ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%
 
Antal röster : 40

Inläggav Illyria » sön apr 09, 2006 22:40

Nästa vecka är det äntligen dags för nya avsnitt igen. Om jag hinner ska jag försöka se om de som hittills visats i säsong 5, känns som jag glömt det mesta sedan i höstas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav simlun485 » mån apr 17, 2006 11:56

Jag kollar på alias och det är superbra!




:lovebunny:
Användarvisningsbild
simlun485
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 apr 2006

Inläggav adolvsson » tor apr 20, 2006 19:09

5x10-11:
Det är nästan skamligt... nej, stryk nästan:et, det är skamligt hur underhållande S5 har varit, och dom här båda avsnitten var inga undantag. Tvärtom, och jag tror CheeseGuy sa det bäst.

Den här säsongen har utan tvekan varit precis vad jag önskade när jag såg vad jag sett av de fyra första.

Och Amy Acker med raketgevär som skjuter ner en helikopter. Jag har blivit kär för mindre, och påminns om vad Joss Whedon sa om Buffy när hon skjöt ihjäl den där demonen med ett likadant vapen - I have never loved her more.

Så mycket bra i avsnitten, men det där stod verkligen ut.

Och Rachel Nichols. Och Lena Olin. Och jag är verkligen nyfiken på hur allt hänger ihop, vad som ska hända.


Äh, jag har egentligen inget vettigt att säga om avsnitten. Ville bara ösa lite kärlek.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tor apr 20, 2006 19:42

jag borde fan skjutas för att läsa spoilers men fan efter adolvssons första spoilerrad så får jag väl försöka titta lite på s.5

Har sett säsong 1-3 och lite in i s4 men då slog det mig att jag inte gillar serien särskilt mycket så jag sket i resten av s4..men får väl ta och titta lite på s5 snart

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor apr 20, 2006 22:50

På IRC innan idag:
(19:42:06) (kaffe|disk) noike: Det är precis bisarrt att du och adolvsson tycker det är en sådan kvalitetsskillnad.
(19:42:16) (kaffe|disk) Jag tycker också det är bra, men inte SÅ mycket bättre.


Jag har fnderat lite på det där och jag tror vi ser på det hela riktigt annorlunda och pratar förbi varandra på sätt och vis. Kvalitetsskillnad mellan det jag sett av s1, s4 och s5? Nej. S5 är precis lika vråldumt som tidigare, vandrande klichéer och karaktärer som har badat i bearnaisesås gjord på såpopera -- de är lite flottiga.

Däremot. Underhållande som satan och jag tror inte det beror så mycket på att kvliten på manusen har ökat utan mer på att de lärt sig dumheter kan bli kul om man gör på ett visst sätt. Som Hudson Hawk -- 90-talets Citizen Kane.

5.11 Amy och bazookan! Underbar scen, och Amy såg bedårande ut när hon skjöt och sedan gick iväg med brinnande helikopeterregn utanför fönstret.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor apr 20, 2006 23:07

noike skrev:Som Hudson Hawk -- 90-talets Citizen Kane.

... Nej, jag orkar inte, men annars insåg jag bara helt nyss på ICQ att jag är med noike här. Jag har själv haft svårt att specificera exakt var kvalitén förbättrats, men sanningen är nog att den inte har det. Åtminstone inte nämnvärt. De har bara lärt sig att ta sig själva på lite mindre allvar, eller något i den stilen. För inget av vad jag sett tidigare av Alias har kommit ens i närheten av den här underhållningsnivån - och jag älskar det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Piraten » fre apr 21, 2006 0:38

5.11

Skaplig cliffhanger vi får alldeles i slutet. Vaughn! Där ser man. Amy Acker med raketgevär är, som redan påpekats, en underbar syn. Riktigt snygg scen när hon går därifrån och helikopern rasar ner bakom henne. Utmärkt! Amy Acker är underbar.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav noike » fre apr 21, 2006 1:30

piraten: nja, så cliffhangeraktig var den inte. Det enda frågetecknet är väl varför de väntat till nu och inte tagit tillbaks honom tidigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Piraten » fre apr 21, 2006 2:04

noike

Förstår vad du menar. Frågan är varför lever han (eller hur o.s.v)? Och what happens next.
Ser verkligen framemot fortsättningen/avslutningen av serien. Blir intressant att se hur de knytar ihop det hela.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav noike » fre apr 21, 2006 2:11

5.11Personligen hade det varit myyyyycket intressantare om Vaughn faktiskt hade varit stendöd. Att Amy överlevde däremot är vi glad över.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Piraten » fre apr 21, 2006 2:21

5.11

Hade faktiskt också hoppats på att Vaughn skulle vara död och begraven. Har inte velat veta om han skulle komma tillbaka eller inte, så jag har hållt mig undan information om s5. Jag tyckte faktiskt om karaktären Michael Vaughn men på något viss var mina förhoppningar ändå att han skulle vara död. Men det blir säkert en bra avslutning av det här. AMY ÄR UNDERBAR! En stor anledning till att serien är så pass underhållande som den är för tillfället.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav caffeineaddict » lör apr 22, 2006 13:08

5.11:Någon mer som skrattade hysteriskt åt cliffhangern? Det går inte att dö i den här serien. Alltså, har någon större karaktär överhuvudtaget dött på riktigt någon gång?

Annars fick jag ju hjärtsnörp när jag såg Amy med bazookan..... DAAAAMN! Och Amy i förtexterna, yaaaaaay!

Men egentligen är det nog faktiskt bara Jack som överhuvudtaget fungerar av de större karaktärerna nuförtiden. Och det var lite o-Jackigt av honom att inte dubbelkolla så Amy var död på slutet.

Så många brister så det knappt går att räkna, men underhållning är det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör apr 22, 2006 13:18

caffeineaddict skrev:5.11:Någon mer som skrattade hysteriskt åt cliffhangern? Det går inte att dö i den här serien. Alltså, har någon större karaktär överhuvudtaget dött på riktigt någon gång?

Jag gäspade och sedan fnittrade jag, men "cliffhangern" var verkligen väntad för flera avsnitt sedan. Den var inte ens bra utförd.

Tycker Sloane fungerar också fast där beror det helt och hållet på Rifkins skådespelartalanger som på något sätt kommer undan ett oerhört motarbetande manus. Men många av de andra.

Irina måste vara vandringspokal mellan hemliga organisationen. Hur många har hon varit med i nu? 20? She gets around.

Hoppas bara nu inte det värsta inträffar och Amy blir släkt med Garner hon också... Knock on wood.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » lör apr 22, 2006 13:25

caffeineaddict skrev:5.11:Någon mer som skrattade hysteriskt åt cliffhangern? Det går inte att dö i den här serien. Alltså, har någon större karaktär överhuvudtaget dött på riktigt någon gång?

Francie och hon, Vaughns fru-vad-hon-nu-heter i säsong 3. (Än så länge...) Men jag håller med.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Piraten » lör apr 22, 2006 14:03

5.11

Alias tar nog inte hem priset som världens mest genomtänkta serie. Men underhållning är det iaf :P. Håller med caffeineaddict angående att "nästan" ingen större karaktär kan dö. Det är riktigt irriterande ibland tycker jag. Man kan aldrig vara säker på att någon är död, och oftast så lever dom på något mystiskt vis.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav LWes » mån apr 24, 2006 15:05

5x11
Jag fick Massa Daredevil-vibbar av cliffhanger-scenen, med en cool munk och så.
Det som skulle göra serien från bra till ultimat är om Vaughn när han kommer tillbaka ÄR EN SUPERHJÄLTE MED DRÄKT OCH ALLT!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » mån apr 24, 2006 15:08

LWes skrev:5x11
Jag fick Massa Daredevil-vibbar av cliffhanger-scenen, med en cool munk och så.
Det som skulle göra serien från bra till ultimat är om Vaughn när han kommer tillbaka ÄR EN SUPERHJÄLTE MED DRÄKT OCH ALLT!


5x11 Det var väl Elektra som var hos munkar? Och, det där med att spendera tid hos munkar har väl varannan superhjälte gjort :P Kommer på batman på rak arm... Men, visst, det ska bli spännande att se vad de gör med Vaughn nu - även om jag inte håller med om att han ska vara superhjälte med dräkt :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav LWes » mån apr 24, 2006 15:20

Garim skrev:
LWes skrev:5x11
Jag fick Massa Daredevil-vibbar av cliffhanger-scenen, med en cool munk och så.
Det som skulle göra serien från bra till ultimat är om Vaughn när han kommer tillbaka ÄR EN SUPERHJÄLTE MED DRÄKT OCH ALLT!


5x11 Det var väl Elektra som var hos munkar? Och, det där med att spendera tid hos munkar har väl varannan superhjälte gjort :P Kommer på batman på rak arm... Men, visst, det ska bli spännande att se vad de gör med Vaughn nu - även om jag inte håller med om att han ska vara superhjälte med dräkt :P

Ja, Elektra var hos munkar och Stick och the Hand o.s.v., men Matt tränade ju också med Stick, och han har alltid varit en helig man och det känndes ganska heligt och Vaughn såg ut som Matt och jag menade mer att det känndes som Daredevil än att det påminnde om någonting som varit i Daredevil.
Om dom är uppe i ett berg som är täkt av snö därimot... då kan man undra...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor apr 27, 2006 10:46

5.12Drew Goddard, Amy Acker, Gina Torres och Will! Kanske inte så bra som det borde vara, men ändå väldigt bra för att vara Alias. Bättre manus är vanligt (Drew!), och en del repliker som ändå kunde blivit smetiga fungerade tack vare Bradley Cooper/Will.

Vet inte vad jag tycker om slutet, eller rättare sagt, jag tycker ingenting -- jag bryr mig inte. Förutom att dubbelt så mycket Jennifer Garner inte känns som någon lysande idé.

Nu hoppas jag att de kommer på någon ursäkt för att låta Amy vara med precis hela tiden i fortsättningen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Chosen » lör apr 29, 2006 1:58

5.12

Jag gillade det här avsnittet väldigt mycket, lite mystiskt om varför de måste ha Syds DNA, det kanske har med barnet att göra. Tänk om det är barnet som är själva profetian, att det är henne det hela handlar om. Jag menar först trodde man att det handlade om Irina, sen syd och nu har man någon som har vart ett mysterium sen day 1!! Så de har ju stora planer för barnet.
Men jag tycker att sen man fick veta att dessa 12 människor är högt rankade personer inom diverse länder så har det verkligen fört Alias till en helt ny nivå, i just love it!
Amy borde vinna en emmy for hennes roll, speciellt under 5.11, med hellan = p , den scenen vart ju helt underbar. Men jag hoppas att Anna Espinosa dör under 5.13, hon är tråkig, kunde de inte valt Lauren istället och "bring her back from the dead", det skulle vart roligt.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Piraten » lör apr 29, 2006 14:28

5.12
100:ade avsnitte av Alias! Will höjde avsnittet avsevärt. Bradley Cooper är riktigt duktig och får dom andra att växa i sina roller på något vis. En Sidney kopia känns inte alltför upphetsande, och det känns lite som "been there done that" på något vis. Hoppas dom gör något bra av det hela iaf. Och Amy är så underbar på alla sätt och vis :oops:
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Illyria » lör apr 29, 2006 14:38

5.10-11 Första avsnittet var bäst, det hände verkligen massor intressant då, andra avsnittet blev mer om att Syd ska föda barnet, även om det var intressant med Irina tillbaka igen. Gillade verkligen delen när de bröt sig in på CIA och Wiess kom och räddade dem och sen Jack som gör allt för att få reda på var skeppet är. Härligt att se.

Undra vad agent Grace, eller vad han nu heter. håller på med. Gillar den storylinen, verkar kunna bli något intressant, och det kanske spelar in med Prophet Five? "Talet" han gav till Rachel var ju en ren lögn ivarjefall.

Nu är det Amias på riktigt med Amy i opening credits, noterade att de tagit bort Renee också (han var onödig från början). Givetvis kunde de inte döda hennes karaktär direkt då, snygg scen när hon sköt ner helikoptern.

Irina verkar först ond, sen inte, hon är verkligen svår att veta var hon står. Jag tror dock på att hon står på Syd och Jacks sida, även om det kan verka som hon inte gör det. Kanske inte helt ut, men hon skulle inte döda dem. Undra hur det ska gå för Syd att vara agent och mamma samtidigt?

Trodde först det var Irina som de hittat som kunde leta Prophet Five, men sen började jag undra. Sen trodde jag det skulle vara den personen som lite hemligt presenterades på slutet - men det visade sig vara Vaughn. Och det kan väl inte vara han? Men det vikigaste är att Vaughn är tillbaka. :)


5.12 Det stod klart rätt tidigt exakt vad de var ute efter när de scannade Syd osv och nu har hon en klon. Antar det är för att försöka göra den där Rambaldi-profetian sann, Rambaldi's back! Och i lagom tid för Nadia att bli frisk...

Jack skickar experter för att göra huset baby-säkert, väldigt underhållande! Det är synd vi aldrig fick se mer av Will som agent, tycker de (två?) ggr vi nu fått se honom har han varit perfekt. "My head is beeping!".

Mest överraskande: Jack och Sydney har gömt att Vaughn är vid liv?! De har ju nämnt Vaughn i privata konversationer, men har inte Syd mest sagt att det är svårt utan honom, inte att han är död egentligen? Och hon har ju varit utan honom.

Notering: "Chilton" från Gilmore Girls användes (scenen i början när Sloane träffar the 12)


Väldigt bra avsnitt alla tre, tråkigt när det var ett så långt uppehåll. Trist att säsongen är nedkortad också, nu återstår bara fem avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Chosen » sön apr 30, 2006 0:18

Kan någon svara till mig när de träffade Vaughn?
Im all :? , have i missed it? Tell me
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Chosen » sön apr 30, 2006 0:19

Jo det är tråkigt att de kortade ned säsongen, nu känns det inte "hel", = ( I want 22 episodes
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Illyria » sön apr 30, 2006 0:23

Chosen skrev:Kan någon svara till mig när de träffade Vaughn?
Im all :? , have i missed it? Tell me

Vi fick se att Vaughn fick ett meddelande om att Isabel hade fötts, sen säger Syd till Jack att det var svårt att ljuga för Will om att Vaughn är död.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön apr 30, 2006 2:45

Illyria skrev:
Chosen skrev:Kan någon svara till mig när de träffade Vaughn?
Im all :? , have i missed it? Tell me

Vi fick se att Vaughn fick ett meddelande om att Isabel hade fötts, sen säger Syd till Jack att det var svårt att ljuga för Will om att Vaughn är död.

Det där förbryllade mig också, just Syds kommentar om att Vaughns död var en lögn. Har något sen han skjöts pekat på att hon visste? Att hon, och eventuellt resten av gruppen, var med på det är inget som förvånar mig, men sättet som repliken dumpades på oss, det var liksom inget avslöjande, som om det handlade om något vi redan kände till. Vilket får mig att undra - är det något jag har missat, eller skötte dom det bara lite halvtaskigt?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön apr 30, 2006 2:58

adolvsson skrev:Vilket får mig att undra - är det något jag har missat, eller skötte dom det bara lite halvtaskigt?!

Det sista. Oerhört dåligt utfört faktiskt. Går lite i linje med Abrams vanliga inställning: "ställa frågor bra - men att besvara dem? Det behövs väl inte. Det är något man bara kan höfta lite så blir det nog bra."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön apr 30, 2006 3:44

adolvsson skrev:Vilket får mig att undra - är det något jag har missat, eller skötte dom det bara lite halvtaskigt?!

Inte alls något halvtaskigt, det var då bitarna skulle falla på plats. Detta var avslöjandet att Vaughns "död" var planerad av Syd och Jack och de två är de enda som vet om det. De verkar ha gjort en "extraction" från sjukhuset, förväntar mig att vi kommer få veta mer om det senare. Studera detaljerna så är det något som är planerat: i förra avsnittet efter barnet fötts säger Jack "I'll take care of it" och sen får vi se hur Vaughn får meddelandet om dotterns födsel. Även konversationer mellan Jack och Syd tidigare när Vaughn nämnts har aldrig gåt ut på att Syd pratar om att Vaughn är död, bara att det är svårt utan honom och hon saknar honom.

Det är inte speciellt komplicerat och definitivt inte halvtaskigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön apr 30, 2006 4:00

Illyria skrev:Studera detaljerna så är det något som är planerat: i förra avsnittet efter barnet fötts säger Jack "I'll take care of it" och sen får vi se hur Vaughn får meddelandet om dotterns födsel. Även konversationer mellan Jack och Syd tidigare när Vaughn nämnts har aldrig gåt ut på att Syd pratar om att Vaughn är död, bara att det är svårt utan honom och hon saknar honom.

Ja, det besvarar min fråga. Tack.

Det är inte speciellt komplicerat och definitivt inte halvtaskigt.

Inte komplicerat, nej, men absolut halvtaskigt. Och då pratar jag inte om vad du nämner i förra citatet, det låter faktiskt riktigt snyggt utfört (och jag säger låter för jag skulle vilja se om för att döma själv först, men just nu köper jag det absolut), utan om själva avslöjandet av att dom visste. Den scenen, på det sättet och avsaknad av uppföljning. Det var, IM klassiska O, plumpt och halvtaskigt utfört.

Vilket är lite extra synd när det handlade om ett Goddard-avsnitt, för skulden kan mycket väl vara hans. Vad gäller Abrams håller jag med noike, och det här kändes som något i den linjen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön apr 30, 2006 4:21

Jag tycker inte avslöjande var halvtaskigt, skulle det varit någon slags dramatisk paus eller stor scen där? Det är något Jack och Syd vetat om hela tiden, varför skulle de plötsligt göra en stor sak av det då. Det var i samma manéer som tidigare under säsonger när de pratat om Vaughn och vi visste ju redan att han levde.

Och som sagt, jag förväntar mig uppföljning på det också, när vi får se mer Vaughn. Det kommer säkert snart avslöjas/komma ut (för andra) att han lever.

Sen undrar jag hur mycket Abrams egentligen har att göra med säsongen/serien längre, han har ju inte varit närvarande för Lost heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron