Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 14:50

Usch, seriöst vad ful den är! Den blir fulare för varje sekund jag ser på den och säsongerna är designade som målarböcker eller ngt? Ska vi ta fram min blommiga barbie matlåda, välja en målarbok från siffran 1 till 7 och sedan välja en siffra mellan 1 och 22 .. vad får vi då? Gilmore Girls!!

EDIT: Ohh, titta! Paris Hilton har köpt GG-boxen!
Jag är sååå avundsjuk!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre jul 20, 2007 14:59

The Ankh skrev:Nej! Köp den sok ett ultimat bevis på att det är en mans-serie!


Jag ska demonstrativt ställa den mitt ibland alla OZ-säsonger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 15:01

caffeineaddict skrev:
The Ankh skrev:Nej! Köp den sok ett ultimat bevis på att det är en mans-serie!


Jag ska demonstrativt ställa den mitt ibland alla OZ-säsonger.


...och måla coola flames på den med en dödskalle i mitten :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jul 26, 2007 23:27

Gilmore Girls Reunion?

Jag måste säga att jag tycker att Amy Palladino verkar vara en riktig skata. När jag läste här i tråden om när hon slutade så verkade hon vara en skata och här i artikeln verkade hon vara en skata. Blev full och vägrade titta och Dan läste, ja för han fick väl inte titta för att han är rädd för dig din skata!!

Gilmore Girls reunion skulle jag faktiskt inte ha något emot p.g.a att tanken om mer GG får mig att bli glad. Men seriöst så tycker jag serien lämnades på en bra plats och att ha en reunion bara för att Amy vill visa hur hennes riktiga och bättre slut hade varit slipper jag gärna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tor jul 26, 2007 23:47

Hmm.. SVårt.. Jag är nöjd med det slut som var.. Men jag skulel nog inte tacka nbej till en TV-film.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 8:24

Palladino är ofta... knepig... i intervjuer, men samtidigt älskar jag ofta hennes författtande och kan inte låta bli att vara sjukt sugen på att se hur hon ville avsluta serien, precis som jag är sjukt sugen på att veta hur Aaron Sorkin hade fortsatt West Wing efter S4. Svårt, som sagt...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » mån jul 30, 2007 10:36

:D I bastun- Are you Lukes father?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav The Ankh » mån jul 30, 2007 16:34

Jag skriver det här med nu. Coop har första säsongen för 199 kr. Billigt tycklte jag och startade min samling!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » mån jul 30, 2007 17:08

The Ankh skrev:Jag skriver det här med nu. Coop har första säsongen för 199 kr. Billigt tycklte jag och startade min samling!


Samma på discshop, ifall man inte orkar ta sig till Coop ;)

EDIT: Dock är även denna slut, precis som allt annat på discshop. De är verkligen uttorkade just nu!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån jul 30, 2007 17:21

Fast det kommer ju en samlingsbox snart, inte lika bra att vänta för den som vill ha hela serien?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Ankh » mån jul 30, 2007 17:28

Jo men då blir det så mycket penmgar på en gång :( de e det...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » mån jul 30, 2007 17:28

Inte för mig, jag skulle inte stå ut med barbielådan.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis jul 31, 2007 6:34

discshop tar ju 29 kr i frakt, så då tjänar man på att ta sig till coop.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » tis jul 31, 2007 15:29

10 kr för mig (guldkund), så det kan jag slänga ut lätt. Men jag har inte tänkt att köpa den.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 15:23

Oh my! Jag kan inte sluta bli chockad när jag ser den!

Bild

What a hell were they thinking :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör aug 18, 2007 15:25

Det är någon som inte sett serien som gjort designen, helt klart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 15:39

Ja så måste det vara. Någon som respekterar serien skulle väl aldrig kunna designa den på det sättet?
O.C samlingsboxen som kommer nu också tycker jag var snygg iaf så det är väl positivt. Fasrt jag har inte tänkt att köpa den, men ändå.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör aug 18, 2007 16:58

Håller med, det verkar vara en snygg box, men jag har inga planer på att köpa den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » lör aug 18, 2007 17:12

Åh, ja, O.C.-boxen ser ju ut att vara lika snygg som GG-boxen är ful! Och O.C.-boxen släpps på min födelsedag... det skulle vara ett tecken om jag inte vore smart nog att vänta tills priset går ned. 8)
"Just in time for Chrismukkah"... bra säljpitch. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Spuffy » ons sep 19, 2007 12:34

ep. 3.20:
Nooooooooooooooo!!!!!!!! Ja, jag vet att det här inte är ett så givande inlägg, men något måste jag skriva. Jag inte ens gråter, det gör bara ont.

Gilmore Girls. Underbara Gilmore Girls. Jag kan inte för allt i världen förstå hur jag kunde ta en paus från denna underbara serie i våras när jag började se. I och för sig var det bra att jag gjorde det, i och med att jag på grund av det fortfarande kan se fram emot en massa avsnitt. Nu är det dags för nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » sön okt 07, 2007 12:55

Jag hamnade efter med tjejerna när den där problematiska episoden kom och ställde till det, och nu tänkte jag korrigera det. Då är frågan, om någon med tillgång till BF-hubb har en riktig version av 7x17 hemma? Det var svårare än krabbigt att hitta en torrent som inte är olidligt långsam såhär långt från sändning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 20:17

adolvsson skrev:Det var svårare än krabbigt att hitta en torrent som inte är olidligt långsam såhär långt från sändning.

Jag härdade ut.

7x17
Vaaarför tog jag så lång tid på mig? Det är ju inte ens som om det var speciellt många minuter jag inte hade sett. Slap me silly and call me bitch, weill ya. Jag gillar relationen mellan flickorna Gilmore här, det är alltför sällan man fått se dom tillsammans, och ännu mer sällan deras relation faktiskt tar ett gemensamt steg fram. Eller framför allt mamma och mormor Gilmore, deras relation. Men här gjorde den. Det känns bra.

7x18
Jag gillar Logan och tycker han och Rory ska få avsluta serien tillsammans. Det var scenen i köket mellan han och Lorelai som gjorde det. Och scenen i labyrinten, med Lorelai och Luke var... wow. Jag höll en hand för mitt hjärta. Så fint var det.

Nu är det inte många avsnitt kvar. Börjar faktiskt känns lite jobbigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån okt 08, 2007 20:27

Jag har sett ikapp de sista avsnitten av GG de senaste dagarna. Har bara sista kvar. Fattar inte varför jag väntade så länge. Jag älskar ju varje minut av den här serien.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 21:04

Off skrev:Jag älskar ju varje minut av den här serien.

Varje minut!

7x19
Paris :lovebunnier:

Jag känner glädje, depp och en oändlig mängd värme bara bubbla inom mig just nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån okt 08, 2007 21:21

adolvsson skrev:Jag känner glädje, depp och en oändlig mängd värme bara bubbla inom mig just nu.


Bara 3 avsnitt kvar! Ta fram näsdukarna :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 22:12

HeY skrev:Bara 3 avsnitt kvar! Ta fram näsdukarna :(

Redo!

(spoiler 'cause I'm a little dirrrty) (och egentligen skulle jag vilja säga att dom där näsdukarna kan komma till hands i övrigt också om Loralei fortsätter med senaste episodernas urringningar, men eftersom jag inte vill förstöra den fina stämningen här, struntar jag i det)

7x20
Två saker!
1) Jesus, hur skönt är det inte att slippa vänta en vecka på nästa.
2) I am not without concerns, däremot tänker jag vänta med att lufta dom tills jag ser hur allt spelas ut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 23:27

7x21
Okej, alltså. Paris. Doyle. Loralei och Luke. Luke! Rory. Åh, Logan... Rory! Åh. ÅH!

Sista då. Nu ska jag hämta glassen igen, och chokladsåsen, och sen jävlar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis okt 09, 2007 0:41

7x22
Inte ett öga torrt framför den här datorn.

Kalla mig mjukis, romantiker, sentimental, worthless son of a shpper, whatever, men det fanns en sak jag önskade mig över allt annat till sista avsnittet. Loralei och Luke. Och jag fick det, lätet som slapp ur min mun när dom omfamnade varandra utanför fiket var ett mellanting mellan storlip och glädjetjut. Mitt i alla tårar. Som om jag höll på att spricka av alla känslor.

Vad jag var orolig för, var Rory och Logan. Förstås. Jag hade faktiskt inte haft något emot om det blivit dom, eller om hon tackat ja, som jag sa föll jag för Logan på slutet. Mitt problem var om hon hade följt efter honom till Kalifornien, följt hans drömmar och hans liv. I mina ögon hade det gått emot allt vad serien står för, allt som Rory Gilmore står för. Min oro var fruktansvärt onödig. Inget påtvingar lyckligt slut, utan istället fick vi lite sorg och lite... nej, en hel del glädje, men mest av allt fick vi hopp om karaktärernas liv och lycka efter seriens liv. Framtidshopp. Det är den här typen av slut jag gillar allra bäst. Viktigast av allt så passade det karaktärerna perfekt. Varför var jag orolig? Helt onödigt.

Festen till Rorys ära var fantastisk. En hyllning inte bara till henne och Loralei, utan även till Stars Hollows och dess invånare, till den enorma familj dom är. När kameran svepte över dom i tältet, när dom tog emot Rory, kändes som ett långsamt farväl redan där.

Loralei och Luke. Det var allt jag begärde, och jag fick så mycket mer.


Det var ett bra slut. Jag saknar dom redan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis okt 09, 2007 0:56

HeY skrev:Det är bara en sak jag ogillar med sista avsnittet och förstår fortfarande inte hur de kunde göra så: Inte ha med Paris.

Huh. Reflekterade inte ens över det, trots att jag också älskar henne. Fast hon fick ett bra och naturligt slut, även om det inte skedde i sista avsnittet, och det kan jag leva med.

HeY skrev:Gilmore Girls Reunion?

Jag måste säga att jag tycker att Amy Palladino verkar vara en riktig skata.

Nej, skata håller jag inte med. Kan förstå att hon känner så. Det är ju ändå karaktärer hon skapat och älskar och levt med väldigt länge. Klart det är svårt då.

Med det sagt hoppas jag inte hon släpps i närheten av GG nåt mer, baserat på andra halvan av S6 och på att serieslutet var skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » tis okt 09, 2007 22:51

Jag håller med älgen.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare