One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön apr 02, 2006 14:04

Glorificus skrev:Men vilken underbar titel att använda! :D En av de bästa för nån serie någonsin.

Jag tycker det är en riktigt kass titel. Att blanda in ett riktigt band sådär är ingen bra storyline heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 14:05

_Gunn_ skrev:Säsongsfinalens avsnittstitel är hur bra som helst också! den heter så mycket som "the show must go on" låt från Queen, OTH har ju bara avsnittstitlar från musiklåtar/album! :D


Haha! Ja, mycket bra. Håller tummarna för att det blir så!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 14:08

Illyria skrev:
Glorificus skrev:Men vilken underbar titel att använda! :D En av de bästa för nån serie någonsin.

Jag tycker det är en riktigt kass titel. Att blanda in ett riktigt band sådär är ingen bra storyline heller.

Jag tycker det blir mer intressant än om det vore ett påhittat band. ;) Känns bra att de vågar göra såna grejer.
Och titeln är ju bra just för att den är medvetet (?) kass. Och så lång. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav _Gunn_ » tor apr 13, 2006 14:30

3x19, Sorgligt, roligt, väldigt bra.

Det bästa var ju helt klart JAKE! jake jake jake!
Scenen i slutet var ju hur bra som helst med låten i bakrunden - We belong together. tyckte det även var bra att Lucas berätta om HCM problemet. Rachel tycker jag är både jobbig och nästan lite intressant, Hot uncle Cooper is back också.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav Glorificus » fre apr 14, 2006 2:01

Jag tyckte väl det var konstigt att jag inte såg OTH någonstans den här veckan i kalendern på MyEpisodes.com, jag var så säker på att jag sett det där förut. Men det har ju varit ett nytt avsnitt. :D Yay! Det är som att leta påskägg det här...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » fre apr 14, 2006 17:47

3x19
Ja, JAKE! Redan när jag såg namnet Bryan Greenberg i början tappade jag ut ett halvt glas vatten, haha... synd att de inte gjorde en Joss och mörkade namnet, så det blivit ännu mer av en överraskning att han skulle vara med. :D Nu ser jag verkligen fram emot nästa veckas avsnitt!!

I övrigt tycker jag det var ett bra mellanavsnitt. Det kändes bra att de inte gjorde Lucas avslöjande om hjärtproblemet till något stereotypiskt melodramatiskt som att han skulle ramla ihop under en match... det här gjorde att det kändes mer trovärdigt.

Återkommande tema om att det som har betydelse är vem man är, inte vad man gör - ett budskap som upprepades några gånger i både ord och handling. Så det kändes centralt och drivande för det här avsnittet.

Haha, Peytons pappa som höll sitt förmanande tal om husets regler för henne och Brooke... med slutrepliken om att Brooke behövde hitta en annan "hot dad fantasy"... :D :D Good stuff.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » mån apr 17, 2006 23:23

Glorificus skrev:3x19
Ja, JAKE! Redan när jag såg namnet Bryan Greenberg i början tappade jag ut ett halvt glas vatten, haha... synd att de inte gjorde en Joss och mörkade namnet, så det blivit ännu mer av en överraskning att han skulle vara med. :D Nu ser jag verkligen fram emot nästa veckas avsnitt!!

I övrigt tycker jag det var ett bra mellanavsnitt. Det kändes bra att de inte gjorde Lucas avslöjande om hjärtproblemet till något stereotypiskt melodramatiskt som att han skulle ramla ihop under en match... det här gjorde att det kändes mer trovärdigt.

Återkommande tema om att det som har betydelse är vem man är, inte vad man gör - ett budskap som upprepades några gånger i både ord och handling. Så det kändes centralt och drivande för det här avsnittet.

Haha, Peytons pappa som höll sitt förmanande tal om husets regler för henne och Brooke... med slutrepliken om att Brooke behövde hitta en annan "hot dad fantasy"... :D :D Good stuff.

Ja, Jake! Det hade absolut varit mer effektivt om dom inte skrivit hans namn i början, för tänk hur överraskad man hade blivit!
Hoppas att han stannar för gott den här gången i alla fall.
Bryan Greenberg ser faktiskt väldigt mycket ut som en ung David Boreanaz ur vissa vinklar. Så som han såg ut i första säsongen av Buffy. Det är lite kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tis apr 18, 2006 0:50

3x19
Bara jag som höll på att spy av allt moralkake bullshit mellan Mouth och Rachel? Mina ögon höll på att slå runt ett varv i sina hålor av allt himlande. Brooke fick inte vara med så mycket vilket jag tycker är trist. Brooke är bäst! Tycker dom ska sluta göra henne så evil nu och göra henne lite ledsen istället, det passar henne bättre. Förstår inte kalabaliken över Jake, jag tycker han är rätt tråkig. Nästan lika tråkig som Nathan.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » tis apr 18, 2006 1:10

Noam skrev:3x19
Bara jag som höll på att spy av allt moralkake bullshit mellan Mouth och Rachel? Mina ögon höll på att slå runt ett varv i sina hålor av allt himlande.

Nej, jag höll på tuppa av av det också. Överlag var det fullt av moralkakor överallt från i princip alla. Kräk. Kunde lika bra varit ett avsnitt av 7th Heaven.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tor apr 20, 2006 23:27

3x20 Fantastiskt.

Jag älskar basketgrejena i OTH. Jag älskar Vocie over på Nathan.

Härligt att deppen försvann i ett avsnitt. Det var alldeles underbart med lite glädje igen. Två gifta tonårspar kanske är lite att ta i för en serie men jag tror inte det kommer hända.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » tor apr 20, 2006 23:35

Iiih, nu blir jag nyfiken... :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav carre » fre apr 21, 2006 0:00

3x20 <3
OTH bara växer och växer! vilket jävla avsnitt!
saknade inte lukas alls faktiskt, vilket visar att serien är mer än bara CMM nuna. bra med Dan. bra med haley. bra med brook. bra med jake och peyton. bra med mouth och bitchen. bra med baaaasket!! bra med allt!! mer sånthära! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Glorificus » fre apr 21, 2006 0:02

Verkar vara ett bra avsnitt det här... *längtar* Ska bara se Supernatural med brat först, sen dyker jag på OTH. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Piraten » fre apr 21, 2006 0:40

Mmm jag ska kika på OTH nu också. Tänkte sova men kommentarer ovanför låter lovande. Vem behöver sömn anyway :twisted:
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Piraten » fre apr 21, 2006 1:27

3x20

Vad skönt att det fokuseras lite grann på basketen. Det var runt basketen som serien kretsade när den började. Avsnittet var riktigt bra.
Fast jag saknade faktiskt Lucas en hel del.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Glorificus » fre apr 21, 2006 4:21

ey skrev:3x20 <3
OTH bara växer och växer! vilket jävla avsnitt!
saknade inte lukas alls faktiskt, vilket visar att serien är mer än bara CMM nuna.

Ja, för min del kan de rentav skriva ut CMM ur serien, med tanke på hur stort huvud han verkar ha fått. Måste ha varit skönt för Sophia Bush att ha ett helt avsnitt utan scener med honom!

Ett härligt avsnitt, ja. Peytons frieri lät lite oplanerat/obestämt, så vi får väl se om det leder till något... de som gör serien verkar gilla bröllop, haha... och det var en kul liten twist. Jag var nästan rädd att något skulle hända med Jenny när de var tvungna att ha henne hos sig en extra dag sådär... men det scenariot har de ju redan gått igenom en gång.

Och Nathan som började blöda... varför ska man jämt behöva oroa sig för att pojkarna ska ramla ihop på basketplanen nu för tiden? :D Men istället fick man en superavslutning på matchen - hur kul var inte det där sista skottet, när Nathan inte ens tittade på korgen?! :D

Jag håller med om att Nathan-voiceovers är bra också. Man har hört Lucas rabbla citat så många gånger nu, så de gånger det är Nathan istället blir en fräsch omväxling.

HAHA, och hur bra var inte Haley/Nathan-scenerna med "I told you I was sexy, didn't I?" och "Damnit, you need to put a shirt on, you're too sexy! God!"... 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Noam » fre apr 21, 2006 15:27

3x20 - fiiiint
Håller med tidigare talare, riktigt bra avsnitt! OTH är på topp atm. Uppfriskande med ett brejk från Lucas faktiskt. Och Dans sentimentala outburst då, UPPFRISKANDE i say! Mycket trevligt med massa basket, Nathans slutskott rokkade!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav _Gunn_ » lör apr 22, 2006 11:51

3x20

Basket, basket basket och ännu mera basket! gud vad skönt att se mycket basket och Nathan var ju fantastiskt bra. :)

One Tree Hill ligger på "most likely doomed" listan. Så OTH ligger väldigt risigt till just nu. Det ända vi behöver göra är att skriva "One Tree Hill" i rubriken och sen skicka. Det har hjälpt serie som Veronica Mars.

tvdiva@eonline.com

Jag vill i alla fall gärna se en till säsong så bra säsong 3 har varit!
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav Illyria » lör apr 22, 2006 11:58

Och det kan fortfarande hjälpa Veronica Mars, byt bara ämnesraden. ;)

3.20 Så om Brooke skulle kunna få Uncle Cooper så skulle hon ta honom? Right. Lucas betyder ingenting. Förövrigt tycker jag hon borde låta Mouth och Rachel reda ut sina problem. En vecka är det Fall Out Boy, nästa ska Peyton gifta sig? Men snälla. Författarna hoppar verkligen vilt omkring.

Gillade Nathan VO och basketen, men tråkigt utan någon Lucas alls. Intressant att Dan verkat börja gilla Hayley... Ett ganska okej avsnitt annars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » lör apr 22, 2006 17:40

_Gunn_ skrev:One Tree Hill ligger på "most likely doomed" listan. Så OTH ligger väldigt risigt till just nu. Det ända vi behöver göra är att skriva "One Tree Hill" i rubriken och sen skicka. Det har hjälpt serie som Veronica Mars.

tvdiva@eonline.com

Jag vill i alla fall gärna se en till säsong så bra säsong 3 har varit!

Jag med, jag mailade igår. Kan inte låta bli att ha ett starkt behov av mer OTH... mer VM också, men s2 har inte varit lika bra som OTH s3. Många borta på Access OTH-forum har också mailat. :) Just nu känns det som att lite extra uppmärksamhet kan tippa vågen för om det blir en s4 eller inte...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav carre » sön apr 23, 2006 4:17

ääh, SKTI i fucking jävla VM .


OTH FTW!

och vm i fotboll men det är inte än. snart. den 9troajn jag--- har jag rätt?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Glorificus » sön apr 23, 2006 19:06

Ooh, det är det roliga OTH-avsnittet på femman med
Chris Kellers och Nathans road trip. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Off » sön apr 23, 2006 19:42

Glorificus skrev:Ooh, det är det roliga OTH-avsnittet på femman med
Chris Kellers och Nathans road trip. 8)


Bah det missade jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » sön apr 23, 2006 20:00

Chris Keller är en hemsk karaktär.
Inte mycket att missa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » sön apr 23, 2006 20:05

Glorificus skrev:Ooh, det är det roliga OTH-avsnittet på femman med
Chris Kellers och Nathans road trip. 8)

Såg det och tyckte det var helfestligt. Funderar nästan på att börja se serien.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » mån apr 24, 2006 21:47

3x20
Jag tänke inte ens på att Lucas inte var med tills jag läste era kommentarer! :)
PS:
Chris Keller är bäääääääääst. SUGOI! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Piraten » lör apr 29, 2006 13:19

3x21

Riktigt bra avsnitt! Undrar vad som händer efter att Peyton berätta för Brooke om hennes känslor för Lucas. Ser verkligen framemot nästa avsnitt. OTH är grymt mycket bättre än O.C tycker jag.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav eynosh » lör apr 29, 2006 13:57

5x21
Detta var för sliskigt även för mig.. OTH kommer inte klara sig om dom släpper på idéen att det handlar om skolelever. Det är inte normalt att halva umgägneskretsen vill gifta sig när dom är 17...
Men jag tror på OTH. Nästa vecka kommer bli skitbra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav _Gunn_ » tor maj 04, 2006 10:16

3x22 kan vara det allra sista avsnittet. :cry: Ska se avsnittet ikväll.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav _Gunn_ » tor maj 04, 2006 22:13

Får man göra såna här avslut? är det tillåtet? 3x22

Många cliffhangers. Intressanats enligt mig är dock vem som skrivit Murderer.. kan det varit någon som sätt i skolan att det var han? kan det verkligen vara möjligt?

Rädd att detta var det allra sista avsnittet. Vill inte ens tänka tanken..
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron