Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor jul 21, 2005 13:20

Om de fick bestämma skulle det inte vara mycket att titta på på tv. Som föräldrar är det deras uppgift att sätta gränser för deras barn, men de kan inte bestämma över andra eller att vuxna inte ska få se på programmen. Please.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » tor jul 21, 2005 13:22

Suck.. Jag låter ett citat av en irc-lirare tala för mig

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jul 21, 2005 13:38

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tor jul 21, 2005 14:40

Jag tror tyvärr att det kan bli så illa att bara kabelkanaler kommer få visa bra serier. Allt som enligt deras lista är bra tv är ju faktiskt direkt dåligt så till den milda grad att jag nog skulle ta livet av mig om jag tvingades titta på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » tor jul 21, 2005 15:38

WTF! Jag blir som vanligt lika upprörd av idiotiska utalande om censur och vad barn skall titta på och inte. Speciellt när det kommer från någon borte i USA, värdelns mest dubbelmoraliserande land. Ve och fasa. Orkar inte. Går och dricker lite vatten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » tor jul 21, 2005 15:56

Tråkigt att det inte är något nytt avsnitt idag. Det kändes som jag glömt göra något idag tills jag kom på att det inte fanns något nytt Inside-avsnitt att ladda hem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor jul 21, 2005 18:34

Det där dansprogrammet som visades istället fick tydligen bra tittarsiffror. (Kolla http://www.thefutoncritic.com/cgi/ratings.cgi?id=wednesday.) Hur tragiskt det än må vara så är det ju jättebra för The Inside.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Peppe » tor jul 21, 2005 19:21

människor gillar inte bra serier dom gillar serier som är enkla att titta på :S
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor jul 21, 2005 20:23

Ja, det gör vi. Jag gillar definitivt att se fluffprogram som inte ger mig något utöver underhållning för stunden. Gillar att se såna filmer också. Sen är det ju synd att vissa människor *bara* vill se såna serier/filmer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jul 22, 2005 1:36

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » fre jul 22, 2005 1:39

Huh? Inget Inside nästa vecka heller?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre jul 22, 2005 1:41

Det ser inte så ut, men deras hemsida ger blandade svar på den frågan beroende på var man kollar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jul 22, 2005 1:44

Man kan ju hoppas att det hjälper till att dra mer folk till dansgrejen, och i förlängningen mer folk till TI veckan därefter, och således leda till att vi absolut får hela säsongen och kanske till och med en S2...

... men plötsligt blev det lite svårare att tänka positivt än det var för bara 24 timmar sedan.

Fuck FOX. Den här veckan var svår nog utan ett avsnitt. Två i rad är bara taskigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Horrabin » fre jul 22, 2005 13:33

Efter lite semester i norr och ett 56k modem har jag nu återvänt till storstan och en härlig bredbandsuppkoppling, och kan därför beta av samtliga avsnitt jag missat av The Inside under dessa veckor (ep 5-7). Är fortfarande inte särskilt såld på denna serie, fast den har potential om bara någon ville ta och skjuta ihjäl frk Rebecca Locke. Övriga i serien, till och med the token black guy, är intressanta och sevärda, för att inte tala om hyfsade till utmärkta skådisar. Rachel Nichols version av en isolerad kall ung kvinna i karriären får mig mest att tänka på Posh Spice, och det är inte så lämpligt. Inte bara att hon är en usel skådis med sina styltade repliker (sättet hon säger dem alltså), hennes karaktär förtjänar att bli ihjälskjuten med tanke på hennes obotligt dumma utflykter på egen hand till mördarnas lägenhet gång efter gång.

Som sagt, övriga i gänget är i alla fall lite intressanta, vilket är konstigt med tanke på hur lite vi vet om dem. Jag hoppas att vi får lite mer uppblandning av deltagarna i framtida uppdrag. Det skulle vara roligt att se hur Rebecca (om hon nu måste fortsätta få vara med) skulle uppföra sig om hon skulle åka på ett uppdrag med Danny Love, eller om vi fick se Melody och Paul på egen hand. Slutligen hoppas jag att det kommer någon slags övergripande handling inom kort. Att det inte har handlat mer om Rebeccas kidnappare som hon hade spooky flashbacks av i första avsnittet är förvånande för mig.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav noike » fre jul 22, 2005 13:52

Horrabin skrev:Är fortfarande inte särskilt såld på denna serie, fast den har potential om bara någon ville ta och skjuta ihjäl frk Rebecca Locke.


You're on my list, fucker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jul 22, 2005 13:55

noike skrev:
Horrabin skrev:Är fortfarande inte särskilt såld på denna serie, fast den har potential om bara någon ville ta och skjuta ihjäl frk Rebecca Locke.


You're on my list, fucker.

Mine too, fucker-o.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre jul 22, 2005 14:31

Mine three, busy bee!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » fre jul 22, 2005 14:38

Jag tycker Rebecca är det mest intressanta med serien, tror det kommer bli än mer intressant också när det avslöjas mer saker om henne.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre jul 22, 2005 23:23

Horrabin skrev:Är fortfarande inte särskilt såld på denna serie, fast den har potential om bara någon ville ta och skjuta ihjäl frk Rebecca Locke. Övriga i serien, till och med the token black guy, är intressanta och sevärda, för att inte tala om hyfsade till utmärkta skådisar. Rachel Nichols version av en isolerad kall ung kvinna i karriären får mig mest att tänka på Posh Spice, och det är inte så lämpligt. Inte bara att hon är en usel skådis med sina styltade repliker (sättet hon säger dem alltså), hennes karaktär förtjänar att bli ihjälskjuten med tanke på hennes obotligt dumma utflykter på egen hand till mördarnas lägenhet gång efter gång.


Fucking yay! Dig kan man lita på, Horrabin! I second and third everything you just said! Särskilt det sista. Silly ho, liksom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 0:24

Okej, nu verkar det vara över för The Inside på riktigt. Rachel Nichols ska vara med Alias (spoilers för Alias i artikeln och kanske andra serier också):

http://www.post-gazette.com/pg/05207/543554.stm
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 0:26

Alias också av alla jävla serier. Som vanligt förstår jag ingenting när det gäller vilka serier som borde vara/är populära.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 0:28

Om nu The Inside kommer dö, den kanske bara tar uppehåll som sommarserie, så ser jag fram emot Rachel Nichols i Alias. Eftersom Alias är en höst/vår serie så kanske et kan gå ihop ändå, vet ju heller inte hur stor roll hon kommer ha i Alias.

Och Alias är bra!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 0:28

Nej, Alias... Tyckte första säsongen var okej, sen under S2 så försvann jag bara. vet inte ens hur många avsnitt jag sett. Kan ha mycket att göra med Lana Langs manliga motsvarighet: Vaughn. Jag ville bara att han skulle dö, dö, dö (!!) då jag såg Alias S1.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 27, 2005 0:30

Jag hade tänkt läsa en Alias for Dummies och hoppa in i serien -- för jag gillar fröken Nichols. Helst hade jag sett henne i något annat, men jag antar att det börar bli ont om lediga roller inför hösten.

Edit: The Inside är till 99% död. Det är kanske möjligt att den blir upplockad om ett år eller två igen med de chanserna är så oerhört små att ingen tror på det -- främst eftersom alla inblandade splittrats för att skaffa andra jobb.
Senast redigerad av noike ons jul 27, 2005 0:34, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 0:32

noike skrev:Jag hade tänkt läsa en Alias for Dummies och hoppa in i serien -- för jag gillar fröken Nichols. Helst hade jag sett henne i något annat, men jag antar att det börar bli ont om lediga roller inför hösten.


Don't do it!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 0:32

Måste alla karaktärer vara spektakulära? (ang Lana och Vaughn, de är vanliga, utan att vara för jobbiga, fast Lana kan vara jobbig ibland)

Den som gillar långa arc-serier borde inte klaga på Alias ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 0:36

Illyria skrev:Den som gillar långa arc-serier borde inte klaga på Alias ;)


Om man tröttnar på skådisarna, manusen, sättet serien är filmad på och Jennifer Garner ( kallar inte henne skådis) såfort man tittar 15 minuter på ett avsnitt bryr jag mig inte hur lång arcen är.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons jul 27, 2005 0:37

Illyria: nejdå, jag har inget problem med det. Däremot tycker jag att Garner är en usel skådespelare och det jag har sett av serien har varit rätt dåligt. Jag förstår verkligen inte Abrahams-hypen alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 0:41

Förut tyckte/trodde inte jag Garner agerade speciellt mycket i serien, inte dåligt men att det var ett lätt jobb, men efter att ha sett några talkshows där hon medverkade så ändrade jag uppfattning, personligen verkade hon där mer som hennes karaktär i 13-30 ;)

Jag gillar Abrams-serier: Alias, Lost, Felicity, men serierna kan ju inte passa alla heller. Alias är egentligen en enda lång arc, därför kan den vara svår att komma in i.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 0:43

Illyria skrev:Måste alla karaktärer vara spektakulära? (ang Lana och Vaughn, de är vanliga, utan att vara för jobbiga, fast Lana kan vara jobbig ibland)


Om det är mig du pratar med så har jag ingen aning om vad du menar. Jag har väl aldrig påstått att karaktärer ska vara spektakulära? Det enda jag begär är att de inte får mig att somna. Jag tycker t ex mycket om Wallace i VM trots att han inte är spektakulär, jag älskade Tara i BtVS trots att hon inte var spektakulär, men Duncan i VM får mig att vilja somna. Precis som Vaughn och Lana Lang. De få saker som är bra med Smallville och Alias har inte lyckats uppväga det faktum att dessa karaktärer är för mig lika intressanta som fisklever. De förstör serierna för mig och det har inget att göra med att de inte är spektakulära. :?:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare