Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%
 
Antal röster : 49

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 22:26

Jag antar att detta inte är något att skrika för - jag har inte tänkt köpa det själv - men det är ju till ett bra pris och det kanske finns någon som är vråltokig i serien. Den går iaf köpa i samlingsbox nu:

Bild

Jag tycker den är ganska snygg, men om jag skulle köpa något av serien så skulle det inte vara hela serien; jag vill inte ha t.ex S7 på DVD.

Mer info här, discshop.

EDIT: Kan ju också tillägga att det är en limiterad utgåva så om man är intresserad så får man snabba sig :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » ons maj 23, 2007 13:29

Den enda jag står ut med i den här serien är Chris, dock misstänker jag att han inte kommer vara med så mycket längre, jag är i mitten av s.6 ungefär.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 17:23

Eisa skrev:Den enda jag står ut med i den här serien är Chris, dock misstänker jag att han inte kommer vara med så mycket längre, jag är i mitten av s.6 ungefär.


Om det bara är han du står ut med, varför har du sett 5 säsonger utan honom :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tor maj 24, 2007 14:19

För att till en början tyckte jag om det, fast det kan visserligen bero på att jag tittade när jag var yngre. Nu har jag sett till s.6 och desto mer jag ser desto mer irriterad blir jag över bristen på karaktärsutveckling. Dock så tänker jag se färdigt hela serien, jag tittar på många serier jag egentligen inte tycker är så bra.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Lila » ons jun 13, 2007 0:37

Hej på er!

Efter att ha genomgått en smärre dep av att inte vilja se om buffy/angel för 4:e gången var jag helt salig av att råka stöta på charmed nu....jag tittar på reprisen och har tydligen helt missat dena serie tidigare. Detta glädjer mig enormt. Jag kan förstå att serien har många brister för den som gillade mer action delen i buffy/angel, men jag var mer ett fan av relationerna och dramat i serien. Vad jag gillad emed buffy var mytologin, funderingarna, vänskapen..... jag må va nästan 30 år, och det är säkert urpatetiskt men jag älskade att förlora mig i en värld som var snarlik min egen fast i en bätre upplaga, och där allt vårt sökande har en förklaring i nåt annat än vår tråkiga värld...

MEN....jag har aldrig vatt en fantasy-fan...har aldig orkat Tolkien. Jag är en tjej och vill ha en blandning av chic-lit och fantasy. Så buffy är ju helt underbart. angel kanske ännu mer legitimt för en 30 åring.......

fatta då att charmed känns som en guds gåva när man sörjer buffy. Och vad är det jag fastar för? Efter att ha kollat på 20 avsnitt så sitter jag med samma frustration och hoppar i fotöljen för (eventuell relationsspoiler) cole och phoebe som jag gjorde för (buffyspoiler)buffy och spike[/spoiler]

Helt tydligt mönster..

hur som...nån mer än jag som är i min ålder som känner samma sak. Kanske har lust att msn:a?
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav HeY » ons jun 13, 2007 1:47

Om jag inte tar fel så är TV3 inne på säsong 5 med sina repriser nu eller?

(spoiler hela serien) Phoebe & Cole var det jag gillade med serien, när Julian lämnar serien tappar den rejält.

Charmed var en favoritserie en gång i tiden, men den kan inte ens jämföras med Buffy/Angel tycker inte jag. Ett av de största problemen med Charmed är karaktärsutvecklingen, eller ja, brist på den. Man kan se ett avsnitt av typ säsong 2 och sedan ett från säsong 7 och karaktärena är precis likadana - förutom Shannen/Rose-faktorn då.

Jag gillar mycket med serien - speciellt i de tidiga säsongerna - men den är helt klart inte i samma liga som Buffy/Angel.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lila » ons jun 13, 2007 2:42

neee...att byffy/angel är i en liga för sig är ju helt klart MEN...det finns enligt mig ingen andra plats...charmed har i alla fall alla ingredienserna (utan actiondelen då) om än i sämre förpaktning....men fatta att jag är så utsvulten att jag nääästan var på väg att gå och köpa måndötttrarna....då har man nog slagit patetiska gränsen tror jag....

nu har jag ju bara sett andra halvan av säsong 4 och första halvan av säsong 5 och här finns den massor av likheter ned buffy s6....och phoebie retar mig lika mycket på det där hatälskvärda sättet som buffy...i s6..men...nu har jag ju inte bakgrundsfaktan och förstår mig på deras historia.....jag tycker bara att det blev lite väl mycket: nu gifter vi oss och älskar varandra till tjoff "du är ond och jag ser på dig med förakt"
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav HeY » ons jun 13, 2007 11:55

Just den delen i serien älskade jag, problemet med Charmed är att till skillnad mot Buffy så håller inte konceptet i alls säsongerna och det blir tjatigt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Prue » ons dec 19, 2007 16:56

Jag fastade för senen rätt snabbt då Prue var med
Säsongerna 1-3 var ju bra och hade ju mer handling
tycker jag då. Men efter att Shannen försvann ur serien kändes det allt mer oseriöst.
Självklar diggar man Pipers karaktär som utvecklas mest under seriens gång

Under säsongerna 6- 7 , hm även säsong 5har jag för mej också så känns det som man blandat in xena krigar prisessan in i serien och de hela blir lite väl mycket skit.
I de första säsongarna har man en kännsla av filmerna ; Magiska systar & ondra cirken kännslan. Även om demonerna, trollkarar, ect inte är så seriösta skrämmande. Men för mej så funkade serien, ialla fall säsongarna 1-3.
Kännde mej så besviken på säsong 8, allt gick fort & handlingen var så dålig speciell då blondinen Billie hoppade in i serien.
Slutet känndes bra på ett vis, men ändå så dåligt.
Känndes som alla fick åldernoja , jäkade runt efter Kille/ make/blivande make & skaffa sig barn så fort som möjligt.
Att skydda de oskyldiga osv är inte nummer 1 på systarnas lista på säsongerna 4-8
Okra med phobie & cole eller paige prat... de är för jobbiga karaktärer.
Cole var en sak *het kille* men de eviga tjeta om han och phebie var tröttsamt. De velade för mycket eller så var de en som velade runt.

bwt, röstade på Prudence Halliwell som är min favo i serien
Shannen är "het sak" till tjej, så en favo skådis för lilla mej

Sen Holly /piper är favo nummer två i charmed serien
Tycker hon är så mysig
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Inläggav HeY » ons dec 19, 2007 20:03

Phoebe/Cole tyckte jag personligen var bland det mest intressanta serien hade. Paige var i de senare säsongerna seriens bästa karaktär. Säsong 4 kan vara seriens bästa säsong (det står mellan den och 3) så jag tycker inte alls att serien förlorade pga Shannen "slutade", som så många påpekar. Jag tror att seriens "downfall" mest inträffade pga av att Brad Kern inte var kapabel eller påhittig nog på att ha hand om en serie själv. Det där med idétorka som han så många gånger påstod att de hade tycker jag mest var snicksnack - får man idétorka när man har hand om en övernaturlig serie som kan tas precis varsomhelst måste man vara en väldigt fantasilös person. Jag tror helt enkelt att Connie Burge hade mer koll på sin serie än vad Brad Kern hade och jag tror att jag kan stå vid det argumentet eftersom det var ungefär runt den tiden som Connie hoppade av som serien gick utåt.

Iaf så tyckte jag aldrig att serien var dålig, säsong 5-6 var väldigt bra och 7-8 funkade. Sedan så var jag ju väldigt inne i serien och då har man en tendens att tycka att det är bättre än vad det är, skulle jag tro. Aja, Charmed tycker jag är en väldigt bra serie... oavsett vad de flesta här verkar tycka ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » lör okt 26, 2013 13:56

http://www.vulture.com/2013/10/reboot-of-charmed-is-in-the-works-at-cbs.html
Reboot eller "re-imagining", som det nya noaordet är, är möjligtvis på väg. Manus till en pilot är iaf beställd.
Bild <--- Är det bara jag som tycker så här?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav HeY » sön okt 27, 2013 22:40

Hur gammal måste en serie vara för att förtjäna en remake? Charmed slutade för så få år sedan att de lika gärna skulle kunna göra en ny säsong.

Jag känner mig skeptisk till idén. Skulle vara coolt med kompetenta namn och snygga specialeffekter, men kan det verkligen vara så svårt att hitta på en originell serie om häxor?

Så ja, dead horse. Beaten. Totally.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron