Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%
 
Antal röster : 49

Inläggav Chosen » tor mar 10, 2005 22:48

Här är teasern till There is something about Leo, avsnittet som kommer att visas på Söndag.

Piper får veta något mycket intressant om Leo. Del 9:22.


Den är rak på sak men ändå tom
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » mån mar 14, 2005 12:31

Chosen skrev:
Illyria skrev:
Chosen skrev:Jag har inte gillat så mkt av det jag har sett i Säsong 7.
Men det kommer nog inom sin tid.

Jag har sett alla hittills visade avsnitt av s7 (15 st): Efter ett tag blir säsongen bättre, det är väl snart/ungefär nu på Tv3, men tyvärr vara det inte speciellt länge, och nu är det tillbaka på skrattretande nivå igen.



Joo, jag vet =( dom har en tendens att köra den stilen.
Först är det en seg början sen skjuts serien i höjden sen så går den tillbaka till samma sega stämmning =(

Hoppas "The Seven year wich" är ett bra avsnitt =D



Jag tror att det kommer att vara fantastiskt bra! Jafg har läst lite gran i början på avsnittet (kunde inte hålla mig) inne på thecharmedone.com och det verkar som om det kommer att vara ett höjdaravsnitt! Jag läste inte så mycket, typ bara några meningar, men det verkar jättebra!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån mar 14, 2005 14:36

Veckans teaser för "7x10 Witchness Protection", Charismas stora avsnitt!


Tagen från TV3, läses på egen risk!
Söndag 20 mars 18:30 - Leo får en viktig uppgift och Brody berättar en hemlighet för Paige. Del 10:22.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör mar 19, 2005 14:39

Jag har gjort ett jättebra och snyggt FörhäxadForum, är på ett ungefär likadant som detta, men precis som på alla andar forum så behövs det medlemmar. Länken dit kommer här:


http://www.5wwwww5.com/forum/index.php? ... wwfrhxadse

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån mar 28, 2005 23:27

Nu skriver jag ett onödigt medelande bara för att *bumpa* upp tråden så att folk ser den och går in på den och förhoppningsvis går med i forumet!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tis mar 29, 2005 13:53

Only 4 weeks =D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » tor mar 31, 2005 11:14

Senast redigerad av HeY tor mar 31, 2005 17:03, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tor mar 31, 2005 13:37

JAG såg en mini trailer till "The seven year witch"


Jag blev så WOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOO: ig
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » tor mar 31, 2005 17:01

Chosen skrev:JAG såg en mini trailer till "The seven year witch"


Jag blev så WOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOO: ig


Hur/Var såg du den?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre apr 01, 2005 0:12

*bump*

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » fre apr 01, 2005 12:59

om du går in på http://www.thewb.com och Charmed sen trycker du på trailer.
Sen kommer du att se vilken bra trailer det är ;)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » sön apr 03, 2005 21:14

Chosen skrev:om du går in på http://www.thewb.com och Charmed sen trycker du på trailer.
Sen kommer du att se vilken bra trailer det är ;)


Okej, tack. Ska gå och titta genast!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön apr 03, 2005 21:49

Jag hittar ingen trailer. Kan inte du skicka länken här?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis maj 17, 2005 9:01

the witchey skrev:tror ni dom kommer bygga på mer säsonger än 7?

Charmed har blivit förnyad för en åttonde säsong enligt The Futon Critic, inte helt officiellt ännu men så gott som. Förstår inte riktigt vad de ska ha för storylines bara, det är tunnt redan nu...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » tis maj 17, 2005 21:45

mjo, rätt tråkigt ända sedan Cole försvann..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 22:58

Illyria skrev:
the witchey skrev:tror ni dom kommer bygga på mer säsonger än 7?

Charmed har blivit förnyad för en åttonde säsong enligt The Futon Critic, inte helt officiellt ännu men så gott som. Förstår inte riktigt vad de ska ha för storylines bara, det är tunnt redan nu...


Det är nu officiellt, säsong 7 är "season finale" vi får en säsong 8! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 2:44

7x22, tyvärr bara säsongsfinal och inte seriefinal: Tyvärr för säsongen slutar lyckligt utan någon (större) cliffhanger och detta hade varit det perfekta slutet på serien - vad ska de med en åttonde säsong till? Iofs finns det ju rätt bra underlag till nästa säsong men det blir ju som allt börjar om från början, varför inte sluta på top? Hade serien fått sluta nu hade jag varit väldigt nöjd detta slutet (även om det är en tydlig ripoff av Buffys perfekta slut ;))
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sjostrand » tor jun 02, 2005 12:39

Jag vill också vara med och tycka...

Först en eloge till HeY för all kamp i motvind...

Serien är lite fånig, MEN charmig. Inte alls lika bra som t ex Buffy/Angel men helt klart värd att ödsla sina söndagskvällar på. Personligen så skulle jag tycka att den skulle bli bättre om dom gjorde den lite mörkare, lite mer på allvar, men den fungerar nog bättre för en bred publik så här...

Betyg: 3 (av 5)

(Det är alltid kul att titta på vackra människor...)
(Och snyggast är helt klart Alyssa... speciellt när hon var ond och skulle bli någon form av drottning... OJ, OJ, OJ...)
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Lipton » tor jun 02, 2005 14:46

CyberAL skrev:mjo, rätt tråkigt ända sedan Cole försvann..


Skulle skriva exakt det, men då såg jag att det hade ju du redan gjort. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 18:54

Lipton skrev:
CyberAL skrev:mjo, rätt tråkigt ända sedan Cole försvann..


Skulle skriva exakt det, men då såg jag att det hade ju du redan gjort. :)


Men jag tycker serien hämtade upp sig igen när Chris kom in i det hela och i säsong 7 har många bra skådespelare varit med (Charisma b.la)!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 18:56

sjostrand skrev:Först en eloge till HeY för all kamp i motvind...


Hehee, tack. Jag gör mitt bästa :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jun 10, 2005 19:33

HeY skrev:Men jag tycker serien hämtade upp sig igen när Chris kom in i det hela

Väldigt sant, han räddade serien i säsong 6 men sen försvann han ingen ju...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 23:33

Illyria skrev:
HeY skrev:Men jag tycker serien hämtade upp sig igen när Chris kom in i det hela

Väldigt sant, han räddade serien i säsong 6 men sen försvann han ingen ju...


Jo men han är ju iaf med i ett avsnitt i säsong 7 och det är ju inte helt omöjligt att Drew kan gästa säsong 8.

Men säsong 7 har så många andra bra gästspelare, b.la

Charisma Carpenter
Nick Lachey
Kerr Smith
David Anders
Billy Zane
(Även han som spelar "Future-Wyatt" är med)

Så att några bra har vi ju altid i säsong 7 också! ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » sön jun 19, 2005 21:00

Illyria skrev:7x22, tyvärr bara säsongsfinal och inte seriefinal: Tyvärr för säsongen slutar lyckligt utan någon (större) cliffhanger och detta hade varit det perfekta slutet på serien - vad ska de med en åttonde säsong till? Iofs finns det ju rätt bra underlag till nästa säsong men det blir ju som allt börjar om från början, varför inte sluta på top? Hade serien fått sluta nu hade jag varit väldigt nöjd detta slutet (även om det är en tydlig ripoff av Buffys perfekta slut ;))


Mjo, i must hålla med dig =)
Men Enligt The WB så kommer deras liv kommer att vara ännu mer "Charming" än förut, så vi får se vad Brad och gänget har att erbjuda.
Säsongen hade väldigt bra skådespelare och det var jätte bra när Oded Feher var säsongens "Big Bad", sen så var alla avsnitt från 7x16 jätte bra, Vi har, Freaky Phoebe, Pandoras box, Death becomes them osv. och dom höll mottet. Säsongen får en klar 4/5, vissa saker i början blev lite utdraget
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 13:05

Chosen skrev:
Illyria skrev:7x22, tyvärr bara säsongsfinal och inte seriefinal: Tyvärr för säsongen slutar lyckligt utan någon (större) cliffhanger och detta hade varit det perfekta slutet på serien - vad ska de med en åttonde säsong till? Iofs finns det ju rätt bra underlag till nästa säsong men det blir ju som allt börjar om från början, varför inte sluta på top? Hade serien fått sluta nu hade jag varit väldigt nöjd detta slutet (även om det är en tydlig ripoff av Buffys perfekta slut ;))


Mjo, i must hålla med dig =)
Men Enligt The WB så kommer deras liv kommer att vara ännu mer "Charming" än förut, så vi får se vad Brad och gänget har att erbjuda.
Säsongen hade väldigt bra skådespelare och det var jätte bra när Oded Feher var säsongens "Big Bad", sen så var alla avsnitt från 7x16 jätte bra, Vi har, Freaky Phoebe, Pandoras box, Death becomes them osv. och dom höll mottet. Säsongen får en klar 4/5, vissa saker i början blev lite utdraget


Håller med dig om att alla avsnitt från 7x16 var bra och det blev verkligen spännande där i slutet. Det enda avsnittet som var lite svagt och inte passade in där i slutet var "Freaky Phoebe", det var iofs ett roligt avsnitt och det är aldrig fel men det hade passat bättre in tidigare i säsongen, tycker också att "demonen-som-jag-tror-hette-Emoiria?" dog alldeles för lätt, men det misstaget gör de iofs ofta i Charmed. Skulle vara kul med en big bad som de inte lyckades slå så lätt. Zankou var iofs svårslagen men ändå, de hade kunnat sluta med att han inte blev slagen och fortsatte in i nästa säsong. Jag hoppas att säsong 8 blir en bra säsong och mycket mörkare än vad de andra har varit, skulle vara kul med en riktigt mörk säsong som inte liknar ngn av de tidigare säsongerna, mycket mörkare än säsong 4, som enligt mig var en mycket mörk säsong i slutet.
Men vi får väl se hur det går med det hela men jag hoppas att det kommer att hända grejer nu med den troligtvis sista säsongen!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tor jun 23, 2005 20:34

Jag älskade Freaky Phoebe, ett av säsongens starkaste avsnitt, och jag garvade ganska högt när jag såg avsnittet, ett jätte bra avsnitt
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Chosen » tor jun 23, 2005 20:34

Jag älskade Freaky Phoebe, ett av säsongens starkaste avsnitt, och jag garvade ganska högt när jag såg avsnittet, ett jätte bra avsnitt
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav LWes » tis jun 28, 2005 19:01

Kommer någon som sett avsnitt 7x21 ihåg en karaktär som hette Carl, och i så fall var han med mycket?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » tis jun 28, 2005 19:33

Nej, faktiskt inte
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Noam » fre jul 01, 2005 0:26

Charmed hires Kaley Cuoco as witch-in-training
Experience the power of four when Kaley Cuoco of ABC's 8 Simple Rules
joins the cast of The WB's magical hit Charmed this fall.


Källa: http://www.tv.com/story/story.html&story_id=401

Bild
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron