säsong men nu när denna snygga boxen kommer så sparar jag ihop till den istället, den var riktigt häftigt designad.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons aug 02, 2006 15:15

Här är några bilder på hur boxen ser ut öppnad:

Bild

Bild

Klart lockande att köpa den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » ons aug 02, 2006 16:10

Det där får mig att göra ett försök att få sålt mina Alias S1-S3 boxar, så att jag med gott samvete kan skaffa den där boxen i framtiden, väldigt läcker får jag säga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » ons aug 02, 2006 18:00

Tob skrev:Det där får mig att göra ett försök att få sålt mina Alias S1-S3 boxar, så att jag med gott samvete kan skaffa den där boxen i framtiden, väldigt läcker får jag säga.


Det är extremt läcker! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron