Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis aug 28, 2007 8:46

It's a 'Miracle' for Minear, Holland, ABC
ABC! Jag gråter redan av lycka.
"Drive" creator Tim Minear and Emmy winner Todd Holland have teamed for "Miracle Man," a drama project that sparked a bidding war between ABC and Fox and landed at ABC with a put pilot commitment.

"Miracle" -- from 20th Century Fox TV, where Minear and Holland are based with overall deals -- centers on a disgraced former televangelist, a man of no faith, who finds that God is using him to perform real miracles and change lives, starting with his own.

Där finns väl drag av Wonderfalls och, för den delen, Joan of Arcadia, men vad för det. Låter som ett intressant upplägg ändå och framför allt - Minear, Holland, ABC!

Fuck FOX, som fan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tis aug 28, 2007 9:08

Ja, ja, JA! Härligt att Tim ÄNTLIGEN behövt stå ut med FOX-fuckers tillräckligt!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 12:33

Hurrah!

Låter lite som Wonderfalls ja, men jag skulle inte bli förvånad om det är Todd Hollands återkommande tema, på saqmma sätt som Fullers syn på död.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tis aug 28, 2007 12:58

:) JAA!!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 13:14

En till om Tim där han nämner Todd.
http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 4d612d7b6c

Jag skrattade åt röstningsalternativen. 27% av de röstande är mer än troliga Buffistasläsare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 13:19

Ingen har kommenterat "put pilot commitment"? Det är fan bättre än "yay" och "hurrah".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis aug 28, 2007 13:27

noike skrev:Ingen har kommenterat "put pilot commitment"?

Jag läste uttrycket, men även om det lät bra visste jag inte vad det innebar. Nu har wikipedia upplyst mig:
A "put pilot" is an agreement between a network and a studio, where the network will incur substantial penalties if the pilot episode is not aired. This is a virtual guarantee that a pilot will be picked up.

Ja. Yay och hurrah och upphöjt till bättre än.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » tis aug 28, 2007 15:40

Strålande.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 15:49

Kul för Minear! Men konceptet lät inte så intressant. Gud inblandad? Nja. Men det verkar ju vara min typ av genre så naturligtvis får den en chans när den nu blir av.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 15:55

Gud i Tims oerhört ateistiska händer tror jag faktiskt kan bli något. Sedan så brukar allt låta superdumt när det först presenteras. Space-western? Cheerleader som har ihjäl vampyrer? En emo-vampyr som hjälper folk? Listan tar aldirg slut på dumma koncept som visar sig vara bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 16:04

Jag har iofs aldrig tyckt att de koncepten låtit dumma... :) (Sant faktiskt.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 16:06

Konceptet på filmen Rabid då? Kvinna i motorcykelolycka får göra plastkirurgi och får en blodsugande penisutväxt i armväcket.
Senast redigerad av noike tis aug 28, 2007 16:08, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 16:08

Det låter jättedumt. Nu fick jag inte alls lust att se den filmen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis aug 28, 2007 16:10

AKS skrev:Det låter jättedumt. Nu fick jag inte alls lust att se den filmen.

Den är mycket bättre än det låter, men även Cronenberg undrade vad han höll på med mitt under under inspelningen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 16:13

Hehe. Ja, jag kan tänka mig det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons aug 29, 2007 0:26

I artikeln gillar jag förresten det här stycket mer:
"It's about losing everything and starting over and finding that there is a higher purpose in life," Minear said. "It's about a man who says, 'I don't know how to be good, but I'll try to be better.' "

Det gör att det inte låter som en whacky semireligiös komedi, undrar om det är nära Carnivále i ton?

Och det här låter väldigt mycket som Angel:
What attracted him to the idea of doing a show about a disgraced televangelist was that "I love the genre, and I love stories about redemption and stories about characters that are slightly cynical and nudged by higher force," Minear said.

Och det här från Minearverse var väldigt lovande:
The way Tim explained it to me was that there's this faithless scam artist bilking old ladies out of their retirement money with smoke-and-mirror "miracles," and god's sense of humor is to give the dude the ability to perform miracles...but only when no one is around to witness it, and in such a way that it's just a hair over onto the ambiguous side so the event could be Scully-ed.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor aug 30, 2007 1:00

Oh! Nathan Fillion har kontrakt med ABC och det på DH verkar ju bara vara recurring. Can he...? Oh, I hope so.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor aug 30, 2007 7:21

noike skrev:Oh! Nathan Fillion har kontrakt med ABC och det på DH verkar ju bara vara recurring. Can he...? Oh, I hope so.

*swoons*

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tor aug 30, 2007 8:37

noike skrev:Oh! Nathan Fillion har kontrakt med ABC och det på DH verkar ju bara vara recurring. Can he...? Oh, I hope so.

åh herregud
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » tor aug 30, 2007 11:27

Om du precis jinxade något så... :psychobunny:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » tor aug 30, 2007 18:39

A bear skrev:

Om du precis jinxade något så... :psychobunny:
Ja då jävlar! :gimpbunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » fre sep 14, 2007 16:31

Ooh, jag råkade precis se The Inside i tv-tablån. Kl 01:00 i natt visas första avsnittet på TV6! :lovebunny:
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 20, 2008 22:11

The Inside 1x13

Nu har jag äntligen sett sista avsnittet av The Inside. Ruggigt och bra som vanligt. Det var inte så mycket Web i det här avsnittet vilket var lite synd. Jag gillar Rebecca, men jag gillar ännu mer att ogilla Web. Han är så obehaglig och han gör mig så arg, fast på ett bra sätt.

Det är tråkigt att det inte blev mer av den här serien, men på något sätt gjorde slutscenen att det ändå kändes om om det var ett riktigt slut. Rebecca är äntligen en del av gruppen. Alla har sina problem, men de har ändå öppnat upp sig lite för varandra.

Sedan gillar jag att en av internet-aliasen var Little Willow och det fina meningsutbytet mellan Paul och Danny i början av avsnittet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » tis maj 13, 2008 16:49

Ingen Miracle Man i hösttablån heller. :(

Kommer må som den överklockade citronen i goats.com: "my universe is empty and meaningless".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis maj 13, 2008 17:01

noike skrev:Kommer må som den överklockade citronen i goats.com: "my universe is empty and meaningless".

Men... men... varför? Vad händer? Det lät ju så positivt. Varför har vi inte hört knappt något alls?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis maj 13, 2008 17:04

För att det tar tid tror jag, ingen vet riktigt och Tim håller tyst som han brukar innan något är helt klart. Förhoppningsvis kanske det är en midseason den också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis maj 13, 2008 19:59

Från en E!-sak om ABC skrev:McPherson Calls the New Fall Schedule "Incredibly Stable": With only one new drama and two new unscripted series, there isn't much change at all. Still, he adds that there are 17 pilots still in development for midseason, so clearly, thanks to the strike, there wasn't a lot of grooming time this year.

Mer än möjlig förklaring.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis maj 13, 2008 20:24

Det där med praktiskt taget inga nya serier hos ABC i höst har varit känt ett tag, fast jag hade ändå trott de skulle säga något om sina övriga piloter ändå under Upfronts... men tydligen inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis maj 13, 2008 20:26

Det hade jag missat faktiskt. Och ja, något borde de kunna säga.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 14, 2008 16:31

Miracle Man räknades inte upp bland namnen på de där 17 möjliga mid-seasonisterna. :cry: Medvetet från Tim så att han kan vara mer inblandad i Dollhouse?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film