Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » lör okt 08, 2005 1:14

6x04:
Det känns som att GG går långsamt utför... den särskilda rytm som har funnits i de tidigare säsongerna verkar vara på väg bort och samtalen mellan huvudpersonerna inte lika roliga och spontana. Det finns definitivt några fruktansvärda karaktärer i serien sen ett tag tillbaka, särskilt Logans polare (i synnerhet britten).

Kollar parallellt på nyinköpta säsong 2, så skillnaderna blir väldigt markanta.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 9:56

6.05 Äntligen GÖR Rory något eget och Paris kommer med på en kant. Underhållande. Roliga kostymer. Och äntligen fick Rory en chans att konfrontera det som hände på tidningen, men hur stor en idiot Mr Huntzberger än är så har han faktiskt en poäng: det är en kritik, kan hon inte komma över den? Det var enda anledningen hon hoppade av Yale... Hata Mr Huntzberger men låt inte honom vinna. Bra ivarjefall att Emily och Richard äntligen vet (fattat) att allt som Lorelai sagt var sant, hoppas också Richard kommer göra något för att pusha Rory framåt nu.

Alla scener med Sookie och Jackson, eller bara Sookie på värdshuset, är väldigt jobbiga. Deras sätt att uppfostra barn är skrämmande! Kan vi inte få se Lane istället?

Veckans åsikt om Logan: Hate! Strong unadulterated, blind, arrgh! Bort med Logan. Bort med hans hemska familj.

Lätt bästa avsnittet denna säsongen, hoppas det kan fortsätta så här (minus Sookie och Jackson).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » ons okt 12, 2005 12:54

6.05:

Håller med Illyria, bäst hittills denna säsong.

Saknar dock Lorelai/Rory-kemin, hoppas de blir vänner snart igen. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 13:34

6.05 Ännu ett bra avsnitt även om jag inte kan hålla med Illyria och Yog-Sothoth om att det var det bästa för säsongen. Tycker nog att både 6.01 och 6.02 var ännu bättre. Men bra var det. Synd bara att det inte gick framåt alls i återföreningen mellan Rory och Lorelai. Eller i och för sig så kan ju kanske det faktum att Emily och Richard nu vet att Lorelai talade sanning ses som ett steg på vägen. När det gäller Emily och Richard är jag alltid kluven, dom kan verkligen vara riktiga svin ibland och har många konstiga åsikter och värderingar men jag kan ändå inte hata dom. Dom bryr sig verkligen om Rory, och jag tyckte att dom båda visade det i det här avsnittet. Och blödig som jag är så blev jag lite tårögd när Richard stod och tittade på Rory uppe på scenen. Fint.

Jag älskar Lorelai och Luke. Dom är så fina tillsammans och dom är tillskillnad från hur det brukar vara på tv väldigt bra på att lösa problem och att inte förstora upp saker. Dom kanske inte alltid har varit det men ända sen förlovningen så känns det verkligen så. Dom är så ärliga mot varandra också, vilket känns befriande då det också känns som en ovanlighet i tv-världen. Skönt. Jag tycker att det är rätt kusligt dock att se dom leva sitt liv utan Rory. På ett sätt känns allting som vanligt men ändå så är allting helt, helt fel. Snart så måste saker och ting ordna sig.

När det gäller Logan så kan jag inte direkt hålla med Illyria. Jag avskyr honom inte. Hans familj är hemsk men han verkar ändå okej. Visst Rory och Marty skulle givetvis vara ännu bättre men jag kan verkligen förstå varför Rory dras till Logan. Jag vill inte direkt att dom ska vara tillsammans för alltid men där känns okej för nu.

Sookie och Jackson, känns lite ledsamt att säga det men om dom inte får något nytt intressant att göra snart så tycker jag att dom har gjort sitt i serien. Allting gällande dom känns bara som upprepningar och är knappast roligt längre. Men det är den enda kritiken som jag överhuvudtaget kan komma på mot serien.

Och så till sist Paris. Jag har älskat henne från första början och hon är fortfarande lika underbar. Hon och Kirk bjuder som vanligt på många skratt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » ons okt 12, 2005 17:56

6.05:Emily Gilmores greatest moment? Älskade sista scenen här, precis som Buffster tycker jag kanske inte det var säsongens starkaste ögonblick men förbannat bra likväl. När Richard och Emily är på det här viset så tycker jag om dem.

Samtidigt måste jag hålla med Illyria om att Rory borde bli bättre på att ta kritik, men hey, det är en negativ sida hos karaktären. Trevligt när karaktärer får ha sådana också. :) "Perfekta" karaktärer är så irriterande.

Kirk och Koyaaanisqatsi-temat... ja, vad ska man säga? :D

Önskade dock nästan att Rory hade fått nobba mamma Huntzberger själv, det hade jag verkligen tyckt om. Eller kanske bussa Paris på henne med sin nya Marx-jargong. Men å andra sidan var Emilys sista scen så delikat att det kanske blev bättre som det blev.

Och Rory i den kostymen.... *får något drömskt i blicken*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 18:05

caffeineaddict skrev: 6.05 Samtidigt måste jag hålla med Illyria om att Rory borde bli bättre på att ta kritik, men hey, det är en negativ sida hos karaktären. Trevligt när karaktärer får ha sådana också. :) "Perfekta" karaktärer är så irriterande.

Håller verkligen med dig om att det är bra när karaktärer tillåts ha negativa sidor. Tror jag skrev om det i något tidigare inlägg, att det är kul att se negativa sidor och svagheter hos Rory som annars är i princip perfekt. Det får mig nästan att gilla hennes karaktär mer istället för mindre.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 18:07

caffeineaddict skrev:6.05:Samtidigt måste jag hålla med Illyria om att Rory borde bli bättre på att ta kritik, men hey, det är en negativ sida hos karaktären. Trevligt när karaktärer får ha sådana också. :) "Perfekta" karaktärer är så irriterande.

Mitt problem med Rory ligger inte i att hon måste vara "perfekt" utan att den gamla Rory inte hade låtit sig slås ner av en sån sak, hon hade jobbat vidare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 18:18

Illyria skrev:Mitt problem med Rory ligger inte i att hon måste vara "perfekt" utan att den gamla Rory inte hade låtit sig slås ner av en sån sak, hon hade jobbat vidare.

Är du så säker på det? Jag tror att personer som Rory, alltid väldigt duktiga t ex i skolan och får höra från höger och vänster hur bra dom är, kan ha extra svårt att ta kritik. Dels för att dom är ovana vid det plus att dom troligen har extremt höga krav på sig själva och därför lätt ser minsta lilla kritik som ett misslyckande. Man kanske tror att dom är väldigt starka men det måste dom nödvändigtvis inte vara. Inte hela tiden i alla fall. Plus att jag är säker på att hon så småningom kommer att komma över det. Men man måste ju ha i åtanke att hon troligen på allvar började fundera på om hon passar som journalist eller inte, att hon behöver tid att tänka över det är knappast svårt att förstå. Hon känner säkert att det ändå kanske låg någonting, eller mycket, i kritiken och det måste kännas väldigt, väldigt jobbigt. (Over identify much? Kanske det kanske.)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav poser » ons okt 12, 2005 18:23

What she said.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 18:28

The Buffster skrev:Men man måste ju ha i åtanke att hon troligen på allvar började fundera på om hon passar som journalist eller inte, att hon behöver tid att tänka över det är knappast svårt att förstå.
Jag har aldrig påstått att hon inte ska tänka över kritiken, eller ens att det är fel att ta ett sabbatsår från Yale, men hon gömmer sig i poolhuset och går knappt att känna igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons okt 12, 2005 18:32

6.05 Okej, om man ska ha en ballet med på det där viset, var är Alexis Denisof? Och Amy Acker? Damnit! För övrigt vill jag att Paris ska ha en större roll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 18:46

noike skrev:6.05 För övrigt vill jag att Paris ska ha en större roll.

Hon borde flytta in med Rory, nu när hon inte har några pengar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons okt 12, 2005 18:54

Illyria skrev:
noike skrev:6.05 För övrigt vill jag att Paris ska ha en större roll.

Hon borde flytta in med Rory, nu när hon inte har några pengar.

Nej, det hade känts för mycket som s4-5 och jag gillar att serien inte låser sig i gamla mönster lika mycket längre. Däremot får hon mer än gärna plåga Rory och hennes socitetstjosanhoppsan som missnöjd hench. Kanske till och med en revolution mitt i alltihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » tor okt 13, 2005 20:50

6x05

Nu börjar det bli lite bättre. Det känns som att glappet mellan Rory och Lorelai inte är riktigt llika stort som det var i början av säsongen. Kanske Rory kan ta tag i sig själv nu och komma på vad det är hon vill göra. Jag vill inte se henne sitta och se ut som en liten dam tillsammans med Emily i fler avsnitt.

Emilys min när hon är på väg fram till Logans mamma var helt fantastisk :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons okt 19, 2005 9:25

6.06 Det var väl ett okej avsnitt, men det hände inte mycket, kändes mest som en transportsträcka. Inget av vikt hände, inte förrän den sista minuten då Richard kommer och lämnar dockhuset och säger att de måste prata (yay!). Emily med sina paket till Lorelai, urlöjligt. Fint av Richard att komma med dockhuset så Emily inte gav bort det.

Rory säger att hon älskar Logan och Logan... är Logan. Bort med Logan! Bort med Logan! Bort med Logan!

Förhopppningsvis blir nästa avsnitt mer intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons okt 19, 2005 12:06

6x06

En transportsträcka kan jag hålla med om men avsnittet i sig är ju fullt med roligheter. Ännu ett bra GG helt enkelt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » ons okt 19, 2005 13:40

6.06 Visserligen hände det kanske inte så mycket av vikt i avsnittet men Gilmore Girls är alltid Gilmore Girls och jag älskar det. Jag gillar verkligen Richard just nu. Både hur han bryr sig om Rory, tyckte att det var ganska tydligt att det var det som hans samtal med Logan handlade om, och hur han ser till att hålla kontakten med Lorelai trots att hon inte gillar varken honom eller Emily för tillfället. Dockhuset var givetvis en fin gest, och vad dom pratar om och kommer fram till i nästa avsnitt ska bli intressant att se. Kanske ett steg framåt i återföreningen mellan Rory och Lorelai och till att Rory börjar på Yale igen.

Är lite kluven till Logan, har kanske sagt det förr. Känner inte alls samma hat emot honom som Illyria. Att han inte sa att han älskar Rory tillbaka känns mer som att han faktiskt precis som han själv sa vill vara ärlig mot henne. Plus att Rory kan nog behöva ett förhållande som inte är så seriöst och för det passar Logan rätt bra. Men å andra sidan så skulle jag inte bli speciellt ledsen om dom gjorde slut heller, förutom för Rorys skull.

Snart känner jag att Rory och Lorelai verkligen måste blir vänner igen. Eller åtminstone ha en scen tillsammans. Det känns så oerhört konstigt att se framförallt Lorelai leva sitt liv som vanligt med Luke, townmeetings o s v fast utan Rory.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » ons okt 19, 2005 17:46

6.06 Vet inte om jag kan kalla det för transportsträcka -- stora delar av hela serien är ju en lång transportsträcka i sådana fall, för väldigt lite händer och alla pratar desto mer om ovidkommande saker. Det behöver inte betyda att det är dåligt, för det är det inte.

På fronten Rory/Emily/Richard "hände" det faktiskt en del tyckte jag, kanske inte lika mycket som i förra men ändå. Det visar att de inte vet riktigt hur de ska tacklar Rory och hennes "problem". För hennes problem är rätt litet egentligen, vem i 20-årsåldern vill inte ligga och sova på morgonen och undvika ansvar? Att Rory skulle vara en sådan person är lite underligt, det förstår jag, speciellt i och med hennes skolknarkande under de tidigare åren. Men det hon behöver göra är att bygga upp sitt självförtroende -- that's it. Och det gör man inte riktigt genom att säga åt henne vad hon ska göra och tvinga henne att engagera sig i saker hon egentligen inte bryr sig om. Allra minst när folk som Rory behöver ett mål de brinner för. (Jag hoppas verkligen att Rory kommer ut som vinnaren ur den här härvan och Lorelai/Richard/Emily som förlorarna.)

Och på Lorelai/Luke-sidan av historien så var det väldigt mycket vardagsliv så som det var i tidigare säsonger bara det att Rory inte var där. Vilket visar att livet går vidare, man fortsätter likadant enligt invanda mönster även när något av det försvinner.

Sedan tycker jag det är oerhört skönt att Lorelai/Rory-problemen inte är avklarad. Inte för att jag skulle ha något emot det, tvärt om, Rory och Lorelaisnacket är alltid underhållande. Men de vågar låta huvudpersonerna vara tjuriga och undvika varandra. Jag älskar att de inte klarade av altl på två avsnitt och att allt var som förut. Konsekvenser av vad folk gör och säger? Oerhört underanvänt koncept.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör okt 22, 2005 1:34

noike skrev:6.06 Sedan tycker jag det är oerhört skönt att Lorelai/Rory-problemen inte är avklarad. Inte för att jag skulle ha något emot det, tvärt om, Rory och Lorelaisnacket är alltid underhållande. Men de vågar låta huvudpersonerna vara tjuriga och undvika varandra. Jag älskar att de inte klarade av altl på två avsnitt och att allt var som förut. Konsekvenser av vad folk gör och säger? Oerhört underanvänt koncept.


Amen, matey! På hela ditt inlägg, men främst på den här sista biten.

BTW sitter jag och läser igenom TWoP-forumets tråd med favorit-GG-citat och hittade min nya signatur (det är "How's Ted?"-biten som gör det till ett mästerverk), men en annan guldbit som bara inte får glömmas:

RORY: How could you not have any baby pictures of Mom?
EMILY: Because when your mother was seven, I came downstairs and found her burning all of her baby pictures.
RORY: Why would you do that? I'm sure you were a cute baby.
EMILY: She was. She was very cute.
LORELAI: Four, three, two, one.
EMILY: In most respects.
LORELAI: Then we have lift off.
RORY: What does that mean?
LORELAI: Nothing.
EMILY: I don't see what the problem is. You certainly grew into it.
RORY: Grown into what?
EMILY: As a child, your mother had an unusually large head.
LORELAI: The best thing about it was that she would tell me constantly. My first complete sentence was, "Big head want dolly."
RORY: I can't imagine it being that bad.
EMILY: It wasn't. It just affected her balance a little so. . .
LORELAI: Okay, can we please talk about something besides my formerly huge head?


"Big head want dolly". :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 26, 2005 12:53

VAAAAAR ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR 6.07???? 6.07 NUUUUUUUUUUU!!!!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons okt 26, 2005 13:56

caffeineaddict skrev:VAAAAAR ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR 6.07???? 6.07 NUUUUUUUUUUU!!!!

Ja! Jag behöver GG! Nu när FOX inte visar mer så ser jag bara extatiskt fram emot Boston Legal, Alias (kan fortfarande inte smälta det) och GG. Och när något saknas så gör det ont, väldigt ont just här i bröstet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » ons okt 26, 2005 15:08

Jag klarar inte att vänta tills imorrn. Det MÅSTE komma idag!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav poser » ons okt 26, 2005 15:30

And its out.


(edit) I love this show (/edit)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons okt 26, 2005 19:04

6.07: BÄÄÄÄÄÄÄST!
Step by step. Det här är banne mig lysande. De har satt upp en sådan situation att varje litet leende, varje ord de två Lorelaiarna säger till varandra får mig att kvida av smärta och lycka samtidigt. Lorelais reaktion när Rory ringer till restaurangen, och sedan slutet när saker ser ut att gå åt rätt håll men sedan avbryts precis när det inte får avbrytas. Avvägningen med hur lite de träffas, och sedan hur varje litet ord, varje blick, varje konversation betyder sååå mycket. Det är fanimig alldeles mästerligt. Frustrerande, visst, men tokigt jävla briljant. Jag vill bara att någon av dem ska skrika "I LOVE YOU!" och sedan att de ska kramas, men jag är precis tokigt nöjd med att det inte har hänt än. Det här är en ren masterclass i restriktion.

Och Luke. Luke var så bra i det här avsnittet att ord inte finns. Först diskussionen kring Halloween-spelet i köket och "your psychotic dog" och sedan när han håller luren ("Rory said hell!"), alla hans kommentarer om My Little Pony-drinken och sedan när han ger Rory smycket (och Rory kallade honom sin blivande styvfar! Visst, han är ju det, men hon lät så stolt när hon presenterade honom på det viset... it made me all happy! :) ) och lyckas få "You can pull stringed sausages out of me" att låta som den mest älskande och värmande repliken någonsin. Vi hyllar inte Scott Patterson nog. Thee yay, Scott Patterson!

Emily och Richard är fortfarande ibland svåra att förstå sig på, men situationen dem i mellan är banne tokigt komplex och intressant och mångfacetterad den med. Emily är rädd att Rory ska bli Lorelai, men Richard är rätt att Rory ska bli... Emily. Mindblowing och samtidigt väldigt förståeligt.

Hela sexbiten var liiite överdriven, men okej. Ibland verkar Richard & Emily lite för oldtimey, men det är USA och jag har sett hur vissa sådana människor lever i sina små övermoraliska sagovärldar så det är möjligt, vi tenderar att ha ett annat förhållande till sådana frågor här i Sverige.

Madeleine Albright-biten var så bisarr att det var bortom ord.

Amy Sherman-Palladino kommer fan närmre och närmre att nämnas i samma andetag som andra TV-mästare som Joss och Sorkin. Sådana som kan sin serie och sina karaktärer så väl att oavsett hur bra andra författare må vara märks det direkt när de själva står för ett avsnitt. Något bara klickar på ett sätt som det inte gör annars.


*sätter mig ner och väntar på att Illyria inte ska hålla med* :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons okt 26, 2005 19:16

caffeineaddict skrev:6.07: BÄÄÄÄÄÄÄST!
*sätter mig ner och väntar på att Illyria inte ska hålla med* :P


Men jag håller med. Fullt ut. Önskar att jag hade hunnit skriva det innan dig bara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » ons okt 26, 2005 20:30

Först en :lovebunny: till Gilmore Girls för att det är Gilmore Girls.

6.07 caffeine nämnde hur underbart/smärtsamt det är att varje ord mellan Rory och Lorelai betyder så enormt mycket och jag kan inte annat än att hålla med fullt ut. Lorelais min när det vara Rory i telefonen... Och deras prat om planen, "She remembers the plan". Jag håller med om att det är bra att dom inte har skyndat på en återförening mellan Lorelai och Rory men jag föredrar ändå när dom har scener tillsammans som i det här avsnittet.

Och sen kan jag givetvis inte göra annat än att hålla med om hur underbar Luke är. Trots att Lorelai och Rory bråkar så lyckas han förhålla sig så perfekt till båda två. "My stepfather to be" fick mig givetvis att börja gråta. Jag har liksom inte fattat fullt ut att Lorelai och Luke verkligen är tillsammans och att det är föralltid. När Luke bara i förbifarten sa "we’re going to be together for the rest of our lives", wow det är det bästa som finns när en serie kan få en att känna så mycket.


Serien förtjänar faktiskt en :lovebunny: till.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Gordo » ons okt 26, 2005 21:18

Åh vad sugen jag blir på att se avsnittet (och på att läsa under spoilermarkeringarna) :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 27, 2005 0:06

Buffster: "She remembers the plan." Hur glömde jag nämna det ögonblicket? Scott Patterson!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tor okt 27, 2005 0:09

caffeineaddict skrev:Buffster: "She remembers the plan." Hur glömde jag nämna det ögonblicket? Scott Patterson!

Så många känslor på samma gång, lätt att glömma någonting! Och du hyllade ju Scott hur som helst och det var ju det viktiga.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » tor okt 27, 2005 0:16

6x07

LUKE! GG är så underbart härligt i sina förhållanden den här säsongen. LUKE!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron