Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » fre aug 26, 2005 17:28

Illyria skrev:Ett antal konstiga vinnare där, men det gick rätt bra för VM ändå. Kristen vann nästan "Favorite Drama Mama" också, bara en procent bakom Frances Conroy från Six Feet Under.

Förstår mig minst på vinsten i "Biggest Tearjerker" och sen "Best Drama King". Helt fel.


Nu måste jag kolla vem som vann "Biggest Tearjerker"... Ja, just, det var en viss händelse i Lost. Nä, den grät jag inte till. Grät som en bebis som skrubbat knäna, under en viss VM-scen som också var med i omröstningen.

"Best Drama King".. Michael Vartan. Jaha, jag har inte tittat på Alias, så jag kan inte uttala mig om saken, men efter att ha hört er beskriva honom som den träigaste karaktären/skådisen i ... typ världshistorien, så är jag lite skeptiskt... ;)

Scrubs vann två kategorier, det gillar jag. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 21:49

Tinwiel skrev:Nu måste jag kolla vem som vann "Biggest Tearjerker"... Ja, just, det var en viss händelse i Lost. Nä, den grät jag inte till. Grät som en bebis som skrubbat knäna, under en viss VM-scen som också var med i omröstningen.


Jag: Exakt tvärt om.

Jag håller typ med i alla kategorier utom "Best Drama King".

Biggest Tearjerker borde dock ha gått till Every single episode of Extreme Makeover: Home Edition
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön aug 28, 2005 15:36

AKS skrev:Nej, Logan är den rike killen vars pappa är skådespelare.

Förresten så är nog inte promobilden ny. Hoppas dock verkligen att de tar nya promofoton som inte är från avsnitten. Skulle vara trist om det blev som med Buffy S7, tror jag det var, då inga nya promofoton togs.


Jo jag kom på det ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån aug 29, 2005 9:33

Jävla Lost över Six Feet Under i både Tearjerker och Shocker!?! Idioter...

Kul att de verkar gilla GG iaf.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån aug 29, 2005 15:45

caffeineaddict skrev:Jävla Lost över Six Feet Under i både Tearjerker och Shocker!?! Idioter...

Hur? Jag menar... hur? Vad... hur? Mållöst. Jag saknar mål.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån aug 29, 2005 19:38

Här har några fans haft en tävling om fodral till Veronica Mars S1. Tycker att vinnaren har gjort ett suveränt omslag som är mycket bättre än det vi uppenbarligen kommer att få.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » mån aug 29, 2005 19:47

Bortsett från ögonen i bakgrunden så var vinnaren klart mycket snyggare än det riktiga omslaget.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån aug 29, 2005 20:06

Överlag var det inte bättre. Fotot på alla som används är bättre, men helheten gillar jag inte. Hade det arbetats mer på och gjorts bättre hade det varit en annan sak. And what's with the eyes?

De andra förslagen var grymt fula dessutom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån aug 29, 2005 20:11

Jag tyckte att helheten var betydligt bättre på vinnarens bidrag än det vi får. Ser mer tilltalande ut. Lilly-bilden hade kanske kunnat användas på annat sätt (kanske så fade:ad att man knappt anar ögonen), men helheten speglar för mig *känslan* i serien betydligt bättre än Warners(?) omslag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån aug 29, 2005 20:35

Som sagt, hade det arbetats på mer hade det kunnat bli grymt mycket bättre. Idéen är bättre, men det är ett amatöromslag och det syns.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån aug 29, 2005 20:49

Jag tycker inte att det syns. På vilket sätt tycker du att det syns?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån aug 29, 2005 21:09

Det syns på det grafiska och layouten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » mån aug 29, 2005 21:12

Tycker det vinnande bidraget vad snyggt. Håller med Illyria om att det synd på grafiken att det är amatör gjort, men att det skulle synas på layouten kan jag inte riktigt hålla med om. Tycker det var riktigt snyggt. Dem andra tycker jag inte var något vidare.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 21:20

Illyria skrev:det är ett amatöromslag och det syns.


Jag har sett många dvd-omslag som ser mer amatörmässiga ut, som är riktiga omslag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån aug 29, 2005 21:29

LWes skrev:Jag har sett många dvd-omslag som ser mer amatörmässiga ut, som är riktiga omslag.

Ja, och? Amatörmässiga omslag går bort.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån aug 29, 2005 21:37

Jag måste dra slutsatsen att jag inte alls håller med dig, Illyria. Jag tycker absolut inte att det ser amatörmässigt ut på något vis.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 18:41

Nedan finns en länk till screencaps från ep 2.1 som tydligen ska vara mycket spoilriga. Jag har bara kollat första fotot än och det var inte spoilrigt och jag ska försöka hålla mig borta från de andra fotona.

http://www.gothamclocktower.com/utpromo1.htm
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis aug 30, 2005 18:50

Första fotot var inte spoilrigt nej, det kan rekommenderas att tittas på också, men resten låter jag bli. Det är roligare att vara ospoilad.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 19:21

Jag, som brukar vara så duktig på att undvika spoilers, trillade dit!! NOOOOO! För bilderna är verkligen mycket spoilriga. En del saker får en att :eek: och andra saker får en att :eek: :eek: . Fy fan vad bra detta kommer att bli! Fast jag önskar verkligen att jag inte sett bilderna. För det första så är det inte kul att vara spoilad och för det andra så ser jag nu fram emot 2.1 så mycket att jag vet inte vad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tis aug 30, 2005 19:49

Jag har inte sett några bilder som tur är, men jag läste spoilers inför s2, och det önskade jag att jag inte hade gjort.. vill ju sitta där med full förväntan över att inte veta alls vad jag ska förvänta mig, bara hoppas på vissa saker.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis aug 30, 2005 19:52

Jag gillar betyget AKS ger bilderna! Bara en månad kvar, jag tänker inte trilla dit. No more spoilers. Hur festande det än är.

Och jag har bara två avsnitt kvar av min omtitt, kommer se dem ikväll. Very nice.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 20:11

Åh, vad härligt med en omtitt! Men jag ska försöka hålla mig borta tills DVD-boxen. Möjligt att jag ser om A Trip to the Dentist och Leave It to Beaver dock. Ja, det måste jag nästan göra.

EDIT: Över 2000 inlägg i denna tråd!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis aug 30, 2005 20:20

Oh, jag blev #2000, vilken ära ;)

Det ger väldigt mycket att se om avsnitten faktiskt. Stabilare serie är svår att hitta (bland sånt som går på tv nu).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 20:29

Ja, trots att jag inte sett om ett avsnitt av VM sen i maj så tror jag att jag kan hålla med om att serien är mycket stabil. Även de "dåliga" avsnitten är ju ta mig 17 bra!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis aug 30, 2005 22:12

Jag kollade igenom alla bilder!!!! Men det är lugnt, jag förstod typ inte vad jag såg i alla fall, Men:
spoiler för bilderna för trailern för avsnitt 1 för säsong 2
Jag tror att Logan var blodig på en bild, och det blev jag väldigt glad för. HAHAHA!
och så var det nån annan kille som typ var död eller nåt? Dödar Logan någon? Hoppas det, för jag har alltid sagt att han är trubbel och dum, och då skulle jag ha rätt!


JAG LÄNGTAR TILL ATT SE VERONICA MARS SÄSONG 2!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 23:03

Spoilerbilderna
Det är nog Logan som tar död på killen. Kniven ligger i alla fall i Logans hand (se jackärmen).

Sen så ser det ju ut som Leo som står utanför Veronicas dörr i en flashbacksekvens. Men det kan ju vara för att lura oss att tro att det var han som hon hade hoppats på skulle stå där (i slutet av S1).

Den stora frågan: vad händer på bron?! Vad får Veronica att tappa hakan? Varför ser pappa Mars så förbannad ut i vad som ser ut att vara en flashbacksekvens? Och what the f*** is up with Duncan?!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor sep 01, 2005 17:18

Nya (och gamla) promobilder för vad de på neptunesite tror är första avsnittet (med en ny titel):

http://www.kryptonsite.com/nitwgallery1.htm

I princip är de nya bilderna bara på Charisma, så Illyria kommer ju att bli glad...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor sep 01, 2005 17:58

Tror jag hoppar över att titta på dem, även om de inte är spoilriga?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor sep 01, 2005 18:09

Illyria skrev:Tror jag hoppar över att titta på dem, även om de inte är spoilriga?


DOM VAR VÄLDIGT FINA BILDER!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 01, 2005 19:39

AKS skrev:Nya (och gamla) promobilder för vad de på neptunesite tror är första avsnittet (med en ny titel)

Du menar att urintiteln är borta? Daaamn them!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron