Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brainslicer » fre maj 29, 2009 1:54

länge sedan man tittade in...

Lista 1
1. Buffy/Angel
2. Battlestar Galactica
istället för 5 totalt blir det en drös jag inte kan skilja på just nu: Firefly, Twin Peaks, Carnivale, Lost, Profit, Triangle, Byakuyako, Kiraware Matsuko no Issho, House of Cards

Lista 2
Pågående, utan ordning, dom 5 jag väntar mest på:
Dollhouse
Chuck
Lost
True Blood
Caste

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav AKS » tis maj 11, 2010 19:39

AKS skrev:Serier (exkluderat reality) som fortfarande producerar nya avsnitt:

1. Dexter
2. Doc Martin
3. Friday Night Lights
4. Doctor Who
5. 30 Rock
6. Terminator: The Sarah Connor Chronicles (har ej sett de senaste 2-3 avsnitten dock så den kanske skulle hamna högre efter att jag sett dem)
7. Weeds
8. The Office
9. Dollhouse
10. Lost

Ej på listan: Torchwood

Serier som skulle kunna vara på listan, men jag har inte sett alla säsonger än utan ligger efter: 24, Flight of the Conchords, Chuck, Supernatural


Fick lust att uppdatera idag! Och ovan ärmin lista från april 2009. Att Lost var med då Torchwood inte var det boggles the mind. Men min gissning är att i april 2009 så var serien fortfarande okej... eller nej. Hm. Okej, jag har ingen aning, men det är väl för att jag inte sett den senaste Torchwood-säsongen än vid det laget.

I alla fall. Topplista över serier som fortfarande producerar nya avsnitt 2010 (som jag vet producerar nya avsnitt):

1. True Blood
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Caprica
5. Friday Night Lights
6. Being Human
7. Doctor Who (kan vara på väg upp, tycker denna S5 har varit charmerande bra hittills)
8. 30 Rock
9. The Office
10. Glee
11. Doc Martin
12. Weeds


99. Lost

Nu följer jag inte 99 serier, men jag försökte skämta till det lite.

Finns ju inga nyheter än om nya avsnitt av Torchwood, alltså inte där. Och Treme sparar jag och Kalle tills hela säsongen gått.

(edit) Lade in Being Human i listan... (/edit)
Senast redigerad av AKS ons maj 12, 2010 9:45, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » tis maj 11, 2010 20:14

Jag är seriöst oroad för mitt tv-tittande. Jag behöver nya favoriter!! Av de jag gillade för ett år sedan:
1. Slut :cry:
2. Slut (snart, tack och lov) och dessutom knappt en skugga av sin forna storhet!
3. Slut och dessutom levde den inte upp till sin potential förrän i sista avsnittet.
4. Ytterligare en skugga (av sin forna storhet)
Allt jag har kvar efter den här säsongen är en skugga. Så kan det väl ändå inte ska få vara! Och ingen av de "nya" serier jag provat har fastnat heller. Får hoppas på höstens nyheter helt enkelt!

brat skrev:5/4-09 Pågående:
1. Terminator, The Sarah Connor Chronicles
2. Lost
3. Dollhouse
4. Supernatural
5. Nä, jag har faktiskt ingen femma den här säsongen. Har gett upp på så många serier på senaste tiden...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Mush » tis maj 11, 2010 20:19

På tal om serier till höst. Något som låter intressant?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Spuffy » tis maj 11, 2010 20:59

Jag hoppas glatt på No Ordinary Family på grund av skådespelarna (spoiler Dexter någon gång senaste säsongen) Julie Benz och Michael Chiklis. Handling (om jag minns rätt): familj som har superkrafter. Kan vara hur som helst, men som sagt gör skådisarna att jag vill se. Om den nu blir av så det inte bara blir en pilot och inget mer förstås...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » tis maj 11, 2010 21:08

Spuffy skrev:Michael Chiklis

:lovebunny: !

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » ons maj 12, 2010 9:42

(edit) Har strulat med att uppdatera/ändra i detta inlägg i stället för att citera ett antal gånger nu. Både 2010 och 2011. D'oh!

Det som är nedan är en uppdaterad lista av en jag tror jag postat alldeles ovanför. Eller nåt. :D
(/edit)


AKS skrev:Fick lust att uppdatera idag! Och ovan ärmin lista från april 2009. Att Lost var med då Torchwood inte var det boggles the mind. Men min gissning är att i april 2009 så var serien fortfarande okej... eller nej. Hm. Okej, jag har ingen aning, men det är väl för att jag inte sett den senaste Torchwood-säsongen än vid det laget.

I alla fall. Topplista över serier som fortfarande producerar nya avsnitt 2010 (som jag vet producerar nya avsnitt):

1. True Blood
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Caprica
5. Friday Night Lights
6. Being Human
7. Doctor Who (kan vara på väg upp, tycker denna S5 har varit charmerande bra hittills)
8. 30 Rock
9. The Office
10. Glee
11. Doc Martin
12. Weeds


99. Lost

Nu följer jag inte 99 serier, men jag försökte skämta till det lite.

Finns ju inga nyheter än om nya avsnitt av Torchwood, alltså inte där. Och Treme sparar jag och Kalle tills hela säsongen gått.
Senast redigerad av AKS ons apr 20, 2011 20:43, redigerad totalt 5 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons maj 12, 2010 9:49

Listan i april 2009:

caffeineaddict skrev:
  1. Breaking Bad
  2. Dexter
  3. Friday Night Lights
  4. Doctor Who
  5. The Sarah Connor Chronicles
  6. Spooks
  7. In Treatment
  8. Dollhouse
  9. True Blood
  10. Burn Notice


Listan i maj 2010:

  1. Breaking Bad
  2. Mad Men
  3. Friday Night Lights
  4. Dexter
  5. Being Human
  6. In Treatment
  7. Doctor Who
  8. True Blood
  9. Spooks
  10. Burn Notice

Detta var bara drama m.a.o. Har inte hunnit se mer än första avsnittet av Treme, har annars ingen tvekan om att den skulle vara med. Och först nu såg jag att MyEpisodes fortfarande har In Treatment som "returning", men det kan väl inte stämma?! Då ska den ABSOLUT vara med på listan.

(edit) Det verkar ju stämma! Yay! Mer In Treatment! In med den på listan! (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons maj 12, 2010 10:57

Mush skrev:På tal om serier till höst. Något som låter intressant?


Kom på att jag, precis som de senaste två åren, inte alls orkat sätta mig in i höstens utbud. Men jag hittade följande sida där man kan få en liten överblick: http://www.tvguide.com/News/Fall-Promis ... 18301.aspx .

Min reaktion? Om detta är vad de har att erbjuda så lär jag inte börja följa nån ny serie till hösten. JJ Abrams Undercovers tror jag dock inte nämndes. Den kanske kan bli nåt. Eller inte.

Terra Nova är väl det som låter mest intressant, men dinosaurierna... det vete tusan.

Ja, ja... Verkar som tråkigt utbud till hösten som sagt.

Tydligen så håller Shawn Ryan på att utveckla en ny cop show också. Ride Along. Men den verkar inte ha blivit upplockad ännu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » ons maj 12, 2010 12:21

Bland serier de som producerar nya avsnitt (fast jag laddar inte ner så jag ligger efter i många fall!):

1 Supernatural
2 Dexter
3 True Blood
4 Being Human
5 Legend of the Seeker
6 House
7 Burn Notice
8 Mad Men
9 Bones
10 NCIS

Jag längtar efter möjlighet att börja se Caprica (har bara sett pilotavsnittet) och Spartacus. Chuck hamnade precis utanför listan och Weeds och Grey's Anatomy har sjunkit i intresse för mig, tråkigt nog.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Echolls » ons maj 12, 2010 14:58

Det finns säkert några serier som borde vara med här som jag inte har börjat titta på än, men såhär ser min topp 10 ut just nu:

1. Friday Night Lights
2. Breaking Bad
3. Dexter
4. True Blood
5. Mad Men
6. Caprica
7. Entourage (förra säsongen var inte så bra har jag för mig, men jag älskar serien ändå)
8. Chuck
9. Big Love
10. The Office
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons maj 12, 2010 22:04

Meh! Hur kunde jag glömma att placera in Fringe? :rolleyes:
Så här ska det se ut:

1 Supernatural
2 Dexter
3 True Blood
4 Being Human
5 Legend of the Seeker
6 Fringe
7 House
8 Burn Notice
9 Mad Men
10 Bones

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån nov 15, 2010 14:46

Jag vill ha nya Fringe, Dexter, Supernatural, True Blood, Weeds, Bones, Burn Notice och Mad Men! Vad sysslar tv-kanalerna med? Jag följer en massa serier som går nu och gillar särskilt House, Big Bang Theory och Spartacus, Blood and Sand men det känns som att många av mina favoriter saknas i tv-rutan för stunden och många andra går mot säsongsfinal (NCIS, Stargate Universe) och då vet man ju aldrig när de kommer tillbaka igen! Kom igen och lägg in lite skoj i tablån snarast så jag inte behöver beklaga min laglydighet!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » ons nov 17, 2010 12:28

Oj jag laddar ju inte ner så i wouldnt know :S jag inväntar supernatural dock, löv it! Kollade på Spartacus efter att Nyx hade promotat den, och den var, tja, som titeln säger, full av blod och sand :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Nyx » tor nov 18, 2010 17:29

Crashdummie skrev:Oj jag laddar ju inte ner så i wouldnt know :S jag inväntar supernatural dock, löv it! Kollade på Spartacus efter att Nyx hade promotat den, och den var, tja, som titeln säger, full av blod och sand :D

Och en gorgeous Lucy Lawless! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tor nov 18, 2010 18:07

Nyx skrev:
Crashdummie skrev:Oj jag laddar ju inte ner så i wouldnt know :S jag inväntar supernatural dock, löv it! Kollade på Spartacus efter att Nyx hade promotat den, och den var, tja, som titeln säger, full av blod och sand :D

Och en gorgeous Lucy Lawless! ;)


Du menar Ms Flawless? hell yeah! Gillar hennes fiesty röda peruk

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Amanja » ons nov 24, 2010 11:13

Top 10 just nu, av de som (jag tror) fortfarande är pågående. Svårt att rangordna men försökte gå efter vilket nya avsnitt jag längtar mest efter.

1. Dexter
2. Treme
3. The Walking Dead
4. Breaking Bad
5. Mad Men
6. True Blood
7. Greys Anatomy
8. Caprica
9. Damages
10. Boardwalk Empire


11. One Tree Hill
12. Gossip Girl
13. Californication
14. How to Make it in America
15. Desperate Housewifes
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » ons apr 20, 2011 20:41

Topplista över tv-serier enligt samma premisser som nedan (reality ej med). Ettan är SJÄLVKLAR, men i övrigt var det lite svårt faktiskt...

1. MISFITS
2. Dexter
3. Boardwalk Empire
4. Breaking Bad
5. Community
6. Being Human
7. Downton Abbey
8. True Blood
9. Doctor Who
10. Sherlock
11. Torchwood
12. 30 Rock
13. The Office
14. Weeds
15. The Killing (enbart sett tre avsnitt)
16. The Walking Dead
17. Doc Martin



Nya serier:
Misfits
Boardwalk Empire
Community
Downton Abbey
Sherlock
The Killing
The Walking Dead

Serier jag slutat titta på sen sist:
Caprica (nedlagt, :()
Lost (äntligen över!!)
Glee (ain't never coming back, baby)

FNL är inte med på listan eftersom sista avsnittet sänts...



MISFITS = crazy :lovebunnier: :lovebunnier:



AKS skrev:Fick lust att uppdatera idag! Och ovan ärmin lista från april 2009. Att Lost var med då Torchwood inte var det boggles the mind. Men min gissning är att i april 2009 så var serien fortfarande okej... eller nej. Hm. Okej, jag har ingen aning, men det är väl för att jag inte sett den senaste Torchwood-säsongen än vid det laget.

I alla fall. Topplista över serier som fortfarande producerar nya avsnitt 2010 (som jag vet producerar nya avsnitt):

1. True Blood
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Caprica
5. Friday Night Lights
6. Being Human
7. Doctor Who (kan vara på väg upp, tycker denna S5 har varit charmerande bra hittills)
8. 30 Rock
9. The Office
10. Glee
11. Doc Martin
12. Weeds


99. Lost

Nu följer jag inte 99 serier, men jag försökte skämta till det lite.

Finns ju inga nyheter än om nya avsnitt av Torchwood, alltså inte där. Och Treme sparar jag och Kalle tills hela säsongen gått.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav chanda » lör apr 23, 2011 8:37

1 Supernatural
2 The Mentalist
3 Criminal Minds
4 Csi New York
5 The Guardian
6 House
7.Midsomer Murders
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav sfinx » lör apr 23, 2011 11:55

1. Doctor Who
2. Stargate Universe
3. Mad dogs
4. Supernatural

Passar på att skriva här medan det är några avsnitt av Stargate Universe kvar, det sänds trots allt fortfarande.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeavyAlex » ons apr 27, 2011 21:58

Hm, provar mig på detta..

1a listan:

1.Buffy, the Vampire Slayer
2.Angel
3.Boston Legal
4.Monthy Python flying circus
5.Oz

Ganska tam lista, men definitivt mina absoluta favoriter.

2a listan:

1.Supernatural
2.True Blood
3.Desperate Housewives
4.South Park
5.The Walking Dead

Nja, har väl gjort bättre listor men nästan inga av de serier som går på tv nuförtiden är i min smak. :P

/Alex
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron