Mulholland Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Mulholland Drive

Inläggav Tob » tis nov 23, 2004 18:03

Tänkte att det är lika bra att starta en tråd om Mulholland Drive, med tanke på Ralfiparpas inlägg i denna tråden http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1249&start=30. Blev ju riktigt upprörd.

Mulholland Drive är ett mästerverk, och som Mönsterstudenten sade, med eller utan lesbisk sexscen. David Lynch skapar filmmagi från första rutan till sista. Man letar hela tiden förklaringar till ett pussel som till slut visar sig vara olösligt (iaf efter tre tittar), vilket i allra högsta grad håller intresset uppe. Eller så sitter man bara och njuter.

Pretansiös, på vilket sätt då?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Re: Mulholland Drive

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 18:12

Tack för skapandet av tråden, Tob!
RalfiParpa skrev:Den är pretentiös och överskattad, acceptera det. En mer ingående diskussion om sagda film får vi väl starta på TV-Serier och Film.

Allra först: "acceptera det"? Oavsett hur värdelös du tycker den är så delar alla inte din åsikt. Människor är olika, vilket vi tackar för.

Jag håller med Tob, filmen är ren magi. Man uppskattar den nog ännu mer om man kollar på lite andra verk av Lynch först, som tidigare sagt t ex Twin Peaks och Lost Highway. Då förstår man kanske lite bättre berättarsättet, "logiken" och följden i vilket allt utspelar sig.

Jag får en särskild känsla av ovan nämnda filmer, som få andra filmer ger mig... något oförklarligt, svårgreppat och avlägset som gör att man nääästan fattar hela sambandet. Men den sista pusselbiten saknas... jag undrar om Lynch själv fattar vad det handlar om? Han har ju gett 10 ledtrådar till hur man skall lösa mysteriet: http://www.imdb.com/title/tt0166924/trivia

De hjälper mig dock inte så mycket... någon som har haft mer framgång?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » tis nov 23, 2004 18:17

Hehe, jag har inte vågat mig på att titta på dem där ledtrådarna, hoppas väl på att alla pusselbitar faller på plats efter x antal omtittar. För mig är inte en films begriplighet ett mått på bra eller dålig. Utan snare tvärtom, känns den utmanande och svårbehandlad och dessutom gjord på ett bra sätt så bjuder den intill fler tittar.

David Lynch är en av mina favorit regissörer, och har nästan samma guda stämpel som Joss.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 18:45

Ojdå, jag har en osviklig förmåga att uppröra märker jag.
Fet Déjá Vu på allt det här. Men jag är redo nu. Låt gonggongen ljuda för huvuden kommer rulla.

Till mitt försvar måste jag börja med att säga att jag inte har några problem med abstrakta/surrealistiska/allmänt konstiga och svåra verk. Jag anser att "Restless" är ett av de 20 bästa Buffy-avsnitten som gjorts för bövelen.

Men Mulholland Drive är helt enkelt för överdriven. För mycket på en gång. Jag har sett filmen tre gånger, vet att Naomi Watts är otrolig i den och läst de tio ledtrådarna. Resultat: Ingenting.
Så sammanfattas filmen bäst. Ingenting. Tomhet.
Slumpmässigt sammansatta scener som Lynch filmade i onyktert tillstånd och satte ihop till en "film". Om det överhvudtaget är bra spelar ingen roll. Lynch vet att han har varje hollywoodkritiker på sitt könsorgan och så länge det står "Written and Directed by David Lynch" är det årets bästa film. Inget snack om saken. Så bra är det.

Det finns ingen djupare meningen i Mulholland Drive. Ingen symbolisk kamp för homosexulitet. Ingen subtil känga till Hollywood. Vad vet jag, det kanske är meningen med filmen? Att förvirra tittaren och få honom att leta efter mening som inte finns där.

Annars vill jag gärna citera Maddox som skrev en väldigt bra artikel (som vanligt helt befriad från finkänslighet och inte det minsta politiskt korrekt) om Lynch och hans lilla sekt.
http://maddox.xmission.com/david_lynch.html

They liked the movie, but they didn't understand any of it. So essentially what they're saying is that they just like to see the moving pictures.

Det här kanske är en generaliseringen. Det finns säkert jättemånga collegestudenter som förstår precis vad den handlar om och skrivit uppsatser på ämnet de senare lagt ut på IMDB. Jättemånga.
Men det sammanfattar ändå det lediga fanets tankar bra. Gillade men förstod inte. Som Tob skrev är inte alltid en films begriplighetsgrad kopplad till hur bra filmen men när den överhuvudtaget inte existerar är jag böjd att hålla med Maddox.

För övrigt gillar jag David Lynch. Jag gillar hans distinkta bildspråk.
Se hellre The Straight Story eller Elephant Man. Raka och förhållandevis enkla historier som är ungefär en miljon gånger bättre än Mulholland Drive och Lost Highway tillsammans.
Senast redigerad av RalfiParpa tis nov 23, 2004 19:21, redigerad totalt 5 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 18:47

Ugh. Nu när jag tänker närmare på det hatar jag faktiskt filmen. Det här rev upp gamla sår. En av få filmer som faktiskt gör mig förbannad för att den är så usel. Glöm allt det där. Filmen är skräp och alla som gillar den är vilseledda stollar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tinder » tis nov 23, 2004 18:50

En av mina favoritfilmer helt klart. Vissa scener har etsat sig in i mig och jag tror jag aldrig kan glömma den, bla den underbart vackra och sorgliga scenen på club Silencio. Har efter att ha sett den 3ggr och läst endel på olika forum på nätet skaffat mig en ganska klar uppfattning för vad jag i alla fall tycker/tror händer i filmen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 18:52

Tinder skrev:Har efter att ha sett den 3ggr och läst endel på olika forum på nätet skaffat mig en ganska klar uppfattning för vad jag i alla fall tycker/tror händer i filmen.


Redovisa gärna. Jag har läst många teorier men en till kan inte skada.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 19:06

Maddox är grym!!!

Men oavsett vad du skriver om filmen, Ralfi, så är din poäng slutligen att man har "fel" om man gillar den filmen. Och på det faller alla dina argument samman.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 19:06

RalfiParpa skrev:They liked the movie, but they didn't understand any of it. So essentially what they're saying is that they just like to see the moving pictures.


om det är nog snyggt och väcker känslor så räcker det...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinder » tis nov 23, 2004 19:07

RalfiParpa: Förstår inte de som ogillar Mulholland Drive pga de inte får ihop handlingen. Just det faktum att filmen får mig att tänka och att man kan sitta i timmar efteråt och fundera över vad man just sett är en av de saker jag gillar med filmen. Sedan om handlingen inte går ihop eller ej spelar även det en mindre roll (även om jag tycker att den i just den här filmens fall går ihop).
Sedan fårstår jag ännu mindre de som ogillar de som gillar Mulholland Drive för att de anser att filmen inte hänger ihop/är logisk. För det första kanske den är det ändå men de har bara inte kommit på hur och för det andra vad gör det om handlingen inte går ihop man kan gilla filmen av 1000tals andra anledningar. Allt från bildspråket till känslan som filmen ger en.
Älskar surrealistiska filmer där skillnaden mellan dröm och verklighet flyter ihop. Logik och fasta berättelser från a-ö är inte allt.

Sedan kan man som sagt gilla en film av andra anledningar än just handlingen (även om jag i David Lynch fall även brukar gilla den), tex så kanske inte Dario Argentos filmer alltid har den bästa handlingen eller skådespelare eller ens effekter men oftast underbara ljuseffekter samt bildspråk och goblins musik får det att verkligen gå kårar genom ens kropp. Handlingen är inte alltid allt det är som att säga att hur bra en bil är tar man reda på genom att mäta hur mycket bensin den drar. Fast andra kanske uppskattar bilar pga deras form/färg medan andra pga deras fart och åter andra av hur bekväma de är att åka i ellrr säkerhet. Samma sak gäller filmer. Hur bra en film är är inte ett konkret fast belopp som går att mäta, det är något som skiljer sig mellan olika tittare det är ett subjektivt värde inte ett objektiv, vilket inte alla vill förstå
Senast redigerad av Tinder tis nov 23, 2004 19:14, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 19:12

Mönsterstudenten Thomas skrev:Men oavsett vad du skriver om filmen, Ralfi, så är din poäng slutligen att man har "fel" om man gillar den filmen.


Försök övertyga mig om motsatsen istället. Jag lyssnar.

Mulholland Drive är ingenting som går att lösa. Ni älskar. Jag hatar. Slut.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 19:13

VelocityBoy skrev:
RalfiParpa skrev:They liked the movie, but they didn't understand any of it. So essentially what they're saying is that they just like to see the moving pictures.


om det är nog snyggt och väcker känslor så räcker det...


Så är ju inte fallet med det här tramset. Hero däremot...
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 19:13

RalfiParpa skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Men oavsett vad du skriver om filmen, Ralfi, så är din poäng slutligen att man har "fel" om man gillar den filmen.


Försök övertyga mig om motsatsen istället. Jag lyssnar.

Jag vill inte försöka övertyga dig om något, du har din åsikt och jag min, det räcker så. Det är det jag har försökt säga hela tiden. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav micke_finland » tis nov 23, 2004 19:15

RalfiParpa skrev:Ugh. Nu när jag tänker närmare på det hatar jag faktiskt filmen. Det här rev upp gamla sår. En av få filmer som faktiskt gör mig förbannad för att den är så usel. Glöm allt det där. Filmen är skräp och alla som gillar den är vilseledda stollar.


Jag vill inte kalla någon stolle, men annars håller jag med. Jag förstår inte varför man vill se den här filmen flera gånger. Efter att ha sett den en gång var jag så förbannad att jag egentligen ville bryta sönder dvd:n. Otur att den var hyrd... Jag tror inte att någon annan film framkallat sådana aggressioner hos mig. Värdelös.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 19:16

Tinder skrev:RalfiParpa: Förstår inte de som ogillar Mulholland Drive pga de inte får ihop handlingen. Just det faktum att filmen får mig att tänka och att man kan sitta i timmar efteråt och fundera över vad man just sett är en av de saker jag gillar med filmen.


Ja, men är det inte frustrerande att efter flera timmar av intensivt tänkade inte bli det minsta klokare?

(Ursäkta trippelposten).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tinder » tis nov 23, 2004 19:17

Exakt vad jag tror Mönsterssudenten reagerade på är att han tycker din slutpoäng är att man har fel om man gillar filmen. Det han menar är att man inte kan ha fel då smaken är som baken, ofta hårig
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 19:20

Ah, många känslor här. Precis som jag vill ha det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Pazuzu » tis nov 23, 2004 19:22

Onekligen rör den här tråden upp starka känslor, synd att man inte sett filmen bara.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tinder » tis nov 23, 2004 19:24

RalfiParpa skrev:
Tinder skrev:RalfiParpa: Förstår inte de som ogillar Mulholland Drive pga de inte får ihop handlingen. Just det faktum att filmen får mig att tänka och att man kan sitta i timmar efteråt och fundera över vad man just sett är en av de saker jag gillar med filmen.


Ja, men är det inte frustrerande att efter flera timmar av intensivt tänkade inte bli det minsta klokare?

(Ursäkta trippelposten).


Nej det är inte frustrerande och det av två anledningar
1. Jag ser inte en film för att lösa vad den handlar om jag ser en film för att få en upplevelse. Inte nödvändigt en gosig och trevlig upplevese utan mer viktigt en upplevese som får mig att reagera och väcker känslor på nått sätt allt från sorgsenhet, glädje, skräck osv beroende på filmen. Är jag inte ute efter det kan jag lika gärna se en dussinfilm från hollywood som är skapt i standard form A (vilket jag även gör ibland) som man 10min efteråt redan börjar glömma bort och inte ger nått tillbaka till tittaren än en stunds avkoppling och nöjje. I Mullhollands fall så ger den mig en massa känslor tillbaka så redan där är jag nöjd med filmen att jag sedan får klura på den är en bonus.
2. Jag är fullt medveten om att alla frågor inte har svar, därför blir jag inte frustrerad om jag inte kommer på nått. Jag känner mig inte lurad men i just den här filmens fall tycker jag mig att ha funnit ett svar som i alla fall gör mig nöjd.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 19:33

Som sagt: smaken.
Verkar som att vi är klara här så vad sägs om att vi förvandlar det här till en allmän Lynch-tråd?

The Straight Story är gudomlig. Där har du en film som ger dig en upplevelse, Tinder.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tinder » tis nov 23, 2004 20:00

Jo sett den och gillar den. Ganska lågmäld film som kräver att man är på humör för det men är man det så lämnar den en inte besviken. Inte en av mina favorit Lynch filmer kanske men fortfarande bra
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tob » tis nov 23, 2004 20:13

Jag citerar mig själv från The Body tråden:

En riktigt bra films hörnstenar är:
En välskriven historia.
Bra skådespelare.
Bra regiarbete.


Mulholland drive innehåller alla dessa bitar. Det är klart jag kan ju inte säga att så här är det. Allt bygger ju på vad jag tycker.

Uppfylls dessa bitar så påverkar filmen mig säkerligen på någotvis. Jag kanske skrattar, jag kanske lider, jag kanske blir glad osv. Filmen engagerar mig på något vis. Filmen blir intressant. Det lustiga är ju att det verkar vara så att dem som tycker filmen är strålande tycker det av samma anledning som folk tycker den värdelös.

Man kan inte jämföra denna med Hero, båda filmerna är vackra, men på olika sätt. Medans Hero enbart är vacker, så är Mulholland drive också magisk. För mig är scenerna i Mulholland Drive så nära perfektionism som man kan komma.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 0:19

RalfiParpa skrev:Mulholland Drive är ingenting som går att lösa. Ni älskar. Jag hatar. Slut.


Det är väl bara att säga "Amen!" till det samtidigt som jag sällar mig till de som älskar Mulholland Drive. Underbar film.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav ftwtysken » lör aug 12, 2006 17:28

Mmmm

Det som verkligen berör mig med Lynch-filmerna, är just att de fortsätter efter eftertexterna... Mitt huvud blir som ett virrvarr av tankar och känslor. Inte bara tankar som rör ett försök att knyta samman de lösa trådarna, utan även djupare tankar som rör allt från enstaka scener, händelser, personskildringar, öden mm mm

Har för mig också att Mulholland Drive från början var tänkt som en pilot till en TV-serie, men att Lynch sedan (av för mig okänd anledning) skrev om och förlängde lite så att det blev en film istället, med en eventualitet att kunna fortsätta som TV-sere... Men det är nåt jag hört för länge länge sen, så det är inte säkert att det är sant.

Minns när jag som student hyrde Lost Highway. Var helt andfådd efteråt, och såg den tre gånger samma kväll + att jag såg den på en håltimma dagen efter innan jag lämnade tillbaka den. Det är vad Lynch gör med min hjärna... hypnotiserar och kittlar den, helt och hållet strålande.

På samma sätt trollband han mig med sin våldsamma "Blue Velvet" som broder gollum lånade mig.

Och Wild at Heart är lätt en av de vackraste kärlekshistorier jag sett... ta bara gravidspyan på motelgolvet där Willem Dafoe kommer in å flukat på Lula... gåshud
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav adolvsson » lör aug 12, 2006 18:54

ftwtysken skrev:Har för mig också att Mulholland Drive från början var tänkt som en pilot till en TV-serie, men att Lynch sedan (av för mig okänd anledning) skrev om och förlängde lite så att det blev en film istället, med en eventualitet att kunna fortsätta som TV-sere... Men det är nåt jag hört för länge länge sen, så det är inte säkert att det är sant.

I stort sett korrekt. Anledningen var att piloten helt enkelt inte blev upplockad, och istället för att bara dumpa den filmade han några nya scener och klippte om lite, så simsalabim hade han en häftig biofilm istället. Fast jag tror inte den någonsin var tänkt att fortsätta som TV-serie igen efter det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Dr Goth » lör aug 12, 2006 20:09

Vad jag har förstått så har det spelats in mer än ett avsnitt men det blev tydligen (som en viss antagonist här har sagt ;)) för mycket och allting lades i malpåse. Det var Canal+ (första gången jag tycker om fransmän) som tyckte att det var synd att inte göra något av den och bad Lynch göra den till en film istället. Huruvida det spelades in några nya avsnitt då eller inte vet jag ej men som sagt, det var då aldrig tänkt att bli en serie igen - tyvärr. Jag tycker också att det märks ganska tydligt att det skulle bli en serie då det är ett gäng lösa trådar som aldrig får något avslut. Det är också några saker som gärna skulle ha utforskats mer. Hmmm... vad är det för fel på miniserier egentligen?!!

Jag anser att det är en underbar film. Jag har en viss uppfattning om vad den egentligen handlar om men behöver se den fler gånger för att få en slutgiltig åsikt. Maddox-citatet träffade mig dock direkt. En kompis ringde mig inte långt efter att jag kommit ut från biosalongen och frågade hur den var, varpå jag faktiskt svarare: "Den var skitbra! Jag förstod ingenting, men det var skitbra."

Det står jag fortfarande för. Man måste inte förstå allt. Man kan inte förstå allt. Den som tror det har inte förstått någonting. ;)
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav caffeineaddict » lör aug 12, 2006 20:17

Dr Goth skrev:Det står jag fortfarande för. Man måste inte förstå allt. Man kan inte förstå allt. Den som tror det har inte förstått någonting. ;)


Den intressantaste tolkningen av Mulholland Drive som jag har läst (men inte kommer ihåg i detalj, har den nog nånstans iofs..) slutar med slutklämmen att allt passar in i den här teorin utom en detalj (kommer inte ihåg vad det var då), som gör att den inte funkar till 100%. Och efter några försök att då skifta teorin kommer författaren varje gång fram till att hur man än gör så är det ändå alltid någon detalj, inte nödvändigtvis något stort men något viktigt, som inte går ihop.

Det tycker jag låter ungefär som Lynch i ett nötskal, att strukturera filmen så noggrant att något jämt inte ska passa in, och är en av orsakarna till att jag älskar filmen så mycket.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Dr Goth » lör aug 12, 2006 20:24

Lynch är ett geni. Allt han har gjort är inte bra men mycket och hans reklamfilm för PS2 var en bidragande orsak att vi köpte en sån. :)
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav Lipton » tis mar 27, 2007 10:48

En film som börjar bra man sitter, länge, och väntar på en spännande upplösning för att bli så otroligt besviken på det obegripliga dravel som filmen övergår i. En lång stund av sitt liv som man inte får tillbaka som man kunde gjort något mycket vettigare av, sova kanske.

Kejsarens nya kläder skulle jag vilja säga till dem som gillar den. (och sen hukar jag av bara den ;) )
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 10:50

Det är ju slutet som är halva grejen, minst. :) Men visst har jag också funderat över det där att man märker att det blir en abrupt skiftning i filmen, även om jag tycker det fungerar.

Hade det blivit en TV-serie, som först tänkt, så är det ju någonstans kring 1½-timmesstrecket som piloten hade tagit slut. Resten är filmat efter att det stod klart att det INTE blev någon serie och piloten omformades till en långfilm.

Det där måste väl ha nämnts någonstans tidigare i tråden gissar jag, men det var länge sen jag läste den nu...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron