Nicholas Brendon som Ash?

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Nicholas Brendon som Ash?

Inläggav Tinder » sön nov 28, 2004 21:30

Upptäckte detta ryckte igår på filmtipset.se:
http://www.filmtipset.se/main.cgi?id=915

Detta är bara rykten, så alla fans: Bli inte rädda nu. Sean William Scott (Dude, where's my car?, American Pie) kan komma att spela Ash i nyinspelningen av Evil Dead, rollen som gjorde Bruce Campbell till en skräck-kändis.

Några andra som nämnts som möjliga huvudrollsinnehavare är Nicholas Brendon (Xander från tv-serien Buffy och vampyrerna) och Justin Theroux (tv-serien The District, Mulholland Drive).

Manus är just nu i utvecklingsfasen. Sam Raimi som regisserade originalfilmen kommer inte att regissera nyinspelningen, men han kommer att vara producent tillsammans med Campbell.


Vill verkligen inte se en remake på Evil Dead och har hemskt svårt att se Sean William Scott som Ash fast skulle de ändå göra filmen så skulle det ju vara lite kul att få se våran Xander i rollen då jag tror att han skulle kunna passa litegrann i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Re: Nicholas Brendon som Ash?

Inläggav Pazuzu » sön nov 28, 2004 21:33

Tinder skrev:Upptäckte detta ryckte igår på filmtipset.se:
http://www.filmtipset.se/main.cgi?id=915

Detta är bara rykten, så alla fans: Bli inte rädda nu. Sean William Scott (Dude, where's my car?, American Pie) kan komma att spela Ash i nyinspelningen av Evil Dead, rollen som gjorde Bruce Campbell till en skräck-kändis.

Några andra som nämnts som möjliga huvudrollsinnehavare är Nicholas Brendon (Xander från tv-serien Buffy och vampyrerna) och Justin Theroux (tv-serien The District, Mulholland Drive).

Manus är just nu i utvecklingsfasen. Sam Raimi som regisserade originalfilmen kommer inte att regissera nyinspelningen, men han kommer att vara producent tillsammans med Campbell.


Vill verkligen inte se en remake på Evil Dead och har hemskt svårt att se Sean William Scott som Ash fast skulle de ändå göra filmen så skulle det ju vara lite kul att få se våran Xander i rollen då jag tror att han skulle kunna passa litegrann i alla fall.


Som jag sagt innan vill jag verkligen inte se någon remake på Evil Dead, synd på en film som är så bra. Men jag förstår att de har Brendon i åtanke, då han är lik Campbell.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Giles » sön nov 28, 2004 22:34

Skulle inte ha något emot att Nicholas skulle spelat Ash, men helst av allt skulle jag vilja att dom inte gjorde en ny Evil Dead film alls..

Det brukar alltid sluta illa om man låter nån annan ta över en viss roll efter en annan, även om det är självaste Xander-man..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön nov 28, 2004 23:37

Det är alltså en "remake" vi snackar om ? Inte en "uppföljare" ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » sön nov 28, 2004 23:45

Zaxx skrev:Det är alltså en "remake" vi snackar om ? Inte en "uppföljare" ?


Hört båda sakerna men på senare tid har det mest varit snack om att Sam funderar att sätta igång en "remake" och antar att detta ryckte handlar om den i sådant fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tob » mån nov 29, 2004 0:00

Tinder skrev:
Zaxx skrev:Det är alltså en "remake" vi snackar om ? Inte en "uppföljare" ?


Hört båda sakerna men på senare tid har det mest varit snack om att Sam funderar att sätta igång en "remake" och antar att detta ryckte handlar om den i sådant fall.


Tankebanan har väl varit något i stil med att vi gör en ramake så kanske efterfrågan på en uppföljare kommer.

Hursomhelst tycker jag Evil Dead är aningen överskattad och jag har sagt det flera gången innan, hade det inte varit för Raimies skaparglädje så hade inte filmen varit mycket att hänga i granen. Med andra ord är risken att en remake kan bli otroligt dålig, däremot så är det ju nästan så man lnskar en Reamke om Nicholas Brendon skulle få chansen att spela Ash.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Nyx » mån nov 29, 2004 2:36

Vill egentligen inte heller se en remake av Evil Dead, även om Nick Brendon är en Campbell-lookalike. Häromdan fanns följande på Dark Horizon ang ursprunget till idén:
I was one of the several dozen that submitted a Freddy vs Jason sequel treatment to New Line back in November 2003. It ended up that one of the execs there had his treatment - "Freddy vs Jason vs Ash" - met most favorably (saves starting up another payroll for an outsider you see?) and it was the one that was all set to go. Then things changed...

They began negotiations with Sam Raimi. I understand that as soon as Raimi saw that there was some interest in his Evil Dead franchise, he started thinking about other possibilities for the character and the remake idea was born out of that, and at the end of the day - money talked. He gets a bigger stake in ownership this way, whereas NL wanted a 'hand your character over to us' handshake. They were trying to work out a way they could both win, but it just didn't come off.

Undrar hur den där Freddy vs Jason vs Ash-filmen hade blivit? Totalkalkon eller hur kul som helst? :twisted:

EDIT: Visste ni förresten att James Marsters gästroll i Andromeda egentligen var skriven för Bruce Campbell? Och nu kanske Nick Brendon får överta en annan Campbell-roll. Onödigt vetande.... :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Giles » mån nov 29, 2004 11:13

Freddy vs Jason 2 är ju så gott som bekräftad nu, inspelningen skulle väl börja i mars om jag minns rätt..

Det är ju rätt skönt att det blev FvsJ 2 istället för en med Ash, Jag va en av dom som tyckte FvsJ va underhållande men att blanda in Ash hade vart fel, då tycker jag det är bättre att dom göra en Evil Dead remake om dom nu måste det..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » mån nov 29, 2004 20:08

Som sagt är Nicholas Brendon porträttlik som få men jag är allergisk mot sådana här produktioner i allmänhet. Ett plus är väl ett det är Sam Raimi själv som gör eländet och inte någon tysk som vill göra en "hyllning".
Minns hur det gick med Psycho och Planet of the Apes.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » mån nov 29, 2004 20:21

RalfiParpa skrev:Som sagt är Nicholas Brendon porträttlik som få men jag är allergisk mot sådana här produktioner i allmänhet. Ett plus är väl ett det är Sam Raimi själv som gör eländet och inte någon tysk som vill göra en "hyllning".
Minns hur det gick med Psycho och Planet of the Apes.


Sam Raimi skall inte göra den däremot driver han projektet framåt vad jag har hört. Han kommer antagligen stå som producent.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » mån nov 29, 2004 20:34

Tob skrev:Sam Raimi skall inte göra den däremot driver han projektet framåt vad jag har hört. Han kommer antagligen stå som producent.


Det här blir bara värre och väre. Nåja, inblandad i varje fall.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » mån nov 29, 2004 20:52

RalfiParpa skrev:
Tob skrev:Sam Raimi skall inte göra den däremot driver han projektet framåt vad jag har hört. Han kommer antagligen stå som producent.


Det här blir bara värre och väre. Nåja, inblandad i varje fall.


Generellt ser jag det inte som något negativt att det är en annan regissör till remaken, tvärtom något postivt. Den största fallgropen när en remake gör är ju att man bara upprepar orginalfilmen, fast med lite finare teknisk utrustning. En ny regissör kan ju tillföra mycket nytt och vinkla filmen på ett annat sätt, nya perspektiv och liknande. När det gäller Evil Dead så det tveksamt, då orginalets "storhet" har enbart Sam Raimi att tack för.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån nov 29, 2004 21:53

Jag tycker att remakes är onödigt och jag hoppas att det blir en uppföljare istället.
För då kan dom som gillar filmerna få en fortsättning (vilket alltid är fantastiskt) och dom som bara gillar dom gammla filmerna behöver inte bry sig om den nya.

Jag tror att Nicholas kan bli bra i rollen. Han behöver få lite jobb.

Jag har inte sett någon av Evil Dead-filmerna...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån nov 29, 2004 22:43

LWes skrev:Jag tycker att remakes är onödigt och jag hoppas att det blir en uppföljare istället.


Jag är kluven till remakes. Oftast är det snarare fel filmer som görs om, eftersom tanken är att du ska förbättra något. Ocean's 11 tycker jag är ett bra exempel. Originalet är rätt usel faktiskt, medan nyinspelningen är hur charmig som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » mån nov 29, 2004 22:55

Sam Raimi - "I would love to do the 4th Evil Dead film!" ... men det var över ett år sedan han sa det. http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=16285

Som det står där så tror jag också att de största problemen för Evil Dead 4 är rättigheter till namn, karaktärer mm är utspridda bland flera filmbolag och andra ägare samt att filmbolagen inte anser Ash vara tillräckligt välkänd för att ge Raimi den stora budget han förmodligen kommer att vilja ha för att göra uppföljaren.

Samma problem med rättigheter gäller nog för Freddy vs Jason vs Ash.
http://www.creature-corner.com/?type=news&id=106

En remake skulle nog kunna samla alla rättigheterna under samma tak, introducera Ash och de gamla filmerna för många nya tittare och
förhoppningsvis leda till att Ash dyker upp i fler filmer i framtiden.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tinder » tis nov 30, 2004 4:15

noike skrev:
LWes skrev:Jag tycker att remakes är onödigt och jag hoppas att det blir en uppföljare istället.


Jag är kluven till remakes. Oftast är det snarare fel filmer som görs om, eftersom tanken är att du ska förbättra något. Ocean's 11 tycker jag är ett bra exempel. Originalet är rätt usel faktiskt, medan nyinspelningen är hur charmig som helst.


Håller med, tycker det är lite synd att de oftast gör remakes på filmer som de redan lyckades med första gången, roligare om de skulle göra remakes få filmer som har en bra ide men som man av någon anledning misslyckades med första gången man skulle göra film av den.
Fast antar att man ser det som ekonomiskt självmord att göra remakes av floppar istället för erkända succeer.
Däremot håller jag inte med om Ocean 11 orginalet, en film med större delen av gamla Ratpack gänget i huvudrollerna kan inte vara dålig ;)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » tis nov 30, 2004 4:27

Tinder skrev:Däremot håller jag inte med om Ocean 11 orginalet, en film med större delen av gamla Ratpack gänget i huvudrollerna kan inte vara dålig ;)


Trots de inblandade så kan jag inte säga att det är en bra film. Jag vill göra det, men det går inte. Men visst, den har sina poänger och kunde ha blivit riktigt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » lör feb 05, 2005 11:26

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav qarlsson » lör feb 05, 2005 15:56

Låter underbart och mycket lovande, det som skrivs på Bloody Disgusting!! Komplettera det med det återkommande ryktet som AICN tar upp:

The rumor I keep hearing is that Raimi is courting Chan Wook Park to do that remake - though by no means is that a done deal. Park is scheduled to shoot and finish at least 2 other films in South Korea that he's announced.


Dräggelfaktor +2 miljarder.. Med Park som styrman vid rodret finns det inga som helst gränser för hur sjukt bra det här skulle kunna bli!!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör feb 05, 2005 16:01

Om the Bruce ska spela ASH igen kan man kanske förvänta sig att handlingen kommer utspela sig några år efter 3an. Antingen det eller så slänger man på så mycket smink man bara kan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:58

Nicholas B skulle kanske, kanske kunna passa som Ash. Fast sen äger ju Bruce Campbell den rollen också, det är han som ÄR Ash. Ljuvlig film, förövrigt! :)
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron