Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » tor apr 21, 2005 18:16

Håller inte alls med om att 1.19 skulle kunna vara top 5, icke sa nicke, ett av dom svagare avsnitten på sistonde även om det såklart är Veronica Mars och därför jättebra ändå...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tor apr 21, 2005 18:49

Glorificus skrev:
ryktet stämmer - Veronica Mars är/blir en SVT-serie. Vilket jag är väldigt glad över.

Det är - tyvärr - ännu inte spikat när vi sänder den, men jag hoppas naturligtvis att det inte ska ta för lång tid...

Bästa hälsningar
Göran Danasten
Inköpare


8)

Men för oss spelar det ju ingen roll, alla i den här trådet har ju redan sett alla avsnitt. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » tor apr 21, 2005 18:54

Men det är ju nu arbetet börjar: att pimpa serien för alla andra! Vi vill ju att fler får upptäcka the VM goodness. Planerar en blitz av såna där välformulerade SMS-meddelanden till Expressens tv-kolumn. Har läst många Buffy"inlägg" där. Jag har en plan... Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » tor apr 21, 2005 19:02

Yog-Sothoth skrev:Men för oss spelar det ju ingen roll, alla i den här trådet har ju redan sett alla avsnitt. :)

Personligen ser jag gärna om alla avsnitt, speciellt när det går på en av de få kvalitetskanaler vi har i detta avlånga land. Sen, solidaritet! Solidaritet min välpolerade gode herre! Jag är glad att flera får chansen att se VM. The more the merrier. Critical mass. and all that jazz..

Edit:

AKS skrev:Jag har en plan... Hehe.

Lysande sickan! Guerilla warfare enligt marknadsföringens alla regler :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor apr 21, 2005 21:15

Äntligen är SVT bekräftat! (men den där Per är dålig på att maila, ville också ha ett svar ju)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » fre apr 22, 2005 13:51

Någon som är intresserad av en kampanj för serien? "Tidigast 2006" har SVT sagt att de tänker visa Veronica Mars och vi ska försöka påverka dem. Come on, you know you want to! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre apr 22, 2005 13:56

Precis då jag tänkte skriva samma sak! :)

Kom igen, joina oss! Ni behöver naturligtvis inte bli medlemmar på TV-land, men är ni intresserad av en brevkampanj till SVT så säg till här så ser jag eller Illyria till att ni hamnar på listan över de som kommer att skicka brev till SVT. Vi vill ju ha lite koll på hur många det blir.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre apr 22, 2005 21:11

Tv-land är tillagd i mina Favoriter. :)

Jag kan tänka mig att maila SVT, ska försöka att komma ihåg att göra det bara... :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre apr 22, 2005 21:23

Mail är också bra men snigelbrevskampanj säger ändå lite mer, tror vi :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » fre apr 22, 2005 22:03

Har reggat mig på tv-land idag. ;) Så jag är med på kampanjandet, absolut!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » fre apr 22, 2005 22:06

Yay! Nice. Kom igen i snigelpostkampanjen du också, Tinwiel!

Jag tolkar det som att du, Glorificus, kommer att vara med i snigelbrevskampanjen och därmed hamnar på listan över dem som ska skicka? Jag lägger dit dig nu i alla fall. Muahahaha!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » fre apr 22, 2005 22:49

AKS skrev:Jag tolkar det som att du, Glorificus, kommer att vara med i snigelbrevskampanjen och därmed hamnar på listan över dem som ska skicka? Jag lägger dit dig nu i alla fall. Muahahaha!


Hehe, ja, det var en bra tolkning. :D
Hm... brat kommer till mig i morgon, så jag kanske rentav kan övertala henne att joina. Hon har visserligen inte sett VM... men hon vill se det, så då har hon åtminstone motivationen att sätta press på SVT.

Hm... nu tänker jag ännu mer... Vi funderar på att ha nästa Buffyträff här i Umeå någon av de första helgerna i maj, så då kunde vi förbereda material (pryl+kuvert+papper/penna) till alla som vill hänga på VM-kampanjen. Senaste träffen var vi 17 st... This could be good.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » fre apr 22, 2005 22:51

Jag funderade på att regga mig på tv-land för det verkar som en bra sida, där folk disskuterar alla möjliga serier. Så jag sökte på Survivor, American Idol och Amazing Race men fick ingen träff. Det är dom enda serierna jag inte har någon här att prata med om, så......
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre apr 22, 2005 23:29

LWes: det finns en Reality-tavla, där finns trådar eller så startar du en egen och ser vem som hänger på. American Idol tror jag diskuteras ivarjefall...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » lör apr 23, 2005 3:18

Alltså tidigast 2006, det duger inte. Något måste göras åt saken. Varför vänta, vad är det för dumheter? Dom kan väl köra den till hösten. Japp, jag är med på att skicka snigelbrev, vart ska vi skicka breven då?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » lör apr 23, 2005 3:43

Läs länken ovan till Tv-land, i den tråden där pratar vi om allt sånt (och lite till). Det är fortfarande på oranisationsstadiet och du behöver inte vara registerad för att läsa. 2006 är inte acceptabelt nej, (AKS) skriver upp dig på listan också :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör apr 23, 2005 9:29

Jepp, nu är du uppförd på snigelpostskampanjlistan, Tinwiel. Kul!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör apr 23, 2005 10:51

SVT:s pressrelease har funkat! Idag var det en PM-notis om Veronica Mars i min lokaltidning. Bra början på dagen att få läsa om VM i svensk media. Fast det var ett faktafel: "...och är nu inne på sin andra säsong". Säkert ett missförstånd då SVT antagligen skrivit nåt som att "serien har fått en andra säsong i USA".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör apr 23, 2005 16:58

Nice. Har inte sett något skrivet i tidningen här, men de brukar vara något sena av sig med sådana nyheter också så det kanske kommer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör apr 23, 2005 18:04

Intressant inlägg från slaverat/Rob Thomas på TwoP om hur mycket det kostar för dem att "cleara" sånger för att använda i avsnitten:

For what it's worth, when we use a standard major label band, a song generally costs us around $5000 - $6000. A big hit can run up to $10,000. I think we may have even paid $12,000 for "That's Amore." The unsigned bands, we usually get for $1000 a song. Our music budget is under $30,000 an episode, so we're always trying to strike the right balance.


http://forums.televisionwithoutpity.com/index.php?showtopic=3119128&st=345
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör apr 23, 2005 19:45

Håller på att läsa originalmanus för Veronica Mars-piloten;
http://www.slaverats.com/files/Veronica%20Mars_original%20pilot%20script.pdf.

Mycket kul läsning. Och att piloten egentligen skulle vara lite mer... hård märker man i alla fall i citatet nedan.

Veronica (om Wallace): "Leave him alone."
Weevil: "When I want you to open your mouth, you'll hear me unzipping."

Ouch! Bra mycket "värre" än "riding my big ol hog"-grejen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör apr 23, 2005 19:59

AKS skrev:Intressant inlägg från slaverat/Rob Thomas på TwoP om hur mycket det kostar för dem att "cleara" sånger för att använda i avsnitten:


Kommer att bli intressant att se hur det blir med dvdn då. Jag har för mig att rättigheterna att använda en sång är lite mer på dvd än på tv -- i Wonderfalls t.ex bytte de ut en hel del musik.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör apr 23, 2005 20:25

noike skrev:Wonderfalls t.ex bytte de ut en hel del musik.

Gjorde de? Inget jag märkte ivarjefall... men jag hade inte sett alla avsnitt innan heller. Något specifikt du vet var utbytt?

Men är det inte ofta så att musiken licenceras för att även gälla dvd-släpp? Vore ju korkat annars...

Undra hur stora chanserna är att s1 släpps nu till hösten? Tycker det börjar bli dags att annonsera det isåfall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör apr 23, 2005 20:31

Illyria skrev:
noike skrev:Wonderfalls t.ex bytte de ut en hel del musik.

Gjorde de? Inget jag märkte ivarjefall... men jag hade inte sett alla avsnitt innan heller. Något specifikt du vet var utbytt?

Men är det inte ofta så att musiken licenceras för att även gälla dvd-släpp? Vore ju korkat annars...

Då är många korkade tror jag. Helt olika licensavtal i och med att de är tillgängliga i fast form till konsumenter och inte då och då på tvn.

Vet inte hur mycket som ändrades, men enligt ett kommentarspår en hel del. I den serien gjorde det inte så mycket eftersom få avsnitt hann visas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » lör apr 23, 2005 20:48

Jag har anmält mig som intresserad av en dvd-release av VM på amazon.com, eftersom de meddelar studion hur många som anmält intresse. ;) Vore ju bra om så många som möjligt gör det.

Oooh, vad kul att få läsa originalmanuset till piloten! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » lör apr 23, 2005 20:55

Jag har också satt upp båda mina e-mailadresser på amazon.com samt röstat på VM på tvshowsondvd.com. Inte för att jag vet om det hjälper, men det lär ju inte skada i alla fall.

Originalmanus var mycket... intressant på mer än ett sätt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör apr 23, 2005 21:21

Visste inte att Amazon skickade in hur många som är intresserade, ska anmäla några adresser direkt! :P

Ska läsa pilot-scriptet sen också, när jag har mindre ont i huvudet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » sön apr 24, 2005 0:45

Ni som inte vill vara med på snigelbrevskampanjen kan väl åtminstone vara med på mail-kampanjen? Nu på torsdag 28 april kommer vi alla skicka mail till SVT och det finns en petition att skriva på.

Snart är kampanjsidan helt klar också :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Horrabin » sön apr 24, 2005 0:57

Lite tankar om 1x19:

Kärlek mellan Logan & Veronica? Inte som jag ser det. Mer hormoner och svällande blodkärl tycker jag det verkar som. Visst har de kemi tillsammans och visst förstår jag att de vill hångla/ha sex, men så mycket kärlek tycker jag inte mig se. Däremot börjar jag fundera på om inte Logan kommer visa sig vara den som våldtog Veronica. Det skulle skapa en lämplig spänning i fortsättningen. Sen undrar jag om det bara var jag som satt och tyckte att pennan i Deputy Leos bröstficka i scenen när Veronica gör slut med honom var väldigt tydlig och skulle få tittaren att fundera på om det var Lilys hemliga-agent penna? I mina ögon skrek den "hemlig-agent penna" och jag tyckte det var lite konstigt att Veronica inte såg den själv. Men jag antar att det inte var den pennan, även om det rent teoretiskt hade kunnat vara den (Leo tog den från Weevil när han låstes in, använde den och lämnade tillbaka den när Weevil släpptes fri). Nåja, vi får väl se. Skönt att det inte verkar vara några uppehåll innan det mesta får sin förklaring i alla fall.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav LWes » sön apr 24, 2005 1:07

Horrabin skrev:Lite tankar om 1x19:
Däremot börjar jag fundera på om inte Logan kommer visa sig vara den som våldtog Veronica.


Om Logan inte är mördaren (vilket han ju förmodligen inte är) så tror jag att han är våldtagaren (går det att skriva våldtagare istället för våldtäcktsman? För våldtäcktsman är ett långt och komplicerat ord.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron