The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Lono » tis aug 16, 2005 16:44

qarlson:
Det har du förstås rätt i. Jag tänkte mer på att dom ständigt varit i nån knipa med både lagen och nåt gäng men nu har dom faktiskt ingen som backar dom längre så vida det inte dyker upp nån i nästa säsong. Vi vet ju t ex inte vem som blir nästa kapten. Tror inte att det blir Claudette...
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav CheeseGuy » ons aug 17, 2005 23:58

2.03. Bästa teasern någonsin.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav The Buffster » sön aug 21, 2005 18:52

Dom kompisar som jag håller på att se igenom The Shield med bestämde sig helt plötsligt för att åka till Amsterdam och nu efter en vecka så har jag stora abstinensbesvär. Jag behöver Vic för att leva, så enkelt är det!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Lono » mån sep 26, 2005 23:55

Bad guy för säsong 5:

Från TVGuide
"LOOK OUT, MACKEY: It's not Glenn Close, but this'll do: As first hinted in Ask Ausiello, The Shield has tapped Forest Whitaker to play Season 5's big baddie — an Internal Affairs officer who has been brought in to investigate the Strike Team. The new season premieres in January."

Låter intressant. Normalt skulle jag vara skeptisk eftersom Withaker brukar vara ojämn. Men med tanke på hur skeptisk jag var mot Anthony Anderson och hur lyckat det blev så känns det här mycket lovande.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav adolvsson » tis sep 27, 2005 0:03

Lono skrev:Bad guy för säsong 5:

Från TVGuide
"LOOK OUT, MACKEY: It's not Glenn Close, but this'll do: As first hinted in Ask Ausiello, The Shield has tapped Forest Whitaker to play Season 5's big baddie — an Internal Affairs officer who has been brought in to investigate the Strike Team. The new season premieres in January."

Låter intressant. Normalt skulle jag vara skeptisk eftersom Withaker brukar vara ojämn. Men med tanke på hur skeptisk jag var mot Anthony Anderson och hur lyckat det blev så känns det här mycket lovande.

Jag gillar Whitaker starkt överlag, så det här får mig alldeles fnittrig av glädje.

The Shield - still the best gorram cop show ever.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis sep 27, 2005 12:08

Weeee!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » ons sep 28, 2005 10:03

Från Ausiello:
Question: During the season premiere of Nip/Tuck last week, FX aired a promo for The Shield that referred to the upcoming fifth season as "the beginning of the end." Is the show ending? I hope not. Love your column. — Todd

Ausiello: Let's examine the evidence: There's currently no deal in place for a sixth season; series creator Sean Ryan may soon have his hands full producing CBS' mid-season drama The Unit; (Säsong 5-skurken)Forest Whitaker is being brought in to take down the Strike Team once and for all; and FX's promos are referring to the coming season as "the beginning of the end." You do the math. (For the record, an FX rep says the network is not ruling out a sixth season.)

Fan, fan, fan. Fan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » ons sep 28, 2005 10:34

MEH!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » ons sep 28, 2005 11:47

Neeeeej. Det här var ju verkligen inte bra nyheter. Jag har fortfarande bara hunnit se halva säsong 4 men det känns som om serien bara blir bättre och bättre och inte sämre. Alltså tycker jag att den åtminstone borde får två säsonger till.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Lono » ons sep 28, 2005 12:42

D'oh!
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav adolvsson » ons sep 28, 2005 15:12

Nej, jag vill inte att tidernas bästa jäkla polisserie ska ta slut nu, men om säsong 5 blir den sista är jag heller inte övertygad om att det är en dålig sak. Hellre sluta när serien är på topp än när det börjar gå utför, och hellre för tidigt än för sent om för tidigt är skaparnas beslut.

Och det är något tilltalande med en 5 säsonger lång historia, avslutad och klar.

En sjätte säsong skulle rocka satan, men om det här är vad Shawn vill tänker inte jag argumentera emot.

Plus... jag ser fram emot nästa säsong mer än nånsin nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 18:24

adolvsson skrev:Nej, jag vill inte att tidernas bästa jäkla polisserie ska ta slut nu, men om säsong 5 blir den sista är jag heller inte övertygad om att det är en dålig sak. Hellre sluta när serien är på topp än när det börjar gå utför, och hellre för tidigt än för sent om för tidigt är skaparnas beslut.

Och det är något tilltalande med en 5 säsonger lång historia, avslutad och klar.

En sjätte säsong skulle rocka satan, men om det här är vad Shawn vill tänker inte jag argumentera emot.

Plus... jag ser fram emot nästa säsong mer än nånsin nu.


Amen, brother! Om skaparen säger "Stopp" kommer jag alltid att stå på hans/hennes sida. The Office, Six Feet Under och Buffy har bevisat att det fungerar bra.

För det finns ju tyvärr exempel på serier som hade varit konstant fantastiska om de bara hade slutat i tid (West Wing, Homicide). Jag ser hellre att en favoritserie får ett planerat och passande slut inom kort än att serien fortsätter alldeles för länge och bara blir tunnare och tunnare och tunnare (hej, ER!).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons sep 28, 2005 18:28

Håller med både caffeineaddict och adolvsson om att det är bäst för en serie att sluta på topp och när skaparen känner att det är dags. Men det betyder inte att jag inte kommer att sörja The Shield och önska att skaparen hade velat fortsätta. Men, men 5 säsonger är ju rätt mycket i alla fall. Det gör inte lika ont som när superbra serier läggs ner efter en säsong.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav qarlsson » ons sep 28, 2005 22:11

Och jag vill också vara med och hålla med på ett litet hörn. Det finns en lärdom i den här typen av beslut. Skulle Shawn välja att avsluta The Shield i och med säsong fem så känns det helt rätt. Även om saknaden kommer infinna sig.. Men saknaden behöver heller inte nödvändigtvis vara något negativt. Inte när en serie har fått och tagit chansen att sprida sina vingar och sträckt på sig vackert och majestätiskt så som The Shield har..
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lono » tor sep 29, 2005 1:00

Det är klart att om Shawn Ryan planerar att avsluta serien den här säsongen och skriver ett bra slut så tänker inte jag klaga. Så länge det ligger i skaparens händer och inte TV-bolaget. (det där lät lite religiöst...) Fem säsonger är trots allt en lagom längd på TV-serier.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav CheeseGuy » ons okt 19, 2005 11:14

http://www.tvguide.com/News/AskAusiello/default.htm?rmDate=10192005

Satan, 21 avsnitt!

Question: I enthusiastically read that The Shield's fifth season has been extended by eight episodes for a total of 21. Is that because they needed more episodes to wrap up the series for good, or is it an omen for more seasons of possibly the best show on TV? — Tim Howell

Ausiello: I'm leaning towards your first theory, especially in light of what series creator Shawn Ryan told me last week. "I'm ready to turn the corner and head for a finish line," he said. "Whether that takes just these [21] episodes, whether it takes some more, I'm not exactly sure yet. I think FX will accommodate me whenever I think I want the ending to be. But there's a light at the end of the tunnel." Ryan added that a decision will likely be made before the fifth season kicks off in January.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » ons okt 19, 2005 11:16

Woho!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons okt 19, 2005 12:50

SWEEEET! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons okt 19, 2005 15:02

Happy!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » ons okt 19, 2005 15:32

Ninjaspark!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav qarlsson » ons okt 19, 2005 15:52

Whoa! Überfet ultracoolness!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons okt 19, 2005 21:43

Yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » sön nov 27, 2005 2:20

Började se om serien nyss, och en sak slog mig. (Du bör ha sett lite mer än ett avsnitt för att läsa det här, spoilers för piloten i varje fall) När alla i Striketeam sitter där med Terry och skrattar och har kul så är dörren till deras lilla skrubb öppen och vem som helst kan titta in. Jag kan inte komma ihåg när det har hänt efter det här, utan folk har alltid fått knacka på eller öppna dörren.

Och innan det när Terry såg Vic och Shane prata med deras langare på biltvätten? De måste ha bestämt sig för att skjuta honom väldigt tidigt, för annars är det bara klumpigt. Speciellt som langaren är med i mugshot-böckerna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis nov 29, 2005 0:08

Tionde januariiiiiiii!

Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis nov 29, 2005 0:09

noike skrev:Tionde januariiiiiiii!

Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.


Det kanske är ett liiiiiiite överdrivet påstående, men ändå: YAY!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis nov 29, 2005 0:10

noike skrev:Tionde januariiiiiiii!

Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.


Det kan bli den hårdaste tv-säsongen någonsin.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis nov 29, 2005 0:13

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Tionde januariiiiiiii!
Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.

Det kanske är ett liiiiiiite överdrivet påstående, men ändå: YAY!

Nämn förra gången en tv-serie slutade på topp med upphovsmannens medgivande?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis nov 29, 2005 0:50

noike skrev:
caffeineaddict skrev:
noike skrev:Tionde januariiiiiiii!
Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.

Det kanske är ett liiiiiiite överdrivet påstående, men ändå: YAY!

Nämn förra gången en tv-serie slutade på topp med upphovsmannens medgivande?


Six Feet Under. Next question?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis nov 29, 2005 0:59

caffeineaddict skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:
noike skrev:Tionde januariiiiiiii!
Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.

Det kanske är ett liiiiiiite överdrivet påstående, men ändå: YAY!

Nämn förra gången en tv-serie slutade på topp med upphovsmannens medgivande?


Six Feet Under. Next question?


Han menade såklart. ....som slutade på topp med upphovsmannens medgivande OCH hade The Vic.

Svaret är ingen och därför är det här det bästa som kan hända världen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis nov 29, 2005 0:59

caffeineaddict skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:
noike skrev:Tionde januariiiiiiii!
Det här kan vara den viktigaste tv-händelsen i historien av alla andra tv-händelser.

Det kanske är ett liiiiiiite överdrivet påstående, men ändå: YAY!

Nämn förra gången en tv-serie slutade på topp med upphovsmannens medgivande?

Six Feet Under. Next question?

Svaret godkänns inte. Med en sådan usel andra säsong och början av tredje så är serien inte ens i närheten av samma klass.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron