Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre nov 25, 2005 23:22

AKS skrev:Från denna intervju om tittarsiffrorna:
But you know, if Lost were just in repeats every week, we would be a home run for UPN.

Men så har det ju varit sedan mitten av Losts första säsong-
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » lör nov 26, 2005 0:36



Jag kunde inte låta bli att lyssna på Kristen.

Spoiler för nästa avsnitt:

Mystery Baby, anyone from the cast? Kommer de att göra någon twist med ett okänt syskon till Veronica?. Duncan och Veronica har ju redan gått igenom detta och Logan känns väl orealistisk. Mac har också varit med om samma drama, så vilka är kvar? Weewil ;)

Mucho exciting!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör nov 26, 2005 10:39

Kommande avsnitt
Om du ser på trailercapsen på NeptuneSite så avslöjas Mystery Baby...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Gordo » lör nov 26, 2005 10:58

AKS skrev:Kommande avsnitt
Om du ser på trailercapsen på NeptuneSite så avslöjas Mystery Baby...

Aha!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » lör nov 26, 2005 13:05

Vad har Joss W med Veronica Mars att göra? är det han som har gjort den eller har jag fått det helt om bakfota.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tomas » lör nov 26, 2005 13:33

Joss luvs Veronica, men har (nästan) ingenting med serien att göra. Läs mer om vad han har att säga om serien här: http://whedonesque.com/index.php?comments=7502
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav CheeseGuy » lör nov 26, 2005 16:08

AKS skrev:Har sett trailercapsen för nästa avsnitt av VM och det avsnittet bara *måste* bli det bästa hittills för säsongen. I'm not kidding.

http://neptunesite.com/news.htm (Småspoilrig bild på första sidan för gästskådespelare i avsnittet.)

Nej, nu tänker jag unvika spoilers som pesten. VM är alldeles för bra för det just nu. (Fast just de gästskådespelarna har jag vetat om länge förstås.)

2.08 var förresten riktigt bra förstås, kanske säsongen bästa hittils. Bara en sak jag måste nämna:
Jag älskar hur Jason Dohring levererar sina repliker. När han säger "There's blood everywhere"... Well, det är extremt njutbart.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » sön nov 27, 2005 0:28

2.08
Dohring hade tjänat på att få lite coaching av Adam Baldwin hur man håller en pistol tufft. Men det är roligt att han har fotboja.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » sön nov 27, 2005 1:44

2x08:

Illyria skrev:Flashbacksen vi fick se om vad som hände på bron, var det bara en version eller sanningen?

Det var bara en version, killen som berättade när flashbacken spelades upp var ju inte ens där, utan gick på vad de som stannade sagt.

Bra avsnitt. Som vanligt. Scenen på baren med Veronica var riktigt bra, mycket för att den var så brutal. Han kastade omkring den här 16-åriga tjejen som om hon vore en 16-årig lite tjej. Håller verkligen med om Logans replik där "everywhere!" Mycket bra.

Weevil börjar tvivla på att det är Logan, men vill vara säker typ, men nu lär det bli intressant när Logan vet att det var han som låg bakom, och jag tvivlar på att han ser det som förmildrande att Weevil släppte honom..

Kanske sagt det förut, men CotW har verkligen lyfts från förra säsongen. Vävs in i säsongshandlingen väldigt bra..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noam » tor dec 01, 2005 6:47

Intressant läsning @ TV Squad - The five ways Veronica mirrors Buffy
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » tor dec 01, 2005 7:57

Hyfsad text, men försöker nästan tvinga fram vissa samband där det inte finns så stora sådana. Och missar den nästan största jämförelsen vilket är Keith = Giles, inte Keith = Joyce. Man behöver inte bli besatt över biologin i det hela.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor dec 01, 2005 8:00

Och jämförelsen med Scooby Gang stämmer inte, och inte likheterna till Xander eller Willow heller. Sen missar den andra likheter som alla popkulturella referenser, dialogen och humorn, med mera. Bra grund för en diskussion dock (postade den på Tv-land igår).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor dec 01, 2005 10:53

2.09 Excellent! Haha, payback's a bitch! Och Veronica kommer och vänder dockans huvud mot Weevil fasttejpad vid flaggstången. :D Och nu ska Logan och Weevil sammarbeta, det blir bara bättre och bättre. Och dessutom är Logan inte skyldig (igen). Nice. Snygg fight till tonerna av The Hives också.

Det är "trevligt" att Veronica åker fast för saker (numera), även om det nu var en setup. Inte det bästa fallet med Trina men ändå underhållande och det knöt ju fint ihop med hela ta-hand-om-baby-i-skolan och sen att Meg är gravid. Vems är barnet? Duncans? Nån annans? "I've been in both your beds" = bevis på the skank och Duncan? I vilket fall: Duncan, you're so gone! Han måste ju ha vetat om Meg?

Beaver och Mac? Hmm. Jag ser potential. :) Replikutbytet mellan Willow och Cordelia var en kul detalj också.


Det alternativa slutet (länk) går inte att se för oss som bor utanför USA, hoppas filen dyker upp på annat håll för jag vill se.
In the exclusive alternate ending on AOL.com, a familiar character is murdered practically before Veronica's eyes.

Är det en storyline de valt att inte använda nu, eller är det bara menat att vara som ett "kul" alternativt slut?

Vad som händer i klippet: Everything is the same until the moment Veronica pulls the table away revealing Meg's pregnant stomach. At that point Veronica hears a noise in the hallway and runs into the closet. From the closet Veronica hears Meg's mother talking to Meg, telling her everything will be all right, humming a song, fussing with her music. Veronica is listening intently at the somewhat normal motherly talk. The mother says goodbye to the comatose Meg and leaves the room. As Veronica emerges from the closet, Meg's signals go flat and the flatline noise starts (you know that long beep sound that you can hear weekly on ER... LOL). Veronica looks to Meg's body and sees a pillow placed over her face. Veronica grabs the pillow and looks down at the lifeless Meg. Just at that moment a nurse runs in, sees Veronica with the pillow in her hands, the lifeless Meg, and the beeping machine... the nurse accuses Veronica of wrong doing and runs out of the room. A shocked Veronica is left holding the pillow in her hands. Cut to credits. :eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor dec 01, 2005 16:56

2x09
Mycket bra avsnitt.
Det bästa var när Weevil och Logan i stort sett gjorde klart för oss att dom skall teama up för att ta reda på vem mördaren är.
Jg tyckte att slutet på CotW var tråkigt, att det var hon den döva kvinnan som var Willow's mamma. Det hade varit väldigt intressant om Celeste hade varit det istället, nu var det bara "va? dom lurar oss att det är något spännande på gång och så är det så här det ligger till?!".
Jaja, att vice rektor hade planerat allt gjorde nästan upp för den tidigare besvkelsen.
Det alternativa slutet förstår jag verkligen inte poängen med. Om det hade varit något listigt knep där man kan få extra ledtrådar om något mysterium i serien hade det varit kul med lite extramaterial på internet, men ett alternativt slut, som uppenbarligen inte händer i seriens kontinuitet för då hade dom självklart visat det istället...


Och angående den där artikeln som skrev om likheter mellan Buffy och Veronica Mars.
Jag skulle kunna komma på många fler likheter mellan Buffy och Marvel's Midnight Sons.
Det skall jag nog skriva om, det kan bli intressant...
Bara för att ge er ett smakprov:
En snäll vampyr som jobbar som detektiv och fokuserar sig på övernaturliga fall? Hannibal King/Angel
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor dec 01, 2005 17:06

2.09, det alternativa slutet: länk till klippet som fungerar. Det är ett lite längre klipp, inte bara slutet. Och tydligen ska slutet bara vara menat som ett alternativ och kommer inte spela in i de riktiga seriehändelserna, vilket väl får anses som tur.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » tor dec 01, 2005 23:16

2.09 Avsnittet hade flera höjdpunkter. Bäst var Logans och Weevils fight till The Hives musik och att dom bestämde sig (nästan) för att jobba tillsammans. Sen gillade jag givetvis Alyson och Charisma scenen. Den var rolig. Plus att jag gillade twisten med att Meg var gravid. Och som Illyria skriver så måste ju Duncan ha vetat om det och det är ju givetvis ännu ett skäl till varför det inte kommer att fungera mellan honom och Veronica. Funderade lite på Duncan och Kendall. Om det nu hände något första gången (I’ve been in both your beds) varför var han då så himla avvisande mot henne. För att han var rädd att Veronica eller någon annan skulle komma? Ångrade han sig? Nja, jag känner mig inte så säker på att någonting hände. Fast å andra sidan så fattar jag inte Kendalls kommentar om det inte gjorde det. Men, men det lär ju visa sig.

Veckans fall ger jag inte så mycket för. Rätt ointressant men vi fick ju se Aly och det är ju i och för sig alltid positivt. Har väl aldrig varit något större Mac fan fast hon och Beaver var onekligen söta tillsammans. Beaver är föresten hur söt som helst. Jag gillar honom skarpt. Det har jag i och för sig gjort sen den där "I’ll be home knitting" kommentaren i början av säsong 2.

Lite mer fick vi se om råttan nu. Spännande är det. Jag älskar att så oerhört många saker pågår samtidigt utan att det ändå känns rörigt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » tor dec 01, 2005 23:44

2x09
MEN Wallace nämndes väl inte ens i avsnittet? Hoppas att han kommer tillbaka snart.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » fre dec 02, 2005 5:42

2x09
Har inte varit överdrivet exalterad över Alys framfart i VM tidigare men i detta avsnitt älskade jag henne mycket. Rolig tjej. Snygg också.

Alternativa slutet, och Angel 4x12
Antar det bara var misdirection för att undvika folk skulle få reda på att Meg vaknar. Ungefär som hur det i ovan numrerade Angel-avsnitts manus stod att det var Angelus som dödade Lilah, för att dölja Evil Cordy-twisten.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Spuffy » lör dec 03, 2005 0:19

2.09

Nu borde det väl ändå vara kört för Duncan? Eller hur mycket tänker Veronica egentligen tåla från honom - han berättar ju uppenbarligen ingenting för henne över huvud taget! Inte om att han inte berättat för sina föräldrar att de är tillsammans igen (eller missförstod jag ngt?), inte att han besökt Meg på sjukhuset regelbundet, inte orsaken till att han besökt Meg på sjukhuset, inte om brevet (kan det för övrigt ha haft något att göra med att hon är gravid?).. Om han dessutom har varit med Kendall så är det ju bara en sak bland många som borde få Veronica att dumpa honom, nu tycker jag att hon minsann ska göra slut på det där!

Ett mycket bra avsnitt förresten, det mesta jag tänker är redan nämnt av andra. Men Logan och Weevil samarbeta? Wow!
Och jag blir lika fascinerad varje gång över hur mycket jag längtar till nästa avsnitt!

Råkade läsa det Tam skrivit om alternativa slutet och angel 4x12. Inte bra. Inte för att jag inte sett alternativa slutet (vilket jag iofs inte gjort) utan för att jag inte sett färdigt Angel (är i början av s.4 där jag har varit i tre månader nu och inte fortsatt se av någon underlig anledning). Dumma jag, endast min egen klantighet. Men men. Förstår ändå inte spec mkt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Glorificus » lör dec 03, 2005 2:26

2x09
Mac och Beaver - cuteness much? Vilken kemi de där två har! :lovebunny:

Meg gravid..! Det såg jag inte komma farande. Hoppas bara de gör något bra av det, finns risk för en cheesy konfrontationsscen mellan Veronica och Duncan... Good plot twist, bad follow-up... Men det kan bli något riktigt bra också.

Logan och Weevils samarbete kommer att bli hur kul som helst att se! Bara det får mig att vilja se nästa avsnitt nu.

Det där med råttan tycker jag bara är konstigt. Den var fasttejpad längst bak i bussen, och det tolkar de direkt som att det var menat för Veronica, eftersom hon är "the rat"?! Aningen långsökt i mina ögon, men det är väl bara att nicka och le och vänta på fortsättningen.

Aly och Charismas scen? Wow. Hur underbart var det inte att se två scoobies tillsammans igen? De borde ge Nick jobb också. ;) Eller varför inte Alexis? Skolan behöver ju en ny vice-rektor. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » lör dec 03, 2005 9:32

2.9

Var det bara jag som suckade då jag såg att Meg var gravid? Kändes så jävla såpa att jag blev less. Förhoppningsvis är det inte Duncan = extremsåpa utan psykopat-pappan = deprimerande drama.

Cassidy = love him very much. En riktig sötnos. Om Mac har sina scener med honom så kan han kompensera hennes brist på skådespelartalang och då funkar det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Gordo » lör dec 03, 2005 10:22

AKS skrev:2.9

Var det bara jag som suckade då jag såg att Meg var gravid? Kändes så jävla såpa att jag blev less.


Nej, jag suckade också, "As sand through the hour-glas, those are the days of our lives" eller något sådant. Jag vill verkligen inte ha ett triangeldrama med Meg/Veronica/Duncan om det finns ett barn inblandat. Om det är Duncans barn hoppas jag att den lilla familjen försvinner från Neptune. Men med tanke på Duncans dröm i förra avsnittet är står det klart att han ser på Meg som oskuldsfull så det kanske innebär att de inte har haft sex. Men å andra sidan var det också en scen med Med och Duncan i säng tillsammans. Vi får väl se vad som händer nästa avsnitt, hoppas jag. Vill inte ha något utdraget dravel angående detta.

Annars tyckte jag att det hände mycket bra i detta avsnitt, att Logan och Weevil nu tycks sammarbeta tycker jag var höjdpunkten. Och så Aly så klart :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör dec 03, 2005 10:41

Gordo skrev:Nej, jag suckade också, "As sand through the hour-glas, those are the days of our lives" eller något sådant.


Exakt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör dec 03, 2005 11:16

Gordo skrev:2.9Nej, jag suckade också, "As sand through the hour-glas, those are the days of our lives" eller något sådant. Jag vill verkligen inte ha ett triangeldrama med Meg/Veronica/Duncan om det finns ett barn inblandat. Om det är Duncans barn hoppas jag att den lilla familjen försvinner från Neptune. Men med tanke på Duncans dröm i förra avsnittet är står det klart att han ser på Meg som oskuldsfull så det kanske innebär att de inte har haft sex.

Jag tror inte ens att det är Megs barn, utan det tillhör Vad-Charismas-Roll-Nu-Heter och Logans. Liiiite kreativa måste de ändå vara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » lör dec 03, 2005 12:30

noike skrev:Jag tror inte ens att det är Megs barn, utan det tillhör Vad-Charismas-Roll-Nu-Heter och Logans. Liiiite kreativa måste de ändå vara.


:D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » lör dec 03, 2005 22:53

Okej, nu är jag ikapp er och kan äntligen börja följa tråden igen. Hussah, hussah! Så, några tankar och känslor innan jag börjar läsa vad som faktiskt har skrivits om säsongen hittills.

Till att börja med var jag mig faktiskt lite besviken. Första säsongen hade problem, som jag pratat om förr, men tillräckligt mycket charm och fungerande skavanker för att jag skulle älska det ändå. När andra säsongen drog igång hade den ett upplägg som jag verkligen gillade, allt kändes mer genomtänkt, uppbyggnaden med fallet var mer eller mindre vad jag frågade efter under säsong ett, men samtidigt hade serien förlorat någonting. Lite svårt att sätta fingret på, särskilt eftersom allt var så välgjort. Det var bara det där lilla extra som fattades. Nu tänker jag att det kanske berodde på att upplägget var så annorlunda, att dom behövde lite tid att komma in i det nya, för från och med 2x07 var tvivlet som bortblåst. De tre sista avsnittet har rockat rejält, och fortsätter det såhär är det ingen tvekan om att S2 kommer slå S1. VM behåller i vilket fall sin starka position som en av mina absoluta favoritserier i TV-djungeln.

Säsongen har varit effektiv, både känsolmässigt och med tvistar i historien. Och jag gillar en hel massa detaljer i berättelserna. Att Logan och Veronica inte är tillsammans. Jag hade inget emot dom som par, men gillar karaktären Logan mycket bättre när han är sådär mörk och mår taskigt. Duncan är intressantare nu, när han verkar vara bekväm med sig själv, och blir det än mer när hemligheterna han håller börjar visas för oss. Mera Mac är trevligt. Och ibland känns det som Rob Thomas & Co lyssnat på fansen, för nu har alla fasta karaktärer någonting att göra. Förra säsongen kunde man undra varför en del fanns med i förtexterna, och de kunde få småsaker att göra bara för att göra skäl för sin lön, men det är inget jag alls fått intryck av nu. Det finns också äntligen en mer märkbar skillnad mellan the good and the bad side of town.

Det här är en mycket bra säsong, så här långt, och jag längtar till nästa vecka nästan så det gör lite ont. Det var väl tusan att man skulle komma ikapp, liksom.

Och jag är fortfarande kär i Kristen Bell.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön dec 04, 2005 0:01

Rob Thomas webbintervju på UPN.com, han intervjuats av Kristin från E!Online. Det är en intervju som är menad att ses efter 2x09.

Veronica Mars Talk Show

Lite småspoilers om kommande avsnitt, men inget stort. Väldigt se- och lyssningsvärt och underhållande och mycket detaljer från Rob om avsnitten, skådepspelarna och sånt. Intressant om tittarsiffrorna, RT säger att han är hoppfull för en tredje säsong, jag hoppas han har rätt. Han nämner blooper reelen som saknas från dvd:n, "possibly on the s2 dvd", men han tycker inte den är så rolig, därför kom den inte med på s1-dvd:n.

"We want to send Veronica to college next year". Yes, we do! :)

Och massa annat. Go watch!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Horrabin » sön dec 04, 2005 0:52

Kan tänkas vara spoilers för 2.9:
Att Meg var gravid var inte den stora överraskningen för mig, utan mer att hon var vid fullt medvetande. För jag tror ju inte att hon vaknade till liv för första gången sedan bussolyckan just när Veronica lämnade rummet. Att hennes föräldrar vet att hon är gravid och vid medvetande antar jag är självklart, men vet Duncan om det? Och varför fejkar hon fortfarande att hon är i koma? Bara för att dölja skammen att hon bär på en skrynklig baby? Och vad tycker egentligen hennes inlåsningsbenägna föräldrar om det hela? För övrigt tycker jag att det är ingen större förlust att varken Wallace eller Jackie har varit med i några avsnitt, de är inte direkt saknade. Mac & Beaver är gulliga ihop och jag hoppas få se mer av dem än Veronica & Duncan, även om jag är hejdlöst förälskad i Veronica. Det är kul att se Alyson i en tuffare roll än vad hon hade i Buffy och HIMYM, speciellt eftersom jag hela tiden har hennes intervju i Playboy i bakhuvudet när jag ser henne nuförtiden (jag menar, har ni sett den där Seymore Butts filmen hon snackar om?!).
All in all så är VM fortfarande en av veckans avsnitt som jag verkligen ser fram emot, dock inte lika mycket som Gilmore Girls. Kul att VM hinner med fler plotlines (som avslutas!) än Lost på tre avsnitt än vad Lost hinner på en säsong.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön dec 04, 2005 3:56

Horrabin skrev:Kan tänkas vara spoilers för 2.9:
Att hennes föräldrar vet att hon är gravid och vid medvetande antar jag är självklart, men vet Duncan om det?

Jag tror det. Grabben bär på en del hemligheter som det är, och det här skulle också förklara en del av hans beteende, som varför han besöker henne varje dag.

Och varför fejkar hon fortfarande att hon är i koma? Bara för att dölja skammen att hon bär på en skrynklig baby?

Kanske inte så mycket hennes skam, som hennes föräldrars.

Och vad tycker egentligen hennes inlåsningsbenägna föräldrar om det hela?

Som sagt. Vi vet hur hårda de är annars, att deras försfödda dotter är gravid utan att vara gift, det låter inte precis som något dom skulle fira med champagne och limbodans.

För övrigt tycker jag att det är ingen större förlust att varken Wallace eller Jackie har varit med i några avsnitt, de är inte direkt saknade.

Jag saknar dom! Båda har blivit mycket intressantare den här säsongen, och framför allt Wallace, som fått både mer och bättre saker att göra (som jag påpekade förut, tycker jag det gäller flera karaktärer).

Damn, it feels good to be back in the discussion game again.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 4:18

s2 hitintills
adolvsson skrev:
För övrigt tycker jag att det är ingen större förlust att varken Wallace eller Jackie har varit med i några avsnitt, de är inte direkt saknade.

Jag saknar dom! Båda har blivit mycket intressantare den här säsongen, och framför allt Wallace, som fått både mer och bättre saker att göra (som jag påpekade förut, tycker jag det gäller flera karaktärer).

Jackie har bara varit med i säsong två och har varit riktigt tråkig på alla sätt och vis. Jag är inte som alla andra övertygad på att det beror på skådespelaren utan mer på hur karaktären är skriven. Jag tror ingen kan göra något med det materialet.

Wallace saknas, vänskapsdynamiken mellan honom och Veronica var det bästa i säsong ett, här saknas det och det märks.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron