Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör apr 29, 2006 10:22

6.20:Wow. Så om killen som skrev det där avsnittet (David Rosenthal?) stannar kvar ser jag hopp för S7. Jag menar: ett Gilmore Girls-avsnitt som inte bara gav mig ett flertal gapskratt ("You got constitution face!") utan dessutom innehöll scener där båda Gilmore-flickorna verkligen säger vad de känner och tycker och faktiskt pratar om saker och ting! Who woulda thunk it? Först tyckte jag Anna överdrev när hon blev så förbannad, men i sista scenen föll saker och ting verkligen på plats. April och Anna börjar faktiskt gå från att vara plot devices till att bli karaktärer. Underbart.

Och även om Rory/Logan fortfarande är långt ifrån någon guldsituation så älskade jag Rorys telefonutbrott på Mitchum, och tyckte även skarpt om Paris scen och Colin & Finn (jag förstår varför Rory blev förbannad, but that doesn't make 'em any less funny).

Good stuff. Och, oj, säsongsavslutningen närmar sig...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav ladymorganlefay » tis maj 02, 2006 13:36

Åh håhå. Måste hem och ladda ner mer GG. jag har abstinens.
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 17:52

6.21 Riktigt bra. Visst är jag lite arg för att Lorelai inte bara kan berätta för Luke hur hon känner men vem kan låta bli att älska henne när hon bryter ihop inför Emily vilket man förstår sitter långt inne. Luke som pratar med TJ om att ibland säger inte ens partner exakt vad dom menar var väldigt bra. Och så som saker och ting var i det här avsnittet och med tanke på att det är säsongens sista så antar jag att vi kommer att få se stora händelser i nästa om det så är att dom äntligen bestämmer ett datum eller, vågar knappt tänka i dom banorna, bestämmer sig för att det inte fungerar.

Annat bra också. Paris och Doyle är alltid väldigt underhållande. Likaså Emily. Bulletproof windows.

Vill ha nästa vecka nu. Fast om nästa veckar betyder att Luke och Lorelai gör slut så kanske ändå inte. Usch, nu kommer jag att oroa mig över detta hela veckan.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 17:55

6.22 (spoiler avsnittstitel) Nej. Såg just att nästa avsnitt heter Partings. Neeeeeeeeeeej. Jag hoppas verkligen inte att det betyder vad jag tror att det betyder.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » ons maj 03, 2006 20:01

6.21 Lorelai börjar verkligen bli riktigt enerverande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons maj 03, 2006 21:47

6x21:
Nej, det här var inte speciellt bra. Alltså, jag gillar saker som hände i det här avsnittet, men det var väldigt slappt skrivet och det kändes som om manuset bara var hälften så långt som ett vanligt GG-manus. Var fanns den försvunna dialogen?! Då gav förra veckan ett mycket starkare intryck av klassiskt Gilmore Girls, och jag tror den nya showrunnern kommer göra ett utmärkt jobb nästa säsong.

Som sagt, jag gillade saker som hände, men vad gäller Lorelai/Luke-bitarna kom de, som vanligt de senaste avsnitten, alldeles för sent. En halv säsong försent. Just nu vill jag bara att S6 ska ta slut någon sablans gång.

The Buffster skrev:6.22 (spoiler avsnittstitel) Nej. Såg just att nästa avsnitt heter Partings. Neeeeeeeeeeej. Jag hoppas verkligen inte att det betyder vad jag tror att det betyder.

Skulle kunna vara en ordlek på party? Parties? Kanske långsökt, men vafan, är det inte GG som ofta har avsnittstitlar som kräver långsökt, om inte abstrakt, tänkande?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons maj 03, 2006 22:03

6.21 Jag gillade avsnittet precis som jag skrev, men det har nog mer att göra med att jag har kännt mig lite nere sista tiden och att GG alltid har förmågan att göra mig lite gladare, för jag håller med om alla adolvssons kommentarer.

adolvsson skrev:
The Buffster skrev:6.22 (spoiler avsnittstitel) Nej. Såg just att nästa avsnitt heter Partings. Neeeeeeeeeeej. Jag hoppas verkligen inte att det betyder vad jag tror att det betyder.

Skulle kunna vara en ordlek på party? Parties? Kanske långsökt, men vafan, är det inte GG som ofta har avsnittstitlar som kräver långsökt, om inte abstrakt, tänkande?

Jag får väl hoppas att det är någonting sådant som det syftar på.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Glorificus » lör maj 06, 2006 0:20

6x21
Jag gillade det här avsnittet!
På ett märkligt fristående sätt, nästan som om det innehöll massor av roliga sketcher (förutom Jackson/Sookies marijuanagrej och Emilys blindhet som inte var roligt alls).
Kirk! Och pingvinprat! Det enda som varit bättre vore om det varit (oj, vad den här meningen blir konstig) Kirk som pratat pingvinfilm. Men det här fick mig ändå att jubla inombords...

Doyle: "You haven't seen the penguin movie?!"
Paris: "The penguin movie rocks."
Doyle: "No movie, my friend."

Doyle: "OK if I un-pause?"
Paris: "Un-pause."
Logan: "Here come the penguins."

Paris: "Doyle, give Logan a shoulder."
Doyle: "You got it... Mi shoulder es su shoulder. Hey, this is very life-affirming, very penguinesque! With the soundtrack music playing like that..."

Jag måste börja använda termen penguinesque. Om allt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Off » lör maj 06, 2006 1:46

6x21

Jag vill bitchslappa Lorelai in i verkligheten. Allt är inte alltid perfekt din idiot.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons maj 10, 2006 13:14

Off skrev:6x21

Jag vill bitchslappa Lorelai in i verkligheten. Allt är inte alltid perfekt din idiot.


6x22

Har de gett sig fan på att förstöra Lorelai och serien helt?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons maj 10, 2006 14:43

6.22 Sonic Youth bland alla folktrubadurer var kul.

Lorelai säger inget på hur länge som helst och sedan rabbalr upp allt ihop på en gång och avslutar med ett ultimatum som hon vill ha svar på direkt? Och med det är de som styrt borta -- thank GOD!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons maj 10, 2006 21:22

2.22 Det här var ett riktigt dåligt avsnitt. Vad har de gjort med Lorelai? Vad har de gjort med Luke den här säsongen? Ingen av dem går att känna igen! Jag är inte det minsta ledsen att AS-P drar sin väl nu, hoppas David Rosenthal kan rädda serien, för ärligt talat så var det här en katastrof.

Större delen av avsnittet bestod dessutom av gatumusiker, precis som om de inte hade något bättre att berätta. Och Lorelai är depprimerad, ställer ett löjligt ultimatum utan att ens prata ut med Luke först och sen går hon till Chris och sen ser hon totalt olycklig på slutet. Och Rory pch Logan, det tråkigaste paret någonsin, får Dean att framstå som intressant och bra. Rory gråter för The Cheating Bastard Brat ska åka. Snark. Hoppas han stannar borta för alltid.


Hej då Amy, kom aldrig tillbaka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor maj 11, 2006 0:08

6.22:Tycker inte det var katastrofalt, men visst... det var inget 4.22. Samtidigt kan jag inte låta bli att fortsätta vara fast i historierna och följa de här karaktärerna även när de agerar idiotiskt. Och Rory/Logan-farvälet och Rory/Mitchell-scenerna rörde mig faktiskt oväntat mycket, även om naturligtvis för att jag bryr mig om Rory, inte Logan. Men vid det här laget kan jag inte göra annat än att hålla med om att mycket av magin saknas. Trots det tycker jag det är långt ifrån en "förstörd" serie.

Och jag måste erkänna att jag alltid har tyckt om Christopher och faktiskt vid tillfälle har bollat med idéen att det kanske trots allt är han, och inte Luke, som är "den rätte". Så om det kanske faktiskt fortsätter på den banan vore inte jag den mest missnöjde. Samtidigt gjorde Luke/Lorelai-scenen ont, ont, ont. Alldeles uppenbarligen bryr jag mig fortfarande trots alla missar i den berättelsen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » tor maj 11, 2006 0:33

6x22Hela säsongen har Lorelai bara sprungit och gnällt. Vad är det med henne? Har tröttnat totalt på henne men Rory är bra som vanligt, den enda som jag tycker är intressant nuförtiden.. Sämsta säsongsavslutningen hitills av de jag har sett.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tor maj 11, 2006 1:06

6x22:
Det fanns bra små saker här och där, men dom doldes väl bland allt annat som var antingen urbota dumt eller bara riktigt tråkigt.

Bort med Logan, bort med Christopher, bort med uselheten som legat som en rutten gammal filt över alltför mycket av den här säsongen. Att gå från en lysande start till... det här, det är oacceptabelt!

En bra sak i all den här röran, att hur Palladinos än ställde till det, var det inget oåterkallerligt. Det går att fixa till, och just nu är jag faktiskt riktigt spänd på att se hur den nye killen eventuellt ska kunna göra det.

Vilket, ärligt talat, är i stort sett enda anledningen till att jag faktiskt ser frame mot S7.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tor maj 11, 2006 21:13

Jag behöver egentligen inte säga någonting själv för caffe har redan sagt det, finns ingenting som jag inte håller med om...

caffeineaddict skrev:6.22:Tycker inte det var katastrofalt, men visst... det var inget 4.22. Samtidigt kan jag inte låta bli att fortsätta vara fast i historierna och följa de här karaktärerna även när de agerar idiotiskt. Och Rory/Logan-farvälet och Rory/Mitchell-scenerna rörde mig faktiskt oväntat mycket, även om naturligtvis för att jag bryr mig om Rory, inte Logan. Men vid det här laget kan jag inte göra annat än att hålla med om att mycket av magin saknas. Trots det tycker jag det är långt ifrån en "förstörd" serie.

Och jag måste erkänna att jag alltid har tyckt om Christopher och faktiskt vid tillfälle har bollat med idéen att det kanske trots allt är han, och inte Luke, som är "den rätte". Så om det kanske faktiskt fortsätter på den banan vore inte jag den mest missnöjde. Samtidigt gjorde Luke/Lorelai-scenen ont, ont, ont. Alldeles uppenbarligen bryr jag mig fortfarande trots alla missar i den berättelsen.

Mest förvånad var jag nog över att jag ändå blev rätt rörd av Logan och Rory scenerna. Men visst, en intressantare kille åt Rory behövs inför säsong 7.

Lorelai beter sig helt idiotiskt. Men jag bryr mig ändå om henne. Och så olycklig som hon såg ut där bredvid Christopher, det tyckte jag ändå var riktigt bra gjort (inte bra gjort av henne utan en bra riktning att ta serien i menar jag). Har precis som caffe alltid gillat Christopher och jag tror nog att det går att göra någonting bra av det inför säsong 7.

Även om andra halvan av säsong 6 har varit en besvikelse (början som var så fantastisk) så känner jag verkligen inte att serien är förstörd. Det går lätt att rädda bara manuset blir lite vettigare (bort med April). Har det nya killen sagt någonting om vad han vill göra med serien? Fortsätta på samma spår, eller drastiska förändringar?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » tor maj 11, 2006 23:04

S06 i allmänhet.

jag har faktiskt börjat gilla Logan. Fråga mig inte varför men scenerna i sista avsnittet mellan Rory och Logan var de bästa i avsnittet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » lör maj 13, 2006 19:21

6x22
Vet inte om man har svårt som svensk att relatera till hela bröllopsbesattheten eller vad... jag ställer mig mer eller mindre totalt oförstående till att Lorelai är förstörd av att det är uppskjutet. Jag blir bara irriterad på henne när hon är så deppig på grund av det... och Luke blir jag irriterad på för att han är så tråkig och envis.

Däremot gillade jag Lorelai vid middagsbordet när hon ställde crazy frågor till psykologtjejen. Den Lorelai vill jag se mer av!

Mycket bra scener mellan Rory och Mitchum, och Rory och Logan. Det kändes verkligen hemskt att de skulle behöva skiljas åt. Men bra att vi fick se en annan Mitchum med faderliga välmenande skäl för att skicka bort sin son.

Blir spännande att se vad som händer i s7, nu när de där jobbiga Palladinos försvinner. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » lör maj 13, 2006 20:30

Glorificus skrev:6x22
Vet inte om man har svårt som svensk att relatera till hela bröllopsbesattheten eller vad... jag ställer mig mer eller mindre totalt oförstående till att Lorelai är förstörd av att det är uppskjutet. Jag blir bara irriterad på henne när hon är så deppig på grund av det... och Luke blir jag irriterad på för att han är så tråkig och envis.

Alltså, jag kan förstå Lorelais känslor - det verkar inte vara så mycket att bröllopet skjutits upp som att Luke inte släpper in henne, skjuter henne ifrån sig - och jag kan förstå Lukes känslor - som han beskrev det för ett avsnitt eller två sen (när dom skulle köpa födelsedagspresent till April) lät det oerhört känslomässigt logiskt. Problemet är det här eviga uppskjutandet. Dom har fortfarande inte löst något av de båda stora problemen, och det är ändå en halv säsongs för sent redan nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav carre » lör maj 13, 2006 23:08

HORA!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 14, 2006 1:13

ey skrev:HORA!

Lorelai?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav carre » sön maj 14, 2006 1:14

Yog-Sothoth skrev:
ey skrev:HORA!

Lorelai?


nej du! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 14, 2006 1:15

ey skrev:
Yog-Sothoth skrev:
ey skrev:HORA!

Lorelai?


nej du! :D

"nej du" som "nej inte alls", eller "nej, DU!"? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav carre » sön maj 14, 2006 1:16

Yog-Sothoth skrev:
ey skrev:
Yog-Sothoth skrev:
ey skrev:HORA!

Lorelai?


nej du! :D

"nej du" som "nej inte alls", eller "nej, DU!"? :)


BÅDA! SAMTIDIGTT!!
!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Noam » sön maj 14, 2006 5:11

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:6x22
Vet inte om man har svårt som svensk att relatera till hela bröllopsbesattheten eller vad... jag ställer mig mer eller mindre totalt oförstående till att Lorelai är förstörd av att det är uppskjutet. Jag blir bara irriterad på henne när hon är så deppig på grund av det... och Luke blir jag irriterad på för att han är så tråkig och envis.

Alltså, jag kan förstå Lorelais känslor - det verkar inte vara så mycket att bröllopet skjutits upp som att Luke inte släpper in henne, skjuter henne ifrån sig - och jag kan förstå Lukes känslor - som han beskrev det för ett avsnitt eller två sen (när dom skulle köpa födelsedagspresent till April) lät det oerhört känslomässigt logiskt. Problemet är det här eviga uppskjutandet. Dom har fortfarande inte löst något av de båda stora problemen, och det är ändå en halv säsongs för sent redan nu.

Alltså, det handlar väl egentligen inte om bröllopet specifikt. Utan om att deras förhållande är satt på paus pga April. Hon är nog mer förstörd över att Luke stänger ute henne som sagt.

Jag tyckte Lorelai's känsloutbrott var underbart. Alltså, riktigt härligt medryckande. Jag känner verkligen med henne alltså. Jag tycker det är helt logiskt att hon under den här tiden gått och tryckt tillbaka de här känslorna och byggt upp dem mer och mer, och nu liksom orkade hon inte längre. :/

Ang Rory+Logan så har jag aldrig riktigt gillat honom. Förrän deras storbråk på resturangen när Jess var med. Sen dess så kan jag inte låta bli att gilla dem tillsammans. Jag tänker tillbaka på deras bråk hela tiden.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav ladymorganlefay » mån maj 15, 2006 15:23

6*22

Fy fabian va jag grät. FLODER. Trodde verkligen inte att jag gillade Logan så mkt som jag uppenbarligen gör. Så fruktansvär sorgligt med sistafestenmedgänget scenen. Jag grät tills jag var rosa och skryngklig på kinderna. (skyller på feber och gravidhormoner, men vem vet)

De som irriterade mig mest med avslutningen var allt märkligt spring med "gräset". Det var bara ivägen för huvudhuistorien.

Ang. L/L så hoppas jag nog att allt är ett missförstånd. Hoppas att hon inte har varit otrogen mot Luke, vill ju att de ska reda ut det.
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav LWes » lör jul 01, 2006 22:47

Jag har börjat se Gilmore Girls! Efter en vecka hade jag sett 2 säsonger, efter två veckor 4 säsonger, så snart är jag nog ifatt!

5x15
Jag hatar Logan den lilla tönten :x :evil: Naked Guy är mycket snällare och bättre. Logan är en dumming.
Serien är otroligt bra. Så rolig och mysig.
Hur kul är det inte att Sebastian Bach är med i Lane's band! Det är så knasigt.
och Kirk som är sjuk i huvudet. Det är så surrealistiskt att han jobbar på alla ställen, och är inblandad överallt.
och det bästa i serien hittills är lätt hans film. Det är den sjukaste filmen någonsin!!!
Pippi var också kul.
Jag kännde runt början av säsong 4 att det var väldigt synd att "Untitled Gilmore Girls spin-off" lades ner innan den han börja. Jag tror den hade varit mycket bra, man fick sig ju en idé om hur den kunnat vara när Jess åkte och träffade sin pappa, och man fick se dom andra karaktärerna där.

Alla smågrejer är så bra. Dom har lyckats kanske bättre än någon annan serie jag sett med att hålla kontinuitet å högsta nivå, vilket är fantastiskt, och att man lär känna alla innevånare i staden som kommer tillbaka säsong efter säsong. Och världen som byggts upp är fatastisk.
Jag kan bara komma på självaste Buffy/Angel och Stargate som är lika bra med återkommande karaktärer och så.

Alla referenser till allt möjligt hela tiden är också fantastisk.

Jag hoppas att serien fortsätter länge till.
Eftersom the CW plockade upp den kanske dom planerar mer än en enda säsong. Hoppas hoppas hoppas.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor jul 06, 2006 16:18

6x17
Logan sucks.
Jag hoppas att säsongen slutar med att han dör. Jag hatar honom.
ALLT ANNAT älskar jag.
Fantastisk serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jul 06, 2006 16:23

LWes skrev:6x17
Logan sucks.
Jag hoppas att säsongen slutar med att han dör. Jag hatar honom.

Hear, hear! Jag hatar också The Cheating Bastard Brat något enormt!
Resten av säsong 6: Tyvärr så dör han ju inte utan överlever olyckan och Rory inser hur mycket hon äääälskar den jävla Cheating Bastard Brat. Och så gråter hon när han ska åka till London. Makes you throw up in your mouth. A lot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » fre jul 07, 2006 12:23

6x18
Så som Logan är arg och som Rory hla tiden förlåter honom för allt känns det som om han snart kommer böra slå henne, och att hon kommer stanna hos honom för att han inte menar att bli så arg och att han egentligen älskar henne, ni vet hur det går till.
Jag vill verkligen att det ska hända, för det skulle vara intressant och bekräfta att Logan är hemsk.
Jag gillar till skillnad från dom flesta Luke's dotter-grejen. Jag tycker det är bra. Det var kul att han åkte med på hennes klassresa.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron