Hex

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Hex

Inläggav Off » tis okt 19, 2004 2:59

Buffys brittiska ersättare.

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-30450/

Mörk mini-serie om magi, mord och demoner verkar det som. Har gjorts mycket reklam för serien i England och igår gick första avsnittet.

spoiler e01
Jag är inte helt övertygad men det finns potential. Det var ganska trögt fram till mordet på kompisen men då var det helt plötsligt mycket bra och spännande. Ett väldigt Buffyeskt drag att döda någon som man tror ska vara med ett tag i första avsnittet iaf :) . Sista scenen när kompisen kör en Obi-wan var lite oväntad. Varför blev det så egentligen?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » tis okt 19, 2004 4:50

verkar vara en väldigt tråkig serie, förstår inte hur ni orkar tanka å se allting som kommer.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tis okt 19, 2004 7:25

För där kanske kommer något som är riktigt bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tis okt 19, 2004 13:01

Vad poser skrev. Allt som är bra är inte självklart enbart på beskrivningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav leckan » tor okt 28, 2004 23:02

Jag har sett de 2 första avsnitten och jag tycker att serien verkar vara mycket bra :) Den har potential så att säga!

Tjejen det handlar verkar vara en blanding mellan..
Willow/Tara
...och bara det är ju inte helt fel, jag menar vem vill inte titta på en serie med en sådan ....
"Wicca"


För er som vill se den finns de 2 första avsnitten att tanka på BuffyHubben.
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre okt 29, 2004 0:36

Jag tycker den känns lite väl långsam för att vara en miniserie annars är den bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » sön okt 31, 2004 5:23

Sett de två första avsnitten nu och är lite splittrad. Första avsnittet var riktigt bra och jag tyckte lätt att det platsa bland de bästa säsongsöppningarna jag sett med ett fåtal andra serier. Var faktiskt lite små otäckt här och där vilket jag inte alls var förberedd på att det skulle vara. Men andra avsnittet gjorde att jag tappa lite av förtjusningen, fortfarande kan det bli en riktigt bra serie men detta avsnitt gjorde att jag misstänker att serien kan stanna av lite och börja gå på tomgång ifall inte de tar upp farten igen i nästa avsnitt, hellst då så få avsnitt verkar vara beställda (nån som vet om det är tänkt att det bara ska bli en mini serie eller om de är öppna för en fortsättning?). Men totalt måste jag säga att serien ligger på pluss, kommer absolut att följa de närmsta avsnitten för att se vad som händer. Det var ju sedan inget minus att Christina Cole var så pass söt i rollen som Cassie, men det känns som jag känner igen henne så väl från nått annat men kan inte komma på vad. När jag kollat på imdb så tror jag att i alla fall att jag bara sett What a Girl Wants som hon varit med i och har svårt att tro att det är därifrån jag känner igen henne. Är möjligtvis nån av de andra serierna som hon varit med i något som gått på svensk tv under annat namn?
Sedan gillar jag Michael Fassbender i rollen som Azazeal, han ger rollen det lite sorgliga och gothiska utseendet som jag tycker passar så bra just här.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tinder » sön okt 31, 2004 5:46

Sedan leckan måste jag poängtera en sak till din spoiler kommentar:
Du använder dig av ordet Wicca och menar säkert inte mer med det än en kvinna som använder magi men vill bara säga ifall att du menar nått mer med det att wicca är en religion som skapades kring år 1950 och som iof präglas mycket av äldre hedniska religioner men ändock är en ny religion. Sedan så är inte en "häxa" och en wicca troende samma sak, det är inte alls ovanligt att en som kallar sig "häxa" inte anser sig vara wicca troende och det är lika vanligt att en wicca troende inte anser sig vara häxa. Så att dra likhets tecken mellan det som traditionellt anses som häxor och wicca utövare är inte korrekt.
Men som sagt misstänker att du inte riktigt menade så med vad du skrev men då jag är ganska väl bekant med wicca tron så ville jag bara göra detta faktum förtydligat för att kanske kunna undvika framtida missförstånd.

Edit:
Sedan då serien verkar ta avstamp ganska mycket i den kristna/judiska tron (Där "the Nephelim" (som Azazeal tillhör) är jättarna i den svenska översättningen av bibeln i första moseboken 6:4) så blir användandet av ordet wicca ännu mer fel i detta samanhang då det då handlar om två helt olika religioner utan några som hellst större samband. Men iof så brukar i alla fall hollywood vara ganska duktiga att försöka blanda samman kristendomen och wicca tron på nått bisarrt sätt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » sön okt 31, 2004 13:11

Tinder skrev:fall inte de tar upp farten igen i nästa avsnitt, hellst då så få avsnitt verkar vara beställda (nån som vet om det är tänkt att det bara ska bli en mini serie eller om de är öppna för en fortsättning?)


Det är en brittisk serie, så den är bara ett avsnitt kortare än en standardserie-säsong. Vilken kan förklaras av att SkyOne oftast inte gör riktiga serier och att de inte bar budget för specialeffekter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav leckan » sön okt 31, 2004 16:06

ok för att inte trampa på några tår och missförstå varandra så ändrar jag det väl då till Häxa
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav leckan » tis nov 02, 2004 23:08

Vad tycker ni om del 3 i serien?

Själv tycker jag inte att det händer speciellt mycket men jag håller fortfarande fast vid att själva handlingen har potential att bli riktigt bra, men, men vi får väl se?
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis nov 02, 2004 23:57

Hyggligt intressant är det. Dialogen mellan tjejerna gör mycket för att jag ska fortsätta titta.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » ons nov 03, 2004 0:41

Händer kanske inte så mycket, eller i alla fall inte så snabbt men gillar stämningen i serien så här långt. Den har klart potential, hoppas att det inte är tänkt att den ska sluta helt efter 5e avsnittet utan att man är beredd att göra en säsong 2 eller på annat sätt fortsätta.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav leckan » tor nov 11, 2004 23:09

Det verkar som att serien börjar ta fart, tyvärr är det väl bara 1 avsnitt kvar.
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 0:16

http://www.digitalspy.co.uk/article/ds16897.html

Ny säsong med 13 avsnitt. Då får man ta och se avsnitt fyra då.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav leckan » lör aug 20, 2005 18:38

Mindre än 1 månad kvar nu till säsongsstarten, den 18 september!

Någon som ska köpa boxen med säsong 1? :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 19 sep 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » sön sep 11, 2005 22:18

Det ska bli spännande att se serien nu när den kommer på tv. Jag hoppas på den och de flesta här verkar ju tycka att den är ok (har dock inte läst spoilertexterna).
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 22:29

Hmm.. jag funderade för några veckor sen att ladda hem serien, men sen så läste jag nån recension nånstans, där nån (som för övrigt gillade Buffy) sa att serien var skit. Så jag struntade i att skaffa hem serien.

Kanske jag får ändra mig då.

sjostrand: Kommer den på svensk tv eller?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav poser » sön sep 11, 2005 22:46

Hex sög rätt hårt, den enda höjdpunkten var nog att man fick se tjejens bröst.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 22:51

poser skrev:Hex sög rätt hårt, den enda höjdpunkten var nog att man fick se tjejens bröst.


Mmm big up for that.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinwiel » sön sep 11, 2005 22:55

Off skrev:
poser skrev:Hex sög rätt hårt, den enda höjdpunkten var nog att man fick se tjejens bröst.


Mmm big up for that.


Haha.. ja, ni är ju lättroade i alla fall. ;) Boobies är ju alltid nåt, eller hur. Jag väntar nog med att se serien tills den kommer på tv då.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sjostrand » mån sep 12, 2005 8:37

Tinwiel skrev:Hmm.. jag funderade för några veckor sen att ladda hem serien, men sen så läste jag nån recension nånstans, där nån (som för övrigt gillade Buffy) sa att serien var skit. Så jag struntade i att skaffa hem serien.

Kanske jag får ändra mig då.

sjostrand: Kommer den på svensk tv eller?


Jag tror att det var tv3. Den borde starta någon gång under nästa tv-bilaga...

[tuttar är i och för sig trevligt, men det räcker inte för att göra en tvserie sevärd...]
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Noam » tis sep 20, 2005 20:48

Läste en liten review av Hex på IMDB.com..

What can I say about Hex that will be complimentary... The sets are nice. And, erm... I liked the sets. I admit that I had been looking forward to this. All the hints at a "British Buffy" and the like had me salivating.

However, instead of a British Buffy, we got a hibred of Hollyoaks and Charmed, neither of which have much on the substance side of things. In "Welcome to the Hellmouth", we are left at the end with a good idea of who's who and why.

In Hex's first episode there was practically zero character development. I was left at the end with an extreme sense of apathy. I really couldn't have cared less about a single character, because I knew very little about them.

It almost seemed that they had jammed too much into the first episode without thinking that we, the audience, would only continue to watch if we felt any kind of association with the characters.


I will watch next week to give it a second chance, but I'll have to see a great improvement if they are to keep up with the likes of Buffy, Angel or even Tru Calling.


Håller med om varenda rad i ovan review. Kan också tillägga att jag tycker allt är väldigt luddigt. Buffy handskas med många fler monster varje dag än vad som finns i hela Hex, ändå verkar de inte bry sig så mycket i Hex... det känns överlag som en ogenomtänkt serie.. kommer dock fortsätta följa den då senaste avsnittet (2x01) innehöll en ny intressant karaktär.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav sjostrand » ons sep 21, 2005 9:22

Är det någon som vet när serien ska börja på svensk tv? Jag har läst att den skulle börja på tv3 den här veckan, men det står inget på tv3s hemsida eller i aftonbladets tvbilaga. Har jag drömt? Eller har tv3 ändrat sig?
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tomas » mån nov 07, 2005 23:11

Efter att ha sett 7 avsnitt av säsong två så känns första säsongen mer som ett långt introduktionsavsnitt. Nu börjar serien på allvar och flera nya intressanta karaktärer introduceras.

Jag rekomenderar alla som slutade se Hex efter första säsongen att ge serien en ny chans.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Off » mån nov 07, 2005 23:19

Någon annan som tycker likadant? Då kanske man ska ge serien en chans under jullovet.

Någon slags löfte om att man får se fler bröst hade varit bra också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav dizzy » tis nov 08, 2005 0:15

Serien har definitivt förändrats en del nu i S2, som sagt några nya karaktärer t.ex. Tycker inte den är jättebra än men tillräckligt intressant för att se vart det kommer ta vägen.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav ftwtysken » sön sep 10, 2006 14:40

Tyckte Hex hade viss potential i början... Första avsnittet gav rejäl mersmak, men sedan gick det bara utför, och jag såg aldrig de sista avsnitten i säsong 2.

Efter ett par avsnitt var den enda anledningen till att fortsätta titta att det mer eller mindre i varje avsnitt visades boobs, har för mig att det till och med visades lite mer i första eller andra avsnittet, samt en önskan om en skön lebb-scen, fast det infriades väl aldrig...? Hur som helst räckte aldrig det för att hålla mig intresserad.

Sambon såg dock färdigt den, och hon blev riktigt missnöjd med slutet på den. Tror också att enda anledningen hon såg färdigt var att det var nån kille med som hon tyckte var snygg... brukar vara så nämnligen :)
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Illyria » fre okt 06, 2006 19:55

En Hex-tråd till sfinx. ;)

Säsong 1 börjar på Tv6 ikväll och det är en ganska underhållande serie. Inte utan sina fel, men klart sevärd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sfinx » fre okt 06, 2006 20:05

Illyria skrev:En Hex-tråd till sfinx. ;)

Säsong 1 börjar på Tv6 ikväll och det är en ganska underhållande serie. Inte utan sina fel, men klart sevärd.


Tackar ödmjukast! :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron