Rescue Me / The Job

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » fre aug 18, 2006 15:15

brat skrev:Jag är helt borta. Vad är det här för serie? Vad handlar den om? Varför har jag aldrig hört talas om den? Hur många säsonger har visats i USA? Produceras den fortfarande?
Inser att jag kan läsa mig till svaren på frågorna men jag hör hellre riktiga fans berätta.

Har den bara precis börjat i Sverige eller? Ser att avsnitt 2 visas på TV6 imorgon klockan 23. (Vilken värdelös tid!) Borde jag se (läs: spela in)?


Rescue Me är en helt underbar serie om brandmän i New York, med världens bästa Denis Leary. En blandning av drama och humor. Många avsnitt har fått mig att storgråta och gapskratta, alltid ett bra betyg. Varför du aldrig har hört talas om den har jag ingen aning om ;) . Den är inne på sin tredje säsong i USA och en fjärde säsong kommer att komma. TV6 började alldeles nyss visa den och det är andra avsnittet på säsong 1 som sänds. Och du MÅSTE se! Plats fem på min Topp 10 lista (inte alla älskar den så mycket, men nästan).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » fre aug 18, 2006 15:55

Efter Nip/Tuck så är nog Rescue Me det bästa som fortfarande produceras som jag ser på i min bok och den placerar sig långt upp på en bästa lista. Defintivt inte en serie som alla tycker om. Minns att jag läste i tråden att Illyria gav upp serien efter 9 avsnitt. Även om jag är helt frågande till det så var hennes förklaring rätt talande, serien är ganska speciell, och inte något för alla. Serien går lite upp och ner men som alla serier har den sina toppar och dalar, topparna är fruktasnvärt höga och dalarna inte alltför djupa. Sen är den expert på att lyfta fram enskilda scener. Serien är fullproppad av enskilda scener som är så jäääävla bra.

Det var min kärleksförklaring till serien....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » fre aug 18, 2006 16:03

Tob skrev:Sen är den expert på att lyfta fram enskilda scener. Serien är fullproppad av enskilda scener som är så jäääävla bra.

Instämmer helt, och det är nog en av anledningarna till att jag älskar serien också. För när en scen är så där sjukt bra då glömmer man så lätt dom scener som kanske var lite mindre bra. Och Rescue Me har gott om sjukt bra scener det kan jag lova.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 16:16

Mja, fast det är just det där med enskilda scener som jag oftast stör mig på. Jag föredrar mer sömlöshet. Har t.ex. sett halva 3x11 nu och än så länge känns det som en rad sketcher som spelas upp direkt efter varandra... Det var vanligare i första säsongen, men ibland faller serien tillbaka på det. Sen finns det förstås enskilda scener som sticker ut som underbart bra, precis som i alla serier, så det kanske var mer det ni menade...

Jag är hur som helst rätt övertygad om att brat inte skulle gilla Rescue Me, just p.g.a seriens format, Denis Leary, osv. Ofta tycker jag att serien saknar känsla, även om historierna är väldigt underhållande och medryckande. Lite som Entourage och Battlestar Galactica... fantastiskt bra, men inte för alla. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav The Buffster » fre aug 18, 2006 16:26

Glorificus skrev:Sen finns det förstås enskilda scener som sticker ut som underbart bra, precis som i alla serier, så det kanske var mer det ni menade...

Det var det jag menade i alla fall.

Glorificus skrev:Jag är hur som helst rätt övertygad om att brat inte skulle gilla Rescue Me, just p.g.a seriens format, Denis Leary, osv. Ofta tycker jag att serien saknar känsla, även om historierna är väldigt underhållande och medryckande. Lite som Entourage och Battlestar Galactica... fantastiskt bra, men inte för alla. ;)

INTE gilla serien pga Denis Leary? Va? Det alternativet finns inte i min värld. Denis Leary är ju hur underbar som helst.

Sen förstår jag inte riktigt det här att Rescue Me skulle var så speciell och inte för alla. Jag älskar serien, men speciell är den väl inte? Eller det kanske bara är någonting jag inte ser. Plus att jag givetvis inte ens nästan håller med att serien saknar känsla. Det är en annan av sakerna jag älskar. Känslan när dom bara sitter på stationen och snackar t ex.

Men, men självklart så upplever man saker olika.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 16:35

Roligt med så många engagerade svar så snabbt. Det bevisar iaf en sak för mig, jag ska ge serien en chans. Dessutom är jag så klart nyfiken på vilken slags serie som distraherar Buffster från QaF. Haha

Men mer specifikt if you please...
Är serien bra med en gång eller tar det i er uppfattning ett tag att ta sig in i serien?
Har säsongerna blivit bättre eller sämre, eller är de stabila?
Vad är det som intresserar er mest med serien? Minst?
Vilken serie skulle ni jämföra Rescue Me med?

Lovar att jag inte ska låta era svar färga mitt omdöme. :)

Allra mest undrar jag varför Glory tror att jag inte skulle gilla den? Visst känner du mig så det finns stor chans att du har rätt, men ändå, vad baseras gissningen på? På min övriga tv-smak? Annat?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 16:45

brat skrev:Allra mest undrar jag varför Glory tror att jag inte skulle gilla den? Visst känner du mig så det finns stor chans att du har rätt, men ändå, vad baseras gissningen på? På min övriga tv-smak? Annat?

Ja, din övriga tv-smak... och innehållet i RM, som jag har svårt att se dig gilla något vidare. Men jag kan ha helt fel - trodde ju du skulle gilla VM på en gång, och det tog ett tag. ;) Som sagt, ge det några avsnitt och bestäm själv. Visserligen blir andra säsongen bättre än första, men det är ändå samma stil på serien, så det hänger nog på om man fastnar för den eller inte.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav CheeseGuy » fre aug 18, 2006 16:53

Tob skrev:Efter Nip/Tuck så är nog Rescue Me det bästa som fortfarande produceras som jag ser på i min bok

The Shield då? Jag tycker att den lätt slår Rescue Me och Nip Tuck (och förmodligen det mesta som har gjorts överhuvudtaget), även om de förstås är väldigt bra också. Och nu i och med att Rescue Me säsong 3 inte har varit riktigt lika bra som de två första kan jag sätta The Wire före också (vilket jag kanske borde ha gjort ändå).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 17:00

Glorificus skrev:
brat skrev:Allra mest undrar jag varför Glory tror att jag inte skulle gilla den? Visst känner du mig så det finns stor chans att du har rätt, men ändå, vad baseras gissningen på? På min övriga tv-smak? Annat?

Ja, din övriga tv-smak... och innehållet i RM, som jag har svårt att se dig gilla något vidare. Men jag kan ha helt fel - trodde ju du skulle gilla VM på en gång, och det tog ett tag. ;) Som sagt, ge det några avsnitt och bestäm själv. Visserligen blir andra säsongen bättre än första, men det är ändå samma stil på serien, så det hänger nog på om man fastnar för den eller inte.

Min övriga tv-smak. Det är där jag har problem, för jag gillar typ det mesta du tipsar om... än om det ibland tar ett tag (VM och DLM). Eller? Smallville och Alias och OTH gav jag visserligen upp på rätt snabbt, och även OC efter ett tag. Och DH fängslade aldrig mig. (Inte för att du är besatt av DH eller ens följer Alias...)
Fast alla de serierna är ändå ganska lika. Du kanske tänker på sådana serier som jag inte ens gett en chans för de inte lockar mig det minsta.
Typ Sopranos och Vita Huset och 24... och Bones.
Eller beror det kanske på att jag inte fastnade för Tredje Skiftet?
Något mer än vaga syftningar på min tv-smak vill jag ha. Kom igen! :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre aug 18, 2006 17:15

Äh, när du ser nåt avsnitt förstår du vad jag menar. Sopranos och Vita huset var bra exempel - jag kan inte tänka mig att du skulle gilla dem, på samma sätt som jag har svårt att se dig bli besatt av Rescue Me.

Duger det som svar? :P Grumble grumble.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » fre aug 18, 2006 17:19

Glory: Det var inte den sketchliknande uppbyggnaden som Rescue Me ofta har som jag prisade utan att många avsnitt innehåller specifika scener som är fullständigt outstanding och gör att man kanske har lite svårt att se hur serien egentligen är som helhet. Jag har det problemet. Ett problem som säkert berör många andra serier också.

Cheeseguy: Min favoritsäsong av The Shield är S1, som helhet iaf. Det står jag fortfarande fast vid. Det var den som fick mig att engagera mig mest i karaktärerna, tänka mest, och faktiskt också underhålla mig mest. Sen har jag svårt att se riktigt vad som hände. Det finns saker som är jävligt bra i de senare säsongerna. (spoiler Shield S4) Glenn Close, fyfan vilket skådespeleri, givetvis ihop med många andra av skådespelarna, men det är ändå hon som är bäst (spoiler Shield S5) Samma sak med Forest i säsong 5, utan honom vet jag inte vad jag hade tyckt om säsong 5, han fullständigt regerar. Sen är ju de avslutande avsnitten något visst. Fyfan. The Shield är väl bland det bättre som produceras, inget snack om saken, jag älskar ändå persongalleriet, alla gråa karaktärer osv. Men nytt avsnitt....om jag får välja....Nip/Tuck och Rescue Me alla gånger.

Brat: Jag föll för serien med en gång. Sen har det gått upp och ner under hela tiden. Så hatar man serien efter första avsnittet, är det tveksamt om man någonsin kommer tycka om den, jag upplever det inte som en sådan serie iaf. För mig är det väldigt roligt när jag inser att jag skrattar åt en serie, vilket i princip aldrig sker, och detta blir en enorm fördel med Resuce Me, att den får mig att skratta utan att tappar i allvar och drama. Serien är ibland så jävla tung. Karaktärsbasen är fenomenal. Gråa och mångbottnade karkatärer. Allt väldigt välskrivet. Serien bjuder verkligen en in att göra karaktärstudier av en mängd karaktärer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » fre aug 18, 2006 17:45

brat: Jag tror inte att du ska lägga så stor vikt vid att det distraherar mig från QaF. För jag kommer nog aldrig att gilla QaF lika mycket som du och du kommer nog aldrig att gilla Rescue Me lika mycket som jag. Att Sopranos och Vita Huset, som både är givna på min Topp 10, inte lockar dig det minsta talar nog emot Rescue Me.

Jag fastnade för serien direkt. Ett avsnitt och jag var helt, helt fast. Så enligt mig är det inget jag känner att det tar tid att komma in.

Serien är väl sådär stabil. Finns onekligen toppar och dalar, som Tob skrev. Men ja, jag tror att jag älskar det för mycket för att kunna svara på det. Varje avsnitt är lycka. Men CheeseGuy kan ha rätt i att säsong 3 har varit lite svagare. Men jag räknar med riktigt bra avslutande avsnitt.

Intresserar mig mest. Oj. Det var svårt. Jag älskar allting. Karaktärerna framförallt antar jag. Främst huvudpersonen Tommy, Denis Leary, han är underbar på alla sätt. Och sen är humorn underbar. Plus att det är väldigt känslomässigtengagerande. Så den blandningen är också en viktig del av det. Och sen som Tob skriver så är många enskilda scener verkligen oerhört bra. Och jag är svag för sånt.

Jag skulle jämföra med The Job. För dom är väldigt lika, samma personer inblandade. Men om du hade sett The Job skulle du med all säkerhet känna till Rescue Me så det antar jag att du inte har. Annars vet jag inte. Det är för svårt.

När det gäller det bästa som produceras så är det också så svårt. Jag placerar både Rescue Me och The Shield framför Nip/Tuck. Och även om The Shield säsong 5 var bättre än Rescue Me säsong 3 så gillar jag nog Rescue Me mer. Sen så är The Wire, Sopranos och Gilmore Girls (även om det inte är vad det var) också värda att nämnas.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 19:15

Glorificus skrev:Äh, när du ser nåt avsnitt förstår du vad jag menar. Sopranos och Vita huset var bra exempel - jag kan inte tänka mig att du skulle gilla dem, på samma sätt som jag har svårt att se dig bli besatt av Rescue Me.

Duger det som svar? :P Grumble grumble.

Det duger absolut. Och det talar helt klart emot Rescue Me för min del.
Om man gör en extrem förenkling av en serie och hamnar närmare typ deckare än vad man gör drama så är serien generellt inget för mig. CSI är undantaget. Jag är mindre intresserad av faktiska händelser i en serie och mer intresserad av effekterna av händelserna, hur det påverkar karaktärerna.
Det som ändå talar för RM är att ni nämner karaktärerna som främsta fördel och känslomässigt engagemang. För det är sånt jag mest ser serier för, det är ungefär det jag kallar drama. Men vi får se helt enkelt.

Edit: Insåg just att det här inlägget kan tolkas som att jag påstår att Vita Huset och Sopranos inte är drama. Det är inte meningen. Speciellt som jag sett för lite för att uttala mig. Jag menade serier generellt. Och i vilket fall är det näst intill omöjligt att göra sådana förenklingar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav CheeseGuy » fre aug 18, 2006 19:27

brat skrev:Fast alla de serierna är ändå ganska lika. Du kanske tänker på sådana serier som jag inte ens gett en chans för de inte lockar mig det minsta.
Typ Sopranos och Vita Huset och 24... och Bones.

Varför inte? (Jag tänker mest på Sopranos och West Wing.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav brat » fre aug 18, 2006 19:59

CheeseGuy skrev:
brat skrev:Fast alla de serierna är ändå ganska lika. Du kanske tänker på sådana serier som jag inte ens gett en chans för de inte lockar mig det minsta.
Typ Sopranos och Vita Huset och 24... och Bones.

Varför inte? (Jag tänker mest på Sopranos och West Wing.)

West Wing i mina öron låter: Stressade medelålders människor med mobiltelefoner gör pappersarbete. Kontorsdramor känns inte så fascinerande, allra helst inte när de arbetar med politik.

Ser inte rättsalsdramor heller. Men jag kan se serier om jurister om de handlar om människorna, inte jobbet.

Det är kanon att det finns sådana serier, men de intresserar inte mig. Fast i ärlighetens namn har jag inte gett just West Wing en chans och det finns alltid undantagen som gör regeln.

Eftersom jag inte sett tillräckligt av West Wing för att uttala mig kan jag inte lova att följande påstående gäller för den serien, men generellt:
Jag gillar inte serier där man kan missa ett avnsitt utan att det spelar någon (större) roll, t.ex. CSI eller the Inside. Nu gillar jag visserligen CSI och the Inside ändå, de är två av undantagen till regeln. :)

Komplicerad smak.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » fre aug 18, 2006 20:11

brat skrev:West Wing i mina öron låter: Stressade medelålders människor med mobiltelefoner gör pappersarbete. Kontorsdramor känns inte så fascinerande, allra helst inte när de arbetar med politik.

West wing har så mycket underbara karaktärer och humor, jag har sett till s3 och älskar det verkligen! Och då är jag inte överdrivet insatt i politik. Inte för att jag vet varför du skulle lita på mig, men Joss gillar den med ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav CheeseGuy » fre aug 18, 2006 20:31

brat skrev:
CheeseGuy skrev:
brat skrev:Fast alla de serierna är ändå ganska lika. Du kanske tänker på sådana serier som jag inte ens gett en chans för de inte lockar mig det minsta.
Typ Sopranos och Vita Huset och 24... och Bones.

Varför inte? (Jag tänker mest på Sopranos och West Wing.)

West Wing i mina öron låter: Stressade medelålders människor med mobiltelefoner gör pappersarbete. Kontorsdramor känns inte så fascinerande, allra helst inte när de arbetar med politik.

Misstänkte det, det är nog många som har fått den uppfattningen om serien (innan caffe med flera började tokhylla serien kände jag mig inte särskilt lockad heller). Och jag tycker verkligen inte att det stämmer -- serien har sakerna du nämner, men en massa annat också (humor, lysande karaktärer och tokbra skådespelare till exempel). Jag föredrar också helt klart när det handlar om karaktärerna, och det gör verkligen West Wing (även om jag tycker att det kunde ha varit ännu mer sånt), mer än till exempel VM, som du verkar gilla.

Jag kan inte se någon anledning till varför du inte skulle gilla Rescue Me, baserat på dina senaste inlägg här.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » lör aug 19, 2006 13:58

3.11 (spoiler även för hela Buffy) Rescue Me gör en "Seeing Red", och inga kommentarer? Men okej, här var utförandet inte alls lika bra (det kändes lite väl passande att Chiefs tjej var illegal invandrare och inte kunde hjälpa, och jag har lite svårt att köpa att hon inte gjorde det ändå) och jag bryr mig inte lika mycket om karaktärerna, så det blev inte särskilt chockerande.

Och scenen med "Oprah" kändes lite väl oseriös för min smak. (Den var ju inte ens jättekul, till skillnad från till exempel zombie-Sean.)

Men riktigt bra avsnitt ändå, och nästa har potential att bli en riktig höjdare.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » sön aug 20, 2006 12:55

3x11

Ett riktigt bra avsnitt men jag håller väl inte riktigt med dig cheese om att det är en "seeing red". Brossan har aldrig varit mer än en bikaraktär och den här händelsen var mer out of the blue än i Buffy. Det ska bli riktigt intressant att se vad som kommer hända för om brossan dör nu, som man får anta att han gör, kommer Tommy antagligen få välja mellan Janet och Sheila och det lär leda till en hel del dramatik.

Annars var allt som vanligt. Tommy och Lou var suveräna tillsammans, Probie och Sean borde få en egen sitcom, Lenny Clark är kung.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » ons aug 23, 2006 18:38

3x12
Riktigt, riktigt bra avsnitt!
Effektiv början, att presentera Johnnys död och reaktionerna med ett musikmontage. Följt av ett avsnitt som både lät oss vara med om effekten av en viktig karaktärs död och samtidigt hann med andra sidospår utan att det blev styltigt. (Förra avsnittet var rena katastrofen i jämförelse.) Det hade visserligen kunnat bli ännu bättre om man skalat bort lite mer, t.ex. telefonsamtalet mellan Lou och nunnan, och scenen med Garrity och Probie på den där baren. Mer Jerry och sonen istället hade passat bättre. Och jag är lite tveksam till introduktionen av den "förlorade systern", även om det första teckenspråkspratet på begravningen var underbart. Bröllopet (Mr & Mrs Gavity :D) var en bra vändning, men även där borde de ha hållit tillbaka en aning med humorn, det blev lite over-the-top.
Så... riktigt bra avsnitt, men ingen fullpoängare.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » ons aug 23, 2006 19:03

Min fästmö räddar mig från att behöva uttrycka mina känslor kring avsnittet... what she said! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön aug 27, 2006 13:09

3x12 Ska bli intressant att se hur alla ska lyckas komma tillbaka till stationen nästa säsong.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » ons aug 30, 2006 19:45

3x13

Det var en bra men väldigt öppen säsongsavslutning. Kändes nästan lite väl öppen. Men har för mig att jag har läst att det är klart med en fjärde säsong. Slutscenerna var väldigt bra. Hon som spelar Sheila är väldigt bra på att spela hysterisk.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » mån sep 04, 2006 22:29

3.13 Har ju inte kommenterat mitt älskade Rescue Me alls så mycket som jag hade velat den här säsongen. Som har varit bra, men kanske ändå inte riktigt lika bra som dom två tidigare. Men ibland, eller rätt ofta särskilt i enstaka scener, så blixtrar det till och är så där fruktansvärt bra. Som i det här avsnittet. Början var väl okej men det var slutet jag älskade. Franco träffar Keela. Det gör ont och är fruktansvärt bra. När sen alla bestämde sig för att vara ärliga var också härligt. Särskilt då hur Mike först helt seriöst sa att han skulle byta i alla fall.

Den scen som var allra bäst var ju såklart slutscenen. Så fruktansvärt bra. Jag vet inte riktigt vad jag sak säga. Musiken har alltid var en av Rescue Mes starka sidor och jag har faktiskt saknat musikmontagen den här säsongen. Här fick jag inte direkt ett musikmontage, men likväl en perfekt blandning av blid och musik. Att det just var en brand är självklart extra passande för att det är Rescue Me. Och det var bara så hemskt men samtidigt så vackert.

Jag hoppas verkligen inte att jag minns fel, men en säsong 4 är klar va? Annars vet jag inte vad jag tar mig till. Önskemål inför den säsongen är Diane Farr tillbaka, hon har verkligen varit saknad av mig denna säsong. Men det lär väl knappast hända.

Hur som helst så trots att Rescue Me har sina brister så älskar jag det så otroligt mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » sön sep 10, 2006 12:31

3x13

Först tänkte jag att det var lite skönt med en säsongsavlutning utan några större dramatiska händelser men så kom slutet och det var ju väldigt passande att Tommys mardröm om att vakna i ett eldfångat rum gick i uppfyllelse till slut.
S03 har haft några skavanker här och där och är nog den minst suveräna säsongen men jag älskar det och vill att s04 ska komma så fort som möjligt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav wyndham » sön okt 08, 2006 0:01

har sett lite här och var nu när det börjat gå på sexan. såg ett helt avsnitt idag och fick höra den svängiga signaturen.

noggrann översättning var det också. när sommarhettan beskrivs som "9000 degrees", så översätts det mycket riktigt till '5000 grader'. det är ju viktigt att inte överdriva...
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » lör nov 04, 2006 2:51

1x11 Har jag sett nu. Riktigt bra. Gillar serien mer och mer. Massa gapskratt i denna. Allt funkar bättre nu när man känner karaktärerna mer. Inte helt oväntat.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » ons dec 27, 2006 15:46

Säsong 2 börjar på tv6 7/1 :!:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre jan 05, 2007 1:26

Yeah, TV 6s Rescue Me reklamer är råbra! De har en för hela "action-kvällen" eller vad de kallade den (Unit, Rescue, Shield) och sedan en för bara Rescue Me. Båda gör mig riktigt peppad!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis maj 22, 2007 23:12

Inte långt kvar till säsong 4 nu. En liten Trailer
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron