Mulholland Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis mar 27, 2007 10:59

Det är ju slutet som ÄR upplösningen...? :? Tycker det är en av de bästa upplösningarna i filmhistorien, personligen, som knyter ihop nästan alla trådar, förklarar allt som hänt hittills i filmen och sätter det i perspektiv... Visst blir det en abrupt skiftning, men det är ju poängen. Obegripligt är det absolut inte - ickelinjärt, ja, men bara obegripligt om man bestämmer sig för att det måste vara det.

Time to wake up.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » tis mar 27, 2007 11:12

Jag tänkte när jag såg den, att slutar den nu så är det en riktigt skitfilm, och så slutade den.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » tis mar 27, 2007 11:16

Lipton skrev:Jag tänkte när jag såg den, att slutar den nu så är det en riktigt skitfilm, och så slutade den.

Jag tänkte när jag läste ditt inlägg att slutar det nu så har det inte sagt ett dugg om filmen... och då slutade det. ;)

EDIT: Det där lät kanske i snorkigaste laget, ber om ursäkt. Men David Lynch ligger mig nära om hjärtat och jag tycker det är lika förbryllande när han utan vidare avfärdas som "skit" som när Nolberg gör samma sak med Buffy, t ex.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » tis mar 27, 2007 11:52

A bear skrev:
Lipton skrev:Jag tänkte när jag såg den, att slutar den nu så är det en riktigt skitfilm, och så slutade den.

Jag tänkte när jag läste ditt inlägg att slutar det nu så har det inte sagt ett dugg om filmen... och då slutade det. ;)

EDIT: Det där lät kanske i snorkigaste laget, ber om ursäkt. Men David Lynch ligger mig nära om hjärtat och jag tycker det är lika förbryllande när han utan vidare avfärdas som "skit" som när Nolberg gör samma sak med Buffy, t ex.


Nä, jag tyckte faktiskt att det var roligt. :) Jag tar inte sånt här med film så allvarligt, för det mesta.
Sen om jag skrivit något när jag nyligen sett filmen så kunde jag skrivit mer detaljerat om vad jag tyckte, nu har jag glömt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:53

Mycket bra film :) och förvirrande, fast så är det är ju Lynch som regisserat.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron