Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » lör apr 01, 2006 18:34

hence: Joss equals God
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 18:41

eriked skrev:hence: Joss equals God

Du missförstod. Tim > Joss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » lör apr 01, 2006 18:53

Hehe :oops: Vet inte hur jag läste din post

Men nu får förklara dig lite..J-man är visserligen inte perfekt men det är väl knappast T-boy heller?

Jag har iof inte sett Wonderfalls :( :oops:
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 18:55

eriked skrev:Hehe :oops: Vet inte hur jag läste din post

Men nu får förklara dig lite..J-man är visserligen inte perfekt men det är väl knappast T-boy heller?

Nej, han har en del svga ögonblick han också. Men han är bättre på det hela stora.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör apr 01, 2006 18:58

Blasphemer!

(Skämt å sido: gillar TM, men överlag är han inte ens i närheten av Joss. Inte ens i närheten.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör apr 01, 2006 19:14

Tinwiel skrev:Vilket tjat det har varit om den här serien dom senaste dagarna..

Tja, du vet, den är ju faktiskt en helt okej liten serie.

8)

Och bara två avsnitt kvar... två... två... smärta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » lör apr 01, 2006 20:04

För att vara... mig själv: jag gillar båda två väldigt mycket och varken vill eller kan säga att någon är bättre. Som manusförfattare/regissör är Joss bättre när han är som bäst (han har fem-tio avsnitt som är bättre än Tims bästa), men Tim är jämnare. Som serieskapar/showrunner/producent-person kan jag inte jämföra eftersom jag inte vet hur mycket de är ansvariga för.

The Inside 1.11 var väldigt bra förresten. Antagligen det bästa avsnittet hittils.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 20:16

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Vilket tjat det har varit om den här serien dom senaste dagarna..

Tja, du vet, den är ju faktiskt en helt okej liten serie.

8)

Och bara två avsnitt kvar... två... två... smärta.


:D Ja, ni har ju lyckats med att få mig intresserad, efter allt tjat. ;) Men jag vill ladda på DC, inte på torrents. Torrents fuckar med mitt internet för tillfället.

Edit: Joss är Gud. Tim kan få sitta på hans högra sida.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » lör apr 01, 2006 20:37

Tinwiel skrev: :D Ja, ni har ju lyckats med att få mig intresserad, efter allt tjat. ;) Men jag vill ladda på DC, inte på torrents. Torrents fuckar med mitt internet för tillfället.

Men om du ser en serie för att det har tjatats om den, varför inte se, till exempel, The Shield? Inget ont om The Inside, men den är inte i närheten.

Apropå det och Tim vs Joss-diskussionen så är förresten Shawn Ryan störst gud för mig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 20:42

CheeseGuy skrev:Apropå det och Tim vs Joss-diskussionen så är förresten Shawn Ryan störst gud för mig.

Hade det inte varit för att the Unit är så tråkig så hade jag hållt med dig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » lör apr 01, 2006 20:48

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Apropå det och Tim vs Joss-diskussionen så är förresten Shawn Ryan störst gud för mig.

Hade det inte varit för att the Unit är så tråkig så hade jag hållt med dig.

I och för sig, det hade jag inte tänkt på. Men å andra sidan vet jag inte hur mycket av det som är hans fel.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 22:36

CheeseGuy skrev:
Tinwiel skrev: :D Ja, ni har ju lyckats med att få mig intresserad, efter allt tjat. ;) Men jag vill ladda på DC, inte på torrents. Torrents fuckar med mitt internet för tillfället.

Men om du ser en serie för att det har tjatats om den, varför inte se, till exempel, The Shield? Inget ont om The Inside, men den är inte i närheten.


Jovisst, men Tims medverkan gör ändå att jag känner ett större intresse för den här serien. The Shield är säkert bra, men jag har liksom ingen lust att se den just nu. Vi får se, jag kan ju se The Shield sen, om jag vill, men just nu så vill jag hellre se annat... Men whatever.. Varför ska man se the Shield då? Har den en lika stark uppsättning karaktärer som Homicide, om man nu ska ta min favoritpolisserie som exempel. Arcar? Drama?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 22:40

Tinwiel skrev:Varför ska man se the Shield då? Har den en lika stark uppsättning karaktärer som Homicide, om man nu ska ta min favoritpolisserie som exempel. Arcar? Drama?


Ja. Man kan se det som en enda lång arc updelad i säsongsettapper. Och drama. Och starka karaktärer helt i klass med Homicide. Och skapad av Shawn Ryan som arbetade på Angel s2. Och -- detta är smått otroligt faktiskt -- tv-bolaget står bakom dem och låter dem leka hur länge de vill så det blir ett riktigt planerat slut på serien.
Senast redigerad av noike lör apr 01, 2006 22:42, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör apr 01, 2006 22:42

Tinwiel skrev:Har den en lika stark uppsättning karaktärer som Homicide, om man nu ska ta min favoritpolisserie som exempel. Arcar? Drama?


Karaktärer - check.
Arcar - check.
Drama - check.

Kommer förresten vara mumma att se Insideavsnitten i ordning. 1x11 var riktigt bra men kan nog bli bättre när man får se allt i sträck.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 22:44

Off skrev:Kommer förresten vara mumma att se Insideavsnitten i ordning. 1x11 var riktigt bra men kan nog bli bättre när man får se allt i sträck.

Ja, om två veckor blir det att byta namn på avsnitten så att de komer rätt och sedan omtitta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör apr 01, 2006 23:02

Tinwiel skrev:Homicide, om man nu ska ta min favoritpolisserie som exempel.


Som om jag inte älskade dig nog redan! :lovebunny: Homicide, världens näst bästa TV-serie!

Tin FTW! Ännu mer än vanligt!

Jag är ju fortfarande mer tveksam till Inside än t.ex. noike och adolvsson. Visst fan är den bra, men det är detta heldyrkande som jag inte förstår mig på. Den är bra, ibland riktigt bra, men i den stora helheten har den IMHO en bra bit kvar till t.ex. Shield, Homicide eller The Wire. En braaaaaaa bit...
Senast redigerad av caffeineaddict lör apr 01, 2006 23:05, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 23:02

Suck... vad besvärliga ni är... :rolleyes: ;) Ok, jag kan testa några avsnitt av vardera serien.. det är bara det att The Shield är redan flera säsonger, vilket ställer helt andra krav på att jag ska få tag på avsnitten och ha plats på hårddisken, än en helt ny serie på hittills 11 avsnitt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 23:04

caffeineaddict skrev:
Tinwiel skrev:Homicide, om man nu ska ta min favoritpolisserie som exempel.


Som om jag inte älskade dig nog redan! :lovebunny: Homicide, världens näst bästa TV-serie!

Du däremot är en väldigt dålig dealer. S6 och 7 + Film?

Tin: men bra serier man kan maratontitta länge på direkt är ju hur bra som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör apr 01, 2006 23:06

noike skrev:Du däremot är en väldigt dålig dealer. S6 och 7 + Film?


Alltså, hade jag FÖRST varit i Norrköping och SEDAN på träffen hade du kunnat få låna DVD:erna. Men jag ska göra ett försök att hitta rippar under påskveckan. Just nu har jag ingen möjlighet att göra något alls.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 23:09

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Du däremot är en väldigt dålig dealer. S6 och 7 + Film?


Alltså, hade jag FÖRST varit i Norrköping och SEDAN på träffen hade du kunnat få låna DVD:erna. Men jag ska göra ett försök att hitta rippar under påskveckan. Just nu har jag ingen möjlighet att göra något alls.


Jaja, jag har tålamod, jag ville bara slå på någon. adolvsson vill inte Green Wing:a med oss hos Ankh nästa vecka. Han ser hellre på In Justice.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör apr 01, 2006 23:10

noike skrev:Jaja, jag har tålamod, jag ville bara slå på någon. adolvsson vill inte Green Wing:a med oss hos Ankh nästa vecka. Han ser hellre på In Justice.


WTF? Han får väl stå i garderoben så länge och fundera över om det känns bättre...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 23:13

Japp, jag älskar Homicide, men det var längesen jag såg den. Det var när jag bodde hemma och vi hade tre kanaler. Men vissa serier etsar sig fast i minnet liksom.

noike: Att sträckse serier är det bästa, jag gillar inte alls att behöva vänta en vecka till nästa avsnitt.. man kommer ur "stämningen" liksom. Det är inte det som är problemet, det är att få tag på och ha plats. Det är ett evigt raderande hela tiden..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör apr 01, 2006 23:14

Tinwiel skrev:Japp, jag älskar Homicide, men det var längesen jag såg den. Det var när jag bodde hemma och vi hade tre kanaler. Men vissa serier etsar sig fast i minnet liksom.


Precis. Det var så det började för mig med. Såg åtminstone det mesta av S3-S6 med mamma och pappa på söndagkvällarna. Därför var hela serien ett självklart DVD-köp när den började släppas. Den är precis så bra som man minns det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 23:15

Tinwiel skrev:noike: Att sträckse serier är det bästa, jag gillar inte alls att behöva vänta en vecka till nästa avsnitt.. man kommer ur "stämningen" liksom. Det är inte det som är problemet, det är att få tag på och ha plats. Det är ett evigt raderande hela tiden..

Hade du bott närmare så hade du kunant få låna mina dvder -- men du kanske kan göra likadant med posers? om du ber honom snällt alltså.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 23:26

noike skrev:
Tinwiel skrev:noike: Att sträckse serier är det bästa, jag gillar inte alls att behöva vänta en vecka till nästa avsnitt.. man kommer ur "stämningen" liksom. Det är inte det som är problemet, det är att få tag på och ha plats. Det är ett evigt raderande hela tiden..

Hade du bott närmare så hade du kunant få låna mina dvder -- men du kanske kan göra likadant med posers? om du ber honom snällt alltså.


Har poser dom på dvd? Ja... jag får väl fjäska lite. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön apr 02, 2006 2:00

Tinwiel skrev:Suck... vad besvärliga ni är... :rolleyes: ;) Ok, jag kan testa några avsnitt av vardera serien.. det är bara det att The Shield är redan flera säsonger, vilket ställer helt andra krav på att jag ska få tag på avsnitten och ha plats på hårddisken, än en helt ny serie på hittills 11 avsnitt...

Det finns värre problem man kan ha än att välja mellan The Inside och The Shield. Det är som pest eller kolera, fast helt jävla tvärtom.

Jag dyrkar både, som kanske bekant, båda serierna och... äh, jag skulle avsluta meningen ordentligt men jag kommer inte på nånting bra så det får v
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön apr 02, 2006 14:40

1.11 Fantastiskt bra. Kanske det allra bästa avsnittet hittils.

Förhörs scenen mellan Rebecka och Salt. Så jäkla intensiv, så jäkla bra, och så jäkla fatnastisk.

Approå Shield eller The Inside. Jag gillar The Inside mer men då har jag inte sett mer än 6-7 avsnitt av The Shield. Så känner du dig inte motiverad att dra igång en serie på 5 säsonger så försök få tag på The Inside, det är fan guld rakt igenom, speciellt om man är svag för psykologiska thrillers.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 14:49

Tob skrev:1.11 Fantastiskt bra. Kanske det allra bästa avsnittet hittils.

Förhörs scenen mellan Rebecka och Salt. Så jäkla intensiv, så jäkla bra, och så jäkla fatnastisk.

Approå Shield eller The Inside. Jag gillar The Inside mer men då har jag inte sett mer än 6-7 avsnitt av The Shield. Så känner du dig inte motiverad att dra igång en serie på 5 säsonger så försök få tag på The Inside, det är fan guld rakt igenom, speciellt om man är svag för psykologiska thrillers.


Du har inte sparat dom på datorn?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön apr 02, 2006 14:54

Tinwiel skrev:
Tob skrev:1.11 Fantastiskt bra. Kanske det allra bästa avsnittet hittils.

Förhörs scenen mellan Rebecka och Salt. Så jäkla intensiv, så jäkla bra, och så jäkla fatnastisk.

Approå Shield eller The Inside. Jag gillar The Inside mer men då har jag inte sett mer än 6-7 avsnitt av The Shield. Så känner du dig inte motiverad att dra igång en serie på 5 säsonger så försök få tag på The Inside, det är fan guld rakt igenom, speciellt om man är svag för psykologiska thrillers.


Du har inte sparat dom på datorn?


Tyvärr. Synd med tanke på att det inte verkar som vi får se någon dvd box på ett tag heller (satans helvete) och en omtitt vore roligt till sommren. Har avsnitt 8-11 sparade.

adolvssons depressiva inlägg i plus minus tråden på inside boxar får en helt annan betydelse när man nästlar in sig i dessa tankebanor. Jävla fox.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön apr 02, 2006 14:55

Äsch, vad synd... :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron