One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » tis jun 19, 2007 19:54

(spoiler tom 1x10) Vill bara säga att seriöst, vad är det för fel på Brooke? Jag hatar henne. Hon e en blåst smilfink som inte förtjänar en bästis. En riktig kompis skulle aldrig göra som hon gjjort och hon skulle inte stå där å säga "vaddå? är du arg på mig? Vad är det som hänt?"

Hon skulle åtminstone kunna vara stor nog att erkänna att hon e en bitch och inse att hon gjort sitt val. Peyton e way too good for her.

Nej. USCH.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis jun 19, 2007 20:24

The Ankh skrev: (spoiler tom 1x10) Vill bara säga att seriöst, vad är det för fel på Brooke? Jag hatar henne. Hon e en blåst smilfink som inte förtjänar en bästis. En riktig kompis skulle aldrig göra som hon gjjort och hon skulle inte stå där å säga "vaddå? är du arg på mig? Vad är det som hänt?"

Hon skulle åtminstone kunna vara stor nog att erkänna att hon e en bitch och inse att hon gjort sitt val. Peyton e way too good for her.

Nej. USCH.


I like Brooke, always have been - däremot så är jag mer tveksam till Brucas :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis jun 19, 2007 22:49

(spoiler 1x13) UH! Hur kan det sluta så där! Hur ska jag nu kunna sova? Jag känner mig ganska trygg om att Lucas inte kommer dö, men kommer han spela basket igen?

Fattade direkt när de ställde sig i korsningen att nåt skulle hända. Bådade heller inte gott att Keith var så självsäker på han o Karen. Onda omen. Jaha,... Men nu får jag allt ge mig till tåls till imorron.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Glorificus » tis jun 19, 2007 23:24

Åh, så roligt att du börjat se OTH, Ankis!! :lovebunny: Och du har så mycket att se fram emot! Från tredje säsongen är det som bäst. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav The Ankh » tis jun 19, 2007 23:31

Blir det bättre än så här ? ;) Detta är ju som... Paradise Beach möter Glamour möter Fem i Familjen möter Beverly Hills möter alal bra High School-filmer man kan komma på!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav madskellig » tis jun 19, 2007 23:35

The Ankh skrev: Paradise Beach möter Glamour möter Fem i Familjen möter Beverly Hills möter alal bra High School-filmer man kan komma på!


Haha, nu blev jag nästan sugen på att ge serien en chans ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav The Ankh » tis jun 19, 2007 23:36

=D gör det mads! Jag kan iofs bara voucha flr 13 avsnitt än så länge. Men oh my. Jag är hokked. (big surprise....)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » ons jun 20, 2007 13:22

Håller med Glory, från säsong 3 är det som bäst! Detta är ingen O.C som tappar efter 1½ säsong, denna har hållt *hela* vägen :D

När jag läser dina kommentarer gör du mig sååå sugen på att se om allt!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav carre » ons jun 20, 2007 13:24

OTH IS TEH BOMB YO!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav HeY » ons jun 20, 2007 13:25

ey skrev:OTH IS TEH BOMB YO!


WORD.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre jun 22, 2007 21:35

Jag tycker säsongen slutade mycket bra! Ser fram emot nästa säsong!
Hoppas att Chris Keller är med, för han gör alltid serien betydligt bättre!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis jul 17, 2007 10:15

I går såg jag klart säsong 1.
Tycker att säsongsavslutningen var snygg som faan. Kändes nästan som serieavslutning. Så mycket splittring.

Nikki. Vilken hagga. Undra om hon kommer hitta Jake & Jenny. Jag vill att Jake ska komma tillbaka, han e ett mysigt inslag i serien.

Blev sjukt nervös där ett dag med Brookes dubbelspel. Eller snarare.. trippelspel? Är fortfarande inte säkler på om jag gillar Brooke eller ej. tycker hon e... lite..... töntig.

Tycker det var kul att Nathan & Haley gifte sig och sen gjorde "det" äntligen =). Har svårt att tror att det kommer bli ett felfritt äktenskap i kommande säsonger. Men det var kul nu i alla fall.
Det fick mig dock att tänka på en sak, har man nånsin sett Haleys familj? Karen snackar ju nån gång om att Haley kom från en stor kärleksfull familj och att Haley blev alldeles förskräckt när hon va liten och hörde att det bara var Lucas & Karen. Men varför har ingen av dem synts?

Coach Whitey, det slutade ju bara med "we have your testresults...." Cancer? kommer han dö? Ska Dan bli coach på heltid!? HU!!!!!!!!


Ja.... Jag älskar denna serien än så länge.- Så mycket såpopera! =) är mycket nyfiken på hur de ska linda upp säsong 2!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis jul 17, 2007 15:55

Jag vill också se allt utan att ha sett det (fin mening :rolleyes: ).
Jätteavundsjuk på dig Ankh!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tis jul 17, 2007 15:58

=) Ja. jag är rätt göad faktiskt! Fylla hålen efter Gilmore Girls är svårt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » tor jul 19, 2007 22:33

Såg första avsnittet i säsong två nyss. Stark inledning tycker jag.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tor jul 19, 2007 23:04

Vad jag kan komma ihåg så gillade jag också säsong 2s inledning. Riktigt bra säsong, men annorlunda ton än säsong 1 vad jag kommer ihåg. (spoiler inte direkt spoiler utan mer åsikt om säsongens ton) Mer såpig säsong har jag för mig. Vilket enligt mig inte är alls negativt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » fre jul 20, 2007 8:28

Oh! Soap is Goooooood! =D
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sp1keout » mån aug 06, 2007 15:19

Kanal 5s nyhetsbrev idag.
Synd att jag inte har femman för tillfället...

One Tree Hill från början
Har du missat One Tree Hill eller är du bara sjukt förälskad i Lucas och Nathan? Då har vi goda nyheter! Från och med i eftermiddag visar vi hela serien i repris – från allra första avsnittet. Droppa stranden och tryck 5 på fjärrkontrollen i eftermiddag vid 17:05.
One Tree Hill - vardagar 17:05
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån aug 06, 2007 19:25

Har blivit OTH frälst och är nu på avsnitt 14 eller 15 av säsong 4. Åh vilken bra serie! T.om. min pojkvän gillar den.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav HeY » mån aug 06, 2007 19:26

Välkommen till det riktigt exklusiva OTH-sällskapet :popcorn:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav carre » mån aug 06, 2007 23:12

jag saknar OTH!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Eisa » tis aug 07, 2007 15:10

Jag har bara sett fram till halva säsong 3, men jag måste säga att jag tycker väldigt mycket om OTH. Framför allt tycker om sättet de använder musiken på.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav The Ankh » tor sep 20, 2007 19:04

210

OMG Vilket avsnitt!!! Allt bara ställdes på sin kant, kastades omkull. Keiths tjej.... anlitad av Dan. MUTHAFUCKA!!! BLir så arg o ledsen för Keiths skull. Hoppas Karen blir så avundsjuk på att Deb har vart med Keith så hon binser att HON vill ha honom så att de kan bli tillsammans.

Trodde ett tag att det var Jennys mamma (minns inte vad hon hette) som hade krossat Brookes ruta. Men de va ju Mouth.. Men vem hade skrivit Dyke på Peytons skåp? Intruger.. Mysterier...

Lucas går till Ana för att berätta att det finns en annan. jag var helt säker på att han skulle hitta Peyton. Gick på den stenhårt, så var det Brooke!!! Oh my oh my.

Jake!!!!!!!!!! JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJ!!!!!! Har haft på känn att han skulle komma tilbaka på nåt sätt snart. Hurra!!!

Hayley och Nathan.............. NEJ. Jag hatar den där fula äckliga läbbiga vidriga slemmiga torskmusikern. Han får min blindtarm att byta plats. USCH!

Ja.. spännande skit detta!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Glorificus » tor sep 20, 2007 19:46

The Ankh skrev:210

Jake!!!!!!!!!! JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJ!!!!!! Har haft på känn att han skulle komma tilbaka på nåt sätt snart. Hurra!!!

Jaaaaake! :lovebunny:

The Ankh skrev:Hayley och Nathan.............. NEJ. Jag hatar den där fula äckliga läbbiga vidriga slemmiga torskmusikern. Han får min blindtarm att byta plats. USCH!

Haley och Nathan! :lovebunnier: :lovebunnier:

HAHA... och Chris Keller! :D Han som spelar honom, Tyler Hilton, är däremot världens gulligaste. Han har en rolig blogg på sin myspace. Ooh, och det finns ett jättehärligt videoklipp här (inte direkt spoilande, annat än att de nämner att han är en återkommande karaktär och det vet man ju redan... inget om vilka avsnitt de syftar på ;)) från när han träffade på ett OTH-fan i kassan till ett drive-by-matställe i Nashville. :D


Igår tog jag upp mitt OTH-tittande igen, efter att ha samlat mod till det i ett halvår. :P Såg 4x13 igår kväll och tänkte fortsätta med 4x14-17 i kväll. Iiih! Det. Är. Så. Bra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor sep 20, 2007 20:26

Glorificus skrev:
Igår tog jag upp mitt OTH-tittande igen, efter att ha samlat mod till det i ett halvår. :P Såg 4x13 igår kväll och tänkte fortsätta med 4x14-17 i kväll. Iiih! Det. Är. Så. Bra.


Åhh! Du måste kommentera varje avsnitt! Jag har saknat OTH kommentarer i år!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor sep 20, 2007 21:02

Mais oui! :)

4x13
Det som utspelar sig under en lektion och slutar med att de tar foton av varandra. Jag gillade upplägget med par av tonåringar som i stort sett pratar sig igenom hela avsnittet. Utmaningen då är att få rörelse och variation bildmässigt för att väga upp att all drivkraft egentligen finns i dialogen. Men det löste de ju bl.a. med de varierande miljöerna (samtidigt som känslan av att de var på samma plats fanns kvar). Skickligt gjort. Tankarna gick till olika klassiska high school-filmer, när avsnittet var såhär pass fristående. 8) Kanske för att inga föräldrar var med också - härligt! Dan & co kan bli lite jobbiga.

Jag gillade speciellt Haley och Skills uppe på taket. Skills!
Och fotografierna de tog i slutet var riktigt snygga. Kul att de fick till den där speciella OTH-bildkonsten! (Som vi annars oftast ser kring Peyton.)

Vad mer... ja, det var bra att Peyton och Nathan äntligen pratade om deras gamla förhållande! Nathan var ju hemsk mot henne i början av s1. Det är vid såna här tillfällen man känner att man belönas som tittare, när karaktärerna rentav diskuterar sin egen utveckling. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav The Ankh » tor sep 20, 2007 21:08

Nu 211
Jag är nervös. Peyton & Jake har dratt för o hämta Jenny. Npt hemskt kommer hända :(
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » tor sep 20, 2007 23:05

213

Nathan & Haley :( :( :( :( NOOOOOOOOOOO! JAG HATAR HATAR HATAR HATAR CHRIS!

Jag älskar Jake dock. Hurra för hans återkomst!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav carre » fre sep 21, 2007 11:21

The Ankh skrev:213

Nathan & Haley :( :( :( :( NOOOOOOOOOOO! JAG HATAR HATAR HATAR HATAR CHRIS!


spoiler för allt som gått (alltså, läs inte annica)

så tänker man i början men sen ÄLSKAR MAN TEH CHRIS KELLER!! <3
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav The Ankh » fre sep 21, 2007 11:35

SHIT! Carre vad nära det var!!!!! Jag markerade allt, men han hoppa häögt av skräck och lät bli att läsa.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron