Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 14:52

RalfiParpa skrev:"Rätt bra"?! Om VM kan hålla den höga nivå som nu satts eller till och med bli bättre så pratar vi om en topp5-serie.

Ja, "rätt bra", jag ingår inte i er tokkult. S1 var ibland väldigt bra men oftare oerhört ojämn även inom avsnitten. 2.01-.02 tyckte jag följde den gamla trenden med ointressanta CoTW. 2.03 gjorde så att det sämre i de två tidigare avsnitten känns mindre spretiga, vilket var bra gjort.

Den stora frågan är om de klarar av att hålla uppe kvaliten? Med tanke på hur de blåser upp alla små gästskådespelare så känner jag mig lite tvivlande till det. Faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tor okt 13, 2005 15:05

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Jag har inget att tillägga till allt som redan sagts. Eller kanske en sak:
Han agent-mannen som kännde igen Wallace mamma var cool och det var spännande.
Jag tycker att Jackie är dum. Jag gillar Duncan mycket mer än Logan. Duncan är snäll och trevlig medan Logan bara är sliskig och dum.
Jag vill verkligen verkligen inte att Logan och Veronica skall bli tillsammans igen någonsin. Men tyvärr kräver väl alla tjejer som trånar efter Logan att dom skall bli tillsammans så att producenterna inte har något val om dom inte vill förlora tittare.
Det var hur roligt som helst när Veronica blev förhörd på polisstationen.
Har man fått veta vad som hände med Wallace's pappa?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor okt 13, 2005 15:07

Här tar man en breather på jobbet och så möter man dessa enormt frestande spoilerblock. Nästan som "svarta natten" eller vad vi kallade det på dvdforum-tiden. Hehe. Argh! Måste försöka åka hem före fyra idag! Jävla rättningshög!! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav RalfiParpa » tor okt 13, 2005 15:13

noike skrev:Ja, "rätt bra", jag ingår inte i er tokkult. S1 var ibland väldigt bra men oftare oerhört ojämn även inom avsnitten. 2.01-.02 tyckte jag följde den gamla trenden med ointressanta CoTW. 2.03 gjorde så att det sämre i de två tidigare avsnitten känns mindre spretiga, vilket var bra gjort.

Den stora frågan är om de klarar av att hålla uppe kvaliten? Med tanke på hur de blåser upp alla små gästskådespelare så känner jag mig lite tvivlande till det. Faktiskt.


Det är förstås inte helt säkert att VM klarar av det men som sagt så litar jag på Rob Thomas. Fördelen med en andra säsong är ju att spelplanen redan riggats och karaktärerna redan etablerats - nu kan de utforskas på allvar. Jag tror att det kommer fortsätta uppåt, även om det kanske är lite önsketänkande inblandat.
Och jag gillade CotW'n i 2x02. Faktiskt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » tor okt 13, 2005 18:18

Synd att jag läste alla kommentarer nu. Det brukar jag inte göra, men nu gjorde jag det och har knappt nåt att tillägga.

2.3 var jävligt bra. Det bästa denna säsong tycker jag.

Mycket som händer nu och det är kuuuul! :) Fast det kan ju inte vara så enkelt att pappa Echolls är inblandad? Det gissade ju jag efter förra avsnittet så det känns som att det är en red herring eller nåt sånt. Kanske. Vem vet?! Argh! Nästa avsnitt nu!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 18:43

AKS: Och det känns lite för prydligt på något sätt. Nej, Steven Guttenberg som ville ha ihjäl sin dotter för sympatiröster! Det måste vara så.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » tor okt 13, 2005 18:52

Ja jisses vad bra det är, det var jobbigt när avsnittet tog slut. Jag fullkomligt älskar den här serien :D

Det finns inte så mycket att tillägga, men:

Jag håller med AKS, det känns lite enkelt om det är så att Aron ligger bakom allt. Men vem kan det vara istället? Det känns ju i alla fall som att allting hänger ihop.

Och nu måste Veronica gå till Kieth, lite synd att det inte slutatde med en Kieth/Veronica scen istället för en Veronica/Duncan scen.

Jag tyckte mycket om att Duncan/Lilly/Logan/Aron problematiken togs upp.


En vecka är alldeles för lång tid att vänta tills nästa avsnitt:)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 18:54

2x03. Ja alltså jag har ju inte varit någon stor förespråkare för VM men den här säsongens stora mysterium har fått mig intresserad. Känner fortfarande inget för karaktärerna men nu är jag tillräckligt intresserad för att få veta vad som kommer hända. Bara nu s02 håller sig borta från de värsta groparna som uppstod i s01.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor okt 13, 2005 20:30

noike skrev:AKS: Och det känns lite för prydligt på något sätt. Nej, Steven Guttenberg som ville ha ihjäl sin dotter för sympatiröster! Det måste vara så.


Ja, det var ju min första teori. I alla fall till 90%. :) Känns troligare nu då det var som det var i detta avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor okt 13, 2005 21:20

Tittarsiffror för 2.03
For Week Three of the new season, Veronica's ratings have maintained consistent numbers, which is hopefully very good news for UPN. Competition is getting tough, with Criminal Minds on CBS going up in the ratings and becoming a hit despite the competition of Lost. Baseball also factored in, but still didn't dent Veronica's ratings at all.

Here's the overnight ratings breakdown:

#1 Lost ABC 13.8/20 (14.2/20)
#2 Criminal Minds CBS 9.4/14 (8.7/12)
#3 Baseball FOX 8.5/24 (N/A)
#4 The Apprentice: Martha NBC 5.5/8 (5.3/8 )
#5 Veronica Mars UPN 2.6/4 (2.6/4)
#6 Related WB 2.1/3 (2.3/3)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor okt 13, 2005 21:41

Synd att även Criminal Minds stjäl tittare från Veronica. Jag gillar iofs CM rätt så mycket nu, men Veronica har ändå det kvalitativa övertaget på flera punkter.

The Apprentice: Martha tänker jag inte ens kommentera...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor okt 13, 2005 21:42

Lookin' good!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav monkeyboy » tor okt 13, 2005 21:59

LEVIIIIIII!!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 22:26

caffeineaddict skrev:Synd att även Criminal Minds stjäl tittare från Veronica. Jag gillar iofs CM rätt så mycket nu, men Veronica har ändå det kvalitativa övertaget på flera punkter.


Fast om VM ligger stadigt så kan CM knappast stjäla deras tittare. CM ser mer ut att stjäla från Lost, så yay!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor okt 13, 2005 22:32

Men CM kan stjäla tittare från Lost som VM egentligen skulle stjäla. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 22:34

Illyria skrev:Men CM kan stjäla tittare från Lost som VM egentligen skulle stjäla. ;)

Så länge det är någon som stjäl från Lost så är det okej för min del.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor okt 13, 2005 22:51

Vad är "CotW" egentligen? :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 22:53

Case of the Week.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » fre okt 14, 2005 4:53

2x03
Bra avsnitt. Kanske lite tidig att säga men tycker säsongen började bra och hittills har varje avsnitt bara blivit bättre än det föregående, mycket för att man nästlas djupare och djupare in i säsongens arcer.

Även om jag inte tror det och det har aldrig antytts något om det så fick Veronicas beteende gentemot Jackie mig att hajja till. Det påminner om hur folk brukar uppföra sig när de är "omedvetet" svartsjuk på en konkurent. Säg att jag bara inbillar mig, inte kan väll Veronica omedvetet fått varmare känslor för Wallace? Eller är hon bara nervös att Jackie ska ta hennes kompis från henne/såra honom. Iof är det möjligt så att hon bara ogillar Jackie utan att det har några andra underliggande orsaker än att hon helt enkelt inte gillar henne. Fast sättet som allt hände i detta avsnitt gjorde att jag i alla fall reagerade till.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tob » fre okt 14, 2005 8:33

2.03 Fantastiskt och helt underbart.

Ang Veronicas beteende egentemot Jackie. Spänningen dem emellan var inte att leka med. Wallace är en viktig hörnsten i Veronicas liv och det påverkar Veronicas beteende mot Jackie. Jag tror inte det handlar om varmare känslor men däremot en rädsla att förlora Wallace, för ända sedan hon i första avsnittet skar ner Wallace från flaggstången så har hon på något sätt "ägt" Wallace, han är Veronicas om man skall se på det krasst. Även jag också har en rädsla för att Veronica och Wallace glider i sär varandra.;)

Skulle nästan vilja kalla mig en Duncan/Veronica shipper. Tycker dem passar så bra ihop (och sen är jag ganska trött på LoVe hysterin). Logan däremot känns så jävla intressant nu att jag vill gråta. Snacka om destuktiv, allting och verkligen allting går rakt ner åt helvete, och jag gillar det skarpt. Scenen hos skolsystern var fan suverän. Som redan påpekats, det handlar inte bara om Veronica, det är så ohyggligt mycket mer som ligger bakom.

Gillar skarpt att dem plockar tillbaka Aaron på något sätt...svårt att säga hur men jag har svårt att se att hans roll inte kommer försvinna. Många bollar i luften och det händer ju sanslöst mycket nu, bara man inte tar sig vatten över huvudet och det mesta rinner ut i sanden eller alternativt blir antiklimax, men det känns inte så, det känns som författarna har kontroll på sina arcar.


Veronica är det bästa som jag följer nu, utan tvekan, lysande och briljant. Ge mig nytt avsnitt nu!!!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » fre okt 14, 2005 10:05

2.03 Angående Jackie: inom 3 sekunder är det lätt att störa sig på karaktären och att hon sen dessutom spelar på att Wallace gillar henne men inte verkar ha något intresse för honom utöver det men det är tydligt att han har det för henne gör att Veronica inte gillar henne. Rädsla att förlora Wallace finns säkert också, men några varmare känslor än bästa vänner handlar det inte om.

Det vi hittills sett av Jackie är en bortskämd, ytlig, egoistisk tjej. Inget fel på att införa en sån karaktär, men som jag kommenterade tidigare tycker jag inte de valt rätt skådespelerska för rollen och det stör jag mig på rätt mycket. Exempel på hemsk scen med henne: förra avsnittet när Wallace visar henne skolans kontor och hon låtsas bli sur på honom och sen skrattar bort - rysningar!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre okt 14, 2005 11:09

Den Jackie-scen du nämner där i slutet, Illyria, var verkligen dåligt spelad. Hon klarade inte av att balansera de skilda uttrycken (sur --> plötsligt glad och småflörtig) på ett naturligt sätt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » fre okt 14, 2005 14:01

Nu har jag äntligen sett 2.03. Helt fantastiskt bra, och om säsongen fortsätter såhär kommer den krossa säsong 1 fullkomligt. Det känns som att något i stil med Buffy S1 vs S2 är på gång.

Min största invändning mot säsong 1 var alla CotW, men med den komplexa arcen som är på gång nu så ser det ut som att vi kan slippa lite sånt. Visst var det inget alls fristående i det här avsnittet?

Jag vet inte vad jag tycker om Jackie ännu, men tyvärr måste jag hålla med om att skådespelaren inte är särskilt bra. Däremot tycker jag att CC fungerar bra i sin roll.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Horrabin » mån okt 17, 2005 0:18

Såg på HTF att någon hade tittat lite närmare på klottret i anteckningsblocken som visas under credits, och även om det kanske inte betyder något så är bilden till Jackie ganska intressant. Kolla in själva:
http://www.users.muohio.edu/choongty/veronicamars/

Ytterligare en hemlighet som ska komma ut längre fram?
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Illyria » mån okt 17, 2005 0:35

Beavers kan kanske också komma att betyda något då, men en jag inte alls tycker passar är Wallaces.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » mån okt 17, 2005 6:21

Off skrev:Case of the Week.

aka. Monster of the Week :p
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » mån okt 17, 2005 6:32

Nej, Wallace' teckning fattar inte jag heller. Inte än i alla fall....

Vem vet vad som hände innan han kom till Neptune? Fast han verkar ju lugno ch stabil så han lär knappast ha tagit livet av nån, men... ja, vem vet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån okt 17, 2005 7:12

AKS skrev:Vem vet vad som hände innan han kom till Neptune? Fast han verkar ju lugno ch stabil så han lär knappast ha tagit livet av nån, men... ja, vem vet?

Kanske har med mammans mysterium att göra...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » mån okt 17, 2005 7:32

Om teckningarna:Wallace spelar väl basket, tror jag.

Beavers är också intressant, ska han bli detektiv? Det känns inte helt orimligt i nuläget tycker jag.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » mån okt 17, 2005 9:23

CheeseGuy skrev:Wallace spelar väl basket, tror jag.

Ska det föreställa basket? No way. Ser ju ut som en outline av en död person från en mordplats.

Det har alltid varit min tolkningar ivarjefall. Får mig alltid att tänka på Lilly också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron