One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tor maj 19, 2011 1:25

eynosh skrev:
The Ankh skrev:Nån mer än jag som följt OTH till slutet? Jag såg precis seriefinalen.

Sen säsong 1.


Jag också. Tyvärr var ju inte det där seriefinalen. Precis som säsong 6 inte var seriefinalen (som jag hade önskat). Det kommer en säsong 9 på 13 avsnitt. This show won't die!
Jag älskar OTH, men det är inte vad det en gång var. Och jag kan inte sluta sakna Peyton :lovebunny:
Varför kunde de inte låtit detta vara seriefinalen - det hade ju passat perfekt! (precis som efter s6)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tor maj 19, 2011 8:40

vad tyckte du om finalen då? För visst var det final forever inte bara säsongs?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Spuffy » tor maj 19, 2011 9:07

Nope, var inte final forever - kommer mer.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Ankh » tor maj 19, 2011 13:32

Ere sant! Jag trodde det var slut!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tor maj 19, 2011 13:47

Det är sant! 13 nya avsnitt i höst. De trodde också att det var slut så det var därför sista avsnittet kändes som en avslutning, men sedan blev de förnyade så ja... vi får se vad de kan hitta på i 13 fler avsnitt. Har de något mer att berätta?
Jag hoppas dock att det verkligen bara blir 13 avsnitt. Om de får 22 kommer avsnitten verkligen inte gå att titta på. Jag kan inte ta fler avsnitt där Jamie gör voiceover och fokus är på barnens urlöjliga "drama". Jag tycker inte det är gulligt, fokusera på de vuxna och gör något nytänkande! Bara för att alla har barn och är lyckligt gifta betyder det inte att livet är problemfritt - take a cue from Modern Family om ni så vill och gör lite komiska familjeavsnitt. Eller lägg barnen i bakgrunden och pumpa upp dramat hos föräldrarna. Då menar jag inte en affär, men NÅGOT!

Okej, vad jag klagar. Jag blir bara less när en serie jag gillat så mycket inte vet när det är dags att sluta och verkligen går på tomgång. Med de här nya avsnitten tänker jag iaf hoppas på att de lyckas få tillbaka Peyton och Lucas för några avsnitt. Eller åtminstone Peyton. Att hon skulle vara så frånvarande från Brookes liv är verkligen SJUKT orealistiskt - framför allt då sista avsnittet utspelade sig i ett år. Ska vi verkligen tro på att Peyton inte hälsade på eller tog kontakt under ett helt ÅR!?
För övrigt stör det mig rejält att alla karaktärer gett upp sina individuella drömmar för att de gifter sig och får barn. Som om det är allt man behöver i livet - dreams be damned!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » lör apr 07, 2012 22:21

Serieavslutningen var en lång orgasmotron i nostalgi, feel good och guilty pleasure. I klass med scrubs serieavslut för några år sedan.

Lite sorgsen är jag allt över att det är slut, OTH var serie nummer 2 som jag började följa genom att ladda ner från den tidens suprnova, började någon månad innan med att ladda ner smallville.

Det var tider det..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav The Ankh » ons apr 18, 2012 22:29

Serieavslutningen 9.13
Grät gjorde jag från introt och sen 5 minuter till medan jag vek tvätt efter avsnittet. Kommer sakna serien som faan men jag är skitglad över att vi fick s9. s8-finalen trodde jag ju var seriefinal. Funderar redan på en omtitt! Älskar denna serien!

Åh vad jag hoppades att Lucas & Peyton skulle komma tillbaka. Ända in i sista sekunden. Lite besviken faktiskt att de inte kom med.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » mån aug 10, 2015 8:39

Ursäkta bumping, men bara måste av nostalgiska skäl...

The Buffster skrev:Jag gav upp någonstans mot mitten eller slutet av säsong 6. Planen är dock fortfarande att se ikapp det någon gång. [...] Men med tanke på att jag för tillfället ligger flera avsnitt eller säsonger efter med i stort sett alla serier jag följer så kan det nog dröja.


Detta sa du i oktober 2010, har du börjat titta igen? :)

sp1keout skrev:Vad hetere... jag tog en break efter 8.05 [...] Kanske dags att titta om på de tidigare säsongerna... :drool:


Jag började titta igen från där jag slutade efter ett break på fem år. Kändes konstigt. Tyckte hela säsong 8 var kass (okej Prof. Kellerman-delen var OK), men likväl så ska de återge en känsla i säsongsavslutningen som bara får mig att tänka på gamla goda tiden när vi maratontittade igenom säsong 3 och 4 och grät och grät. På samma sätt som de känslorna kommer tillbaka så gör också minnena av hur vi recenserade avsnittena på den tiden. Eller t.o.m att man minns liksom var man var när det hände, när det var. Man blir så sugen på att se om allt...

Finns så mkt jag vet inte ens var jag ska börja. Mästerskapsfinalen är väl en sak man tänker på.

När säsong 4 slutade sa jag följande tydligen "Dan har varit så grymt fantastisk hela säsong, hela hans being remorseful gör så att jag vill gråta hela tiden... när nathan kom in och sa "because i have seen you change"... "just look me in the eyes and say its not true".... det är så tragiskt att när han verkligen ångrar sig, att ingen tror på honom... ingen tror att hans regret och guilt var äkta. bara önskade att lucas och nathan kunde komma in och se när han ligger där och gråter... när han bara gråter... [...] alla är lyckliga... alla utom dan... för hos honom finns det ingen där längre... ingen som ens försöker förstå... ingen som vill... men gud vad paul johansson e fantastisk...", och faktum är att fortfarande är han den jag känner mest för, och jag kommer se sista säsongen också i hopp om att detta löser sig.

Och Ankh, jag är förberedd på mer memory lane (av allt att döma) och ännu mer tårar. Gud. Bara kände mig så emotionell var tvungen att skriva av mig, ursäkta :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons aug 12, 2015 14:32

Säsong 9:

Var tvungen o maratontitta idag. Första 2 minuterna var DAMN! Trollbunden.

Allmänt annat:
1) Gillade när Julian glömmer barnet i bilen - FUCK.
2) Gillade när Chase går in och slår ner Chucks farsa - FUCK YES! GÅSHUD!
3) Gillade också, ni vet hur man tyckte Chris Keller alltid var så charmig back in the days för att han prata om sig själv i tredje person, och jag var så glad o se det igen.... och sen när de håller på att planera säger han bah "Chris Keller doesn't like this", varpå Dan Scott frågar om de skjutit pistoler förut, de säger nej, och han bah "Dan Scott doesnt like this neither". Haha. Fantastiskt.
4) Gillade när Nathan bah - "Dad... it's good to see you"
5) Gillade att Säsong 9 hade allt jag önskade mig i form av closure med, min favoritkaraktär, Dan. Mkt bra story.

1) Gillade inte att Brooke som vanligt inte har någon intressant storyline, kan hon inte bara dö? Utdraget, töntigt cafe-bråk. Mycket pengar wastar hon? Spoiled much? Jättesnarkig dramaqueen. Nåväl. All good.
2) Gillade inte att slutet skulle föreställa en timeskip på... typ 8 år men alla såg likadana ut. Nåväl. All good.
3) Gillade inte att Chase och Chuck inte fick något riktigt slut, synd, same for Chris Keller. Nåväl. All good.
4) Gillade inte att genom att titta på klart denna serie så minns man bara tillbaka till gymnasietiden... känns som man är illa tvungen att kika på säsong 1-4 igen nu... Nåväl. All good.
5) Gillade inte att jag mår så dåligt psykiskt nu... Nåväl. All good.


Nej, usch... känns verkligen konstigt... behöver mer avpratning... det här räcker inte :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]

cron