One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » ons dec 17, 2008 10:01

Ingen som gillar Dan, eller!? :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån dec 22, 2008 12:59

6.12 :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
Okej, sa jag sag just 6x12, och jag maste saga...

Jag kan inte minnas senast jag sag ett sahar bra avsnitt! Det var inte bra pa det viset att det liksom hande vackra gulliga puttinutt-grejer. MEN... det hande saker, och en javla massa bra, med potential for forandring. Och alla de har trakiga utfyllnadskarakterarna har fatt ett syfte. Och idiotkaraktarna. BRA!!!!!!

Saknar fortf. Skillz och Dan... knasigt det dar. Men alltsa.

NEJ DET HAR AVSNITTET VAR BRA SKIT... och jag kande en javla hunger for nasta avsnitt. Bra cliffhanger i en halvsasongsfinal. Bara att vanta till i var da!

Manga personer som sa att OTH var lite trakigt... ja, det var inte lika fantastiskt som innan... var inga fantastiska saker som hande under manga avsnitt. MEN NU>>> NU FYFAN! Vilket javla avsnitt....

Har ju kannts som att mkt har legat o sma-puttrat i en gryta hela sasong 6, men nu knyts alltihop och far en mening!!! allting har en betydelse!!! heja!

VILKET JAVLA AVSNITT!!! jag e alldeles full av extas o jag skriver ett langt inlagg.. forlat.

heja allihopa! o att dawsons var med var ju lite roligt hihihii

lucas, peyton, brooke, nathan, hailey, jamie, sam, mouth, owen, milli, julian, gigi :lovebunnier:

DAGENS ORD.
POTENTIAL!!!! :extas: :chock: :drool: :lovebunny: :monsterhug: :roadkill:

one tree hill equals karlek!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » lör dec 27, 2008 14:16

The Buffster skrev:
Spuffy skrev:Det var just som du skriver så jävla fint. Jag älskar honom.

Åh, det var tider det. Ibland saknar jag gamla OTH.

(spoiler som Alma får läsa först när hon sett ikapp) Särskilt Mouth slutade ju verkligen att vara en bra karaktär. Håller med HeY om att han var totalt ointressant på slutet och jag bryr mig inte ett dugg om att han tycks vara ute ur serien. Eller ja, om han hade fått vara lite intressant igen hade det ju kunnat bli bra. Men det kändes inte som om det gick åt det hållet direkt.

Nu har jag sett 6.03 och får läsa den där spoilern och tyvärr är det du skriver sant. Mouth, han var ju fantastisk, jag älskade honom mest av alla. Nu saknar jag honom inte ens. Tråkigt. Annars om vad som hänt fram till nu: Haley/Nathan/Jamie är finare än finast. Deb och Skillz har med sitt hemliga förhållande varit de som roat mig mest på sistone, det blir intressant att se vad som sker nu när de har varit tillsammans offentligt på begravningen. Begravningen ja, fy så jag grät. Jag tyckte om Q nu på sistone efter att till en början inte varit så förjust i honom och tycker det är hemskt sorgligt att han dog. Fina scener efter det dock, med Jamie och alla möjliga. Crazy Nanny som kidnappar Dan gjorde mig först arg iom att jag var väldigt trött på henne och hennes galenskap. Nu känner jag dock inte fullt lika stor avsky mot det hela. Kanske kan det bli något intressant av det, kanske inte. Brooke, väldigt tragiskt. Jag har alltid älskat Brooke och skulle uppskatta om hon får större plats och chans till brahet. Hoppas hennes mamma inte dyker upp mer än absolut nödvändigt, jag ogillar Victoria något vansinnigt.

Hur lång blir säsong 6, är det någon som vet?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sp1keout » lör dec 27, 2008 14:39

22 avsnitt!? ... om jag får göra en inte alldeles för vild gissning.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön dec 28, 2008 22:31

Jag tror säsongen ligger på 25 avnitt nu. De cuttade ju Supernaturals budget för att göra fler avsnitt än 22 av OTH och Gossip Girl eftersom serierna gått så bra för CW i år.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön dec 28, 2008 22:45

Rena Rama Beverly Hills hysterien. Eller första säsongen av O.C.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön dec 28, 2008 23:38

Ah, 27 avsnitt av OTH och GG skulle inte sitta fel. Men jag vill inte att de ska sno pengar från Supernatural.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » mån dec 29, 2008 0:47

HeY skrev:Jag tror säsongen ligger på 25 avnitt nu. De cuttade ju Supernaturals budget för att göra fler avsnitt än 22 av OTH och Gossip Girl eftersom serierna gått så bra för CW i år.

Bastards! :angry:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » mån dec 29, 2008 3:53

MissKittyFantastico skrev:
HeY skrev:Jag tror säsongen ligger på 25 avnitt nu. De cuttade ju Supernaturals budget för att göra fler avsnitt än 22 av OTH och Gossip Girl eftersom serierna gått så bra för CW i år.

Bastards! :angry:


M-hm! Jag tror att det var därför SPN hade så många lågbudget komedi avsnitt där ett tag. Förhoppningsvis har Kripke tänkt spara ihop pengar till en riktigt snygg säsongsavslutning.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis jan 06, 2009 17:39

Ok, jag har sett 4 avsnitt nu och håller på med det 5e. Det är en sak som jag inte förstår riktigt.

Spoiler fram till 105 ca
Jag förstår varför Lucas och hans mamma är bittra på Dan (och Nathan för att han är en asshole) men varför är Dan och Nathan så bittra på Lucas? Han har ju inte gjort dem något (att han joinade laget är ju ändå något nytt, de verkar ju ha varit bittra innan dess också), han föddes bara eller vad är problemet? Hans mamma har ju inte krävt något av honom heller, så jag förstår inte hatet från Dans sida.

(edit) Och hur gick det till med Nathan och Nathans mamma? Är Nathan lika gammal som Lucas? Dana måste ha fixat ihop Nathan och förhållandet med mamman hur snabbt som helst för att han ska kunna födas och bli nästan samma ålder som Lucas... Jag får inte ihop det. (/edit)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis jan 06, 2009 18:05

Tinwiel: Jag vet inte om jag kan förklara Dans bitterhet utan att spoila - men jag tror du kommer förstå dig på det bättre senare. Gör du inte det så kan vi gå in på det ^^
När det kommer till Nathan känner han sig mest hotad - och det var tydligen väldigt jobbigt för Nathan att få reda på att han hade en halvbror när han var yngre. Sedan är ju Dan en väldigt krävande far och Nathan känner väldigt mycket rivalitet med Lucas. Nu var det ett tag jag såg det, men jag tror att mycket ligger i hur Nathans barndom har varit och hur han just nu är en väldigt dålig version av sig själv. Mycket ligger nog i hans självkänsla och förhållandet till Dan.


(edit) Och hur gick det till med Nathan och Nathans mamma? Är Nathan lika gammal som Lucas? Dana måste ha fixat ihop Nathan och förhållandet med mamman hur snabbt som helst för att han ska kunna födas och bli nästan samma ålder som Lucas... Jag får inte ihop det. (/edit)


Nathan och Lucas är lika gamla. När Karen blev gravid blev Dan rädd - om jag minns det rätt - och fick ihop det med Deb. Sedan blev Deb också gravid och Dan bestämde sig för att "step-it-up".

(edit) Som sagt sviker mitt minne lite. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis jan 06, 2009 18:37

Tack HeY. Nathans rivalitet förstod jag litegrann, men inte Dans. Jag får ge mig till tåls och vänta för att få mera backstory.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » tis jan 06, 2009 23:36

Samma alder. Och av förklarliga anledningar är dock Lucas den förstfödda och därför big brother

Huruvida det dar med Dan ar vagar man ju inte saga, eftersom du inte berattat varfor Lucas morsa var bitter med Dan i forsta laget... skulle vilja saga att det var det motsatta till det, enkelt nog. Kan ju vara nagot jag namner som forst dyker upp i avsnitt 6 liksom, hade ju varit jobbigt
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor jan 08, 2009 16:23

Är på 114 nu. Det är fortfarande lite för mycket Dawson's creek meets Beverly Hills (gamla versionen). Men jag är uppenbarligen lite fast eftersom jag fortsätter titta. Jag är inte överentusiastisk dock.

Ännu en liten fundering. Brooke vet att Peyton och Lucas har strulat den där kvällen på festen när hon blev så full och bitchig (jag kommer inte ihåg vilket avsnitt det var) och att det har funnits något mellan dem en period. Peyton bangar för att hon blir rädd och det blir inget mellan dem. Kort tid (några dagar?) efter så gör Brooke sitt move på Lucas och det går vägen, och sen är det precis som att hon inte har någon clue om att Peyton skulle kunna ha känslor för honom? Sen kan man ju ha sina åsikter om vad Lucas och Peyton håller på med nu, inte schysst alls, men Brooke's takeover innan var inte helt schysst heller...

Brooke är lite lik Alma, är hon inte? Till utseendet då, INTE personligheten. Det är något med leendet..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tor jan 08, 2009 18:17

Hanna, verkar som du tycker som jag ungefär, och jag kollar fortfarande...efter sådär 6,5 säsonger.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » tor jan 08, 2009 23:39

Jag har för mig att den andra halvan av säsong 1 var betydligt bättre än den första... :extas:

... den andra säsongen blir också bra, sista fem avsnittena. Sen efter det är det bra mest hela tiden. So hang in there!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör jan 10, 2009 2:02

118 Den ena såpaintrigen efter den andra?
1. Lucas ser, i smyg, Peyton och Nathan kyssas, fastän de precis tidigare pratat om att han ska och vill vara trogen mot Haley och Haley och Lucas precis pratat om att hon är kär i Nathan.
2. Dan råkar "ertappa" frun och highschool boy, vad han nu hette, fastän det inte hade hänt något, och nu kommer det att bli världens ståhej över det.
3. Brooke är med barn. Typ.
4. Nicki och allt... det.. Karaktären känns väldigt Melrose Place-såpig på något sätt.
5. Något mer som jag tänkte på under avsnittet och serien men inte kommer ihåg just nu. Kan ha varit det här "Brooke eller Peyton"-grejen eller "ska de någonsin få varandra"-grejen.

Nu låter jag väldigt neggo, och ja, jag stör mig på de här grejerna, men jag får nog acceptera serien för vad den är och inte försöka göra den till något mer, då blir det kanske bättre. Och jag gillar verkligen Haleys och Nathans förhållande, inte pg av Nathan, för han är tråkig, men för Haley. Tjejen är ju så himla söt och de två är bedårande tillsammans. Serien har lite för många halvtråkiga huvudkaraktärer. Haley och Peyton gillar jag bäst, både som karaktärer och skådisar. Lucas och Nathan är tråkiga. Serien behöver någon ny, hetare och mer spännande manlig highschoolkaraktär. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör jan 10, 2009 3:23

Tinwiel: OTH är mer elr mindre "light-såpa" och det är nog bara en vanesak. Ibland är den riktigt såpig, ibland mindre - man får ta det med en nypa salt för när det är bra tycker jag det är riktigt bra. Säsong 2 är nog mest såpig annars tycker jag serien håller en bra balans. Elr, när jag tänker på det har säsong 6 också varit väldigt såpig, men jag har accepterat det vid det här laget. Jag håller med dig om vad du tycker om karaktärerna, förutom att jag alltid har gillat Nathan. Sedan gillar jag Brooke väldigt mycket också, fast jag tror inte jag gjorde det i ditt stadie - hon växer dock ju mer man ser av henne.

Peyton har alltid varit min favorit - och finns det någon som är sötare än Haley?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör jan 10, 2009 15:17

HeY: Ja, Haley är verkligen söt, och hon känns som en riktig karaktär, även om hon är goody twoshoes. Hon bara strålar med ögonen hela tiden när hon är med Nathan. Men Peyton är nog favoriten, hon har nåt.. Jag kan hålla med dig om att Nathan, det kanske är skådisen som är träig, men som karaktär så har han faktiskt växt mycket. Brooke också. Konstigt nog så är det Lucas som är träigast.

Jag får nog acceptera såpalight-grejen i OTH, så att jag kan sluta störa mig på det. Jag kanske hade förväntat mig något annat, det är nog därför.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jan 12, 2009 1:53

209
Aj aj, Peyton, nu tror jag att du fick mitt hjärta att värka för första gången i den här serien, när du grät över din mammas klänning. Peyton är fortfarande bäst.

Han som spelar Felix borde ta skådespelarlektioner.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jan 12, 2009 2:47

210
Hmf, jag vill att Lucas och Peyton ska få ihop det. JAke är jättefin men det var inte vad jag hade tänkt mig. Jaja, bara Peyton får någon i sitt liv, det gör mig ont när hon är så ledsen (bra drama dock). Jag är lite kär i Peyton tror jag, skådespelerskan och karaktären lyckas se stark, sårbar och äkta ut på samma gång. Och Haley och Chris? Pleeeeease. Inte trovärdigt. Hon var ju dökär i Nathan alldeles nyss, och jag gillar fortfarande dem ihop, så jag vill inte att det ska ta slut än. Joss:a oss inte än på förhållandet, ok?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jan 12, 2009 3:20

211
Ok, jag ändrar mig, Jake och Peyton är ok. Helst som vänner faktiskt, för det skulle kunna vara en så fin vänskap. Men vilket som.

Anna likes girls. Hoppas de ger henne en bra storyline då, så hon inte bara blir en av de där gay/bikaraktärerna som aldrig får till det för producenterna fegar ur.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jan 12, 2009 14:56

212 Första hälften.

Alltså. TAylor? Värsta såpakaraktären, bitch much? Det är så tröttsamt, serien går i fel riktning när de introducerar en sån karaktär. Såna karaktärer som går runt och intrigerar hela tiden, och ser sådär sexuellt insinuerande ut. Bort med henne.

Edit: Ok, hon skärpte sig. Good for her. Annars jävlar...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » mån jan 12, 2009 15:25

Åh, du börjar närma dig säsong 3, det är då det börjar bli riktigt bra!! Jag minns inte ens särskilt mycket av de första två säsongerna, annat än att jag inte var fast då. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » mån jan 12, 2009 16:49

Glorificus skrev:Åh, du börjar närma dig säsong 3, det är då det börjar bli riktigt bra!! Jag minns inte ens särskilt mycket av de första två säsongerna, annat än att jag inte var fast då. ;)



Jag vet inte om jag är fast eller inte, lite antar jag eftersom jag fortsätter att titta. Men jag stör mig fortfarande på för många saker för att säga att jag är super excited, eller fast. Lite fast, oui. Jagsaknar Peyton, hon får komma tillbaks nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån jan 12, 2009 17:36

213
Eh, va? Har alla karaktärer gått och blivit tokiga okarakteristiska?! Haley drar med Chris, och.. nej, jag fattar inte. Tål inte Chris. He needs to go away. Ok, jag förstår, det är en oppurtunity of a lifetime, hon måste ta den men då får hon vara medveten om valet hon gör också. Aj, jag fick lite ont i hjärtat, jag gillar ju deras förhållande så mycket. Nej, jag blir så less, varför ska det vara tjafs jämt! Leave Haley and Nathan alone! Och Lucas flyttar till Dan? Va? Har han varit med i en och en halv säsong och sett Dan och alla hans intriger? Är det värt det, lögnerna bara för att inte berätta om sjukdomen, för att få medicinen betald? MEn gah! Jag fattar att du fått din framtid "förstörd", men skärp dig snorunge.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis jan 13, 2009 1:59

Jättekul att läsa dina kommentarer Tinwiel - keep it up! Oroa dig inte för mycket över säsong 2, jag skulle vilja påstå att hela säsongen ofta är ganska ogenomtänkt. Det finns framför allt en grej jag avskyr med den som ständigt fick mina ögon att rulla runt så mycket att jag blev alldeles yr, men jag vet inte om det pågår hela säsongen, om det är tidigare elr senare i säsongen - so I'll keep my cyberspace mouth shut! Om det ibland blir för mycket, tänk bara på att många har varit där före dig och fortfarande följer och älskar serien. Säsong 3 är nog fortfarande min favorit :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis jan 13, 2009 9:06

Tinwiel skrev:213
Eh, va? Har alla karaktärer gått och blivit tokiga okarakteristiska?! Haley drar med Chris, och.. nej, jag fattar inte. Tål inte Chris. He needs to go away. Ok, jag förstår, det är en oppurtunity of a lifetime, hon måste ta den men då får hon vara medveten om valet hon gör också. Aj, jag fick lite ont i hjärtat, jag gillar ju deras förhållande så mycket. Nej, jag blir så less, varför ska det vara tjafs jämt! Leave Haley and Nathan alone! Och Lucas flyttar till Dan? Va? Har han varit med i en och en halv säsong och sett Dan och alla hans intriger? Är det värt det, lögnerna bara för att inte berätta om sjukdomen, för att få medicinen betald? MEn gah! Jag fattar att du fått din framtid "förstörd", men skärp dig snorunge.

Åh jag minns mina känslor under de där avsnitten. Cris. Svin. Äckel. Hu!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tinwiel » tis jan 13, 2009 14:51

216
Vidrige, äcklige Chris, det där var så lågt att det inte ens går att beskriva. Vi får inte ens se Haley ge honom på moppo. Om hon inte gör det, efter ett sånt svek, så tappar jag all respekt för henne. Och ska Nathan åka efter henne? Hmm, kanske är lika bra att han får agera på något sätt och itne bara gå och vara olycklig, men det är hon som ska reparera det här. Hmf.

Jules och Keith, ja men det var väl väntat att det skulle sluta illa, jag har inte varit så engagerad i det där ändå. Keith är fin, men han är tråkig som karaktär. En sån som behövs, för att balansera serien men engagerad i hans storylines har jag inte varit än.

Vilken typ av monster är Dan egentligen? Jag gillar inte när han inte ens får vara "normalt" ond, utan ska vara sådär extremt såpaond. Det fattas bara att han höjer på ögonbrynet och börjar tala in till kameran.

Jake och Peyton, åh så fina de är. :lovebunny: Ok, Nikki the bitch is back, men det där klarar de av.

Brooke flytta? Nej då, det där löser sig. Ungefär som att Lucas skulle ha dött i den där bilkraschen, aint gonna happen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis jan 13, 2009 16:38

217
Nej, Haley James Scott, nu är du ute i kylan! FFS!!!!!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron