Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons mar 02, 2005 11:54

Oh! En GG-tråd! Jag började se serien från början i förrgår och är *kär*. Vilket underbart übercharmig totalmysig liten serie. Jag sitter och bara myyyyyser. Och dialogen! Dialogen, I tell you! Jag har bara sett sex avsnitt, och är precis toklycklig över tanken på att det finns 90+ avsnitt kvar. :D

På den lite negativa sidan: Värsta. Titelsekvensen. Någonsin. Vilken obehagligt äckelsmörig låt och fade-outen på slutet är så amatörmässig att jag hade dissat den första gången jag satt vid en redigering! Lösningen har blviit att jag sträcker mig efter Mute-knappen varje gång det är dags för den.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons mar 02, 2005 12:14

caffeineaddict skrev:Vilket underbart übercharmig totalmysig liten serie. Jag sitter och bara myyyyyser. Och dialogen! Dialogen, I tell you! Jag har bara sett sex avsnitt, och är precis toklycklig över tanken på att det finns 90+ avsnitt kvar. :D

Tyvärr varar charmen inte hela serien och jag saknar verkligen hur den var s1 och 2 och delvis s3. Mot slutet av s3 tycker jag den började tappa just det där som fick mig att verkligen gilla serien och sen dess har den inte varit sig lik. Sorry att jag kommer här och låter negativ mitt i ditt übermys men du har ändå många bra avsnitt att se fram emot :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » ons mar 02, 2005 12:17

caffeineaddict skrev:Oh! En GG-tråd! Jag började se serien från början i förrgår och är *kär*. Vilket underbart übercharmig totalmysig liten serie. Jag sitter och bara myyyyyser. Och dialogen! Dialogen, I tell you! Jag har bara sett sex avsnitt, och är precis toklycklig över tanken på att det finns 90+ avsnitt kvar. :D


Tillskillnad från Illyria så tycker jag serien bara blir bättre om något. Du har en fin tid framför dig.

Gillar inte att du klagar på titelsekvesen, grym sing-a-long.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav carre » ons mar 02, 2005 12:35

GG går upp och ner för mig, gillade inte slutet på säsong 3/början på säsong 4. Men den blir bättre och bättre.
Det är nog mest för att dialogerna inte verkar så tvingade som innan.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » ons mar 02, 2005 12:50

Börjar jag se en serie så är chansen rätt stor att jag ser hela även om det blir lite berg och dalar av den kvalitetsmässigt. Om den inte blir total pannkaka vid något tillfälle, och det verkar ju inte hända att döma av de delade åsikterna.

Ang. låten, så njae... jag har aldrig riktigt fastnat för Carole King. Det är lite väl smörigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons mar 02, 2005 17:39

Nu har jag precis sett 5x16 - good shit! Speciellt som förra avsnittet var en mindre katastrof.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » ons mar 09, 2005 22:57

5x17 avklarad
Gud vad skönt att Rory börjar bli lite mer.. ja. Lössläppt? ;) Nej men allvarligt, skönt att hon är den säkra i ett förhållande. Innan vart hon mer som bambi på hal is.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Gordo » ons mar 09, 2005 23:07

5x17

Ja, roligt att Logan blev lite sotis! Måste säga att jag tyckte det var skönt att Lorelai skällde ut Emily, ibland är hon bara lite för mycket!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 19:52

5x17: Gah! Emily förstår inte varför Lorelai inte kommer till middagen? Dummare person får du leta efter länge. Sen pratar de skit om Luke, jävla snobberifasoner på de där två. Idioter. Härligt att Lorelai skällde ut Emily!

Det skulle ju föreställa paralleller mellan hur Emily lägger sig i Lorelais liv och om Lorelai ska ha synpunkter på Rorys date:ande men jag tycker den parallellen totalt faller ihop pga de stora skillnaderna i deras sätt att gå tillväga. Emily lägger sig i och styr och ställer på sitt sätt, utan att ha någon som helst konversation med personen i fråga utan bara gör precis vad hon vill mot t ex Lorelai som är en vuxen person. Lorelai diskuterar sina åsikter med Rory och är inte manipulativ mot henne, hon tom tvekar inför hur hon ska ta upp ämnen medan Emily stormar in och gormar och begär saker. Rory är dessutom yngre och hon och Lorelai har ett starkare förhållande än Lorelai och Emily någonsin haft.

Ett okej avsnitt. Lorelai och Luke är fortfarande astrista ihop, varför gör författarna så?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » lör mar 12, 2005 11:00

"I can't hang out or kick back! I need to find a retarded kid and teach him how to play softball!"

Jag älskar den här serien.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » lör mar 12, 2005 14:02

Tips för oss som gillar serien men nöjer oss med att följa den på tv är att Kanal 5 börjar visa säsong 5 imorgon söndag kl 19.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön mar 13, 2005 12:05

*kääääärlek*

2.03. "How's his CD collection?". Denna dialog, denna underbara välskrivna och fantastiskt spelade dialog. I'm speechless. I have no speech.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön mar 13, 2005 12:22

Dock måste jag säga att för en serie som diskuterar såpass bra och intressant musik i dialogen, är den musik som sedan faktiskt används menlös, tråkig och opassande. Har redan uttryckt mitt hat för titelmelodin, men den lalala-musik som alltid används är också frustrerande repetetiv och otilltalande. Seriens största svaghet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » sön mar 13, 2005 12:31

caffeineaddict skrev:Dock måste jag säga att för en serie som diskuterar såpass bra och intressant musik i dialogen, är den musik som sedan faktiskt används menlös, tråkig och opassande. Har redan uttryckt mitt hat för titelmelodin, men den lalala-musik som alltid används är också frustrerande repetetiv och otilltalande. Seriens största svaghet.


Det värsta är väl den snubben med gitarr som alltid står och spelar något dumt i nån hörna i byn.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » sön mar 13, 2005 12:40

ey: Jo, hans musik är inte så vettig, men han är åtminstone lite rolig som karaktär. Om vi tänker på samma vill säga, jag har bara sett till tidigt i S2.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 13, 2005 12:54

caffeineaddict skrev:Dock måste jag säga att för en serie som diskuterar såpass bra och intressant musik i dialogen, är den musik som sedan faktiskt används menlös, tråkig och opassande. Har redan uttryckt mitt hat för titelmelodin, men den lalala-musik som alltid används är också frustrerande repetetiv och otilltalande. Seriens största svaghet.

Jag tror det handlar om den enhetliga mys-känsla som serien vill förmedla, och lyckas förmedla. La-la-la-musiken har varit med från avsnitt ett till senaste avsnittet, och den är ett medel de använder för att "behålla känslan i serien men ändå låta karaktärerna växa", som producenten sa i någon DVD-kommentar. De vill nog inte göra som i Buffy, att känslan i serien ändras från säsong till säsong. Folk skall kunna titta på GG och känna igen sig, oavsett vilken säsong det handlar om. Om detta är bra eller inte kan man diskutera...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » sön mar 13, 2005 13:23

YS: Jo, det verkar logiskt, men då kunde man ju ändå önska att det var bättre musik från början.

Såg precis 2.04. Mästerverk! En av de mest underhållande TV-avsnitt jag överhuvudtaget har sett. Jag skrattade, jag grät, jag skrattade så jag grät. These girls, these wonderful, wonderful girls....


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön mar 13, 2005 13:47

Säsong 2 är den bästa säsongen också (förutom de gånger jag vill slå till Lorelai, t ex) När hon ska prata med Jess om hur lyckligt lottad han är att ha Luke. Jäkligt naivt av henne att tro ett sådant "tal" skulle gå hem hos Jess.Det är nog i 2x04.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön mar 13, 2005 14:14

Illyria: Det är 2.05. Såg det precis. Och, jo, jag reagerade lite likadant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön mar 13, 2005 14:43

Det här är så briljant att jag gråter när jag läser det. Bara för att det är så briljant. Jag slås med häpnad och skulle hypotetiskt falla till mina knän, men jag sitter för tillfället vilket gör det lite svårt. Alla de där påhittade personerna med sina påhittade uppenbarelser i den där boken om Gud, Djävulen och... den tredje? Jag förstår dem nu.

"We should probably eat something healthy since we've been eating junk the whole trip."
"There was lettuce on our burgers last night."
"You picked it off."
"It left its essence."
"There was lettuce essence on our burgers? And that satisfied our dietary vegetable requirements?"
"For the week."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » sön mar 13, 2005 15:25

Jag är en av dem som gillar den där lalala-musiken, som yoggi säger så inger det känslan av "nu tittar jag på gilmore girls YAY".
Sen är jag en av dem som sitter och sjunger med till titelmelodin med. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Glorificus » mån mar 14, 2005 2:50

caffeineaddict skrev:These girls, these wonderful, wonderful girls....


...and Kirk! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » mån mar 14, 2005 2:54

Lalala-musiken kan vara riktigt irriterande ibland, men intro-låten tycker jag passar bra in. De kunde bara haft bättre musik i serien sen. Stadstrubaduren passar rätt bra in också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 0:49

Jag hoppas att det inte är fel på en om man vill skaffa ett hus på landet med källare där man sedan kan låsa in Alexis Bledel och hålla henne säker. Inget stort fel i varje fall. Småfel är ju bara charmigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör mar 19, 2005 1:25

noike: Bortsett från att jag inte vet huruvida han har Alexis eller inte (men jag skulle gissa på nej) så låter huset väldigt mycket som Zaxx tidigare bostad. Den hade ju dessutom en mytomspunnen grop för just sådana tillfällen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 1:58

caffeineaddict skrev:noike: Bortsett från att jag inte vet huruvida han har Alexis eller inte (men jag skulle gissa på nej) så låter huset väldigt mycket som Zaxx tidigare bostad. Den hade ju dessutom en mytomspunnen grop för just sådana tillfällen.

Nja, jag tänkte mig mer som det huset Peter har i Love-sick Ass. Den där Peter var inte dum ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » lör mar 19, 2005 11:21

poser skrev:Sen är jag en av dem som sitter och sjunger med till titelmelodin med. :)


Jag med :)

If you're out on your own, feeling lonley and so cold....
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 20, 2005 0:53

Lauren Graham på Celebrity Poker på ZTV nu. Och hon ser fantastisk ut! :D
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tinwiel » sön apr 10, 2005 19:55

Haha! Gilmore Girls tittar på Pippi Långstrump! :D Hur roligt som helst.

Och Bop it! (spelet). Det har jag spelat en gång. Det är sjukt beroendeframkallande...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Gordo » sön apr 10, 2005 20:14

Tinwiel skrev:Haha! Gilmore Girls tittar på Pippi Långstrump! :D Hur roligt som helst.


Det var ett roligt avsnitt :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron