Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » lör apr 09, 2005 20:53

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Blondin, blåa ögon, smal... tjejer som ser ut så har man ju aldrig sett förut.


Eftersom kvinnor är som de där potatismannenleksakerna med utbytbara ögon och hår? Alla blonda med blåa ögon ser exakt likadana ut? I don't buy that. (Dessutom spelar hur folk beteer sig in en hel del, och det jag har sett av Kristen Bell ger två tummar upp. Till skillnad från många andra skådespelare.)

Vad jag menar är att hennes typ av utseende är väldigt vanligt bland skådespelerskor, och följer väldigt typiska parametrar för vad som går hem hos de flesta killar. Jag tycker helt enkelt det inte är något som helst unikt med hennes ansikte..... det har inte bara att göra med hårfärgen, även dragen.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Bender » lör apr 09, 2005 21:02

Det är ju knappast bara utseendet som gör att man faller för Kristen Bell. Det är ju den uppenbara charmen och pondusen hon besitter dessutom är hon en väldigt duktig och lovande skådespelerska. Det väger man in när man tex tittar på bilden som AKS hade i sitt inlägg tidigare.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav qarlsson » lör apr 09, 2005 22:47

Bender skrev:Det är ju knappast bara utseendet som gör att man faller för Kristen Bell. Det är ju den uppenbara charmen och pondusen hon besitter dessutom är hon en väldigt duktig och lovande skådespelerska. Det väger man in när man tex tittar på bilden som AKS hade i sitt inlägg tidigare.

Damn right!

About that image. Kvider. Kvider. Kviiiiiiiiider! Kristen är bortom ord som vacker. Uttryck som OMG och take a cold shower? Ja, givetvis myntades de med henne i åtanke.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön apr 10, 2005 2:40

Yoggi: Vad dom andra redan har sagt. Att jag själv inte gillar henne bara för att hon är blond och blåögd borde vara uppenbart om man känner till att mina två andra favorit-fröknar i TV-världen är Alyson Hannigan och Caroline Dhavernas. Nej, visst tycker jag att hon ser förbaskat bra ut redan från början, men det är personligheten som tar henne de där extra stegen. Attityden, självsäkerheten, charmen, humorn, kaxigheten. Det är det som gör henne sexig. Skönheten är inte bara yta, ytlighet är inte attraktivt, det är hela paketet som gör det.

Och så det där jäkla leendet. Satan i gatan, vilket effektivt, knävekande, itubrytande, hjärtekrossade, underbart leende hon har.

Sedan får vi ju inte glömma att skönhet i slutändan ligger i betraktarens öga. Du behöver inte förstå varför vi tycker annorlunda än du, bara att vi gör det. Betraktarens öga. Vi tycker Kristen Bell tillhör de vackraste som vandrar på vår jord, du gör det inte, och i slutändan behöver det inte vara svårare än så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav monkeyboy » sön apr 10, 2005 4:58

adolvsson skrev:Sedan får vi ju inte glömma att skönhet i slutändan ligger i betraktarens öga. Du behöver inte förstå varför vi tycker annorlunda än du, bara att vi gör det. Betraktarens öga. Vi tycker Kristen Bell tillhör de vackraste som vandrar på vår jord, du gör det inte, och i slutändan behöver det inte vara svårare än så.


Och eftersom vi är fler så är det du som har fel....
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Yog-Sothoth » sön apr 10, 2005 12:14

monkeyboy skrev:
adolvsson skrev:Sedan får vi ju inte glömma att skönhet i slutändan ligger i betraktarens öga. Du behöver inte förstå varför vi tycker annorlunda än du, bara att vi gör det. Betraktarens öga. Vi tycker Kristen Bell tillhör de vackraste som vandrar på vår jord, du gör det inte, och i slutändan behöver det inte vara svårare än så.


Och eftersom vi är fler så är det du som har fel....

Exakt! Och det var det faktumet jag försökte motarbeta hela tiden. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tam » sön apr 10, 2005 18:07

Tänkte lägga ner mitt VM-tittande för att se sista 6 back-to-back. Tror jag gillar serien bättre så. Men kunde tillslut inte stå emot. Ett bra avsnitt var det, det bästa på ett tag.

1x17
Eftersom serien är rätt fullsmockad med förälder/barn-relationer har jag trott nån av Kane-föräldrarna mördade Lily. Nu vet jag dock inte alls vad jag ska tro.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » sön apr 10, 2005 22:14

Från aint-it-cool-news.com http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=19864

VERONICA MARS Gets Season Two!!!!
I am – Hercules!!
TV Guide’s Michael Ausiello reports Sunday that UPN has just given its low-rated but much-acclaimed “Veronica Mars" a second-season renewal.


Är nog bästa nyheten jag hört på länge.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » sön apr 10, 2005 22:20

Jepp, och här är nyheten som den ser ut hos tvguide.com:

THE PLANETS ARE ALIGNED: In an out-of-this-world development, UPN has renewed cult fave Veronica Mars for a second season, sources tell TVGuide.com. Check out Wednesday's Ask Ausiello for scoop on Season Two and an interview with star Kristen Bell. In the meantime, go celebrate!


http://www.tvguide.com/news/entertainment/050410.asp#B

Ouch! Nyheten under VM-grejen (länken ovan) kommer inte noike att gilla...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 10, 2005 22:28

AKS skrev:http://www.tvguide.com/news/entertainment/050410.asp#B
Ouch! Nyheten under VM-grejen (länken ovan) kommer inte noike att gilla...

Gah! Motherfucking jerk-offs! Man avbryter inte en storyline på det sättet när den börjat på allvar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » sön apr 10, 2005 22:59

noike skrev:
AKS skrev:http://www.tvguide.com/news/entertainment/050410.asp#B
Ouch! Nyheten under VM-grejen (länken ovan) kommer inte noike att gilla...

Gah! Motherfucking jerk-offs! Man avbryter inte en storyline på det sättet när den börjat på allvar.


Herregud! Så det blir inga nya avsnitt av Boston Legal förns i höst! Sjukt...
Fast den är fantastiskt att Veronica Mars får en andra säsong. Inte för att jag någonsin tvivlade, men...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » mån apr 11, 2005 0:15

noike skrev:
AKS skrev:http://www.tvguide.com/news/entertainment/050410.asp#B
Ouch! Nyheten under VM-grejen (länken ovan) kommer inte noike att gilla...

Gah! Motherfucking jerk-offs! Man avbryter inte en storyline på det sättet när den börjat på allvar.

WTF?!? No more Denny Crane? Helt respektlöst!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån apr 11, 2005 22:01

Officiellt pressmeddelande från UPN idag (spoilermarkering om säsongsfinalen):

UPN RENEWS ITS CRITICALLY ACCLAIMED DRAMA "VERONICA MARS" FOR A SECOND SEASON
Released by UPN

UPN has renewed its critically acclaimed new drama VERONICA MARS, featuring star Kristen Bell, for a second season, it was announced today by Dawn Ostroff, President, UPN.

"With its terrific ensemble cast, sharp writing and high production values, we're tremendously proud of the level of quality that VERONICA MARS brings to UPN," said Ostroff. "Headlined by the brilliant Kristen Bell, this intriguing, youthful series continues to garner tremendous buzz and critical acclaim, and this is the type of smart, compelling show we want viewers to expect from UPN."

VERONICA MARS stars Kristen Bell ("Reefer Madness") as a smart, fearless 17-year-old apprentice private investigator dedicated to solving the toughest mysteries of her wealthy seaside community, Neptune, Calif., where the rich and powerful make the rules, own the town and the high school, and desperately try to keep their dirty little secrets just that…secret.

On Tuesday, May 10, Veronica will solve the season-long mystery of who murdered her best friend Lilly Kane, but will betray someone she cares deeply about in the process during the shocking, action-packed season finale.

VERONICA MARS airs Tuesdays (9:00-10:00 PM, ET/PT) on UPN.

The series stars Kristen Bell ("Reefer Madness") as Veronica Mars, Enrico Colantoni ("Just Shoot Me") as Keith Mars, Percy Daggs III ("The Guardian") as Wallace Fennel, Teddy Dunn ("The Manchurian Candidate") as Duncan Kane, Jason Dohring ("Judging Amy") as Logan Echolls and Francis Capra ("C.S.I.: Crime Scene Investigation ") as Eli "Weevil" Navarro. Joel Silver and creator Rob Thomas are executive producers. VERONICA MARS is from Silver Pictures Television in association with and distributed by Warner Bros. Television Production Inc. Production services provided by Stu Segall Productions, Inc.

Artikel från thefutoncritic.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Horrabin » tis apr 12, 2005 15:58

Nog för att caffeeineaddict sa det först, men jag menar det:

Jag tror det är pappa Mars som är mördaren. Jag har inte så mycket att gå på mer än att det känns som att det är den mest oväntade grejen manusförfattarna kan göra. Dessutom så vet jag inte om pappa Mars har försökt få Abel fri så värst mycket, han har ju mest försökt gömma saker för Veronica efter hans misslyckade försökt att sätta dit Kane för mordet. Nu senast så var han med henne för att få koll på så hon inte hittade alltför mycket. Det kanske var han som tipsade Clarence Weidman om att ringa Koontz dotter med hennes pojkväns telefon? Att han försökte sätta dit Kane när han var sheriff var ju för att han såg ett bra tillfälle med alla brister i alibi osv, plus att han hatade Kane för att han höll på och strulade med mamma Mars och kanske var riktig pappa till Veronica.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » ons apr 13, 2005 12:01

Snart nytt avsnitt! Läste tyvärr (om jag spekulerar rätt) detta på tvguide.com:

Citat ur avsnittsbeskrivning
"Veronica and Logan share a very surprising moment"

Detta får mig att tro att (spekulationer, inga spoilers egentligen):
Veronica och Logan kommer att typ kyssa varandra eller så. Forumuleringen ger de vibbarna enligt mig.

Inte för att jag tycker att det skulle vara :(, men om det verkligen skulle ske skulle jag känna mig ofrivilligt spoilad. Bara så att ni vet. :)

Har kollat med TV4+ och de har Conangäster listade t.o.m. tisdag nästa vecka. Ingen Kristen syns till, men det är ju förståeligt. *Minst* en vecka lär det ju gå mellan sändningen i USA och den i Sverige.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons apr 13, 2005 12:10

AKS skrev:vecka. Ingen Kristen syns till, men det är ju förståeligt. *Minst* en vecka lär det ju gå mellan sändningen i USA och den i Sverige.

2½ vecka efter t o m, var det väl någon som sa, någonstans, tror jag?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 12:11

21 april hade jag räknat ut det till, baserat på tidigare gäster.

Och var är nya avsnittet?! Jag vill ha hdtv och inte nån crap vcd! :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons apr 13, 2005 12:37

Aha! Har hunnit glömma bort 2½-veckorsgrejen. Låter ju vettigt och man behöver inte vänta så länge heller.

Jag såg också att det var VCD, men då det gäller VM tar jag vad jag får! :) Så länge jag kan se och höra och förstå vad jag ser och hör så kör jag. HDTV är ju dock att föredranaturligtvis.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons apr 13, 2005 12:44

Ah, nu är jag ikapp... såg avsnitt 17 igår kväll. Men jag återkommer med kommentarer om avsnitt 10 och framåt...
Och det var ju lägligt att det varit ett nytt avsnitt nu, så slipper man få abstinens direkt. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav CheeseGuy » ons apr 13, 2005 12:51

Nu har jag äntligen sett avsnitt 16 och 17. De var nog de två bästa avsnitten hittils, i alla fall de som har gett bäst upplevelse (dvs det kan mycket väl kännas annorlunda under en omtitt). CotW var som vanligt okej, och allt annat helt jävla fantastiskt. Jag älskar f.ö. Kristens nya frisyr.

Det långa uppehållet gjorde att jag började tappa intresset för serien, men efter de här två avsnittet så har det definitivt kommit tillbaka (starkare än någonsin osv). Så först nu kommer min Dance of Joy för att det kommer en till säsong. Helt underbart! :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » ons apr 13, 2005 13:10

Det finns förresten screencaps från 1x19-trailern på Neptunesite. Men det är några spoilers där som verkar ganska stora. Jag ångrar nästan att jag tittade på dem.

Är det bara jag, eller ser Alyson mycket snyggare ut det avsnittet än i det förra? Det är ju inte långt ifrån BTVS S4 (ment det är visserligen ganska dålig kvalitet på bilderna).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 14:06

Hdtv för 1x18 finns nu! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » ons apr 13, 2005 15:51

Precis fått hem den. Thx a bunch FOV, yay! :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » ons apr 13, 2005 18:25

Det är onsdag och som utlovat är jag tillbaka med ett inlägg innehållandes obscent många versaler, utropstecken och helt poänglösa hyllningar av Kristen Bell.

Kristen Bell är sötast!

Veronica Mars 1x18
"He's not groping her, is he?"
"No, but earlier I saw him cutting a hole in the bottom of the popcorn bucket."
Jag visste det! Ända sedan deras lilla kaffescen i 1x08 har jag nästan varit övertygad om att vi skulle få se mer av de två och nu, tio avsnitt senare, får jag min bekräftelse. Trevligt.

Med risk för att upprepa mig: underbart avsnitt! Helt jävla überfantastiskt med extra mycket bra. Okej, inte så där oerhört arc-igt som sist men fortfarande den här tradiga veckans höjdpunkt. Wallace får äntligen utvecklas lite; scenen där han kallar Veronica för sin bästa vän var oerhört fin och så där överdrivet fluffegullig att man nästan inte vill gilla det men ändå inte kan låta bli, ungefär som den där lilla blåa saken i Spirited Away. Fan vad söt den är.

Och sedan var det visst något om en kyss som kommer bli föremål för diskussion här. Jag vet ännu inte riktigt vad jag tycker om det men det var en kolossalt fin scen. Och Veronica tog första steget, inte Logan som jag trodde. Helvete!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » ons apr 13, 2005 19:44

Well, fuck me! precis när jag trodde att det inte gick att bli gladare över att VM får en andra säsong så smäller de till med ett av de tre bästa avsnitten på hela säsongen! Och det säger inte lite.

1.18
Alltså, jag är lyrisk. Detta avsnitt var bra från början till slut med många fantastiska scener.

För det första... Bra CotW. Blev lurad i alla fall en gång. Trodde inte att Home Improvement-killen var en copper. Han är förresten distraherande lik en kille jag känner som dock är ca tio år äldre än honom.

Kyssen! Wow! Jävligt bra scen. Veronica smäller dit en snabb en på killen som är hennes riddare i detta avsnitt. Han ger henne en blick som... weak in the knees är allt jag kan säga. ;) Riktigt, riktigt bra scen. Nu får vi se vart det leder. Hade dock en aning om detta tidigare (se posten ovan), men scenen var inte alls som jag tänkt mig.

Pappa Mars och mamma Wallace (Fernell? Nej, har glömt bort efternamnet!) var hur bra som helst. Citatet om popcornburken är obetalbart. Men detta avsnitt hade många bra citat t ex:
"Dream on, Jump Street!" (Aah, mitt Logan-crush har blivit ännu värre.)
"Now, if I were a pipe bomb, where would I be?"
+ många fler.

Som sagt, inte alltför arctyngt, men Duncan fick ju en av sina tre bästa scener i hela serien i detta avsnitt.

Helt seriöst... med tanke på var vi är i serien så borde det bara bli bättre och bättre, men det skulle ju nästan vara omöjligt. Bring on next week!


EDIT: Kristen Bell om vad som avslöjas i slutet av S1 och om början av S2 i Ausiellos spalt:

Question: That's great news about Veronica Mars getting renewed. Now, the only question is, what could they possibly do for Season 2? — Robert

Ausiello: Let's ask Kristen Bell, who spoke to TVGuide.com over the weekend. After confirming news of the show's renewal, Bell teased Mars' season finale and hinted at what's to come next fall. "There's a cliff-hanger at the end of this season, and it's not related to any of the questions that have been posed already," she said. "But it will make you want to see the first episode of next season to see what the answer is. But that's not the arc of the season. Next season, as far as I'm aware, the first couple of scenes will answer what the cliff-hanger was and the last couple of scenes will give you what the next year-long mystery is." Bell also teased that the rape mystery will be resolved "by Episode 20, which is the second-to-last episode. And then, in the last episode, you'll get everything else answered. And the paternity issue is answered somewhere along the line, too!" Hooray!


Och han nämner VM snabbt i en anna fråga också (mkt positivt!):

Question: So what's your favorite TV show right now? — Emily

Ausiello: Deadwood — hands down. Coming in a close second is Gilmore Girls, followed by The Shield, 24, Lost and Veronica Mars.
Senast redigerad av AKS ons apr 13, 2005 19:58, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 19:56

Var går det att ladda hem Conan då? Gärna torrent-tips. Kristen Bell var ju med igår så det borde väl finnas att ladda hem nu tycker jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » ons apr 13, 2005 21:15

1x18:

Lite mindre arc än i det senaste avsnittet, men det kompenserades av ett ovanligt bra CotW.

Egentligen jag är inte helt övertygad om Veronica/Logan, men jag blev ändå överlycklig av den där scenen. De är så fina tillsammans.

Under avsnitt 16 och 17 reagerade jag över alla Buffyvibbar (men det kan ha berott på att jag inte hade sett VM på länge), men i det här avsnittet blev det extremt. Veronica använde ordet "apocalypse". :)


LOGAN!!!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » ons apr 13, 2005 21:59

CheeseGuy skrev:1x18:

Under avsnitt 16 och 17 reagerade jag över alla Buffyvibbar (men det kan ha berott på att jag inte hade sett VM på länge), men i det här avsnittet blev det extremt. Veronica använde ordet "apocalypse". :)


Jag tycker att det var mest Buffyigt när Veronica pratade med Willow-aktiga tjejen.
Veronica är Buffy, Willow-aktiga tjejen är Willow och Wallace är Xander.
Logan är Spike, pappan är Giles och rektorn är Snyder och Leo är Riley och Duncan vet jag inte vad han är.
Wow, dom är mer lika än jag märkt tidigare!
Leo är för härlig med sitt leende. Hur kan man inte bli glad av att bara se honom?
Jag tycker att agent-killen var cool. Hoppas han är med mer.

Jag hoppas att Logan är mördaren men efter det Horrabin skrev lite längre upp om att Keith skulle vara mördaren låter väldigt troligt, fast jag hoppas verkligen att det inte är så.
Jag kan bara tänka mig hur han åker i fängelset och Veronica's mamma (som verkligen ingen av oss gillar!!!!!) komemr hem och tar hand om henne.
Det scenariot skulle suga. (i alla fall mamma-delen av det)
Plus att jag vill att Keith ska teama upp med den andra PI:en som var med i förra avsnittet så att dom kan jobba tillsammans.

Det vore kul och Alyson Hannigan och Willow-tjejen hade en scen tillsammans i serien eftersom att dom är så lika om ni förstår vad jag menar...

Nu börjar jag bli dyssig så jag ska inte skriva mer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons apr 13, 2005 23:08

Well, fudge me sideways. Toppavsnitt av både House, Shield och Veronica Mars den här veckan. Idag har varit en osannolikt bra dag för TV-serier. Och då har jag ändå senaste Scrubs och de två sista avsnitten av The Wires första säsong kvar innan sängdags. Osannolikt.

VM 1x18:
Vad kan jag säga som inte redan har sagts här? Topp 3 kan jag hålla med om, trots att det inte var arc-tungt så fanns det ändå med en hel del arc-igt. Fast i mindre bitar. Snyggt gjort. Och avnsittet som helhet var helt enkelt ett av dom tajtase. Allting klickade.

Veronic + Logan. Hon må ha tagit första steget, men jag tror helt enkelt det var av tacksamhet för hans ridderlighet. Logan gjorde det till någonting helt annat. Jag nekar inte till den tunga sexuella spänningen dom är mellan, men jag är inte helt säker på att Veronica känner lika mycket för Logan som han gör för henne.

Vad scenen däremot gör, är att luta mig mer mot Logan som gärningsman, framför allt om man lägger ihop det med hans repliker förra avsnittet. Om han avslöjas som Lillys mördare skulle det slå extra hårt mot Veronica nu, och inleder hon dessutom ett förhållande med honom skulle det potentiellt kunna kasta henne lite av spåret.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 23:09

LWes skrev:Jag hoppas att Logan är mördaren

Elaking där! Hur kan du ens säga så efter senaste avsnittet.

1x18: Oh. My. Gosh. Vilket avsnitt! Veronica Mars is the bomb!

Avsnittet börjar med Veronica och Deputy Leo utanför dörren och sen får vi reda på att Keith och Wallace mamma dejtar, vilket leder till en massa bra W/V-scener och kommentarer, och fallet är intressant med en massa olika vändningar och när Veronica blir "kidnappad" kommer Logan och räddar henne (såklart!) och oh my gosh! Snacka om kemi! Och vilka blickar... sen i slutet också på lektionen, mmm.

Och vi får äntligen reda på vad som hände Ms Dent, she got knocked up! Och Logans lilla cheerleader stunt var helt underbart :)

And what's up with Duncan? Han tror säkert han är skyldig och har därför stuckit men det kommer visa sig att han inte är det.

Vilket dräggel-avsnitt, i flera bemärkelser. Inte nog med LoVe utan att hur jäkla bra avsnittet i sig var. Jag fick faktiskt lite Buffy-vibbar här och där av de här avsnittet, mycket pga hur jäkla bra och stabilt det var.

Vill egentligen se om hela avsnittet nu på en gång men jag ska nog spara lite på det, men se om det flera ggr innan nästa vecka lär jag göra :)

Btw: mycket Veronica and the boys i detta avsnittet, först Leo, sen Logan, lite Duncan och sen han kniv-killen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron