Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 9:05

NUKE: Lost.S02E04.HDTV.XviD-TCM Reason: out.of.sync.and.mislabeled
NUKE: Lost.S02E03.REPACK.HDTV.XviD-TCM Reason: still.out.of.sync
NUKE: Lost.S02E03.PROPER.HDTV.AC3.5.1.XviD-UMD Reason: first.min.pdtv(fs.inside.ws).and.out.of.sync.at.the.end
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 9:24

Repacken verkar ivarjefall lite bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 10:27

2.03 Orientation Min första tanke om "the others" som Jin kallade dem var att de hade alldels för nya kläder på sig och min slutsats var att de var de andra överlevande från planet och inte the others - och jag hade rätt.

Det finns en film! :) "We're gonna need to watch that again", precis vad jag också behövde, men den sa inte vad som skulle hända om du inte skriver in koden, och det finns 4 andra stationer på ön också och det handlar om forskning: We are getting somewhere.

Även om nu inte siffrorna gör något, vad gör det att klicka i koden en gång till för att ge det lite mer tid att diskuteras? Locke has issues. Jack has issues. Hurley hittar matförrådet. :P

Väldigt bra avsnitt.


Previewn för 2.04 Jag tyckte det hintades om Jack/Kate och Sawyer/Ana-Lucia, inte mig emot. Hurley stjäl mat? Verkar inte vara den mest intressanta storylinen, men vi får väl se.
Den nukade repacken behövde jag bara justera ljudet på en gång, den var rätt okej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor okt 06, 2005 13:56

Så nu, when all is said and done, vilken release ska man satsa på? Ingen brådska ifall det det är en ännu bättre på G (jag ser Lost på kvällen nuförtiden. Serien har så mörkt färgschema att försöker jag titta på den under dagen så gör dagsljuset i vardagsrummet att jag knappt ser någonting).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 14:03

Jag såg TCM-repacken, den finns det numera en syncfix till också, men nu finns det tydligen en real repack dessutom, antar det är den det ska satsas på då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor okt 06, 2005 14:06

Det är fan fascinerande att alla rippare har lyckats fucka till det så fenomenalt den här veckan. Både en mängd nukade filer och många väldigt försenade avsnitt. Baseball gör konstiga saker med amerikaner.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 14:16

Nu har TCM äntligen lyckats verkar det som
Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM
finns ni vet var..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 16:30

Japp, den har jag på nedladdning nu.

Men Veronica Mars då?! Det är ju nästan så att jag vill gråta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » tor okt 06, 2005 19:14

2.03 Mycket tjorv med vilket avsnitt man skulle ladda ner, men nu har jag i alla fall sett det. Helt klart det bästa avsnittet hittills på säsongen. ÄNTLIGEN känns det som om man kommer någon vart i handlingen. Dharma Initiative grejen känns spännande och att det finns andra stationer på ön känns väldigt intressant. Jag gillar Desmond och hoppas att han är med mer. Det var rätt lätt att gissa att "The Others" inte var dom riktiga The Others men jag tyckte att det var bra, när dom visar sig så hoppas jag att det blir ännu läskigare. Fast inget lär kunna bli så läskigt som jag tyckte det var när man fattade att det var något skumt med Ethan.

Äntligen Michelle Roudrigez på ön, kändes också som ett steg framåt. Flashbacksen ger mig fortfarande rätt lite, men betydligt bättre än i två föregående avsnitt där man redan visste det mesta. Fast och andra sidan ingen intressant detalj (kan i och för sig att missat nåt) som att Jack hade träffat Desmond innan. När det gäller hela trycka på knappen grejen så hade jag nog aldrig som Desmond kunnat hålla på så i flera år. Jag hade blivit för nyfiken samtidigt som jag hade haft för svårt att tro att någonting verkligen skulle hända. Jag undrar verkligen vad som kommer att hända, och om någonting kommer att hända, men det var bra att dom sparade på det lite till. Bra avsnitt som sagt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » tor okt 06, 2005 20:12

2.03: Lost levererar! Överlägset bästa avsnittet den här säsongen.

Jag tycker fortfarande att de borde göra sig av med tillbakablickarna, men i det här avsnittet höll de i alla fall intresset uppe eftersom det handlade om Locke.

Grym twist i slutet med Ana-Lucia (?) också. Jag var visserligen inte helt övertygad om att det var "the others", men jag hade faktiskt inte tänkt tanken att de kunde vara överlevande från planet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 20:14

Mä, ska jag behöva se avsnittet nu ändå. Vart är VM! This is torture! :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:20

Det faktum att de verkar gilla avsnittet får en ju att vilja se det. Jävla skit! Jag vill se VM. Men ett bra avsnitt av Lost är *bra* så jag blir nog tvungen...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tor okt 06, 2005 20:24

NEVER! VM går före. Spelar ingen roll om man har det ena och inte det andra. Lost kan vänta. Det brukar ju knappt hända något i deras avsnitt ändå.

spoiler 2x02
Hur mycket hände i 2x02 egentligen? Inte mycket som vi inte kunde räkna ut.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Buffster » tor okt 06, 2005 20:31

2.03 var dock mycket bättre än 2.02 som nästan var ovanligt segt. Men givetvis kommer det inte ens i närheten av VM. Att sitta och vänta började göra mig lite galen så jag såg Lost under tiden.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » tor okt 06, 2005 20:42

Rombat: men nu var det ju så att det faktiskt hände något (mer än i 2.01 och 2.02 i alla fall), det var till stor del därför som det var bra.

En varning bara. Jag är väl en av dem som är mer positivt inställda till serien, så förvänta er inga underverk. (Iofs gillade Illyria och The Buffster det också...) Men att det är bäst hittils den här säsongen är det ingen tvekan om.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Matt » tor okt 06, 2005 20:57

Mjäe
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 21:51

2.3: Bra avsnitt! Nästan mycket bra. Om Lost levererade såna här avsnitt mycket oftare så skulle jag inte ens tveka om att följa serien. Som jag sa innan jag sett avsnittet: ett bra Lost-avsnitt är *bra*. Och detta avsnitt är det.

Michelle Rodriguez!! Fan, jag önskar att jag kunde vara så tuff som hon. Gillar henne och hennes utstrålning. Iofs så får hon ju alltid spela tuff brud och det skulle kanske vara kul att se henne i nåt annat. Men jag klagar inte för denna karaktär verkar kunna kicka ass. Hoppas hennes flashbacks är intressantare än alla andras.

Gillade Lockes flashbacks, men det har jag alltid gjort. Har väl varit två Locke-avsnitt tidigare?

Har egentligen inte så mycket mer att säga. Hoppas de fortsätter i detta tempo nästa vecka.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 22:29

Jag brukar vara positiv till Lost, jag gillar serien och ser inget större problem med berättande, och 2.03 var väldigt bra enligt mig. Dock verkar det som flashbacksen börjar tunnas ut en del, de var inte jätteintressanta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 22:33

AKS skrev:2.3: Bra avsnitt! Nästan mycket bra. Om Lost levererade såna här avsnitt mycket oftare så skulle jag inte ens tveka om att följa serien. Som jag sa innan jag sett avsnittet: ett bra Lost-avsnitt är *bra*. Och detta avsnitt är det.

Hoppas hennes flashbacks är intressantare än alla andras.

Har väl varit två Locke-avsnitt tidigare?


Eftersom vi inte vet något om henne tror jag nog att det kommer bli kul. Från vad jag kommer ihåg gillade jag nog allas första flashbacks och sen har det blivit tråkigare efterhand.
Ja, det har varit två Locke-avsnitt tidigare, och som med dom andra tycker jag att dom blir minndre och minndre intressanta. Men jag tycker att alla flashbacks är lugna och trevliga, och även om man hellre skulle se mer Ö-bitar.
En sak jag undrar är vad som hände med Jacks fru. Skiljde dom sig bara eller är hon död? Jag tror att det är någon cool hemlighet i det.
Kate är jag trött på. Hon är dum som förstörde datorn.
Jack var väldigt jobbig i avsnittet när han skrek på Desmond och så.
Varför behövde Jack trycka på knappen, kunnde inte Locke göra det själv? Det kan ju inte ha någon som helst betydelse.
Synd att dom inte han fråga Desmond om "monstret" och om han visste något om det, för det hade varit intressant att veta om han haft något med det att göra.
Filmen dom såg var väldigt intressant, det lär finnas massvis av värdefulla ledtrådar i den som bara dom nördigaste av aobservanta fans hittar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 22:34

Vet ni en bra version av 2x03? Den jag laddade ner krånglade ljudet med, de var typ 5 sekunder efter att munnen rört sig på karaktärena. Stör mig så mycket på det så det går inte se på, ngn som vet en som inte hackar med varken ljud eller bild och gärna med bra upplösning också. Inte ngn liten bild som blir suddig när man gör helskärm.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » tor okt 06, 2005 22:38

HeY skrev:Vet ni en bra version av 2x03? Den jag laddade ner krånglade ljudet med, de var typ 5 sekunder efter att munnen rört sig på karaktärena. Stör mig så mycket på det så det går inte se på, ngn som vet en som inte hackar med varken ljud eller bild och gärna med bra upplösning också. Inte ngn liten bild som blir suddig när man gör helskärm.


Ladda ner Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 22:42

LWes skrev:Varför behövde Jack trycka på knappen, kunnde inte Locke göra det själv? Det kan ju inte ha någon som helst betydelse.


Det var tvunget eftersom Jack då sitter fast i knapp-träsket så att säga. Om Locke hade varit den som tryckte första gången hade jack antagligen vänt honom ryggen och lämnat honom där. Iom att Jack tryckte på knappen så visar han att han, liksom Locke, är orolig för vad som händer om han inte gör det = Locke är garanterad att inte behöva sköta det hela ensam.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 22:48

Eynosh skrev:
HeY skrev:Vet ni en bra version av 2x03? Den jag laddade ner krånglade ljudet med, de var typ 5 sekunder efter att munnen rört sig på karaktärena. Stör mig så mycket på det så det går inte se på, ngn som vet en som inte hackar med varken ljud eller bild och gärna med bra upplösning också. Inte ngn liten bild som blir suddig när man gör helskärm.


Ladda ner Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM.


Okej tack så mycket. Finns den på torrentspy tro?'

EDIT: Ja det gjorde den, men det har kommit en ny nu "HDTV" tror jag tar den. De brukar ju vara bra.
Senast redigerad av HeY tor okt 06, 2005 22:49, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 22:48

AKS skrev:
LWes skrev:Varför behövde Jack trycka på knappen, kunnde inte Locke göra det själv? Det kan ju inte ha någon som helst betydelse.


Det var tvunget eftersom Jack då sitter fast i knapp-träsket så att säga. Om Locke hade varit den som tryckte första gången hade jack antagligen vänt honom ryggen och lämnat honom där. Iom att Jack tryckte på knappen så visar han att han, liksom Locke, är orolig för vad som händer om han inte gör det = Locke är garanterad att inte behöva sköta det hela ensam.

Aha. Då förstår jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 22:48

Eynosh skrev:Ladda ner Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM.

Det finns en proper LOL-release nu, och LOL brukar vara bättre (bäst) kvalitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 22:51

Illyria skrev:
Eynosh skrev:Ladda ner Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM.

Det finns en proper LOL-release nu, och LOL brukar vara bättre (bäst) kvalitet.


Jo jag tog den ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 23:15

HeY skrev:
Illyria skrev:
Eynosh skrev:Ladda ner Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM.

Det finns en proper LOL-release nu, och LOL brukar vara bättre (bäst) kvalitet.


Jo jag tog den ;)

kan ju meddela att LOLs också är nukad.. för "small glitches"..
den enda icke-nukade verkar vara.. Lost.S02E03.HR.HDTV.AC3.5.1.XviD-CTU
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 23:18

Real repack från TCM och repacken med syncfix är det väl inga problem med heller? Jag tycker 350 mb avis är tillräckligt bra kvalitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » tor okt 06, 2005 23:21

2x03
Riktigt bra avsnitt! Spännande och fräscht!

Var det samma kvinna (Katey Segal aka Leela aka Peg Bundy) som Locke pratade med i telefon innan han skulle fara till Australien i en tidigare flashback? Hon som tog betalt för samtalen. Fick för mig att namnen överenstämde!?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav poser » tor okt 06, 2005 23:23

Bender skrev:2x03
Riktigt bra avsnitt! Spännande och fräscht!

Var det samma kvinna (Katey Segal aka Leela aka Peg Bundy) som Locke pratade med i telefon innan han skulle fara till Australien i en tidigare flashback? Hon som tog betalt för samtalen. Fick för mig att namnen överenstämde!?


"Lost" playing "Helen" in episode: "Orientation" (episode # 2.3) 5 October 2005

All sides point to yes

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron