Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har en vag känsla av att många Buffy/Angel-fans fullkomligt avskyr Gilmore Girls. Å andra sidan finns det ju flera här som gillar OC, så det är väl inte helt hopplöst ändå.
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har en vag känsla av att många Buffy/Angel-fans fullkomligt avskyr Gilmore Girls.
noike skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har en vag känsla av att många Buffy/Angel-fans fullkomligt avskyr Gilmore Girls. Å andra sidan finns det ju flera här som gillar OC, så det är väl inte helt hopplöst ändå.
Varför skulle vi hata Gilmore Girls? För att detinte finns något övernaturligt? Riktigt så ytliga är vi inte, vilket andra serier-tråden visar rätt bra. (Dessutom! Jane! Espenson! Damnit!)
Illyria skrev:Jag gillar GG, dock tycker jag serien tappade lite av sitt "sting" iom säsong 4 men jag följer den fortfarande (såklart, vill ju se vart det slutar). Har dessutom s2-dvdn bokad, den släpps ju om en dryg månad
Mönsterstudenten Thomas skrev:Förresten, har du koll på var man kan köpa DVD:erna billigast?
Illyria skrev:Mönsterstudenten Thomas skrev:Förresten, har du koll på var man kan köpa DVD:erna billigast?
http://www.axelmusic.com är bra, där har jag köpt/bokat båda säsongerna.
Jag tyckte serien delvis tappade bort sig under s4, men mot slutet blev det ju bättre och s5 började i samma stil som s4 slutade... men sen dess har det varit något tveksamt avsnitt också, får se vart det tar vägen nu. Kanske är detta sista säsongen?
noike skrev:Ja, det är gratis frakt och Axelmusic kan visa priset i SEK, men man kan tjäna lite på att kolla växelkurser och pris i andra valutor när man köper.
noike skrev:För att inte tala om postens expeditionsavgifter på tullade objekt.
Tob skrev:Mösterstudenten: Välj AXEL
1. Fri frakt, absolut ingen tull eller övriga kostnader
2. Dem packar sanslöst bra, så efter ett antal beställningar har man så mycket bubbelplast så att man knappt vet vart man skall göra av det.
3. Otroligt bra kundsevice.
Vad jag vet så överenstämmer inte någon av dessa punkter med Amazon. Har visserligen aldrig behövt använda deras kundservice, men har en känsla av att dem ändå inte är otroligt bra.
Illyria skrev:Ja, jag tipsade inte om Axelmusic som bra och (ändå relativt) billigt utan anledning
Tycker inte de har någon mer underlig sida än andra affärer.
Bästa säsongerna är 1-3 enligt mig.
Tob skrev:Mönsterstudent: Nu var det längesedan jag handlade på amazon, men vad jag kommer ihåg så är det ganska sent, nästan direkt innan betalningen som man får reda på den totala kostnaden med frakt och liknande. Stämmer det? Eller är jag ute och cycklar.
Tob skrev:Mönsterstudent: Nu var det längesedan jag handlade på amazon, men vad jag kommer ihåg så är det ganska sent, nästan direkt innan betalningen som man får reda på den totala kostnaden med frakt och liknande. Stämmer det? Eller är jag ute och cycklar.
Illyria skrev:Om du beställer så mycket på en gång kanske det går att tjäna på det och om Amazon verkligen skickar allt som ett paket, då blir det ju bara en avgift till posten också.
Normalt jämförelsepris med en dvd i taget är att Axelmusic brukar ha ungefär samma pris, tom lite bättre med alla avgifter inräknade, plus att de har grym kundservice.
Mönsterstudenten Thomas skrev:Ok... ska jag beställa en enskild skiva därifrån är det värt att komma ihåg.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare