Rescue Me / The Job

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre jul 18, 2008 21:24

Ni har inte missat miniavsnitten som börjat sändas va? 4-minuters komediscener från brandstationen i stil med de som brukar dyka upp i de vanliga avsnitten, fast utan större handling ofc. Flera roliga Seanigheter. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tor apr 09, 2009 22:06

5.01. Det här hade jag saknat faktiskt. Trodde inte det. Men jag är fortfarande så löjligt svag för den här serien. Sen var det väl inget fantastisk avsnitt på något sätt. Men ändå. Jag gillar det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » lör apr 11, 2009 10:46

The Buffster skrev:5.01. Det här hade jag saknat faktiskt. Trodde inte det. Men jag är fortfarande så löjligt svag för den här serien. Sen var det väl inget fantastisk avsnitt på något sätt. Men ändå. Jag gillar det.


Japp. Svagheten för serien sitter kvar för mig också. Jag har väl inga förhoppningar om att serien skall bli så bra som under S1 och S2, men kan det prestera som 5.01 rakt igenom så kommer det vara en av de bättre serierna som går nu.

Och fortfarande världens snyggaste vinjett.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tis apr 14, 2009 19:50

Jag gillade också 5.01. Det var konsekvent underhållande (och ganska bra) på ett sätt som säsong 4 ofta inte var.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » sön maj 03, 2009 16:54

(spoiler 5.04) Bäst hittills i säsongen. Mycket av vad som blev väldigt bra med S1 och S2 var Tommys ältande kring huruvida Jimmie var ett spöke eller enbart figurerade i hans huvud och verkar som man är på väg tillbaka dit. Sheila tycks ha fått lite substans, och kan kanske, bli en bra huvudroll istället för den mer eller mindre irriterande birollen hon haft i stort sett hela serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tor maj 07, 2009 17:51

Tob skrev: (spoiler 5.04) Sheila tycks ha fått lite substans, och kan kanske, bli en bra huvudroll istället för den mer eller mindre irriterande birollen hon haft i stort sett hela serien.

(spoiler 5.05) Jag har nog i och för sig alltid varit rätt förtjust i Sheila, trots att hon kan vara riktigt irriterande och lite väl galen ibland, men jag håller med om att hon blivit intressantare denna säsong. Särskilt nu i 5.05. Där på slutet, oj så jag grät. "Floor by floor I just disappeared". Ajajaj.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » tor maj 07, 2009 18:17

Kan man utanför spoilerblock få reda på om kvalitéen gått upp, ner eller samma från (den inte särskilt lysande) S4?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor maj 07, 2009 18:20

caffeineaddict skrev:Kan man utanför spoilerblock få reda på om kvalitéen gått upp, ner eller samma från (den inte särskilt lysande) S4?


Har inte sett 5.05 ännu.

Men 5.04 tyckte jag definitivt var det bästa avsnittet under säsong 5 och således förmodligen ett av de bättre avsnitten sen 4.01. Annars gäller nog min kommentar från 5.01 fortfarande. Med andra ord, likvärdigt med S4.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tor maj 07, 2009 18:24

caffeineaddict skrev:Kan man utanför spoilerblock få reda på om kvalitéen gått upp, ner eller samma från (den inte särskilt lysande) S4?

Det känns som om säsong 4 var så längesen att jag inte riktigt kan bedöma. Spontant skulle jag säga att det är bättre nu, och jag bryr mig mer än vad jag gjorde under säsong 4. Men samtidigt så tror jag att jag saknat serien så mycket att det kan bidra till att jag gillar det. Plus att jag var rätt förtjust i säsong 4 också. Jag kan nog inte riktigt uttala mig. Jag älskar Rescue Me, det är det enda jag kan säga egentligen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » tor maj 07, 2009 22:57

5.04 och ännu mer 5.05 spöar utan tvekan säsong 4. Och jag gillade de tre första också, mer än vad jag kan minnas att jag gillade säsong 4, men det kan också bero lite på förväntningar och att det var så länge sedan och allt det där.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » ons maj 13, 2009 9:55

5.06: Dramat, humorn, karaktärerna, allt fungerar. Det är bara Breaking Bad som är bättre just nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » sön maj 17, 2009 22:46

CheeseGuy skrev:5.06: Dramat, humorn, karaktärerna, allt fungerar. Det är bara Breaking Bad som är bättre just nu.


Medhåll. Rescue Me är verkligen tillbaka i gamal god form. 5.06 var nog bäst hittills.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » tor jun 04, 2009 15:11

5.09. Ja, nu kan jag med säkerhet säga att säsong 5 är en rejäl uppryckning i jämförelse med säsong 4. Jag tycker att det är tokbra mest hela tiden nu. Det är i och för sig möjligt att jag är så förblindad av kärlek till Tommy att jag inte ser de brister som skulle kunna finnas, men jag tror inte att det bara är det. Det känns så härligt att ha Rescue Me som en favoritserie igen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tis jul 07, 2009 19:28

(spoiler 5.13) Multipla impulses :D Skulle inte förvånad mig ifall stackars Lou blir lurad och bedragen igen. Nånting känns inte rätt. Annars var väl det Tommys scener som var bäst, damn it, han är långt ner nu. Fyfan.

Om man bortser från att det känns som man återanvänder en del från tidigare säsonger så fungerar Rescue Me - säsong 5 nästan lite skamlöst bra. Det är underhållande och oerhört engagerande på ett sätt som inte säsong 4 var i närheten av.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tis jul 07, 2009 20:27

Härligt att höra. Då ska den sträckses när den är klar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor sep 03, 2009 21:50

5x22
Fan vad kasst. Bara för att man har så dålig fantasi att man inte kan komma på ett fyndigt slut behöver man inte ha ihjäl huvudkaraktären
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav CheeseGuy » fre sep 04, 2009 10:43

Matt skrev:5x22
Fan vad kasst. Bara för att man har så dålig fantasi att man inte kan komma på ett fyndigt slut behöver man inte ha ihjäl huvudkaraktären

Nu lär han väl inte dö, men nja, det var väl inte så mycket att ha, det här. Som avslutning i alla fall, hade det kommit i mitt i säsongen hade det varit helt okej eller ganska bra. Mellanavsnitt som ägnade sig mest åt den mest problematiska storylinen den här säsongen. (Men okej, gjorde det bitvis bra (både tidigare under säsongen och i det här avsnittet)). De andra brandmännen nästan helt och hållet i bakgrunden. Som avslutning. Men visst, de KAN låta slutet här betyda något nästa säsong, men jag räknar inte med det.

Säsongen som helhet gillade jag ändå en hel del. Det var onekligen lite bergochdalbana kvalitetsmässigt, men jag hade aldrig tråkigt (det kan jag inte säga om åtminstone säsong 4). Idén med att Tommy skulle vara med både Janet och Sheila samtidigt var väl smådum till att börja med, men hade varit okej om den inte hade dragits ut över hela säsongen. Samtidigt som det började väldigt bra med den franska journalisten och sen bara försvann hon. Eller Garritys cancer, som faktiskt gjordes bra hela vägen, men jag önskar att han hade fått lite mer att göra i slutet, att det hade lett någonvart mer istället för att det övergick till hans missfärgade kuk (hur kul det än var). Men Lou rockar fortfarande nästan konstant, och Black Sean var riktigt bra här också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Matt » fre sep 04, 2009 10:45

CheeseGuy skrev:
Matt skrev:5x22
Fan vad kasst. Bara för att man har så dålig fantasi att man inte kan komma på ett fyndigt slut behöver man inte ha ihjäl huvudkaraktären

Nu lär han väl inte dö, men nja, det var väl inte så mycket att ha, det här. Som avslutning i alla fall, hade det kommit i mitt i säsongen hade det varit helt okej eller ganska bra. Mellanavsnitt som ägnade sig mest åt den mest problematiska storylinen den här säsongen. (Men okej, gjorde det bitvis bra (både tidigare under säsongen och i det här avsnittet)). De andra brandmännen nästan helt och hållet i bakgrunden. Som avslutning. Men visst, de KAN låta slutet här betyda något nästa säsong, men jag räknar inte med det.

Säsongen som helhet gillade jag ändå en hel del. Det var onekligen lite bergochdalbana kvalitetsmässigt, men jag hade aldrig tråkigt (det kan jag inte säga om åtminstone säsong 4). Idén med att Tommy skulle vara med både Janet och Sheila samtidigt var väl smådum till att börja med, men hade varit okej om den inte hade dragits ut över hela säsongen. Samtidigt som det började väldigt bra med den franska journalisten och sen bara försvann hon. Eller Garritys cancer, som faktiskt gjordes bra hela vägen, men jag önskar att han hade fått lite mer att göra i slutet, att det hade lett någonvart mer istället för att det övergick till hans missfärgade kuk (hur kul det än var). Men Lou rockar fortfarande nästan konstant, och Black Sean var riktigt bra här också.


Jag trodde det här var sista säsongen?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav CheeseGuy » fre sep 04, 2009 11:05

Matt skrev:Jag trodde det här var sista säsongen?

Ha, då hade det verkligen varit kasst. En säsong till blir det, 19 avsnitt som ska delas upp i två delar. Sista planeras att sändas... 11:e september 2011. Så det är inte slut riktigt ännu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Peppe » lör sep 12, 2009 11:18

Blev lurad där av Matt. Tur att det inte är den sista säsongen, det är en underhållande serie.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » lör sep 04, 2010 8:46

Så ingen såg sista säsongen, och ingen har några kommentarer om hur slutet var? Börjar bli nära att ta tag i den här nu, man kan ju inte sluta när det bara är tio avsnitt kvar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor sep 16, 2010 10:30

Var det sista säsongen nu?
Jävligt kass slut!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav The Buffster » mån sep 20, 2010 21:39

Matt skrev:Var det sista säsongen nu?
Jävligt kass slut!

Som jag har förstått det så kommer det en säsong till (eller om det är den senaste säsongen som kommer att fortsätta nästa år). Annars får jag hålla med om att det knappast var ett slut värdigt serien. Visst kan man sluta oavslutat men inte på det sättet. Som helhet tycker jag annars att säsong 6 har varit väldigt bra, bitvis ännu bättre än så. Jag har tyckt särskilt mycket om allting med Tommy och Colleen och Tommy och Janet. Shiela har också varit bra, hon är alltid bra. Sedan var ju alla scener som innehöll både Denis Leary och Peter Gallagher mer snygghet än jag klarade av nästan.

Jag är däremot rätt tveksam till vad de valde att göra med Damien där på slutet. Känns som om det kommer att överskugga resten av serien lite. Det fanns nog många saker som behövde klaras upp i en sista säsong och då känns det onödigt att slänga in en så stor sak alldeles på slutet.

EDIT: Om jag bara hade orkat läsa tråden så stod det ju...
CheeseGuy skrev:En säsong till blir det, 19 avsnitt som ska delas upp i två delar. Sista planeras att sändas... 11:e september 2011. Så det är inte slut riktigt ännu.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån sep 20, 2010 22:55

Ahaaa... där ser man. Då kanske jag sparar de här avsnitten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » fre sep 24, 2010 19:02

ah ok.
hoppas de reder upp det här nu då
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Matt » fre sep 09, 2011 17:54

Jamen det var väl ett ganska värdigt slut på en väldigt ojämn men sevärd serie.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » lör mar 17, 2012 23:51

Efter att ha tvingat ner mig själv att se sista två säsongerna av Nip/Tuck härom månaden så gör jag nu samma sak med Rescue Me. Och än så länge har ju RM klarat sig bättre. S6 och än så länge S7 är ju definitivt upp från S4 & S5. Vsst är det inte lysande, och ibland kvider jag lite av hur obalanserad tonen är och hur vad de tror är dramatiskt mest är repetetivt och frustrerande. Men när det är roligt så är det roligt, så länge de är på brandstationen så är det oftast bra och (spoiler skådisspoiler S7) när Maura Tierney är med så rockar hon och hon gör dessutom Leary till en dubbelt så bra skådis


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron