Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Inläggav adolvsson » tor okt 28, 2004 10:29

Jag vet inte om det har rörts vid i någon annan tråd, men eftersom den inte verkar ha en egen, tar jag saken i egna händer och det helt utan sexuella undermeningar (min kärlek till Tim Minear är helt platonisk).

The Inside. För den som missat, en dramaserie om en 22-årig FBI-agent som jobbar undercover på som student på high school (eller schools; den delen av premissen har undgått mig). I samma anda som 21 Jump Street, fast (och ha i åtanke att jag älskade 21JS) väldigt mycket bättre. Varför bättre? Några av producenternas namn bådar visserligen gott, Ron Howard, Brian Grazer och Kathryn Bigelow låter bra. Men det är inte därför jag är lycklig. Pilotavsnittet, som regisserades av Bigelow, sög tydligen mer eller mindre apans privata bananer, så man bestämde sig för att ta in en ny regissör, manusförfattare och showrunner. Hans namn? Tim Minear. Underbare, fantasiske, vackre, genomsexige Tim Minear (och jag upprepar, det är helt platoniskt). Tim ska behålla grundupplägget (och de båda huvudrollsskådisarna, ty sådan var TV-bolagets lag) men i övrigt skriva om piloten.

Men det är inte därför jag är lycklig.

Okej, det där räckte väl egentligen, men alldeles nyss läste jag att Jane Espenson skulle göra honom sällskap på serien.

Jane. Älskade Jane. Och Tim. Så vackert att jag nästan börjar gråta.

Men bara nästan, jag är ju trots allt En Riktig Man.

Zap2It:s nyhet om det jag just hasplat ur mig. De nämner t o m att jag är En Riktig Man. Lovar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor okt 28, 2004 10:37

Timzan and Jane make good show.

Liknelsen med 21 Jump Street är ju sannerligen lockande. Hade varit bättre om de slängt in temat från den serien och castat the man:

http://www.imdb.com/name/nm0001298/
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tor okt 28, 2004 14:03

Tim, Jane, några AD-producenter. Inget kan gå fel. Eller vänta... Det är FOX. D'oh! Jag hoppas att det inte händer, men i och med att de inte gillade första piloten, så finns det fortfarande möjligheter att serien blir FOX'd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor okt 28, 2004 15:55

Den kan naturligtvis bli jätteFOX'd, hårt och brutalt där solen inte skiner om man inte verkligen anstränger sig och utstätter sig för möjligheten att bli arresterad för riktigt jäkla förargelseväckande beteende... Men! Eftersom de faktiskt gav serien en chans till, så kan man hoppas att den ligger lite bättre till än de flesta.

Okej, det där trodde jag inte ens själv på.

Fast det vet ju Timmy Boy i allra högsta grad om, så det skulle förvåna mig om han inte tänker på ett liknande sätt som Fallet Wonderfalls. Även om det inte blir en The Inside i flera år så borde vi i alla fall kunna få något med en viss miniseriekänsla och ett inte helt tillfredsställande men i alla fall ett väl fungerande slut. Som Wonderfalls.

Jag litar inte det minsta på Fox, det är Tim jag litar helt och hållet på.

Min vackra underbara älskade fantastiska sexiga men jag lovar verkligen helt platoniske Tim.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zzzarka » tor okt 28, 2004 17:53

hmm låter intressant :)
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav adolvsson » lör okt 30, 2004 0:04

"Jane Espenson's fansite has now confirmed that 'Jane is the Co-Executive Producer of The Inside'."

Serien kommer härska. Det finns inget annat alternativ i den här världen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör okt 30, 2004 0:28

Så. När börjar den?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör okt 30, 2004 0:34

Står inget på tvtome. Den var tänkt att börja i Januari så man kan ju anta att Timmy hinner skriva ett nytt avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör okt 30, 2004 0:48

Om serien nu mot all förmodan inte är bra, så tycker jag att vi stjäl Adolvssons perkulator som straff för hans hype.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör okt 30, 2004 8:50

Vore inte att stjäla någons perkulator att göra denne person en tjänst? Bryggkaffe for life, yo!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör okt 30, 2004 11:44

Skurkar och pirater, värmländare och handlare, sjutton jämrans mandariner. Humbug, humbug, humbug!!

En perkulator är en bryggare, bara en bättre bryggare.

Respect the coffee, dude!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör okt 30, 2004 12:14

adolvsson: Jag respekterar kaffet. Få respekterar kaffet mer än jag. Men det riktiga kaffet. Inte sådant där perkulator-blask.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör okt 30, 2004 12:35

Perkulatorkaffet är det riktiga, det är baserat på gammal beprövad teknik, det var så kaffeuppfinnarna hade tänkt sig det när de skapade kaffe. De satt där, runt lägerelden på prärien, sent en natt och sa till varandra, att det precis såhär kaffet ska smaka när framtidens folk får ändan ur sina framtida fordon och uppfinner perkulatorn.

Dagens bryggare, den som du hyllar, är en latemansbryggare, en bryggare skapad av ett industrisamhälle som inte har tid att njuta av riktigt kaffe, som var så lata att nästa steg bara kunde bli det värsta snedsteget av dom alla; snabbkaffe. Det är den bryggaren som ger blask, som ger kaffe bara steget precis under snabbkaffe.

Join the revolution, get the perculator, respect the coffee!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör okt 30, 2004 14:05

Medan jag faktiskt är en bryggkaffeperson jag också så måste jag tyvärr försvara Adolvsson. Hans perkulator gör faktiskt gott kaffe. Det finns två sorters perkulatorer, "kaffepressarna" som suger och så bryggarna som gör något mellanting av bryggkaffe och espresso.

Men att bryggkaffe nästan skulle vara blask?! Caffeinaddict, let's wage war on this motherfucker!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör okt 30, 2004 14:13

noike: You say "War!", I say "Lead the way!".

Det ska dock erkännas att av din beskrivning tänker jag mer på sugpressarna (contradiction in terms?) än adolvsson-perkulatorn. Nu fick du mig att vilja våldgästa adolvsson och utnyttja hans magiska perkulator till maximum.

Sen så tycker jag att adolvsson borde gå tillbaka till sin tidigare avatar, då denna symboliserade honom så oerhört väl.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör okt 30, 2004 14:19

Nej, jag dissar förstås inte vanliga kaffebryggare rakt av. När vanligt kaffebryggarkaffe blir blaskigt, tenderar det bero på att personen som brygger är totalt okunning i att hantera ett kaffemått. Vanligt kaffe kan bli förbaskat gott, speciellt t ex jag gör det. Dels är det bara det att perkulatorkaffe blir bättre, men framför allt måste man möta en sådan totaldiss av perkultatorn från kaffekasken sida, det måste mötas i såväl starka ordalag som ett avatarbyte (tillfälligt sådant, det garanterar jag).

Och se, det funkade; attackören i fråga har redan uttryckt önskan om att våldgästa min bostad och antasta min perkulator.

Hail to the adolvsson, maddafakka!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör okt 30, 2004 14:26

Är denna perkulator med i serien?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » lör okt 30, 2004 14:41

Off: Ja, till vänster om den där prydnadssaken när huvudkaraktären går igenom den där dörren varje dag. Dom gör en riktigt stor grej av det, faktiskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör okt 30, 2004 14:56

Lite som farfarsklockan i den där serien om den där killen som dog men sen kom tillbaka som en smurf och sedan fick slåss mot en ninja om den där tjejens killes syster.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör okt 30, 2004 15:00

Off: Precis så.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor jan 13, 2005 10:38

Verkar ha hänt en hel del med serien. Nu låter den mer än lovande. Läste inte allt pga rädsla för spoilers men det jag läste låter bra.

It’s less ‘21 Jump Street’ and more ‘Silence of the Lambs’.”


http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19124
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 11:22

Nu har jag läst AICN-reportaget och det låter väldigt bra. Men framförallt en sak oroar mig: En Minear-serie som startar på FOX. Kommer någon ihåg hur bra det gick förra året? Eller året innan det?

Varför jobbar han fortfarande för dem när de sköt hans två tidigare bebisar genom huvudet så att deras söta lilla röda babyblod sprutade upp på väggen bakom i en blomliknande form och bara vi med lite vett i skallen kunde slicka upp det lilla vi fick tag på och sedan köpa det på DVD?

...

Okej, det kanske var en lite konstig analogi. Men det stämmer!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor jan 13, 2005 11:27

Är babyblod sötare än en 25årings blod? Pratar vi smak eller generellt utseende förresten? Nu är jag förvirrad.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 11:34

Jag vet faktiskt inte, jag spekulerade. Jag föreslår smaktest på BF-träffen. Buffybot kan säkert hitta en bebis och 25-åringen... tja, den av de som dyker upp som har minst inlägg.

Låter det rättvist?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 12:10

och jag tror att serien kommer vara riktigt grym eftersom Adam Baldwin ska vara med.

Fast den har inte premiär förns i Mars...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jan 13, 2005 12:23

Off skrev:Verkar ha hänt en hel del med serien. Nu låter den mer än lovande. Läste inte allt pga rädsla för spoilers men det jag läste låter bra.

It’s less ‘21 Jump Street’ and more ‘Silence of the Lambs’.”


http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19124

Du kan läsa allt, tycker jag. Han pratar om premissen och karaktärerna, men inget som kändes spoileristiskt. Och då är jag rätt känslig av mig.

Att mars ligger alldeles för långt in i framtiden är uppenbart, jag vill se tvåtimmarspiloten NU NU NU. Jag tror också den kommer rocka sautan, fast då tar jag inte ens med Adam Baldwin ("Baldwin playing Rebecca’s impatient and amusingly rude colleage") i beräkningarna.

I'll be in my bunk.

Det är förresten uppenbart att handligen såsom den beskrivs i mitt första inlägg här inte stämmer mycket överrens med verkligheten längre. Nya skådespelerare (förutom huvudtjejen, Rachel Nichols, vars karaktär iofs får nytt namn), ny premiss för serien, eventuellt nytt namn. Utöver FBI och Nichols är det inte mycket som liknar serien innan den las i Tim Minears ömma, mörka, vridna, fantastiskt sexiga händer.

Tim Minear.

Mars!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jan 13, 2005 12:24

caffeineaddict skrev:Men framförallt en sak oroar mig: En Minear-serie som startar på FOX. Kommer någon ihåg hur bra det gick förra året? Eller året innan det?

Inte för att jag tror på det men det kan vara ett nytt FOX. De lät Arrested Development överleva trots allt så den oerhört lilla möjligheten finns.

Men jag tror ingen annan ville ha tv-serien. Fråga mig inte varför, men sådant händer. Säger du fel sak så vägrar tv-bolagen röra den, och FOX kan ha varit de enda som vågade chansa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tis jan 18, 2005 1:06

Lite mer information om serien

Det vore kul om de faktiskt kan ge serien en chans, som omväxling. Med Tim vid rodret kan det bli hur bra som helst.
Senast redigerad av CheeseGuy tis jan 18, 2005 1:15, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 1:13

Läste det där nyss jag också och det verkar lovande... Så länge det inte bara blir "procedural drama" av det hela. Usch, jag hatar tv-serier som CSI och Brottskod försvunnen och allt vad det är. Däremot gillade jag ex Profiler första säsongen eftersom den inte bara var omm en profiler som löser ett nytt brott varje vecka utan hade den överhängande arcen med den där seriemördaren som förföljde huvudpersonen... Hmm, kom på att The Insider låter ganska lik Profiler på det viset. Med kidnapparen (eller va det var) som fortfarande är på fri fot... Nåväl, då finns det ju en arc i alla fall. Nice.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » tis jan 18, 2005 1:19

AKS: Håller med. Men jag har svårt att tänka mig att det blir så (Tim! Och Jane!) Förhoppningsvis blir det mer i stil med Veronica Mars.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare