One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor sep 04, 2008 2:57

6x01
Jag tycker att det är bra att Dan är kvar och att han är fångad och blir torterad! Mycket bra, jag skulle gjort precis samma sak om jag bestämmde över serien.
Deb och Skills är faktiskt mycket intressant vilket är lite oväntat. Det ska bli så kul att se Nathan när har får veta det.

Men det var väl ett bra avsnitt. Inte helt fantastiskt men dåligt var det inte heller.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » ons sep 10, 2008 11:12

8 minuter in i 1.18 och jag tror jag spricker av skratt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » ons sep 10, 2008 19:10

6x02
Brooke :cry:
Äntligen något som kan få Brooke att lysa som karaktär igen, hon har varit i bakrunden och mest kommenterat andra karaktärers storylines ett bra tag nu känns det som. Men det här, det kan bli bra tror jag. Första scenen med hon och Deb: "I am not going to cry. I'm not going to cry." var hjärteskärande tycker jag :cry:

Deb har blivigt riktigt bra tycker jag. Ibland irriterade jag mig mycket på henne förr, inte nu.

Peyton och Lucas är fina, och är det inte så tydligt att de kommer att gifta sig på the River Court? Kanske inte, men det tror jag iaf. Dock så är Luc fortfarande tråkig som karaktär utanför hans förhållande med Peyton - han absolut inte huvudkarkatärs material iaf. Peyton älskar jag dock, lika mycket som alltid.

Q död och Crazy Nanny är Crazy. Bort med henne. Jag orkar inte med hennes överspelande mer - hon är värre än vad Dan brukade vara i typ... säsong 2? Det positiva med henne överspelande (om det ny finns) skulle väl vara att riktigt lunatics också ska ha ett överspelat betéende - men det funkar inte som ursäkt ändå. Drusilla är crazy men Juliett kan spela det, de borde haft henne som Crazy nanny. Jaja, jag hoppas det är över med Crazy snart. Crazy brukar inte funka så bra i OTH för de hittar aldrig bra skådespelare. Det räckte med Crazy Fake Brother, Crazy Nanny blir för mycket. Aja, nu ska jag sluta prata Crazy (Jag undrar förresten om det finns ngn connection mellan Crazy Derek och Crazy Nanny - reinkarnation? :D ).

Nathan, Haley och Jamie. Vilken familj. Äckligt söta hela tiden, men inte på ett negativt äckligt sätt. Jag vill bara bli adopterad av dem :D


EDIT: Mouth och Millicent verkar vara ute ur serien. BRA! Deras scener var lika intressanta som att se gräs växa. Okej, Millicent var kul med Victoria, men annars var de som två stenpelare båda två. Det var flera säsonger sedan jag tyckte Mouth var kul - skönt om han är borta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor sep 11, 2008 0:19

Min lillebror har ringt mig en massa gånger igår kväll och idag för att få mig att se senaste avsnittet. Till slut började han försöka tvångsspoila mig. Seriöst, han spelade upp klipp i telefonen från slutet av avsnittet! (spoiler 6x02) Min bror: "Det är nån som dör! Lyssna! Hörde du pistolskottet? Och vänta... det där var Lucas som sa 'Oh my god!'." Varje gång han har ringt idag har jag svarat "Spoila mig inte, jag har inte sett det än!" och hållt luren en halvmeter från örat var femte sekund för att inte höra hela hans meningar. "Det är bara en tv-serie!" sa han till slut som argument för att få spoila mig ännu mer, men det roliga är att han är så OTH-besatt att han är sådär desperat att få prata om allt i avsnittet. "Bara en tv-serie", pfft. :D Jag gick med på att se det när han sa att han skulle berätta vem som dog om jag inte sett det inom en timme.

Q!!! Blir intressant att se vad de vill med det. Jag gillar nästa veckas avsnittstitel i relation till det...
(spoiler avsnittstitel 6x03) Get Cape. Wear Cape. Fly.

Håller med Anosheh om att säsongspremiären inte var lika bra som OTH brukar vara, kändes som om det avsnittet gjordes av nån som inte hade koll på den där extra ansträngningen i produktionen som gör att såpainnehållet i serien blir på en så mycket högre nivå än faktiska såpor. (Haha, jag sa det till min lillebror förra veckan och hans reaktion var oväntad: "Är det olika författare som skriver avsnitten?!!" :D) Men nu tycker jag OTH är back on track, 6x02 var väldigt bra! :lovebunnier:
Härlig början med Jamie som hoppade i sängen. Allt med honom får mig att le stort. "And they thought the last nanny was crazy." "Grandpa Skillz." osv. :lovebunny:

I förra avsnittet tyckte jag visserligen det fanns humor i att de gjore en Misery-storyline för Dan, men tyckte inte det var så väl genomfört. Men nu var det bättre gjort. Dan som ligger i sängen och ler och skrattar även när Crazy Nanny inte är i rummet. En galning kidnappar en annan galning och ingen annan har ens märkt att han är borta och som tittare har man inte ens sympati för honom... och den galna kidnapparen står och skriker och stampar i golvet. :D I like it.

Fina Naley-scener som vanligt. Nathan som så tveklöst väljer familjen före basketen, och Haleys reaktion på det. :lovebunny:

Jag tyckte också att Brookes "I'm not going to cry."-repliker var gripande. Bra scen. Och fascinerande hur hennes övergång till überdeprimerad gått så fort och samtidigt känns trovärdig. Men väldigt frustrerande att hon inte polisanmäler... eller åtminstone berättar för sina vänner om vad som hänt! Lindsay-förklaringen var enbart konstig.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Spuffy » tor sep 11, 2008 11:24

Jag är som vanligt väldigt mycket efter alla andra med att se saker, har sett fram till 2.05 och jag kan konstatera att jag är kär i Mouth! Och i Haley! Och i Brooke! Och lite i Nathan och Peyton också. Mouth är dock min stora favorit, hur han på cheerleading-tävlingen visade upp andra lagets program efter att ha spionerat - underbart. (F.ö. tyckte jag alla cheer-programmen som visades var rätt dåliga vilket jag nog tyckte var positivt, att de inte var grymma.) Lucas tycker jag är jättetråkig och hur han höll på när Haley och Nathan hade haft sex gjorde mig arg, plus att han gång på gång missförstår saker och tror att Nathan inte är trogen etc etc. Deb säger hemska saker, medan Dan verkar försöka vara annorlunda än innan hjärtattacken. Dare-grejen var rolig, Skills är roligare och roligare. Jag skrattar väldigt mycket när jag ser OTH, ibland tycker jag det är fånigt, ibland gråter jag. Jag gillar massor!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tor sep 11, 2008 12:10

The Buffster skrev:2.06 Mouth köper tillbaka dockhuset åt Brooke. Så fint. Så jävla fint.

Det var just som du skriver så jävla fint. Jag älskar honom.

edit: Och Dan har inte bytt personlighet, bara bytt taktik. Känns mer realistiskt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tor sep 11, 2008 13:04

2.07:
Fy fy fy så jag grät, först när Haley spelade och sen när Mouth tog hand om Brooke. Mouth alltså... Han var uppklädd så fint, och han övade sig, och sen pratade med henne och hon sa att han var som en bror. Och sen tar han hand om henne. "I love you." "Guys like me don't get girls like her and guys like you don't care."
Felix och Brooke, det kan väl vara intressant (framför allt när det alltså var Felix som betalade för att köpa tillbaka dockskåpet), MEN Felix hot til Lucas om att hålla sig borta från hans syster, hans (Felix) arg-face, etc etc. Näh. Kasst. Bort med Felix. (Jag drömde för övrigt att Felix och Anna var hemliga agenter inatt.)
Jag hoppas för övrigt verkligen att Nathan ska lita på Haley och det inte ska strula till sig mellan dem nu.
Deb ljuger för Karen. Där ser man.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » tor sep 11, 2008 13:34

Spuffy skrev:Det var just som du skriver så jävla fint. Jag älskar honom.

Åh, det var tider det. Ibland saknar jag gamla OTH.

(spoiler som Alma får läsa först när hon sett ikapp) Särskilt Mouth slutade ju verkligen att vara en bra karaktär. Håller med HeY om att han var totalt ointressant på slutet och jag bryr mig inte ett dugg om att han tycks vara ute ur serien. Eller ja, om han hade fått vara lite intressant igen hade det ju kunnat bli bra. Men det kändes inte som om det gick åt det hållet direkt.

(spoiler 6.02) Tyckte också att det var bättre än förra avsnittet.

Att se Brooke så deprimerad var obehagligt. Men det kan nog bli riktigt bra. Det var längesen jag tyckte att Brooke hade en riktigt intressant storyline, hoppas att det här kan bli det.

Q död. Nej, nej, nej. Jag gillade honom. Men effekterna det lär få kan nog bli intressanta. Men han var ju så fin med Jamie. Stackars Jamie.

Dan och nannyn. Fortfarande NEJ.

"I played that game for you Haley and you know what, I’d give it up for you too". Jag älskar Nathan. Och Haley.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Spuffy » tor sep 11, 2008 15:41

The Buffster skrev:2.10 Peyton!! Och Jake!! Hela grejen med tröjan och allting var väldigt bra. Fast jag fattar fan inte hur hon kunde bli avstängd på grund av det. Helt sjukt. Men starkt av henne i alla fall. Och så kom ju hennes Jake i slutet. Fint.

Mouth, Lucas och Felix alla vill dom ha Brooke. Fullt förståeligt då hon är så jävla underbar. Synd bara att Lucas insåg det först nu. Fast egentligen vill jag ju se Mouth och Brooke, men det lär som sagt aldrig hända.

Dom sakerna tyckte jag väldigt mycket om men sen...

Att Haley åker till New York med Chris. Nä. Det är bara jobbigt.

Och att Jules visar sig bara var en del av Dans plan att förstöra Keith. Det var en så dålig twist att jag hade kunnat sluta se bara för det. Alldeles, alldeles för såpigt.

Och sen HATAR jag Anna. Blir galen på henne. Riktigt kass skådis också.

Men ja, trots det negativa var det ett bra avsnitt. Hoppas bara att Anna och Felix lämnar stan snarast.


Nu sitter jag och skrattar åt att det jag tycker var ganska exakt vad Buffster hade skrivit om avsnittet. Det jag stör mig mest på just nu är såpoperan kring "evil Dan", det känns som att jag ser Sunset Beach igen. Skönt att det finns mycket annat som är bra. En sak som jag gillar med OTH överlag är att de problem/missförstånd/annat som uppstår ofta löses snabbt, jag tycker det är väldigt skönt att missförstånden inte alltid leder till kriser som jag tycker det ofta kan bli i tv-serier. Lögner uttalas till höger och vänster, men många gånger leder de inte till katastrofer utan reds ut som de petitesser som de oftast är. Drama är det ändå, det behöver inte späs på ännu mer.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tor sep 11, 2008 17:20

20 minuter in i 2.11: Såpigt såpigt såpigt...

edit (fortfarande 2.11): Bort, bort, bort med Felix! Jag har just nu problem med:

1) nathan och haleys syster har haft sex förut, blöh
2) Dan och hans evul ways
3) Haley och chris
4) FELIX!!!!!!!!!! JAG HATAR HONOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5) Karens fina kille var för bra att vara sann. Suck.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » fre sep 12, 2008 15:57

2.19:
Ok, om mina fem problempunkter:
1) Det är inget problem längre.
2) Nu vet folk åtminstone om att han fular sig, så det är mindre problematiskt för mig.
3) Stackars, stackars, stackars Nathan. Fy för Chris.
4) Problemet löst! Hurra! Äntligen är han borta, som jag har längtat. Jag störde mig inte lika mycket på Anna men jag kommer inte sakna henne.
5) Det var han inte alls det! Han är (hittills) precis så bra som han verkade.


Fem saker jag älskar med OTH just nu:
1) MOUTH!!!! Jag ÄLSKAR Mouth!!! Ok, helst vill jag ha honom med Brooke, men jag är ändå väldigt glad över att Erica verkar gilla honom.
2) Brooke. Hon är fantastisk. Och hon är inte tillsammans med Felix längre, puhh.
3) Deb, ibland tycker jag inte om det hon gör/säger (som hennes hårda ord mot Haley efter bröllopet) men nu på sistone har hon varit helt lysande. Dansar för att glömma det onda, sover i trädgården, säger att hon ska hälla kokande vatten på Dan. Go Deb, skilj dig nu för fan.
4) Andy, jag gillar honom väldigt mycket.

5) Att jag i nästan varje avsnitt både skrattar högt, gråter och pratar väldigt mycket till karaktärerna. OTH får mig mer engagerad än vad jag väntat mig.

p.s. Jag tycker fortfarande Lucas är ganska tråkig, men jag gillar honom mycket mer nu än tidigare.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » lör sep 13, 2008 16:42

Verkligen jättekul att läsa dina kommentarer Spuffy. Jag ser verkligen fram emot säsong 3 kommentarerna, det är nog min favoritsäsong... tror jag!? OTH är en relativt jämn serie, så det är svårt att välja :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön sep 14, 2008 11:14

Säsong 3 är helt klart min favoritsäsong. Jag gick tillbaka lite och läste mina gamla kommentarer nu när Alma har börjat kolla, och åh, så jag älskade säsong 3. Serien är fortfarande bra, men tyvärr inte riktigt lika.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » fre sep 19, 2008 15:33

603
Gräsligt sorgligt avsntt. Visst jag brukar böla konstant i alla avsnitt av den här serien, men detta tog nog priset. I alla fall på ett tag.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » mån sep 29, 2008 13:58

Efter ett 7 månader långt avbrott började jag igen. Tyckte att One Tree Hill gått ner sig lite (slutade på 2x14)

2x15 till 2x23
Och om jag ska vara ärlig kändes det inte som att säsongen blev mycket bättre. De flesta storylines kändes bara surreliastiska och jag förstod aldrig vad de ville ha sagt.

Till och med min favorit Dan slutade vara instressant halvvags in i sasongen. Peyton och Luke var skittrakiga mest hela tiden. Karen traffade en kille och sen hande det inte sa mycket mer for hennes del. Men som Spuffy sa, sa var ju faktiskt Deb en ganska intressant karaktar.

Att Hailey lamnade Nathan var val det anda som var bra kanske. For Nathans "drowning in selfpity" kandes som det anda intressanta sista tio avsnitten av denna sasong.

Brooke ar ocksa en karaktar jag gillar, maste jag saga. Fantastisk, vill jag saga.
Dock finns det mycket bra saker... kan bara inte komma pa de just nu.

Att Andy leker katt och ratta lek med Dan liksom, trodde ni var 2 vuxna man, men... Aha.
Att Jake leker katt och ratta lek med Nikki springer omkring och brakar om den dar javla ungen... Aha.
I couldnt care less...

Och att Karen borjade bli kat pa Keith efter all this years... makear absolut ingen sense med tanke pa hon hade den perfekta pojkvannen. Weird. Men hon verkade gora det ratta beslutet i slutet so slutet gott allting gott.

Att den trakiga Luke fick dissen av forst Hailey, sedan Dan, Nathan och Brooke. In your face, mespropp.
Och att den blonda okanda kvinnan turned out to be Peytons morsa, var ju bara so uppenbart att... orka.

Kanns som att Dan, tyvarr, inte kommer kunna lura doden denna gang. Fragan ar ju bara, vem dodade honom!!

Whitey ar en bra man, maste jag tillagga...
Men...

Sasongsfinalen... hela sasongen var...sadar.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » mån sep 29, 2008 19:17

Har just sett 3.09 och åhhhhhh så bra det är just nu!!!!!! I övrigt tycker jag nästan alltid exakt samma som Buffster gällande OTH, hennes avsnittskommentarer brukar stämma helt överens med mina tankar om avsnitten. Många andra serier tycker vi inte alls lika om men just OTH är det så med, roligt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sp1keout » mån sep 29, 2008 19:54

Har sett 3x05 nu och... har de bytt manusförfattare eller någonting för inte bara är storyn betydligt bättre... hela upplägget är liksom. Ja, ni förstår vad jag menar... Är på någotvis som säsong 1 var ju...

Trots att basketen i serien inte spelar en avgörande roll tycker jag att avsaknaden av den var påtaglig i Säsong 2, kul att han den tillbaka! Kul att ha Hailey tillbaka också. Mindre kul att ha Chris Keller tillbaka dock.

Lukas kanns lite tuffare, men att Karen ska "run for major" ar bara for mycket... Orka.


Bäst hittills denna säsong är denna, måste jag säga
Mouth till sin alldeles för tystlåtna(kåtna) jobbarpartner: "Gi-Gi, I suppose you dont have anything to add?" Sen oppnar hon mot all formodan kaften och svarar "It actually kinda turns me on." och han ser alldeles forskrackt ut.

Mouth ar en bra man, han fortjanar lite lovebunnies :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis sep 30, 2008 13:41

3x09

Okej, jag kanske blir stabbad for this, men... Chris Keller! Trodde aldrig jag själv skulle säga det men han är en cool man som tilltalar sig själv i tredje person och nämnde jag att han är skitcool! YEAH!

Digga hårt!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis sep 30, 2008 13:47

sp1keout skrev:Okej, jag kanske blir stabbad for this, men... Chris Keller! Trodde aldrig jag själv skulle säga det men han är en cool man som tilltalar sig själv i tredje person och nämnde jag att han är skitcool! YEAH!

Haha. Nejdå. Känns som att det var så för många. Först störde man sig väldigt mycket på honom, men sen älskade man Chris Keller. Det gjorde i alla fall jag. Chris Keller!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eynosh » tis sep 30, 2008 23:11

Gnällt lite för mig själv (och på forumet?) att OTH börjat ganska dåligt. Men det här avsnittet var riktigt jävla bra. Delar av det iaf.

Lucas är jävligt tråkig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Spuffy » tis sep 30, 2008 23:26

3.16. Jääävlar vilket avsnitt. Det kändes som att mitt hjärta skulle brista i båda scenerna med Jimmys mamma, först när hon letade efter honom och sen när hon stod utanför. Ajajajajaj. Jag tror jag ska gråta lite till nu.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tis sep 30, 2008 23:40

eynosh skrev:Gnällt lite för mig själv (och på forumet?) att OTH börjat ganska dåligt. Men det här avsnittet var riktigt jävla bra. Delar av det iaf.

Lucas är jävligt tråkig.


Jag håller inte med, jag tycker att allt har varit bra denna säsongen förrutom (spoiler fram till 6x05) Nanny Carrie och Mouth. Men Mouth var bara med första så det blev genast bättre när han försvann. Ny kom Millicent tillbaka, jag hoppas det betyder att hon insåg också vilken jäkla tråkig loser Mouth är (nej, jag håller inte på Mouth längre. innan när han själv tyckte han var en loser var han bra, men sen blev han bara... usch!) och att hon kom tillbaka UTAN honom. Jag var ju så lycklig över att tråkmånsen var borta. Men nu kom jag bort från mitt topic. Kan ju också nämna att jag tror det blir ännu bättre nu när Crazy Carrie är död (eller?).

Jo, jag gillar verkligen säsong 6 och jag skulle ljuga om jag sade att jag inte tyckt om det alls för så som jag grät under 6x03 bevisar ju att jag iaf blivigt påverkad ordentligt :D
Jag gillar allt med Brooke just nu. F*n vad bra storyline hon har nu!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » ons okt 01, 2008 9:58

Spuffy skrev:3.16. Jääävlar vilket avsnitt. Det kändes som att mitt hjärta skulle brista i båda scenerna med Jimmys mamma, först när hon letade efter honom och sen när hon stod utanför. Ajajajajaj. Jag tror jag ska gråta lite till nu.

Ett tillägg till min kommentar om 3.16 nu morgonen efter. Jag låg och tänkte en del på det innan jag somnade, och hur jag uppskattar avsnittets dramatik så mycket när det just hänt en så snarlik tragedi i Finland som gör mig förfärad. OTH har enligt min åsikt lyckas bra med avsnittet, något som jag föreställer mig är väldigt svårt när det handlar om ett så känsligt ämne som detta, efter allt som hänt i bland annat USA.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » ons okt 01, 2008 10:52

3.17. Ytterligare ett fruktansvärt bra avsnitt. Nästan allt var bra, rakt igenom, och mycket var fruktansvärt sorgligt. Återigen en scen med Jimmys mamma som gjorde så jävla ont, när hon står där ensam vid graven utan någon annan där, och sen killarna kommer dit, sorgeklädda. Jag ska till skolan nu och vill inte vara söndergråten, och jag fick verkligen kämpa mot gråten för under den scenen och alla andra scener med Jimmys mamma (dvs de i förra avsnittet) vill jag storgråta, riktigt hulka, för att de verkligen skär i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sp1keout » tor okt 02, 2008 0:11

313

Vackra... scener i regnet. Speciellt Nate och Hailz... men samtidigt sa sorligt sa jag tror jag spyr alltsa. Peyton-gumman, du har det inte latt du.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 02, 2008 0:22

sp1keout skrev:313

Vackra... scener i regnet. Speciellt Nate och Hailz... men samtidigt sa sorligt sa jag tror jag spyr alltsa. Peyton-gumman, du har det inte latt du.


Jag älskar Peyton :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tor okt 02, 2008 12:34

HeY skrev:Jag älskar Peyton :lovebunny:

Det tog lite tid för mig. Men ja, det gör verkligen jag också. Den karaktär (förutom världens bästa Nathan) som övertygat mest på sista tiden, hon ägde förra säsongen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav sp1keout » tor okt 02, 2008 16:45

316 "The Episode"

Så jävla mycket Stockholmssyndrom på Jimmy alltså. Fyfan. Finns så jävla många bra scener... Men jag måste faktiskt säga att jag för första gången tänkte "Fan vad cool du är Keith". Och sen så när Jimmy slår sig över hjärtat och säger "IT HURTS", och sen skjuter sig själv så började det komma vatten ur mina ögon.

Sen, precis som Glory skrev för länge sedan "Alla är så lyckliga, det känns lite som lugnet före stormen"... ett par avsnitt senare, och Keith blev mördad, oh my god.


Och Peyton, men gråt inte lilla gumman...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre okt 03, 2008 1:39

320
Jag gillar att Lukas inte har varit med på två avsnitt... det är lite som Bevvan var, fungerade bättre utan Brandon och Brenda.

Iaf... Dan i det här avsnittet... när han säger att han älskar Nathan. Bra skit. Jag måste dock ge ett minus till Jake, önskar att Dan kunde skjuta honom också.


321,
orka att den dar idioten som pratade sa mycket, i gisslandramat hette Marcus. Som mig. Varfor maste alla idioter heta Marcus..? Finns det overhuvudtaget nagon cool karakter nagonstans som heter Marcus? Sen att nu kom tillbaka, mjaaa, forstad inte riktigt vart de ville komma med det. Men han verkade bra, bra!

Peyton ar bara bast, sa sorgligt att jag vill ligga i en sang och halla om henne for the rest of time... NEJ MEN USCH VAD SNUSKIG JAG BORJAR BLI URSAKTA MIG
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre okt 03, 2008 11:18

sp1keout skrev:321,
Peyton ar bara bast, sa sorgligt att jag vill ligga i en sang och halla om henne for the rest of time... NEJ MEN USCH VAD SNUSKIG JAG BORJAR BLI URSAKTA MIG


Haha, jag förstår precis vad du menar. Hon är så vacker, så sorgsen och samtidigt en sån underbar männsika så man vill bara gå till henne och ligga och trösta henne - och det är inget perverst med det! Det visar bara att de lyckats med karaktären så man verkligen känner för henne. Jag tror jag ska idolisera Peyton och säga att jag inte ska skaffa flickvän tills jag träffar hennes klon - jag kan locka henne med Elvis Costello :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron