One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » fre jan 27, 2006 17:33

Glorificus skrev:3x12
Jag satt och höll andan i slutet, alldeles orolig för Lucas och hans hjärta... haha, självklart var det medvetet gjort... speciellt när det blev slow motion där och han fick en smäll mot bröstet, osv. :D Kul att de leker lite katt-och-råtta med tittarna!
Frågan är om det här är lugnet före stormen nu... alla verkar oroväckande lyckliga...


jag tror att Dan kommer bli galen och skada sig själv typ. det skulle vara roligt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Glorificus » fre jan 27, 2006 17:34

ey skrev:
Glorificus skrev:3x12
Frågan är om det här är lugnet före stormen nu... alla verkar oroväckande lyckliga...


jag tror att Dan kommer bli galen och skada sig själv typ. det skulle vara roligt.


Ja, vi får hoppas på det.

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Off » fre jan 27, 2006 17:36

3x12

Ja det var ett fult spratt att lägga upp det så man var tvungen att tro att Lucas skulle få en attack. Älskar att det blev basket igen. Det var anledningen till att jag började gilla serien så det är skönt när det kommer tillbaka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav _Gunn_ » tor feb 02, 2006 21:31

313

Hett avsnitt. Roligt med lite Nathan & Haley scener. Jag har saknar det:)
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav LWes » lör feb 04, 2006 17:33

På nya One Tree Hill soundtracket är det en helt ny Tyler Hilton-låt! Yay! Tur att jag visste det innan jag såg senaste avsnittet, för den låten var med, om om jag inte hade vetat vad det var för låt hade jag blivit väldigt fundersam på vad som pågår.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Piraten » lör feb 04, 2006 22:01

313


Nikola Sarcevic underbara låt Lock-Sport-Knock är utmärkt placerad i det här avsnittet (Peyton & Ellies avsked m.m.)
Grymt sorglig låt, särskilt om man känner till bakgrunden till den.
Ett bra avsnitt med mycket bra musik som vanligt när det gäller OTH
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav eynosh » fre feb 10, 2006 15:06

3x14
Helt jävla otroligt bra avsnitt. Underbart hur dom knyter ihop allt, sorg, besvikelse och glädje. Roadtrip-avsnitt brukar vara bra, men dett var fan helt makalöst.
Vill gärna se hur det fortsätter med Rachels roll i det hela, och jag måste säga; jag saknade mouth.
Modellens blick när hon får veta att Brooke har stuckit. En filmruta säger mer än tusen ord.
Underbart slut, blev helt exalterad av deras improvisation på scen. Fasiken vad bra avsnitt.


OTH är nog den serie jag följer med störst förväntan just nu, tätt följt av Boston legal och sedan Ncis, inte helt originella serier men fan så bra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav carre » fre feb 10, 2006 16:31

och som vi sa igår i kanalen

SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLZ!!! bestest!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Gordo » lör feb 11, 2006 9:34

OTH rockar verkligen nu!

3x14

Jag blir så glad för att det inte gör som alla andra och låter de flesta vara olyckliga. Det var verkligen ett underbart avsnitt och slutscenen var så härligt fjantig att jag skrattade rakt ut.

Så bra!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav _Gunn_ » lör feb 11, 2006 14:10

hahaha, slutet var bra :P..och resten av avsnittet
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav eynosh » tor feb 16, 2006 20:39

3x15
Jodå OTH fortsätter bra. Underbart att man kopplar till tidigare händelser (tidskapseln) och tidigare relationer. Tycker om att man har börjat ta in mer och mer mouth i serien, jämfört med innan då det inte var några längre scener med honom.
Klocka och mindre kloka råd genom hela avsnittet. Det som rörde mig mest var busscenen med Mouth där en främling till hans känslor läser honom som en öppen bok.

Varning på när man sett för mycket action och sci fi: När man förväntar sig Lucas trycka sig bakåt, sparka sin motståndare i bröstet för att sedan göra en bakåtvolt och ge en dansk skalle till den som höll fast honom.
Istället fick han ta emot några käftsmällar.


Men slutscenen i 3x14 är fortfarande bäst, bäst säger jag!!!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav LWes » tor feb 16, 2006 22:34

3x15
Jag håller med om att det var bra.
Jag gillar verkligen kontinuiteten med att ha med Jimmy som var med i början av serien och sen försvann och jag har faktiskt undrat vart han tog vägen, även om han bara var med i 2 avsnitt tidigare, eftersom dom verkade så bra kompisar...
Jag hoppas att han fortsätter att vara med, det kan vara intressant.
Det var coolt när alla slogs.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav _Gunn_ » sön feb 19, 2006 0:09

Fasiken vad arg jag blir när jag går in på The WBs OTH forum och i ämnena står det spoilers överallt!

3x15
Ett helt ok avsnitt. Musiken var bra och det var synd om han Jimmy. Inte mycket mer att kommentera.

För övrigt verkar det som att 3x16 kommer bli ett av dom bästa avsnitten.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav _Gunn_ » tor mar 02, 2006 18:45

3x16

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav Peppe » tor mar 02, 2006 18:51

Förstår inte varför jag blir gripen av ett så klichéfyllt avsnitt att jag bara dör, vissa skådespelare är högst sagt mediokra också.
Inga frågor som jag inte redan tänkt på kom upp heller, bara samma gamla vanliga som man har hört överallt.
Senast redigerad av Peppe tor mar 02, 2006 18:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » tor mar 02, 2006 18:58

Jag blev inte speciellt imponerad av 3x16 Men jag tyckte "Jimmy" gjorde sin roll väldigt bra.

Kan ju hoppas att Lucas och Peyton i biblioteket kommer betyda mer Leyton framöver.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav _Gunn_ » tor mar 02, 2006 19:07

Jag tyckte det var ett av dom bästa OTH avsnitten. Det var nog det.

vet inte vilka jag vill se ihop. Lucas&Brooke eller Lucas&Peyton, det lättaste vore att dom skaffar in en helt ny karaktär till Lucas, som den mörka tjejen han kände.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav Illyria » tor mar 02, 2006 19:16

_Gunn_ skrev:vet inte vilka jag vill se ihop. Lucas&Brooke eller Lucas&Peyton, det lättaste vore att dom skaffar in en helt ny karaktär till Lucas, som den mörka tjejen han kände.

Nej, inte fler nya karaktärer, Anna var väl katastrof nog. :rolleyes:

Iofs gillade jag Lucas vän, men som en vän, hon får gärna dyka upp igen.

Annars är jag en Leyton-shipper och har varit det sen första avsnittet. Brooke gillar jag inte och Brucas är tråkigt, fånigt och ej trovärdigt.

Dags för Leyton! Det var ju så hela serien började också, Lucas och Peyton.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav _Gunn_ » tor mar 02, 2006 19:20

Absolut menar jag INTE Anna. Jag menar hon som var med i ett avsnitt nu i säsong 3. Faith tror jag hon hette, hon var en cool tjej. :P
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 20:26

3x16
:eek: :o :eek: :o :eek: OMG! Jag tyckte att det var ett riktigt bra avsnitt men det bästa med det var det shockerande slutet när Dan skjöt Keith! :o :o :o
Jag hade hört att någon skulle dö och när texten i början av avsnittet kom upp förstod jag att det måste vara i det här avsnittet. Men när allt klarat upp sig och Jimmy skjutit sig trodde jag deffinitivt inte att det som hände skulle hända, men när jag ser tillbaka på det så var det så smart och klurigt av Dan. Grahh! Han är så ond!
Jag hoppas att Keith inte dör.

Jag älskar verkligen gisslan-avsnitt. Dom är spännande!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre mar 03, 2006 23:22

3x16
Starkt. Det här avsnittet lär man inte glömma i första taget!

Mycket modigt att göra ett sånt här avsnitt, med tanke på det heta ämnet.

Det ögonblick jag kände var mest speciellt var när diabetesflickan först inte vågade gå därifrån, hon stod bara i dörröppningen och var rädd för "the others". Och de sista stunderna innan Jimmy sköt sig själv... Bra skådespelare!

Förstod vad Dan skulle göra i samma sekund som man såg honom plocka upp pistolen. Har bara väntat på det sedan Keith kom tillbaka... de har ju lagt grunden för att Dan ska göra något mot honom i varenda scen med dem. Men även om det därmed inte blev så överraskande nu så kändes det ändå stort... Det hemska är ju att Dan är så övertygad om att Keith försökte döda honom, så det är därför han tyckte det här var berättigat.

Jag håller på Lucas och Brooke - gillar den kemi de har. För Peytons skull hoppas jag att Jake kommer tillbaka någon gång... eller att det kommer någon ny för henne. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Off » fre mar 03, 2006 23:28

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!


OMG!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » fre mar 03, 2006 23:53

Jupps, precis så.

:eek:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav _Gunn_ » tor mar 30, 2006 15:34

Äntligen är OTH tillbaka!! och ett otroligt bra avsnitt igen! S3 är verkligen bra.men Lucas borde dumpa brooke.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav carre » tor mar 30, 2006 17:07

AHA!!
s3e17
jag visste att det var den där slynan som visade time-capseln! I KNEW IT!
annars vart det bra. gillade att de fick fram lite äka känslor där, speciellt med Karen. jag gillar att nathan och haley fått iordning på allt och hoppas allt håller nu, det är för mycket om ALLA ska vara olyckliga HELA tiden. i love teh drama men alltså, ja.
det är ganska intressant med Dan, hur han skyller ifrån sig allt han någonsin gör. hoppas han blir galen, jag gillar när folk blir galna.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 18:15

_Gunn_ skrev:men Lucas borde dumpa brooke.

3.17 var säsongens bästa avsnitt.
Och visst borde Lucas dumpa egoistiska Brooke. Jag tål inte heller! Droppen i detta avsnittet, brukar alltid vara någon, var när hon önskade att hon blivit skjuten. :rolleyes: :evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peppe » tor mar 30, 2006 20:30

Bästa OTH avsnittet någonsin, det kanske inte säger så mycket men det var ändå ett jävligt bra avsnitt för denna serie, s.3 har varit den överlägset bästa säsongen till skillnad från O.C som är på botten.
Dan är väldigt intressant, jag tycker att han på något sätt alltid lyckas tränga undan sina känslor, hur blev han sån? Den snubben har verkligen inre demoner att strida med, eller så är han bara helt galen men jag tycker inte att det verkar så.
Det där med att dom målade upp dom 5 stadierna så tydligt vet jag inte om jag gillade, vi hade nog fattat det ändå, aja det går väl an.
Rachel, vet inte vad jag ska tro om henne, jag hoppas att dom inte gör henne till en annan känslolös bitch, utvecka känslorna förfan.
Det är även jävligt bra att OTH vågar ta i lite, som buffy gör, ta lite tyngre teman och drabbla inte runt i trekanter hela tiden som O.C gör.
Som vanligt för mycket "sorglig" musik, men det är ju lugnt, jag tyckte om slutet, när hon stod där ensam vid hans grav och dom kom, lite moraliskt kanske men vafan....
Jag hoppas å hoppas att dom ännu en gång inte kommer göra något mer av den där kyssen mellan Peyton/Lucas, alltid dessa tråkiga undanflykter för trubbel, det skulle även vara kul om ingen fick reda på att Dan mördade Keith, men vi får se...
Sist men inte minst, fan vad snygga tjejer OTH har :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Glorificus » lör apr 01, 2006 3:23

ey skrev:s3e17
det är ganska intressant med Dan, hur han skyller ifrån sig allt han någonsin gör. hoppas han blir galen, jag gillar när folk blir galna.

Han kanske är besatt av djävulen som hon den där vad-hon-nu-hette i DooL.

Väldigt bra avsnitt!
Dock lite ofokuserat, trots texterna om sorgstadierna... eller kanske på grund av dem - de gjorde att avsnittet kändes så upphackat och fick tempot att stanna av varje gång. Men det är ändå en av sakerna jag tycker är som mest spännande (upphetsande kändes som lite fel ordval) med OTH, att man leker med formatet, fotot och regin så pass mycket, vågar experimentera. Speciellt nu i s3 finns det mycket som höjer tv-formen och skapar lite mer filmisk energi i många scener.

Karens reaktion mot Lucas gjorde att den biten kändes verklig. Speciellt när en mamma sviker sitt barn känns det så starkt... aj aj. Men talet från Whitey till Lucas var fint.

Rachel har varit jobbig tidigare - men det är kanske bra, de har lyckats bygga upp henne som ett hot mot huvudkaraktärerna som gör att man vill värna mer om dem. ;) Men nu börjar hon bli mer intressant, när hon visar känslor för Mouth.

Jag tycker de lyckades riktigt bra med de läskiga spökscenerna, när Dan hemsöks av minnet av Keith som barn. Jag hann bli rädd flera gånger... Vila i frid, otäcke pojk-Keith..! De nämnde ju i avsnittet att Deb kommer tillbaka, så då lär väl hennes roll i mordförsöket på Dan komma upp till ytan. Så att Dan får reda på sanningen. Ser fram emot det!


Deprimerande att avsnittet fick dåliga tittarsiffror. "1.9/3 - #16 on the night." Jag vill gärna se en fjärde säsong på nya CW...

Hehe, titeln för 3x19, som är om två veckor, är rätt spoilande (obs!), förmodligen om Peyton i nästa veckas avsnitt. Men vilken underbar titel att använda! :D En av de bästa för nån serie någonsin.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav carre » lör apr 01, 2006 12:13

Glorificus skrev:
ey skrev:s3e17
det är ganska intressant med Dan, hur han skyller ifrån sig allt han någonsin gör. hoppas han blir galen, jag gillar när folk blir galna.

Han kanske är besatt av djävulen som hon den där vad-hon-nu-hette i DooL.


haha!
jaaa! bli besatt av djävulen som marlena, det hade tagit serien till helt nya höjder, jag lovar!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav _Gunn_ » sön apr 02, 2006 13:57

Glorificus skrev:
ey skrev:Hehe, titeln för 3x19, som är om två veckor, är rätt spoilande (obs!), förmodligen om Peyton i nästa veckas avsnitt. Men vilken underbar titel att använda! :D En av de bästa för nån serie någonsin.


Säsongsfinalens avsnittstitel är hur bra som helst också! den heter så mycket som "the show must go on" låt från Queen, OTH har ju bara avsnittstitlar från musiklåtar/album! :D
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron