One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Spuffy » lör okt 04, 2008 16:01

3.22. Uhh.. Omg. Känner mig dock säker på att Nathan klarar sig, men ändå. Jösses.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » sön okt 12, 2008 14:48

4.09 JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAAAAAAAAAR så bra!!!! Helt sjukt! Först när jag trodde att matchen skulle förloras och att Lucas skulle falla ihop på grund av hjärtat, Haley till sjukhuset och jag trodde hon hade fått missfall, sen vänder matchen, det bådar gott, matchen vinns och alla är glada, Lucas och Peyton, jag gråter för att det är så jävla bra och fint, SEN kommer det onda, Haley påkörd, Nathan antingen dödar eller tror att han dödar Dante, Dan skickar iväg Nathan för att själv ta på sig skulden för Dante, Lucas får hjärtattack (eller vad det nu är)... Ja jösses det här är onekligen en berg-och-dal-bana. Och jag älskar det. Kom för några avsnitt fram till att jag älskar oth även när det är såpigt, åtminstone oftast, inte alltid.

Och Haley, så galet vacker hon är.

Jag tror: INTE att Haley dör, INTE att Lucas dör (för båda de två är kvar i senare säsonger, om man ser i efterhand är det mindre jobbigt med såna saker men jag förlorar spänningen om det), MEN jag tror att Haley och Nathan förlorar barnet. Dan/Nathan? Dan tar på sig skulden över att ha dödat någon annan än sin bror, mjo, men vad kan hända? Kan det verkligen bli så att han åker i fängelse? Eller visar utredningen att Dante redan var döende pga kraschen? Vem vet. Dags att se vidare.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » sön okt 12, 2008 15:46

4.10 Nej det här gillade jag inte alls.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » sön okt 12, 2008 16:09

Spuffy skrev:4.10 Nej det här gillade jag inte alls.

Haha. Min lillebror är fortfarande bitter över 4.10. Han tar upp det ibland hur illa det var med ett sånt dåligt avsnitt just efter 4.09, seriens kanske allra bästa avsnitt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Spuffy » sön okt 12, 2008 16:19

Ja, jag är helt klart med honom på den punkten - att göra det här avsnittet efter det alldeles fantastiska 4.09??? Vad tänkte de med???
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sp1keout » tis okt 14, 2008 2:33

Kan någon förklara tidslinjen för mig!? Jag blir bara snurrig, önskat det varit en säsong equals ett år. Men inte då... verkar det som.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis okt 14, 2008 4:40

4x05
Oh vad fantastiskt att hennes riktiga brorsa var svart. :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis okt 14, 2008 6:34

sp1keout skrev:Kan någon förklara tidslinjen för mig!? Jag blir bara snurrig, önskat det varit en säsong equals ett år. Men inte då... verkar det som.


Säsong 1 - Sophmore year
Säsong 2 - Öhm, året efter sophmore...
Säsong 3 - Termin 1 av Senior
Säsong 4 - Termin 2 av Senior
Säsong 5 - Glöm det
Säsong 6 - Har du inte glömt det än, glöm det då!! Är det kul att röra till det i hjärnan eller?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis okt 14, 2008 22:54

Spuffy skrev:Ja, jag är helt klart med honom på den punkten - att göra det här avsnittet efter det alldeles fantastiska 4.09??? Vad tänkte de med???


Va? Jag tyckte inte det var dåligt alls... tyckte jag till en början i alla fall.

4x10
Visade bara att Luke hade samma (om än en väldigt egoistisk) dröm... och där han, precis som Nathan, såg Keith... Sen så, som OTH brukar göra så spårar det i slutet och om han får någon jävla uppenbarelse om att Dan mördade Keith får jag ju bara spader...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 16, 2008 4:20

417

JAAAAAAAAAAA!!!! [spoiler]CHRIS KELLER!!!![/spoiler]

NEEEEEEEEEEEJJJJJ!!! [spoiler]jag vill inte att lucas ska finna den bruden, o att bruden ska berätta.... känns som att sanningen inte bör komma fram... än.... jag älskar dan!!!!![/spoiler]
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 16, 2008 13:57

Säsongsavslutningen: Season 4

Wow, jag trodde aldrig jag skulle kunna bli så kär... såg klart en säsong, på 4 dagar... slurp sa det. Men vilken jävla säsong, seriern har ju verkligen gått från att ha varit "ptja, inget spec" till "fantastiskt". [spoiler]Först måste jag säga att jag gillar negern med affrot och den andra vita killen som är deras kompisar med som har haft 1 replik någonsin men som ändå alltid är med, blir som en ofrivillig comic relief...

Dan har varit så grymt fantastisk hela säsong, hela hans being remorseful gör så att jag vill gråta hela tiden... när nathan kom in och sa "because i have seen you change"... "just look me in the eyes and say its not true".... det är så tragiskt att när han verkligen ångrar sig, att ingen tror på honom... ingen tror att hans regret och guilt var äkta. bara önskade att lucas och nathan kunde komma in och se när han ligger där och gråter... när han bara gråter...

apropå det är tycker jag är lucas e väldigt cpig på det sättet att han e ju fjantig... fortfarande.. man tycker att han borde ändrat uppfattning någonting åtminstone... angående dan... som på prom "have a nice evening mom........ dad...." kan det inte bara.. bli bra??

mouth borde ändra haircut men han har blivit en bra man, växt... cooling. skillz är cool... whitey... vi har ju brooke, och peyton... rachel! alla verkar göra rätt för sig, pay for their sins... fuska prov, "läggmatch".... men när de står där på planen... alla verkar så lyckliga... trots att det kommer ta slut alldeles snart... alla är lyckliga...

alla utom dan... för hos honom finns det ingen där längre... ingen som ens försöker förstå... ingen som vill... men gud vad paul johansson e fantastisk...
[/spoiler]

:cry: :cry: :lovebunnier:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis okt 21, 2008 20:17

6.07Man jag är så glad att oth fick fortsätta! :) Tro det kan bli bra det här med Brooke och Sam. Och kanske Owen. Får se om han blir välkommmen tillbaka, av mig allstå.

Var helt säker på att Nathan gick till Brooke med jamie-problemet för att Brooke kan vara bitchig mot den andra mamman, men sp var det caper och superman! Hurra! :) Jamie är så himla underbar!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis okt 21, 2008 20:46

Jag tyckte faktiskt att 6x07 var ganska tamt. Det fanns bra delar men kom igen, OTH är bättre än så här!
Var är dramat? Och vad tänker de med när de äntligen blivigt av med tråkiga karaktärer som Mouth och Owen. Ja, seriöst, Owen är skittråkig!

Peyton och Lucas i sängen efter en viss performance anxiety var guld! "I've just never seen anyone scream at it before!" :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons okt 22, 2008 18:55

Jag hade missat ett OTH. Skulle se 6.07 igår och så märkte jag att det var en massa från previously on som jag inte hade sett. Visar sig att jag har glömt att ladda ner 6.06. Kvällen innan hade jag dessutom tänkt att "oj så längesen det känns som att jag såg OTH, måste ha haft ett litet uppehåll".

Jaja. Nu har jag ju två avsnitt att se. Extra trevligt!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » ons okt 22, 2008 19:13

SÅnt e så glädjande!!! Hände mig härom veckan oxå!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » tor okt 23, 2008 6:19

5x02,

Var det bara jag eller... var det så jävla uppenbart att den svarta killen som hånade Hailey in class var grymmast i basketlaget? Så fort han började dryga sig så förstod man liksom... Nåväl, jag tyckte det var bra och jag tycker det är mycket som är bra med den "nya" OTH. Om bara Lucas Scott kunde sluta vara så jävla moralkaka och bli en bad boy, man tycker ju att killenborde ha växt upp någon gång, fast inte växt upp på det viset... utan... och sen ska de braka med Quintin och det ar ju bara sa javla lojligt lite grann.

Ja, som Nathan, han är bra. Skillz är bara laid back, inget fel på det. Det är väl bra det här, fortfarande intresserad om i vilket håll det ska gå. Och jag saknar alla gubbar och gummor... eller egentligen bara Dan... men såg att Paul Johansson var director!? Är det sant? Påminner lite om Jason Priestly...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor okt 30, 2008 19:36

5.07-5.08
Jag älskar ansiktsuttrycken på Peyton och Lucas när Lindsay säger "Lucas asked me to marry him"

Jag pussar den här serien för att den är så bra... får mig delvis att sakna Bevvan, också, faktiskt.

To be honest gillade jag allting som försegick mellan Peyton och Lucas i avsnitt 4.08. När hon gråter hela tiden... det var som jag sa innan, man vill bara krama henne... för alltid. Hoppas Luke vill det också... Hmm! Kram
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 05, 2008 18:48

5.12

Paul Johansson är min största idol
Avsnitt hundra var jettekul!!!
[s[/spoilermed ett antiwedding ala bevvan 90210]
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor nov 06, 2008 20:51

5.16
Efter brookes presentation måste jag säga att hon är bäst i hela världen och jag bara började le som en jävla idiot... baby brooke! söt!

men, dan är fortfarande min favorit... och
när hailey började tänka på huruvida hon skulle låta jamie umgås med dan eller inte...
och när nathan pratade med dan sista gången...

fan. jag älskar de... de fyra.. superkram! så jävla rysningar.
för att inte tala om slutet... trodde jag skulle börja gråta...

"i hope you can come to my next birthday, and all the ones after that

herregud vilken gullig unge...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tor nov 06, 2008 22:33

5.17,
[spoiler][spoiler]nice att det entligen hende nagot med skillz, väntat på det lix! hon, bevin tyckte jag bara synd om som blev fet o gifte sig med tim... tråkigt, hon var en bra karaktär... varför inte rebecca varit med längre heller kan ju ta och fråga sig... rachel menar jag. bara ett avsnitt... jävla skit.

det kom en tår ur mitt öga för att sophia bush är bäst. lucas e cool när han är arg. önskade han kunde vara det mer. moralhora! oj. förlåt fåååls langauge.
[/spoiler][/spoiler]

säsongsavslutning,
[spoiler][spoiler]i sista scenen... jag älskar grejen med att brooke var ett av alternativen... och eftersom att man fått se lucas o brooke vara väldigt nära och goda vänner på sistone så känns det ju som att de vill att man ska tro att det är hon... och man kan ju inte låta bli att göra det... för han har ju rdan frågat de andra 2 och fått nej hahahaha... vilken looser, undra vem det är... knasigt...

iaf. dan e bäst... o d e kul att folk på detta forum sa om säs.3 slut att "skulle vara kul om dan om höll på att dö ytterligare en gång"... men det slutade såhär istället... undra om han klarar det.... överlever han... jag vet inte. vill hoppas... men...
[/spoiler][/spoiler]

vill se säsong 6.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre nov 07, 2008 10:25

sitter fortfarande och tänker... säsongsavslutningen
att han skulle ringa lindsey låter ju galet, hon är ju inte ens i stan...!? och varför... liksom. att han skulle höra av sig till brooke förstår jag inte heller, vadå fetingdiss på peyton och studdsa fram o tillbaka mellan brudarna, skärpning... men att det skulle vara peyton... är det enda som mejkar sense någonstans... dock, kom det isånnafall väldigt oväntat...

eller så var det lindsey och hon säger "but lucas, come on... you know i cant do that". sen var det inget mer med den löjliga twisten...


men en bra säsong, over all!! många kramar
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » fre nov 07, 2008 12:10

Såg 6.09 igår, och jag tycker nog att OTH är inne i något av en svacka just nu. Eller så är det jag som är på fel humör.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » ons nov 12, 2008 0:25

The Buffster: Jag håller med dig. Svacka, absolut, och jag tvivlar på att vi båda är i fel humör. Mitt favoritavsnitt denna säsongen är 6x03 och det beror på att det avsnitt var engagerande i dramat. Fint spelat, speciellt av Sophia Bush, och det kändes äkta. Men utöver det avsnittet tycker jag inte att det är någon speciellt tung drama som engagerar längre. Och när jag menar tung drama menar jag inte Crazy people (Carrie), Nathan som ramlar genom glas utan konsekvenser, ett ex som kommer in i grytan och ska röra om utan att faktiskt röra om speciellt mycket eller en couger som faktiskt är äkta kärlek. Det känns som om de försöker få det att vara engagerande, men det är det inte. Owen är fullkomligt ointressant, clearly NOT the right guy for Brooke. Mouths "otrohet" kunde jag inte bry mig om, Millicent fungerar bättre än honom med andra karaktärer. Och jaa, jag vet inte. Jag är bara inte nöjd med denna säsongen. Vad hände med känsloladdade storylines hos karaktärerna som sträkte sig över flera avsnitt. Vad hände med "OTH is a rollercoaster!!" för det är det inte. Det puttrar bara på i samma takt hela tiden, jag tycker om när OTH känns - inte bara "gullegull" och feel-good utan ---> :unlove:

OTH, ge oss lite ---> :unlove: :cry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön dec 14, 2008 0:52

Nu har jag tagit upp Oth igen, yay för det. Nayy för att jag inte kommer kunna se något mer förrän kanske om en dryg vecka. Förutom imorgon då, då kan jag se.

5.09: Fantastiskt avsnitt. Det Tim sa i slutet "I miss you guys, nobody keeps in touch any more" gav mig tårar i ögonen. Och han hade döpt sin son till Nathan! Många "iiiih" och "ooooh" från mig under detta avsnitt, riktigt bra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sp1keout » sön dec 14, 2008 21:46

6x02

Dan är fortfarande bäst på många sätt. Älska.

Jag har setat och funderat på vad som kan ha varit dåligt med säsong 6, medan jag kollade (judging från vad folk skrivit utanför spoilerrutorna här) och jag tyckte att... att Lucas valde Peyton var bra. Men deras lets be selfish fungerade ju inte bra alls. Om an ofrivilligt sa dissade ju Peyton Brooke ganska mycket. Som i forsta avsnittet var jattetrakig med samma trakiga skitsnack. Men i hennes missyr sa lyser hon. Brooke ar bast! Detta ar bra! Det som foljer detta ar... Q. Ja. Jag tankte... nar han satt dar pa kvarsittningen... och sa fragar Haley om hans framtid, och han berattar liksom sadar. Och hur hon bara kollar pa honom och ler... Haley ar fantastisk. Och aven lite comic relief. Tutor-Girl, trots allt. Mycket bra. Sen har vi Mouth och hans brud som kunde stuckit for lange sedan. Skillz som inte heller ar speciellt cool langre och overglanstens mest av Q. Deb som e en bra van till Brooke (Den du!) och ja... Sen var det val inte sa mycket. Nathan ar lite mystisk...

Mycket intressant hur de gjorde med Q... och fa se hur serien skulle kunna utspela sig med de liv som hans fantastiska narvaro faktiskt paverka... nu i hans franvaro.


Att tyda av era kommentarer, not so good.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön dec 14, 2008 23:14

sp1keout: Jag håller inte alls med om att Peyton på något sätt dissade Brooke, tvärtom. De är bästa vänner och B "dissar" P genom att inte öppna upp. P är mycket men inte tankeläsare, säger B att hon ramlade i trappan tror ju P på det - ska hon undvika att leva sitt liv bara för det? Och det är inte som om P inte försökte få B att öppna upp, och istället "dissar" hon henne genom att säga att hon är deppig pga sin mamma. Att ljuga är dissa, inte att leva och tro på sin bästa vän.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån dec 15, 2008 0:54

Nej för att i början [spoiler]så ringer Brooke till Peyton och då börjar P att snacka om hur bra hon har det... sure, bad timing. Men man brukar väl ändå fråga vad den andra har på hjärtat... speicellt om man har en känsla av någonting är fel. men sure, bad timing.. hon var med luke... fick se i avsnitt 3 att hon brydde sig... men att hon istället får brooke att be om ursäkt istället... nja.. nåja. antar att det är hennes tur att vara ledsen nu, istället för peyton... den alltid så glada brooke-damen... undrar fortf. vem som fixade inbrottet[/spoiler]

apropå avsnitt 3
blev chockad att den där lift shoppar bruden pratade om quintin i början man bah wtf... men jaha, hon skrev en uppsats... blev lite tårögd härodär.. bra avsnitt... och ja, som sagt. nu var både andrew och peyton bättre... inte för att peyton har så många dialoger, nåväl! lucas e fortf. lite småboring.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån dec 15, 2008 21:57

Tycker fortfarande... [spoiler]att en peyton som e chockad över lucas proposal är alldeles för självisk. ogilla. gilla alla andra. bra. lucas e en kuk dock. krama[/spoiler]
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån dec 15, 2008 22:50

Personligen tycker jag Peyton är det bästa med OTH. Peyton är den enda personen jag tar på något större allvar, och den enda karaktären som jag ens är i närheten av att bry mig om. Det har jag tyckt sen S1 och utan henne i serien hade OTH nog inte bitit sig kvar hos mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » ons dec 17, 2008 1:35

Tob skrev:Personligen tycker jag Peyton är det bästa med OTH. Peyton är den enda personen jag tar på något större allvar, och den enda karaktären som jag ens är i närheten av att bry mig om. Det har jag tyckt sen S1 och utan henne i serien hade OTH nog inte bitit sig kvar hos mig.


Samma här. Hon är lättast att relatera till och känna för. OTH är en av de få serier där jag verkligen ogillar huvudkaraktären, så jag kan inte säga att Lucas har hållt kvar mig heller. Utan det är Peyton, Haley, Nathan och Brooke. Mest Peyton då.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron