One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis jan 13, 2009 22:33

Tinwiel skrev:216
Vilken typ av monster är Dan egentligen? Jag gillar inte när han inte ens får vara "normalt" ond, utan ska vara sådär extremt såpaond. Det fattas bara att han höjer på ögonbrynet och börjar tala in till kameran.


Där har vi anledningen till att jag tycker att säsong 2 ibland är nästintill löjlig - för det där är verkligen just det: löjligt!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor jan 15, 2009 19:48

220
Vafan. Meningslöst avsnitt. Bakisdag hos manusförfattarna eller? "öh öh, tänk om det var ombytta roller och öh öh, fast nästan samma saker händer, med några små variationer. Det tycker säkert tittarna blir ett fantastiskt avsnitt, öööh. Duuuudes". OCh sen kan ju Nathan vakna. Och sen kommer Bobby ut ur duschen".

Jag spolade framåt i mitten av avsnittet. Några små poänger mot slutet men jag var uttråkad hela vägen dit. Bra att Nathan sa att Haley inte skulle komma hem. Självklart vill jag att det ska bli de två, men för Nathans skull så måste han få vara den som tar beslut och att lämna eller stanna också.
:rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » tor jan 22, 2009 11:58

6x13 och 6x14 (ska väl se 6x15 ikväll)

Mjae, vissa delar är bra. Och det är trist och kalla det långtråkigt, men det händer väl kanske inte så fasansfullt mycket.

Scenen med mördaren blev väl inte riktigt som jag hade tänkt och hans agerande vid pistolhotet var inte riktigt som man hade förväntat sig... Många nya karaktärer i många nya intresserade involvements. Bygger väl kanske för både en 7e och 8e säsong.

Konflikter och trassel har det varit gott om iaf, så på det viset är det ingen dålig TV skulle jag vilja säga.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

One Tree Hill

Inläggav sp1keout » fre jan 23, 2009 5:47

6x15
Okej, nej!! Det här avsnittet var bättre... bra. Varför vet jag inte. Känns konstigt. Grupperat. Vill ha mer konflikter - men det kommer väl!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån jan 26, 2009 8:38

Fram till 319
Ok, tredje säsongen har definitivt varit bättre och i de senaste avsnitten har Karen varit bäst, både karaktären och skådespelerskan. De scener som hon haft har varit intensiva och känts trovärdiga. Så konstigt att Keith är död nu...

Det finns mycket man skulle kunna skriva om de senaste avsnitten men det har säkert sagts redan så jag gör inte det. Förr eller senare så lär det komma fram att Dan dödat Keith och då undrar jag vad Karen och Lucas gör alltså... oj oj.

Brooke är rolig, men jag har aldrig riktigt sett henne och Lucas som det ultimata paret. Jag hoppas fortfarande på honom och Peyton, inte nu, för då skulle det bli en sådan där jobbig triangel igen och det har redan gjorts, men längre fram i serien. Dock var slutscenen i 319 när hon mötte upp med Jake jättefin. Jag tror att anledningen till att jag inte gillar Lucas och Brooke tillsammans är att jag inte tycker att de har någon kemi. Jag ser inga sparks. Vilket är konstigt eftersom som jag fattar det som var skådespelerna tillsammans i verkligheten, i alla fall vid den här tidpunkten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån jan 26, 2009 18:28

Åh, jag som hade viljat ha kommentar på 3x16 - jag vill alltid ha kommentar på det avsnittet av ngn anledning? Jag måste verkligen ha blivigt berörd :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån jan 26, 2009 18:40

Tinwiel skrev:Fram till 319
Vilket är konstigt eftersom som jag fattar det som var skådespelerna tillsammans i verkligheten, i alla fall vid den här tidpunkten.

Det är kanske som Joey sa i nåt vänneravsnitt, gnista på scen/duk = ingen gnista i verkliga livet, gnista i verkliga livet = ingen på scen.:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » mån jan 26, 2009 23:00

HeY skrev:Åh, jag som hade viljat ha kommentar på 3x16 - jag vill alltid ha kommentar på det avsnittet av ngn anledning? Jag måste verkligen ha blivigt berörd :D

Min reaktion var också typ: "Åh, då har hon sett 3x16!! Men var är den kommentaren?" :D

(spoiler säsong 4) 4x09 är en annan favorit.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tis jan 27, 2009 0:11

Hmm, var det "sorgeavsnittet"? Jo det var ett bra avnitt men jag kanske inte har blivit lika berörd som andra här av serien än. Jag gillar den ok, men jag har inte blivit berörd intill hjärtat än. Möjligtvis någon avKarens starka scener nu på slutet och möjligtvis någon av Peytons dramascener (tjejen kan gråta trovärdigt). Och scenen närschool shooting-killen sköt sig, den var stark också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis jan 27, 2009 0:23

3x16 är school-shooting avsnittet. Jo jag var nog mer berörd av serien än du vid det här stadiet, haha, jag lyckades inte hålla ögonen torra under 3x16, if you put it like that :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis jan 27, 2009 9:42

316

Avsnittet da trak-Keith antligen dog! Gladjetarar!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre jan 30, 2009 0:55

4x10

Oj, jag gillade faktiskt det här avsnittet (och med det menade jag inte att jag inte gillade de andra, bara att jag inte brukar gilla den här typen av avsnitt). Det var lite väl mycket smörighet av typen "Lucas är en sån superfin grabb, så osjälvisk och heroisk och bla bla" men jag tyckte att det var snyggt gjort och bästa scenen var när Keith besökte Dan i fängelsecellen. Jävligt snyggt gjort.

Dan blir jag inte klok på. Han måste vara sociopat som Deb beskrev honom men ibland visar han prov på osjälviskhet och uppoffring från att i nästa stund vara som djävulen själv (och inte bara sådär småjävlig som folk är mest). Weird. Men det är väl en sån där såpagrej, allt behöver inte vara logiskt, utan det följer såpareglerna, och enligt de reglera så är det säkert inte så konstigt.

Peyton. Äntligen kanske hon får ihop det med Lucas, även om jag egentligen tycker att han är lite tråkig. De har så mycket mer kemi än L och Brooke och det är dags nu. PEyton borde få slippa lite tungt drama ett tag, hon får allt skit hela tiden. Jag gillar Peyton bäst fortfarande. Supersöta Peyton! Skådisen borde få bra roller i filmer också tycker jag. Plix.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön feb 01, 2009 16:19

Help, plix. Jag har sett 415, och när jag startade 416 så verkar det som att det fattas ett avsnitt. Det är dvd-ripparna jag har på datorn. Om jag ska ladda en tv-rip istället, vilket nummer ska jag då ladda? Slutscenen på det 415 jag harär när "Derek" dyker upp istället för Lucas, och slår PEyton i ansiktet. När jag startade 416 så visade previously on-scenerna den scenen, och Brooke fajtandes med Derek, plus något med RAchel och Mouth, sen stängde jag av.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön feb 01, 2009 16:27

Tinwiel skrev:Help, plix. Jag har sett 415, och när jag startade 416 så verkar det som att det fattas ett avsnitt. Det är dvd-ripparna jag har på datorn. Om jag ska ladda en tv-rip istället, vilket nummer ska jag då ladda? Slutscenen på det 415 jag harär när "Derek" dyker upp istället för Lucas, och slår PEyton i ansiktet. När jag startade 416 så visade previously on-scenerna den scenen, och Brooke fajtandes med Derek, plus något med RAchel och Mouth, sen stängde jag av.


Jo det är fel, i 4x16 händer de scenerna som var i din previously-on. 4x16 börjar med Lucas anländer till Peytons hus.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor feb 05, 2009 0:59

504
Peyton. Hur jävla vacker är inte Peyton! Tycker fortfarande bäst om henne, och hon och Lucas har fortfarande kemi (vilket är Peytons förtjänst, Lucas är så träig) och jag är fortfarande en shipper. Lindsay? Lindsay who? Pfffft. Bra att Peyton skällde ut Lucas för "he's not good enough for you"-kommentaren, den var låg. Såklart han vill ha Peyton fortfarande, vem skulle inte vilja det, men se till att göra något åt det då!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tor feb 05, 2009 2:32

Tinwiel skrev:504
Peyton. Hur jävla vacker är inte Peyton! Tycker fortfarande bäst om henne, och hon och Lucas har fortfarande kemi (vilket är Peytons förtjänst, Lucas är så träig) och jag är fortfarande en shipper. Lindsay? Lindsay who? Pfffft. Bra att Peyton skällde ut Lucas för "he's not good enough for you"-kommentaren, den var låg. Såklart han vill ha Peyton fortfarande, vem skulle inte vilja det, men se till att göra något åt det då!


Jag håller med dig fullstänigt! Och jag letar fortfarande efter min alldeles egna Peyton! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tor feb 05, 2009 22:06

6.16
INget får mig att böla så mycekt som denna serie. Jag tänker det efter varje avsnitt och har s'kert skrtivit det 10 ggr.

en synpunkt dock. Peyton har varit gravid i typ 2 timmar och hon babyproofarlägenheten och går på ultraljud?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » fre feb 06, 2009 3:01

Har nog varit lite längre...

... det som är grejen med OTH, ibland är en dag 5 avsnitt, ibland går det en månad mellan de. Nåja. Kanske.


ÄLSKA.

6x16 var skitbra. Fan vad bra. Älska!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre feb 06, 2009 13:24

Ja men hoppade de inte en månad för nått avsnitt sedan?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre feb 06, 2009 13:42

det också, men då stod det ju t.o.m, vill jag minnas. nåväl, spela roll!

g i l l a one tree hill, som bara allt mer och mer påminner om bevvan :) därför tror jag det blir 8 säsonger in total!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre feb 06, 2009 16:54

507
Lucas är en barnrumpa. Be Lindsay att gifta sig... pfft. Hur dum i skallen är han. I amerikanska tv-serier så viftar folk med ringar till höger och vänster hela tiden. Lucas verkar tro att giftermål är lösningen på allt.

Peyton! jag gillade arga Peyton också, liksom ledsna och glada Peyton.


HeY: Aren't we all? :) I would so go gay for Peyton...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre feb 06, 2009 17:43

Tinwiel skrev:507
Lucas är en barnrumpa. Be Lindsay att gifta sig... pfft. Hur dum i skallen är han. I amerikanska tv-serier så viftar folk med ringar till höger och vänster hela tiden. Lucas verkar tro att giftermål är lösningen på allt.

Peyton! jag gillade arga Peyton också, liksom ledsna och glada Peyton.


HeY: Aren't we all? :) I would so go gay for Peyton...


Åh, när hon kastar böckerna på honom! Jag älskar den scenen, Luc behöver lite böcker kastade i huvudet för att rätta till hans tjocka skalle! Fast det kanske är 5x06 iofs? Aja, jag gillar när Peyton kysser honom i 5x07 när The Honorary Title spelar. Gaaah, jag älskar peyton :D

Haha, det är nästan som om jag önskade jag var gay så jag också kunde gå mot min natur för peyton: I would so go straight for Peyton! Okej, vi säger såhär: i detta inlägget är jag gay!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre feb 06, 2009 21:09

:D slutsats är i alla fall att vi älskar Peyton, vilka preferenser vi annars skulle kunna tänkas ha.

Och jag älskar också den scenen. Hon har alltid sån intensitet, som inte känns fejkad utan bara .. äkta. Och det behöver den här serien.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån feb 09, 2009 14:00

Nu ska jag börja på 514. Den här säsongen har varit riktigt bra hittills.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån feb 09, 2009 14:34

Tinwiel skrev:Nu ska jag börja på 514. Den här säsongen har varit riktigt bra hittills.


Säsong 3 och 5 är mina favoriter. Ja så är det nog!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån feb 09, 2009 15:28

Fyran var (och är) tveklöst bäst. Säsong 3 kommer tvåa.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » mån feb 09, 2009 16:13

Säsong 3 är helt klart den stora favoriten för mig. Näst bäst är kanske säsong 5. Eller säsong 1, den minns jag inte så noga nämligen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » mån feb 09, 2009 16:19

The Buffster skrev:Säsong 3 är helt klart den stora favoriten för mig. Näst bäst är kanske säsong 5. Eller säsong 1, den minns jag inte så noga nämligen.


Ja så tycker jag med. Känns som om man kanske borde se om serien någon gång?

sp1keout: jag tycker säsong 4 är skitbra, egentligen tycker jag alltid att OTH har varit bra, men den har ibland en tendens att bli för såpig för min smak. Jag har inget emot såpainslag men när serien lutar mot Beverly Hills 90210 - som du ibland jämför den med - blir jag snarare anti. 90210 (gamla) var nämligen för såpig för att jag skulle kunna ta den seriöst, och serier jag inte kan ta seriöst är såna jag kan slötitta på. Jag gillar OTH som bäst när de verkligen försöker vara äkta mot sina karaktärer, och det känner jag att de gör som bäst i säsong 3 och 5.
Jag väntar fortfarande på att säsong 6 ska rycka upp sig ordentligt - den har ryckt upp sig lite men jag är faktiskt lite besviken på den här säsongen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån feb 09, 2009 21:01

Tenkte faktiskt efter dar... vill minnas att trean var bra, var darfor jag borjade kolla igen... ju! Men faktum var att jag sag sasong fyra pa... ja, hogst 2 dagar. Har aldrig setat sa blint stilla och glott...

blir lite att man minns tillbaka brooke var fan fantastisk i sesong 3, hade glomt bort helt o hollet.. hon o rachel, best liksom.... men, jag elskar dan, derfor elskar jag sasong 4!

men oh vad motsejjsefullt det blev. moste se om de der 2!!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis feb 10, 2009 0:01

Jag tycker precis exakt som HeY, i alla fall som han beskrev det i inlägget ovan. Jag gillar när serien faktiskt fångar något, försöker ta sina karaktärer på allvar och beröra, och jag gillar inte alls när det blir standardsåpa av det, som det var mycket i början, och i säsong 2. Det finns såna inslag nu också, och jag kanske har accepterat dem mer, att det är bara så det är, jag kanske förväntade mig något mer i början och blev därför besviken. Men det är faktiskt bättre nu, speciellt när Dans roll och intriger blivit nedtonade, även om såna karaktärer som nannyn fortfarande känns som standardsåpalösningar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron