The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons nov 26, 2008 18:14

7.13
Intensivt även om det i mångt och mycket kändes som en epilog till förra avsnittet. Och verkligen, sista scenen där Vic tycks bestämma sig för att inte ta det helvete de placerat honom i -- för det måste verka som ett levande helvete för honom. Ingen familj, inget strike-team, ingen gata.

:lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » ons nov 26, 2008 18:30

noike skrev:7.13
Intensivt även om det i mångt och mycket kändes som en epilog till förra avsnittet. Och verkligen, sista scenen där Vic tycks bestämma sig för att inte ta det helvete de placerat honom i -- för det måste verka som ett levande helvete för honom. Ingen familj, inget strike-team, ingen gata.

:lovebunnier:


Jag tyckte det var roligt också. Vic ser så beslutsam och samtidigt så besegrad ut när han bara fortsätter som ingenting.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav A bear » tor nov 27, 2008 0:40

Ett par snabba tankar om den (nästan) helt fantastiska seriefinalen:

Vic är i helvetet. Allt snacket om luftkonditionering? Ingen slump. Det är varmt. Båda hans familjer borta, ingen gata, ingen makt. Vic Mackey fick vad han förtjänade. Han säger inte ett ord i sina sista scener. Hans sista ord rör hans barn. Vad övrigt är, är tystnad.

Alla scener mellan Vic och Ronnie. TEH PAIN.

DUTCH: You're under arrest.
RONNIE: For what?
DUTCH: The last three years!

Sist Shane var inträngd i ett hörn dödade han en familjemedlem för att slippa fri själv. Den här gången vet han att det inte finns någon väg ut, men... efter att under sista säsongshalvan ha försökt allt för att komma bort gick han i de sista avsnitten över till att köpslå och till sist be på sina bara knän. Hans självmordsbrev köpslår med Gud; they're innocent, they're in heaven. Men Mara var ingen idiot; tror ni verkligen hon inte fattade...? Aj aj aj. Vilket jävla jobb de gjort, både Ryan och Goggins, med att förvandla seriens mest avskyvärda karaktär till dess mest ömkliga. Scenerna mellan Shane och Mara hela säsongen har varit... jisses. Toalettscenen i det här avsnittet.

Claudette går i kvav med flaggan i topp. Hon knäcker Dutchs stora fall, hon ser till att Vic i alla fall inte får vinna, hon sitter mitt emot honom ("That's my seat") och talar om för honom exakt vad han är.

Och lyckligaste slutet av alla får väl Billings.

Den enda som känns bortslarvad är Danny. Vad hände egentligen med henne i s7?


Spoilriga frågor och svar med Shawn Ryan om seriefinalen
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tor nov 27, 2008 6:53

Mmm, vilken jävla final. Vilken jävla serie. Helt otroligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » tor nov 27, 2008 19:59

Känner mig något utpumpad nu. Grym avslutning var det.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor dec 11, 2008 23:26

När kommer BOXEN!?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön feb 08, 2009 3:38

The Shield.

Den bästa serien jag sett.

Det brukar man iofs säga efter man sett en Seriefinal.... men, ja, denna serie har varit ett mästerverk från början till slut. Nu ÄR DEN slut.

10p av 10 möjliga.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » mån feb 09, 2009 15:38

DEN ÄR SLUUUUT :( Hela dagen igår gick åt till att reflektera juh.... Himla bra serie den där hörni.

Folk rekommenderar The Wire för mig nu. Jag har inte sett ett avsnitt The Wire. Kanske är ngt att ta tag i ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eriked » mån feb 09, 2009 20:46

Jaa! Förvänta dig inte en The Shield bara. Att båda är skitbra är enda likheten.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis feb 10, 2009 2:09

eriked skrev:Jaa! Förvänta dig inte en The Shield bara. Att båda är skitbra är enda likheten.


Tack :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » ons feb 11, 2009 20:28

Jag har fortfarande inte släppt detta.

Den var så sjukt bra denna serien.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » sön feb 22, 2009 14:47

Nytt projekt för Shawn Ryan. Det där låter inte så överdrivet intressant och för CBS dessutom. Efter att ha jobbit med kabel måste det kännas fängslande att återvända till network-TV men jag antar att han faktiskt har ett kontrakt som säger att han måste producera lite TV-serier då och då.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav RalfiParpa » fre jun 19, 2009 15:58

Zaxx skrev:När kommer BOXEN!?


Nu.

Bild

Bild
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » fre jun 19, 2009 16:02

RalfiParpa skrev:Nu.

Gnägg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jun 19, 2009 16:04

Den ska bli min!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör jun 20, 2009 12:11

:chock: :drool: :extas:

Planerar ju att snart delta i den där övergången till bluray, men frågan är väl om just den här serien tjänar så mycket på det. Oavsett, någon variant av boxen ska bli min.

(edit) Var det R2 det där? Då är man ju oroad att den fortfarande ska innehålla den klippta versionen av 5.11. (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor sep 03, 2009 23:11

R1-utgåvan för den som inte sett den. Den perfekta omslagsbilden.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav noike » tor sep 03, 2009 23:12

DEN SKA BLI MIN!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tor jan 07, 2010 2:56

Fick hem min box igår!... Blev lite besviken för jag hade kollat snabbt ifall det fanns svensk text i... och det verkade så när man läste lite snabbt på play.com

Visade sig dock bara vara S3 som hade svensk text på.... Nu är det så att mina föräldrar skall låna och kolla serien och de "måste" ha svensk text. Söker jag på undertexter osv. hittar jag enbart för S1 och första avsnittet S2... är det NÅGON som vet om det finns någonstans i sub eller srt att få tag i ? :/
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor jan 07, 2010 9:29

Sebbe, du är medveten om att 5.11 (bästa avsnittet!) är klippt med 20 min i den boxen? Vi pratar om det lite högre upp i tråden. Se till att få ner en annan version av just det avsnittet innan du tittar.

Har tyvärr ingen koll på undertexter. undertexter.se verkar bara ha till S1.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tor jan 07, 2010 13:16

Tackar!.. Jag har dock sett serien redan. Det var mest för att de skulle se den jag behövde text. Konstigt, jag har för mig att det fanns text,,,,, hmmm
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » fre feb 05, 2010 17:25

Det var endast S3 som hade svensk text i boxen. Riktigt konstigt egentligen, men men...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » tis mar 08, 2011 21:25

Tre avsnitt kvar.
Jävligt spännande
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Matt » ons mar 09, 2011 0:30

jävligt bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » lör apr 16, 2011 18:24

Omtitten är igång och jäklar vad piloten är... fungerande. När man vet vad serien ska bli finns det saker att klaga på, men huvudgrejerna finns där och de representeras väl.

Det har ska bli årets TV-händelse. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör apr 16, 2011 18:28

Vi får se... ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons apr 27, 2011 18:51

Well, Kalle kanske inte är så långt ifrån med "årets TV-händelse"... Vi har nu sett t.o.m. 1.10 och jag är fast. Tycker det är en väldigt bra serie som snabbt blev engagerande.

Fram till 1.10
Det är inte så att jag hejar på Vic, och jag hoppas vid gud att den otrogne och korrupte jäveln åker dit på slutet, men jag är mycket glad över att jag inte aktivt hatar honom som under första avsnittet då jag såg det första gången för många år sedan. En intressant och komplex karaktär. Konstaterade under dagens avsnitt att Vic har tre extra barn också... Shane och de andra är som en bunt tonåringar. :)

Dutch är min favorit! Han är så fin och precis som alla andra en intressant karaktär. Att han fick hitta sin seriemördare i detta avsnitt var så sweet!


Spoiler ALLA avsnitt: Tyvärr så har jag ju läst en del om serien genom åren, men det enda jag kommer ihåg är att någon dödas oväntat av en handgranat (eller nåt åt det hållet) i någon av de sista säsongerna. Har nu börjat oroa mig för att det är Dutch... :( Well, om någon månad vet jag.

(edit) Jag är i efterhand ÄNNU mer nöjd med min födelsedagspresent till Kalle än jag var då jag köpte den... ;) (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons apr 27, 2011 20:01

AKS skrev:Well, Kalle kanske inte är så långt ifrån med "årets TV-händelse"... Vi har nu sett t.o.m. 1.10 och jag är fast. Tycker det är en väldigt bra serie som snabbt blev engagerande.

Fram till 1.10
Det är inte så att jag hejar på Vic, och jag hoppas vid gud att den otrogne och korrupte jäveln åker dit på slutet, men jag är mycket glad över att jag inte aktivt hatar honom som under första avsnittet då jag såg det första gången för många år sedan. En intressant och komplex karaktär. Konstaterade under dagens avsnitt att Vic har tre extra barn också... Shane och de andra är som en bunt tonåringar. :)

Shane. Not the bright one. :D

Det är just det: serien gör det inte lätt för sig, att börja med att försöka ta sig upp från ett sådant hål med polismördet i piloten. Alla har motivationer för vad de gör, även om kompassen ibland är rejält jävla fel. Påverkan av miljö och sådant, området de bor i gör folk skadade på olika sätt. Det följer också logiskt längsmed de val de har gjort, vilket gör att det blir mer "oh nej, nej, nej"-reaktioner än ett "va?!" Man känner sympatier för rövhål, del för att det är så oehört grådimmigt och dels för att man vet att andra kommer lida.


Och yay för oväntade reaktioner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons apr 27, 2011 20:46

noike skrev:Man känner sympatier för rövhål, del för att det är så oehört grådimmigt och dels för att man vet att andra kommer lida.


Japp, så är det!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons apr 27, 2011 23:08

Så jävla bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron