One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » fre jan 18, 2008 0:23

Peyton utan någon som helst tvekan.

Lucas, Brooke, Nathan och Haley ligger en bit ner. Nånstans där finns också Karen och Keith. (spoiler tom 4.9) Sen Keith dog så har det börjat hända saker med Dan, jag gillar det, äntligen kankse han kan komma ifrån den extremt trista och genomonda Dan. Men någon favorit kommer han aldrig bli, mycket pga. att det har varit så svårt att ta honom på allvar fram tills i princip säsong 4.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav carre » fre jan 18, 2008 0:27

favvisar:
Nathan
Haley
Brook
Jake
SKILLZ!!!!
& bevin såklart!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav The Buffster » fre jan 18, 2008 0:43

HeY skrev:5x03
Nathan rakade sig! Jag tycker synd om er som älskade rockstjärnestilen, han har ju åtminståne långt har fortfarande ;)

(spoiler 5.03) Rockstjärnestilen vinner alltid! Så ja, det är synd om mig nu när den är borta. Långt hår är fint. Men det är ju skägg som är det bästa.

Men bortsett från det, ojojoj så bra allting med Nathan var i detta avsnitt. När han hälsade på Dan, middagen han fixade åt Haley, att han spelade basket med Jamie. Nathan! Ja, han är min favorit. Och han och Haley är så underbart fina tillsammans. Men jag är fortfarande rädd för att det ska bli nåt med Nathan och nannyn. Jag kommer att bli så arg då. Hon är inte ens speciellt "hot", särskilt inte om man jämför med Haley som är så fruktansvärt vacker att jag vet inte vad. Så jag hoppas verkligen att nannyn kommer att vara bara nanny. Helst hade hon inte behövt vara med alls. För hon är rätt irriterande. Och uppenbarligen ondskefull, eftersom det var på hennes initiativ som han rakade av sig skägget.

Lindsay har jag fortfarande svårt med. Känns som om dom anstränger sig så enormt hårt för att göra henne sympatisk. Men dom lyckas verkligen inte alls.

Skillz!!! Det finns inte ord för hur underbar han är. Jag blir alldeles lycklig bara av att tänka på honom. Fantastisk! Sen måste jag säga att jag gillar Lucas just nu. Har ofta tyckt att han är lite småtråkig, men nu är han ganska bra. Eller ja, det han sa till Lindsay om att han alltid kommer att älska henne var ju bara fånigt. Men förutom det, så är Lucas bra just nu.

Trevligt att återse Dan också. Jag undrar om han kommer att vara med framöver. Kanske inte, blir väl i fängelse då antar jag. Lite synd känns det.

Bandet som Peyton signade, skulle dom föreställa bra eller? Nja säger jag. Men okej, Peyton med sin egen label, det gillar jag ändå.

Sen visade det sig alltså att det var Brookes mamma. Oj.

Jag är fortfarande nästan förvånad över hur bra jag tycker att det nya konceptet fungerar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav carre » fre jan 18, 2008 11:38

såg ni att det var KFED?!?!??!?!!


!!!
!!!









!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

LOLOL JAG DÖR!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav The Buffster » fre jan 18, 2008 11:51

IRLG! Nej, det såg jag inte. Men det kanske det var därför jag instinktivt ogillade killen. Hahahaha, jag tror att jag också dör.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eynosh » fre jan 18, 2008 11:59

The Buffster skrev:
Trevligt att återse Dan också. Jag undrar om han kommer att vara med framöver. Kanske inte, blir väl i fängelse då antar jag. Lite synd känns det.

Det är lugnt, dom göör en crossover med PB.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sp1keout » fre jan 18, 2008 14:56

(spoiler 2o5) Lucas lyssande på Dans musik, Karen lyssnar på den där lärarens musik. Mysig detalj.

(spoiler 2o6) Kul att man börjar få se mer av Lukas gamla gäng. Mouth är grym! Och Nathan screwar ju upp sin future yao... vad är detta?

Det är svårt att sluta kolla...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 18, 2008 17:42

(spoiler 2o7) cry a little, die a little Varför säger Brooke att Mouth är som en perfekt lillebrorsa för? Hon är så trasig... and I love it.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » fre jan 18, 2008 17:48

sp1keout skrev: (spoiler 2o7) Hon är så trasig... and I love it.

Ja. Hon är fantastisk. Hon var min absoluta favorit kring den tiden också tror jag. Sen tog Nathan över, men Brooke är fortfarande ofta underbar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav sp1keout » lör jan 19, 2008 17:01

(spoiler 2o8) Flickornas slumber party! När de bråkar, och när de blir sams. Mysiga scener. Första gången under säsong 2 som jag tyckt att de glänst. Och kuddkrig.

Och sen fick Karen knulla, mums ^^

"I really like her (Brooke), for real, but its against the rules... I dont know what to do :chock: :chock: :chock: :chock:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör jan 19, 2008 18:29

sp1keout skrev: (spoiler 2o8) Och sen fick Karen knulla, mums ^^


Hush! Sånt får man inte säga, detta är inte kabel!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jan 20, 2008 13:13

Jösses. Sista halvan av säsongen gick fort att se. OTH blev väl aldrig så bra som jag hade hoppats på. 4.21 var om inte annat en riktigt bra avslutning på inte bara fjärde säsongen utan till och med fjärde säsongen. Jag ser det som något positivt för jag är grymt nyfiken på vad man kan tänkas göra med framtidskonceptet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » sön jan 20, 2008 15:03

Tob skrev: 4.21 var om inte annat en riktigt bra avslutning på inte bara fjärde säsongen utan till och med fjärde säsongen.


Jag gissar på att det skulle stå "serien" där någonstans men ändå :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jan 20, 2008 20:51

Jag tycker man lyckats bra med konceptet. Jag var positiv till det innan.

(spoiler 5.01-5.03) Jag är så svag för sånt här, när personer kommer tillbaka och träffas på nytt, man märker att saker har förändrats osv. Detta var inget undantag, det fungerade, bäst fungerade givetvis Peyton. Nathans förändring kändes påklistrad, dessutom saknade jag förståelse för hans beteende, men nu efter avsnitt 3 då han faktiskt har öppnat upp ögona så tror jag Nathan/Haley bitarna kan bli riktigt bra. Lille Jamie, hur underbart lillgamal är han inte då?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » sön jan 20, 2008 23:13

Kul att du är ikapp, Tob! Och det har varit roligt att läsa alla dina kommentarer hela vägen. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » mån jan 21, 2008 1:49

Glorificus skrev:Kul att du är ikapp, Tob! Och det har varit roligt att läsa alla dina kommentarer hela vägen. :)


Ja! Även om jag inte alltid har hållt med. Men det är kul att läsa, du har gjort mig extra sugen på en omtitt men eynoshs "complete box set omtitt" har satt sitt spår på mig ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » mån jan 21, 2008 16:06

Ah, du behöver också duscha.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav HeY » mån jan 21, 2008 16:56

eynosh skrev:Ah, du behöver också duscha.


I'm in the Shower and I'm writing a Song
Stop me if you've heard it
My skin is soapy and my hair is wet
and Tegrin spelled backwards is nirget.
Lather rinse, repeat
Lather Rinse Repeat
LATHER, RINSE, REPEAT!!!!
As needed!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis jan 22, 2008 18:16

Tob skrev: (spoiler 2.10) Åhh...Peyton.


Exakt vad jag kände också. Hon är en underbar person.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons jan 23, 2008 0:43

HeY skrev:
Glorificus skrev:Kul att du är ikapp, Tob! Och det har varit roligt att läsa alla dina kommentarer hela vägen. :)


Ja! Även om jag inte alltid har hållt med. Men det är kul att läsa, du har gjort mig extra sugen på en omtitt men eynoshs "complete box set omtitt" har satt sitt spår på mig ;)


Jo. Jag kanske inte har varit riktigt lika förtjust i det som många andra. Men det som är roligt med OTH, för även om jag kan sitta och sucka åt både det ena och det andra så är det för det mesta rätt engagerande. Dessutom, säsong 5 har börjat starkt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons jan 23, 2008 20:05

Jag har velat skriva i den här tråden om den nya säsongen men jag har inte orkat läsa igenom alla inlägg sen senast jag läste i den här tråden tills nu.

5x01-5x03
Jag tycker också att det här är en superb början på säsongen. På något sätt så ser jag mycket nytt i vissa av karaktärerna/skådespelarna. Jag kan lätt föreställa mig Chad Michael Murrey i någon allvarlig våldsam action-roll, och Dan med den där mustachen var utmärkt, jag skulle absolut vilja använda honom i någon cool rool.
Nathan är så skabbig och dum, han förtjänar inte det han har, men han verkar ju bli bättre nu. Han passade jättedåligt i skägg och nästan lika dåligt i långt hår.
Den lilla pojken är lätt det bästa i serien, han är sjukt duktig. Sättet dom behandlar honom på är absurt och jätteroligt, Skillz är jätterolig.
Bra att Karen är borta, hon var alltid tråkig, och Deb likaså.
Att K-Fed var med känndes ungefär som när Paris Hilton var med i The O.C. och Veronica Mars, och betyder att hans band gick med på att jobba med Peyton att han kommer vara med mer?
Jag hade inte trott att den här serien kunde vara så här bra utan Chris Keller, men tydligen kan den det. MEN om han skulle komma tillbaka vore ju det alldeles oerhört fantastiskt. Peyton skulle kunna jobba med honom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons jan 23, 2008 20:17

LWes: Att Nathan inte passade i skägg är ju bara crazytalk ;), men när det gäller Chris Keller är jag med dig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » ons jan 23, 2008 20:23

CK: Jag tror att Chris Keller är bättre i små portioner. Skulle ha ha en fast roll i serien skulle jag nog irritera mig på honom efter ett tag. Det funkade ju inte så bra tidigare - sedan när karaktären blev en parodi på sig själv blev det ju kul, men 24/7 med det? Nej säger jag.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons jan 23, 2008 23:21

(spoiler 5.04) Gillade det här avsnittet också. Kanske inte lika mycket som dom tidigare. Eller jag vet inte, det är säkert bara svammel, det var nog lika bra. Jag älskar OTH helt enkelt.

Det absolut bästa var nog "He's not good enough for you". Fan så bra av Peyton att hon blev så arg. Så jävla elak sak att säga. Han älskar Lindsay bla bla bla men vill ändå att Peyton ska tråna efter honom. Klart han vill det. Och klart hon gör det när han säger sådana saker. Nej säger jag. Han får fan ta och lämna Lindsay om han ska hålla på sådär. Stackars Peyton. Kan inte vara lätt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Reunion » lör feb 02, 2008 15:30

5.05 var riiiiiiiiiiktigt bra faktiskt!
Reunion
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 jun 2006

Inläggav sp1keout » tis feb 05, 2008 16:27

Såg 212 och 213 idag
Spoilers om 213.

När Dan fuckar upp Keith och Jules och även Lukas Morsa.

Hela scenen på jobbet var underbar.
Keith kommer in, får sig en utskällning och överraskningsparty, och Dan vill ge ett stort bröllop.
Morsan kommer in, skäller ut honom och säger att han manipulerar lucas "somehow". Han går in i rummet hon springer efter... får syn på det, får det förklarat.


Dan är den bästa mannen som någonsin har levat.

Nya Brooke är bäst i världen. Haley lämnade Nathan. Stort OMG! Mouth och Brooke... Att Lucas hade hjärtsjukdomen.

OMG.

Serien är verkligen fin-fin nu. Säsongen blir bättre och bättre...

Men herregud... Haley lämnade Nathan.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön feb 10, 2008 23:01

(spoiler 5.05) Fantastiskt! Återigen imponerar det nya konceptet, och det fungerade verkligen bra med ett flashback-avsnitt. Då fick jag ju se Nathan spela basket igen. Det var nästan för sorgligt.
(spoiler 5.06) Jag har faktiskt aldrig varit ett speciellt stort Lucas och Peyton fan, jag har gillat dom tillsammans, men inte känt att det måste vara dom två. Men nu känner jag det. Scenen på Peytons kontor var hur bra som helst. Och så spelade dom No One's Gonna Love You, det var nästan elakt, jag hade ju inte tänkt att jag skulle gråta ikväll. Men, men fint var det.

Nathan och nanny är dock fortfarande bara NEJ! Och jävlar vad scary hon verkade helt plötsligt också, med det där svamlet om att bara för att man har historia så betyder det inte att man måste vara tillsammans. Ja, det är väl bara att hoppas på att Nathan är smart nog att inte göra något. Och så fantastiskt som Haley är i jämförelse med tråk nannyn så ser jag verkligen inte hur han skulle kunna det.

Mouth har jag alltid gillat, men oj så trist hans story är just nu. Dels är det irriterande att han är så avskärmad från dom andra, och sen så bryr jag mig verkligen inte.

Men ja, trots att vissa delar är mindre bra så gillar jag det så jävla mycket.

Skillz säger åt Jamie att Dan åkte i fängelse för att han inte städade sitt rum. IRLG!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav unehed » ons feb 13, 2008 20:21

5.07: Men åh vad jag satt och var förbannad typ hela det här avsnittet. När Mouth fick det där sms:et utropade jag högt: Men kyss henne då för fan! Jag blir så trött. Skönt att han äntligen sa ifrån till chefen nu iaf. Och nannyn är ju bara för mycket. Fast i slutet störde jag mej på Haley också för att hon skulle vara så jävla sur. Och så Lucas! Vad gör människan?! Jag har inte varit såhär upprörd på länge! ;) Men jag antar att det var ett bra avsnitt eftersom jag blev så emotionally involved, men GAH!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » ons feb 13, 2008 22:30

Deppig kväll ikväll, så det var extra tur att jag hade ett nytt OTH att se. Det hjälper alltid åtminstone lite.

(spoiler 5.07) Jävla Lucas! Allvarligt talat. Det är inte okej. Det är helt enkelt inte okej. Det är väl som unehed säger, det är ett bra avsnitt när man blir så engagerad men jag är verkligen så jävla upprörd nu. Scenen mellan Lucas och Peyton var helt fantastisk, och sen gör han någonting så jävla korkat. Inte för att jag tror att det kommer att hålla mellan Lucas och Lindsay, men det gör ju bara hela grejen ännu mer onödig.

En sak jag har tänkt på är hur bra jag tycker att Peyton är just nu. Jag har alltid gillat henne i och för sig, men nu är hon extra bra. Gillar att hon har kunnat säga ifrån till Lucas, och att hon inte har orkat låtsas som att hon gillar Lindsay, för varför skulle hon? Och sen såklart, så blir det ju bara ännu bättre när hon faktiskt visar hur hon egentligen känner och säger till Lucas att hon kom tillbaka för honom. Och så krossar han henne så totalt. Fy fan alltså. Jaja, bra var det i alla fall. Bästa delen av avsnittet.

Sen det här med nannyn. Jag blir så irriterad. Storyn känns så dåligt gjord. Nathans del är bra, i och för sig, men skulle kunna vara bättre. T ex om nannyn hade varit intressant som person så att han kunde ha fått känslor för henne på riktigt, och inte bara hon är snygg utan bikini. Sen nannyn, va fan, det är samma här egentligen, hade varit mer intressant om hon hade tyckt om Nathan på riktigt nu känns det mer som om hon gör det för att hon tycker att det är en kul grej. Nej. Det blir helt enkelt en rätt ointressant story när man inte för en sekund tycker att Nathan kanske borde lämna Haley. Så nej. Synd, för det hade kanske gått att göra någonting riktigt bra av det.

Jag kan hålla med om att Haley blev lite väl sur. Jag gillade att Quentin (är det så han heter?) slog till Jason faktiskt. Har haft lite svårt för honom tidigare, lite väl kaxig och så, men ja, det kan nog bli en bra karaktär av honom kanske, Quentin alltså, inte Jason. Jason är så trist att jag vet inte vad.

Brooke är väldigt bra just nu också. Även om det är rätt självklart eftersom dom är bästa vänner så är det fint att hon är så mycket på Peytons sida. Det hon sa till Lucas var bra.

Sen bara en liten fånig sak, men oj så söt han var sångaren i bandet. Tatueringar dessutom, så snyggt.

Hmm... ja, det tycks som att jag alltid har en massa svamliga saker att säga om OTH, men ja, det är för att jag älskar serien helt enkelt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav unehed » ons feb 13, 2008 23:04

Buffster: Skönt att du håller med om Haley. Jag blev ärligt talat riktigt upprörd när hon sa till Nathan nåt i stil med: I guess I should be thankful that you're not sleeping around. Hur kan man ens säga nåt sånt? I det läget önskade jag nästan att Nathan faktiskt hade gjort det. Men nä det gör jag inte egentligen, men nästan...

Jag håller också med om att Peyton är bra nu. Jag har iofs alltid gillat henne. Lucas har ju betett sig som ett arsle en längre tid nu. Först det med att han sa till Peyton att den där killen inte var good enough för henne och nu detta. Nä, jag känner ingen sympati för Lucas överhuvudtaget i nuläget.
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron