Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » mån jul 28, 2008 23:35

XY skrev:Nej vänta, jag hade inte fogat in Farscape i listan:

1. Buffy
2-3. Angel och Babylon 5
4. Farscape
5-6. House M.D. och Firefly
7. Veronica Mars
8. 24
9. Battlestar Galactica
10. ST: TNG
11. Lost
12. Dexter

Tänkte väl det. Efter att du har uttryckt din förtjusning i Farscapetråden. Jag vill se färdigt säsong 4 + Peacekeeper Wars innan jag ger mig på att försöka ordna in den på min lista men jag är ganska övertygad om att den rankar sig bland topp tio för mig också!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tor jul 31, 2008 0:05

Nyx skrev:
XY skrev:Nej vänta, jag hade inte fogat in Farscape i listan:

1. Buffy
2-3. Angel och Babylon 5
4. Farscape
5-6. House M.D. och Firefly
7. Veronica Mars
8. 24
9. Battlestar Galactica
10. ST: TNG
11. Lost
12. Dexter

Tänkte väl det. Efter att du har uttryckt din förtjusning i Farscapetråden. Jag vill se färdigt säsong 4 + Peacekeeper Wars innan jag ger mig på att försöka ordna in den på min lista men jag är ganska övertygad om att den rankar sig bland topp tio för mig också!


Jag har sett fram till halva tredje säsongen, men det är tillräckligt för en halvbestämd placering. Men allt kan hända innan jag är klar. Kunde ha varit klar med alla avsnitt nu, men jag ville spara några, så jag fyller ut med Dr. Who och lite annat.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » tor aug 14, 2008 20:09

XY skrev:
Nyx skrev:
XY skrev:Nej vänta, jag hade inte fogat in Farscape i listan:

1. Buffy
2-3. Angel och Babylon 5
4. Farscape
5-6. House M.D. och Firefly
7. Veronica Mars
8. 24
9. Battlestar Galactica
10. ST: TNG
11. Lost
12. Dexter

Tänkte väl det. Efter att du har uttryckt din förtjusning i Farscapetråden. Jag vill se färdigt säsong 4 + Peacekeeper Wars innan jag ger mig på att försöka ordna in den på min lista men jag är ganska övertygad om att den rankar sig bland topp tio för mig också!


Jag har sett fram till halva tredje säsongen, men det är tillräckligt för en halvbestämd placering. Men allt kan hända innan jag är klar. Kunde ha varit klar med alla avsnitt nu, men jag ville spara några, så jag fyller ut med Dr. Who och lite annat.

He. Jag är likadan, fast jag är nu på andra dvd:n av säsong 4, men jag försöker verkligen suga på serien så att den ska räcka så länge som möjligt. Jag fyller ut tiden med allt möjligt, även omtitt av de två första säsongerna tillsammans med min svägerska (som också blev förtjust i Farscape), en massa Stargate SG-1, Dark Angel, Battlestar Galactica (omtitt), Weeds säsong 3 (Yay!) och annat smått och gott på tv (Torchwood, Carnivale, Dexter s2, Smallville osv).

Min favoritserielista ser dock fortfarande ut ungefär så här;
1-2. Buffy och Xena
3-4. Angel och Firefly
5. Battlestar Galactica
6. Deadwood
7. I Claudius
8. Weeds
9. Robin of Sherwood (Series 1&2)
10. Startrek TNG

Jag har svårt att stoppa in serier som jag inte har sett färdigt eller tillräckligt mycket av ännu och jag räknar inte in miniserier som avslutas med färre än tio avsnitt. Det skulle bli för svårt att jämföra t ex The Singing Detective med en serie som spänner över sju säsonger. Ja, jag vet att jag har med Firefly, men i mitt hjärta fick den minst 5 säsonger!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » fre aug 15, 2008 2:04

Nyx skrev:
XY skrev:
Jag har sett fram till halva tredje säsongen, men det är tillräckligt för en halvbestämd placering. Men allt kan hända innan jag är klar. Kunde ha varit klar med alla avsnitt nu, men jag ville spara några, så jag fyller ut med Dr. Who och lite annat.


He. Jag är likadan, fast jag är nu på andra dvd:n av säsong 4, men jag försöker verkligen suga på serien så att den ska räcka så länge som möjligt. Jag fyller ut tiden med allt möjligt, även omtitt av de två första säsongerna tillsammans med min svägerska (som också blev förtjust i Farscape), en massa Stargate SG-1, Dark Angel, Battlestar Galactica (omtitt), Weeds säsong 3 (Yay!) och annat smått och gott på tv (Torchwood, Carnivale, Dexter s2, Smallville osv).


Egentligen var det inte så lyckat med Dr. Who som utfyllnad, för det är också en riktigt bra serie som jag nu slukade för snabbt.

Det är lite bitterljuvt att bli klar med en serie. Dels är det tråkigt att det är slut på det roliga, dels så känns det bra med ökad kunskap/erfarenhet (man förstår vad folk pratar om när serien nämns, och man får en allt starkare tiolista mm) och nya utmaningar.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav medundersåte » lör aug 16, 2008 0:06

Nyx skrev:Min favoritserielista ser dock fortfarande ut ungefär så här;
1-2. Buffy och Xena
3-4. Angel och Firefly
5. Battlestar Galactica
6. Deadwood
7. I Claudius
8. Weeds
9. Robin of Sherwood (Series 1&2)
10. Startrek TNG

Kul att du har med några historiska serier, själv är jag väldigt historieintresserad men har kanske just därför svårt med just sådana produktioner. Jag minns i och för sig inte så mycket av Robin of Sherwood, men jag tycker den på många sett är mer realistisk och historiskt korrekt än de två Robin Hood-serier som visats på TV4 de senaste åren (en amerikansk och en brittisk?). Vilket i sig är ganska så skrämmande. Håller faktiskt på att se I Claudius just nu, en mycket välgjord serie där Derek Jacobi är helt suverän i huvudrollen som Claudius.

En historisk serie som jag nyss fått vetskap om och som jag längtar efter att se är By The Sword Divided, en BBC-serie från första hälften av 80-talet om inbördeskriget i England på 1600-talet. Min favoritepok!
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Nyx » lör aug 16, 2008 21:39

medundersåte skrev:En historisk serie som jag nyss fått vetskap om och som jag längtar efter att se är By The Sword Divided, en BBC-serie från första hälften av 80-talet om inbördeskriget i England på 1600-talet. Min favoritepok!

Den låter intressant! Jag har alltid varit anglofil och tycker mycket om brittiska historiska filmer och serier (näst efter fantasy och sci-fi förstås som ju är mitt livsblod). Min favoritperiod är nog elisabetanska England men inbördeskriget och restaurationen är också av intresse!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tooticki » mån nov 24, 2008 16:48

Första:
Buffy (såklart ;) )
Heroes
The office UK
Lost
Förhäxad (det blev dock bara sämre och sämre efter s.4)

Andra:
Antar att repriser inte räknas så då är det nog bara Heroes jag följer fast det har säsongsuppehåll nu och Lost ibland (har missat för många avsnitt)
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav CheeseGuy » tis nov 25, 2008 12:41

Passar på att göra en lista för ickeavslutade serier så länge jag kan ha med den serien jag verkligen vill sätta högst upp. Allt baserat på senaste/pågående säsongen (förutom Brotherhood som inte har hunnit så långt ännu). Och jag hoppar över komedier.

1. The Shield
2. Battlestar Galactica
3. Brotherhood
4. Friday Night Lights
5. Lost
6. Mad Men
7. True Blood
8. Californication
9. Sons of Anarchy
10. Dexter

Se, jag lyckades med tio stycken. Jag trivs riktigt bra med de fyra första placeringarna också, resten skulle kunna se helt annorlunda ut en annan dag. (Och jag har säkert glömt någon.)

Edit: just det, Breaking Bad: definitivt ganska högt om säsong 2 fortsätter som de sista två-tre avsnitten i säsong 1. Och Damages slåss med Dexter om tiondeplatsen.
Senast redigerad av CheeseGuy tis nov 25, 2008 12:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tooticki » tis nov 25, 2008 12:46

Jag glömde Ugly Betty *tycka om*
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav brat » sön apr 05, 2009 4:56

Länge sedan sist. :) Har ju missat flera säsonger, nåväl, tänk att så lite förändrats ändå, favoriter just nu:
5/4-09 Pågående:
1. Terminator, The Sarah Connor Chronicles
2. Lost
3. Dollhouse
4. Supernatural
5. Nä, jag har faktiskt ingen femma den här säsongen. Har gett upp på så många serier på senaste tiden...

brat skrev:19/10-06
Ny tv-säsong, ny lista. Känner att det varit ganska stora förändringar. Nåja, förhållandevis stora...
Pågående:
1. Lost 2. Supernatural 3. Battlestar Galactica 4. Prison Break 5. Veronica Mars

Äldre, kopierade från tidigare i tråden:

29/6-06
Pågående:
1. Prison Break 2. Veronica Mars 3. The L Word 4. Lost 5. Supernatural
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » sön apr 05, 2009 7:30

Pågående dramer:

  1. Breaking Bad
  2. Dexter
  3. Friday Night Lights
  4. Doctor Who
  5. The Sarah Connor Chronicles
  6. Spooks
  7. In Treatment
  8. Dollhouse
  9. True Blood
  10. Burn Notice

Är inte ikapp med Mad Men (ska se S2 snart) eller Being Human, därför diskvalificeras de från listan men skulle säkert annars ligga högt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön apr 05, 2009 9:25

Oh, jag måste kolla och se vad jag kan få ihop för nåt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön apr 05, 2009 9:31

Serier (exkluderat reality) som fortfarande producerar nya avsnitt:

1. Dexter
2. Doc Martin
3. Friday Night Lights
4. Doctor Who
5. 30 Rock
6. Terminator: The Sarah Connor Chronicles (har ej sett de senaste 2-3 avsnitten dock så den kanske skulle hamna högre efter att jag sett dem)
7. Weeds
8. The Office
9. Dollhouse
10. Lost

Ej på listan: Torchwood

Serier som skulle kunna vara på listan, men jag har inte sett alla säsonger än utan ligger efter: 24, Flight of the Conchords, Chuck, Supernatural
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » sön apr 05, 2009 11:27

Hee, se vad min OCD har gjort för fint. :D
Pågående serier.

2008/2009: 1. The Sarah Connor Chronicles (s2) 2. Lost (s5) 3. Dollhouse (s1) 4. Supernatural (s4) 5. -

2007/2008 (efterkonstruktion): 1. Lost (s4) 2. Supernatural (S3) 3. The Sarah Connor Chronicles (S1) 4. Bones (s3) 5. Heroes (s1 - var en säsong efter)

2006/2007: 1. Lost (s3) 2. Supernatural (s2) 3. Battlestar Galactica (s2 - japp, en efter) 4. Prison Break (s2) 5. Veronica Mars (s3)

2005/2006: 1. Prison Break (s1) 2. Veronica Mars (s2) 3. The L Word 4. Lost (s2) 5. Supernatural (s1)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav VelocityBoy » sön apr 05, 2009 11:38

Mina favorit serier för närvarande (flera av serierna har jag inte sett alla avsnitt utav dock)

1 Sarah Connor Chronicles (sett i princip allt)
2 Californication (s1, helt oväntat så var den här serien kosmiskt bra)
3 Weeds (s1-s3, otroligt bra, jag kom in sent men blev biten direkt)
4 How i met your mother (s1-s4, osannolikt konsekvent stark, så länge de tonar ner Barney så är det guld varje avsnitt)
5 Dexter (s1-s3, s3 var den starkaste säsongen hittills och jag tyckte i princip att de inte hade någonstans att ta vägen)

Känns lite tungt att veta att både Californication och Weeds anses ha svaga säsonger som nästa säsonger men men fansen har ju haft förrut.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinwiel » sön apr 05, 2009 18:34

Hmm, jag såg bara de första avsnitten på säsong 3 av Dexter, tyckte att den tappade fart lite eller att säsongsmysteriet inte var lika bra som de tidigare. Så.. jag borde se resten av säsongen och det snart? Det var flera av er som hade Dexter högt uppe på listan. Jag rådiggade ju säsong 1 och 2.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön apr 05, 2009 18:48

Tinwiel skrev:jag borde se resten av säsongen och det snart?

Ja och jajamänsan. Jag vet inte om jag tyckte säsongsmysteriet var sämre, däremot var det inte lika intensivt som tidigare, vilket å sin sida vägdes upp av mer utrymme för karaktärerna. Vilket gjorde att tredje säsongen, för mig, utan någon tvekan var den bästa hittils. Karaktärer framför story. Definitivt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön apr 05, 2009 20:05

Åh, jag vill också göra lista!

Blir samma som Kalle, alltså pågående dramer. Blandar jag in komedier blir det för svårt.

1. Brotherhood (jag lever i förnekelse)
2. Mad Men
3. Big Love (säsong 3! så galet bra!)
4. Sons of Anarchy (Katey Sagal!!!)
5. Friday Night Lights
6. Breaking Bad
7. Burn Notice
8. Dexter (borde nog egentligen vara högre upp)
9. In Treatment
10. Terminator: The Sarah Connor Chronicles
11. Doctor Who
12. Rescue Me (brukade vara mycket bättre, men senaste säsongen var rätt tveksam)
13. Dollhouse
14. True Blood (jag har förhoppningar)
15. House

Sådär. Kanske. Rangordningen var svår och kan ha blivit något felaktig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » sön apr 05, 2009 20:23

Wow, jag har inte sett tre av Sannas topp fem och är inte ikapp med Mad Men... det får en ju att lägga om prioriteringarna av vad man ska se härnäst lite. :eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » sön apr 05, 2009 20:36

1 Dollhouse
2 Doctor Who
3 Torchwood
4 Sons of Anarchy
5 Mad Men
6 The Sarah Connor Chronicles
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » sön apr 05, 2009 21:12

Hmm, jag vet inte vad jag ska skriva för vissa serier har ju slutat nu - men det skulle nog bli så här om jag får ta med dem:

1. Battlestar Galactica
2. Big Love
3. The Sarah Connor Chronicles
4. Smallville
5. Lost

Sedan vet jag inte riktigt hur det blir, kanske Supernatural?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav marzipan » sön apr 05, 2009 22:42

Tinwiel skrev:Hmm, jag såg bara de första avsnitten på säsong 3 av Dexter, tyckte att den tappade fart lite eller att säsongsmysteriet inte var lika bra som de tidigare. Så.. jag borde se resten av säsongen och det snart? Det var flera av er som hade Dexter högt uppe på listan. Jag rådiggade ju säsong 1 och 2.

Dexter, just det! Jag tycker himla mycket om både säsong ett och två. Började se säsong tre och av någon anledning slutade jag efter ett par avsnitt. Någon väldigt konstig anledning, det var inte så att jag tänkte ”näe, det här vill jag inte se”. (eller tänkte jag så kanske?) Men jag slutade se. Likadant med True Blood. Varför, frågar jag nu mig själv. Varför?
Jag har nog varit lite borta den senaste tiden. Massa fina saker att ta igen. Jag kan inte ens pilla ihop en sån här lista, jag ser alldeles för få pågående serier just nu känner jag. Det faktum att jag ser för få pågående serier har i och för säg inget att göra med att jag inte kan pilla ihop en lista. Listor är psykiskt omöjliga för mig att skapa. Jag har försökt några gånger. Det slutade inte vackert.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Glorificus » sön apr 05, 2009 22:52

brat skrev:2008/2009: 1. The Sarah Connor Chronicles (s2) 2. Lost (s5) 3. Dollhouse (s1) 4. Supernatural (s4) 5. -

5. FNL? ;)

Själv kan jag inte rangordna mina serier, det är alldeles för ångestframkallande, som att försöka välja favoriter bland våra katter.
Hm... 1. Seven, 2. Lipton, 3. Bella. :eek: Jaha, det var lättare än serierna.

Men om jag bara fick ta med sju pågående serier till en öde ö så skulle det bli...
1. One Tree Hill
2. Lost (no pun intended)
3. Friday Night Lights
4. Desperate Housewives
5. Torchwood
6.The Secret Life of the American Teenager
7. Supernatural
Bubblare som dyker upp som flaskpost: The Big Bang Theory :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » sön apr 05, 2009 23:25

marzipan skrev:
Tinwiel skrev:Hmm, jag såg bara de första avsnitten på säsong 3 av Dexter, tyckte att den tappade fart lite eller att säsongsmysteriet inte var lika bra som de tidigare. Så.. jag borde se resten av säsongen och det snart? Det var flera av er som hade Dexter högt uppe på listan. Jag rådiggade ju säsong 1 och 2.

Dexter, just det! Jag tycker himla mycket om både säsong ett och två. Började se säsong tre och av någon anledning slutade jag efter ett par avsnitt. Någon väldigt konstig anledning, det var inte så att jag tänkte ”näe, det här vill jag inte se”. (eller tänkte jag så kanske?) Men jag slutade se. Likadant med True Blood. Varför, frågar jag nu mig själv. Varför?
Jag har nog varit lite borta den senaste tiden. Massa fina saker att ta igen. Jag kan inte ens pilla ihop en sån här lista, jag ser alldeles för få pågående serier just nu känner jag. Det faktum att jag ser för få pågående serier har i och för säg inget att göra med att jag inte kan pilla ihop en lista. Listor är psykiskt omöjliga för mig att skapa. Jag har försökt några gånger. Det slutade inte vackert.



Precis så gjorde jag också. Dexter, True Blood och Heroes bara tappade jag intresset för. True blood har jag sett ifatt nu och det blev väl bättre, men fantastiskt blev det aldrig. Dexter ska jag ta tag i. Jag är lite nyfiken på Terminator-serien men det är inte min typ av serie så jag vet inte om jag ska orka. Jag är inte så mycket för action, jag är en relationsdrameknarkare. Började på Battlestar Galactica gjorde jag också, och gillade den ok, men fastnade på ep7 tror jag...

Och trots att man kan klaga på Supernatural så är det ändå fortfarande en av mina favoritserier och några avsnitt i säsong 4 var skitbra. Serier med övernaturligt tema kan dra på med allt möjligt rätt så mycket och göra det storslaget och ödesmättat och dramatiskt utan att det behöver bli fånigt, det är liksom poängen. Eller så blir det fånigt och det är ok också. Jag gillar det. Drama, och rätt sorts action. Har man gått i Buffy-skolan så har man. Serier som ska hålla sig till verkligheten kan också lyckas med storslaget drama, för det är ju relationerna som ger det bästa dramat, men de måste ju hålla sig till vissa spelregler, och inte understryka relationsdramerna med demonfajter och sånt. Ääääh, ni fattar vad jag menar. Just ja. Greys Anatomy brukar jag se fram emot också, även om jag nog aldrig har kallat den en favoritserie...

Glory: Big bang project är en bra "äta middag-till"-serie. Lagom längd, inte så upprörande, rätt roligt och charmigt. Ja, den fortsätter jag med.

Jag orkar inte göra lista nu. Men So you think you can dance hade varit högt på listan också.

Edit: Och jag tycker också att Seven ska vara högst upp av Glorys katter, för han är lik mitt stora farliga rovdjurshjärtegull.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön apr 05, 2009 23:38

Tinwiel skrev:Jag är inte så mycket för action, jag är en relationsdrameknarkare.

Så, säg mig varför du inte testat Terminatior-serien då? Det låter minsann absolut som om The Sarah Connor Chronicles är din typ av sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån apr 06, 2009 7:17

Jepp, det var min tanke också då jag läste det där.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » mån apr 06, 2009 7:35

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag är inte så mycket för action, jag är en relationsdrameknarkare.

Så, säg mig varför du inte testat Terminatior-serien då? Det låter minsann absolut som om The Sarah Connor Chronicles är din typ av sak.



För att jag hade fått för mig att det var en pangpang, skjuta saker, springa runt och slåss-serie, ungefär som filmerna? :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån apr 06, 2009 11:24

Tinwiel skrev:
adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag är inte så mycket för action, jag är en relationsdrameknarkare.

Så, säg mig varför du inte testat Terminatior-serien då? Det låter minsann absolut som om The Sarah Connor Chronicles är din typ av sak.



För att jag hade fått för mig att det var en pangpang, skjuta saker, springa runt och slåss-serie, ungefär som filmerna? :)


Piloten är nog mest så, men sen blir det bara bättre och bättre! Och piloten är fortfarande jäkligt bra. Jag gillade ju filmerna väldigt mycket, men... jag gillar förmodligen serien mycket mer (är det en synd att säga så? :rolleyes: ). TSCC blev något som jag aldrig hade förväntat mig: djup, satirisk, svart, rörande och otroligt intressant! Jag kommer att sörja jättemycket när serien går i kistan :(
(edit) Sedan borde väl Summer Glau vara anledning nog för att börja titta? 'Twas for me! (/edit)

FNL glömde jag bort på min lista, den hamnar nog på plats 4 och knuffar ner de andra två ett steg.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån apr 06, 2009 12:08

Tinwiel skrev:För att jag hade fått för mig att det var en pangpang, skjuta saker, springa runt och slåss-serie, ungefär som filmerna? :)

Oh, ye of little faith! :P Den har dom bitarna, fast väldigt mycket mindre än du tror. Jag hade t o m gärna sett mer sådant. Inte för att det är något jag håller mot serien, inte när vad vi får är så fasligt bra.

Och jag tycker som HeY. Även om jag älskar filmerna (speciellt andra, jag borde se om nummer ett riktigt snart, någon dag) tycker jag bättre om serien, tack vare karaktärerna och relationerna och utvecklingarna och detaljerna. Åh, herre, detaljerna. Det hade varit en skitbra serie i vilket fall men det är detaljerna som för den upp till topp.

Jag har funderat på en sak. Om jag var underchef på FOX och var tvungen att vara den som valde mellan att ge antingen The Sarah Connor Chronicles eller Dollhouse en ny säsongs, kan jag inte lova att inte göra käre Joss besviken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån apr 06, 2009 17:46

HeY skrev: (edit) Sedan borde väl Summer Glau vara anledning nog för att börja titta? 'Twas for me! (/edit)

Exactemundo!

Jag blir så besviken om den inte får en säsong till. Måste FOX välja mellan TSCC och Dollhouse, jag vill ha bägge!! Det känns som att TSCC bara blir bättre och bättre så de MÅSTE få en till säsong. Dollhouse är inte så bra än, men där finns det ju potential till att bli en grym serie på 5-7 säsonger bara Joss får tid på sig, så den skulle jag inte heller säga nej till. Men visst är det så att Dollhouse haft bättre siffror än TSCC, om de inte tappat sitt försprång på ett par mindre övertygande avsnitt? Och iom att den är ny och har Joss på sin sida, så tror jag att den ligger bättre till förnyelse än TSCC...

Glorificus skrev:
brat skrev:2008/2009: 1. The Sarah Connor Chronicles (s2) 2. Lost (s5) 3. Dollhouse (s1) 4. Supernatural (s4) 5. -

5. FNL? ;)

Sorry. No.
Jag läste igenom några kommentarer jag gjort i FNL-tråden och jag är hänsynslös mot den serien. :) Så jag ska nog lämna den ifred, låta de som älskar den älska den ostört istället.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron