Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis jul 26, 2005 22:27

Illyria skrev:Vad det tjatas om the disappointing season finale, jag tyckte den var helt i linje med hur serien varit under hela säsongen. Jag var inte besviken, något som däremot borde skrivas mer om hur dålig finalen var är isåfall Desperate Housewives.


Samma här. Jag tyckte Lost-finalen var riktigt bra och spännande medan Desperate Housewives-finalen inte var något speciellt alls.
Desperate Housewives är överskattat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 26, 2005 23:52

Jag håller med om säsongsavslutningen. Att den var dålig alltså. Kommer att ge S2 5-6 avsnitt sen så får jag se om jag fortsätter. Jag är mycket medveten om att det är mitt fria val att fortsätta se serien eller sluta se den, men i det ingår också att fortsätta se serien och klaga och gnälla hur mycket jag vill. Det kan ju faktiskt vara så att man vill veta hur det *går* och är villig att stå ut med en massa skit på vägen. Vem vet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » ons jul 27, 2005 7:57

Illyria skrev:Ingen tvingar dig att titta heller ;)

Jag gillar serien och jag gillar generellt hur den berättas. När det negativa överväger för en serie är det bättre att sluta titta än att sitta och gnälla om den.


Det positiva väger ju fortfarande över, men bara knappt. Vill ju som AKS säger egentligen bara veta vad allt handlar om, sen att jag får gnälla en massa på den samtidigt ser jag som en bonus.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 18:56

Eynosh: Vad trevligt du och jag kommer att ha det under S2!! ;) Fast det allra bästa skulle ju vara om serien gjorde en enorm uppryckning och så att vi inte _behövde_ gnälla iofs.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 19:29

Annars kan ni gå med i min grupp. "Vi som slutat titta på Lost men ändå gnäller."
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 19:38

Låter som ett intressant alternativ...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » tor jul 28, 2005 8:13

Absolut värt och tänkas över..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav CheeseGuy » tor jul 28, 2005 16:49

AKS skrev:Jag håller med om säsongsavslutningen. Att den var dålig alltså. Kommer att ge S2 5-6 avsnitt sen så får jag se om jag fortsätter. Jag är mycket medveten om att det är mitt fria val att fortsätta se serien eller sluta se den, men i det ingår också att fortsätta se serien och klaga och gnälla hur mycket jag vill. Det kan ju faktiskt vara så att man vill veta hur det *går* och är villig att stå ut med en massa skit på vägen. Vem vet?

Men alltså, om du tycker att säsongsfinalen var dålig så måste ju de flesta avsnitten ha varit urusla. Jag tycker nämligen att den lätt är Top 5, och helt överlägsen säkert hälften av avsnitten, men du kanske tycker annorlunda? (Däremot kan jag lite förstå de som blev besvikna, om de förväntade sig, typ, svar eller nåt.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tor jul 28, 2005 17:35

Jag tyckte inte att säsongsavslutningen var i närheten av att vara bra. (Jag har läst om mina kommentarer.) Enligt mig fanns det bara 3-4 scener som var bra på riktigt i säsongsavslutningen. Det är dåligt tycker jag. Sen hade dåligheten kanske varit mer acceptabel i ett avsnitt mitt i säsongen, men nej... gillade inte avslutningen. Jag tyckte bäst om Lost i början, det var den första kvalitetssänkan (kom runt avsnitt 9-11 kanske?) som gjorde serien sämre och sämre. Säsongsavslutningen är bättre än en del avsnitt, men knappast topp 5.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » tor jul 28, 2005 17:50

Jaha. Oj. Jag tycker nämligen inte att avsnitten i sig blev sämre (förutom svackan som du nämner), utan det var bara så att jag började tröttna. Den enda anledningen till att jag gillade början mer är att det kändes nytt och fräscht då.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » lör aug 20, 2005 1:43

Enligt nån på TwoP är detta nåt som Lindelof sagt om öns mysterium i ett behind the scenes-program som jag tror hette Lost Revealed (OBS! ingen spoiler egentligen, bara vad han tänker om det hela):

On a less inspiring note, Lindelof said the following about the island's mysterious side: "We sort of know the answers to where the Polar bears come from and what the monster is but we aren't at a point in the show yet where we need to answer that in order to propel the show forward - and the audience is going to come up with much more interesting answers to those questions than we, possibly, could." Uh oh. And yes, I made sure that I got that particular quote verbatim.


Det var väl det jag visste... :rolleyes:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lono » lör aug 20, 2005 10:29

AKS skrev:Enligt nån på TwoP är detta nåt som Lindelof sagt om öns mysterium i ett behind the scenes-program som jag tror hette Lost Revealed (OBS! ingen spoiler egentligen, bara vad han tänker om det hela):

On a less inspiring note, Lindelof said the following about the island's mysterious side: "We sort of know the answers to where the Polar bears come from and what the monster is but we aren't at a point in the show yet where we need to answer that in order to propel the show forward - and the audience is going to come up with much more interesting answers to those questions than we, possibly, could." Uh oh. And yes, I made sure that I got that particular quote verbatim.


Det var väl det jag visste... :rolleyes:

Det skulle ju vara trist i såna fall. För det betyder att dom kör med "make it up as we go along" i stället för att han en planerad story klar. Men jag hoppas ändå verkligen att Lost blir bättre i s2.
Användarvisningsbild
Lono
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 aug 2005

Inläggav Tompa » lör aug 20, 2005 16:00

Bernard brer en rostad macka med sylt. Går till skrivbordet samtidigt som han lyckligt upprepar "Jam jam jam jam jam". Tar en tugga för att upptäcka att sylten kanske var lite gammal och kastar helt sonika upp den i taket.


"Look, speed-dial"
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav eynosh » lör aug 20, 2005 16:03

Tompa skrev:Bernard brer en rostad macka med sylt. Går till skrivbordet samtidigt som han lyckligt upprepar "Jam jam jam jam jam". Tar en tugga för att upptäcka att sylten kanske var lite gammal och kastar helt sonika upp den i taket.


"Look, speed-dial"


Jodå, jag är iaf "Lost".
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Langtry » lör aug 20, 2005 16:04

Tompa skrev:Bernard brer en rostad macka med sylt. Går till skrivbordet samtidigt som han lyckligt upprepar "Jam jam jam jam jam". Tar en tugga för att upptäcka att sylten kanske var lite gammal och kastar helt sonika upp den i taket.


"Look, speed-dial"


Kan det vara så att det är en liten felpostning på?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 0:48

Ännu en ny karaktär i s2... från tvguide.com:
Soap-grad Cynthia Watros is joining the cast of Lost this season as Libby, a mysterious character who may or may not have been in the tail section of Oceanic Flight 815 when it crashed last fall. Watros, known to daytime audiences for her Emmy-winning stint as crazy Annie on Guiding Light, followed up her acclaimed suds gig with roles on Titus and The Drew Carey Show.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tompa » tis aug 23, 2005 18:39

Langtry skrev:
Tompa skrev:Bernard brer en rostad macka med sylt. Går till skrivbordet samtidigt som han lyckligt upprepar "Jam jam jam jam jam". Tar en tugga för att upptäcka att sylten kanske var lite gammal och kastar helt sonika upp den i taket.


"Look, speed-dial"


Kan det vara så att det är en liten felpostning på?


Heeeey there's my post! I've been looking for you!
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Tob » mån aug 29, 2005 21:58

Ett litet klipp från säsongspremiären av Lost.

http://homepage.eircom.net/~basquilletj/201Clip.swf

När sidan har laddats färdigt så hägerklicka och sen play. Inga större spoilers, mer än en scen från första avsnittet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 22:30

Cooolt!
Det gillade jag!
Jag längtar till fortsättningen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis sep 06, 2005 22:13

Yahoo TV har en sneak peak på extramaterial från dvdn med bl a bloopers och bloopers är alltid kul (spoilers för hela s1):

http://tv.yahoo.com/feature/lostthecompletefirstseasontv.html
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sjostrand » ons sep 07, 2005 16:21

Tja, idag ska man väl fortsätta titta på Lost, men jag vet egentligen inte varför... Jag vill nog hellre börja om med Angel... Fast samtidigt vill jag ju veta hur det går i Lost... Jag vet inte vad jag ska göra med mitt tv-liv...

Lite enformig börjar serien bli i alla fall... Jag håller nog med AKS och Eynosh (det är kul att gnälla...).
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav sjostrand » tor sep 08, 2005 15:49

Efter det senaste avsnittet så får man nog ge serien några avsnitt till för nu hände det ju lite i alla fall. Fast fortfarande så får man inte några svar, bara fler frågor...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tob » fre sep 09, 2005 0:42

World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » tor sep 22, 2005 10:02

Jävlar! Lost levererar ett avsnitt som är bra, spännande och till och med väldigt framåtskridande. Helvetet har frysit till is och grisar kan nu officiellt flyga, med andra ord. Nu måste jag ju fortsätta kolla.

Lost 2x01
Dock behöver författarna utveckla Jack ordentligt om han ska få fortsätta fungera som seriens huvudperson. Den här återblicken gav mig ingenting. Annars var Desmonds mysgrotta/kontrollrum härligt retro. Och var det bara jag som trodde att det var Sawyer i början?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav LWes » tor sep 22, 2005 11:54

RalfiParpa skrev:Jävlar! Lost levererar ett avsnitt som är bra, spännande och till och med väldigt framåtskridande. Helvetet har frysit till is och grisar kan nu officiellt flyga, med andra ord. Nu måste jag ju fortsätta kolla.

Lost 2x01
Dock behöver författarna utveckla Jack ordentligt om han ska få fortsätta fungera som seriens huvudperson. Den här återblicken gav mig ingenting. Annars var Desmonds mysgrotta/kontrollrum härligt retro. Och var det bara jag som trodde att det var Sawyer i början?


2x01: Fantastiskt. Jag älskar det som vanligt.
Nej, jag trodde inte att det var Sawyer i början i alla fall.
Sen när jack pratade med Desmond tänkte jag att det var han som var i luckan vilket stämmde, men nu är allt förvirrande. Undra om man typ kommer få se flashbacks med alla karaktärerna och att alla har träffat honom och att han kan uppfylla önskningar eller nåt...
Jag hoppas att det inte är något magiskt med det hela trots allt, det skulle vara roligare om det mesta hade logiska förklaringar.
Jag ville se dom på flotten! Hoppas man får se dom i nästa avsnitt.
Jag längtar verkligen till nästa avsnitt. Lost är en riktigt mys-serie trots att den får en att tänka lite extra mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor sep 22, 2005 12:45

Oj, jag hade helt missat att nya Lost-avsnitt var på gång redan.. :)

Edit: Har hittat den på Pirate Bay, men med inga seeders eller leechers.. det kan ju inte stämma. Weird.

Edit 2:Nevermind, har hittat en annan version. :)

Edit 3: Men gud vad less jag blir på torrents ibland.. Har fått meddelandet "Connecting tracker to say start, waiting for response", i evigheter. Så här är det ofta. Tacka vet jag DC... (som tyvärr inte har så nya avsnitt, så då har man inget val än att bråka med Bitcomet..).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 13:19

Mininova är kanske bättre? Eztv har en bra tracker.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tor sep 22, 2005 13:34

Illyria skrev:Mininova är kanske bättre? Eztv har en bra tracker.


Tack men nu fick jag det att fungera, startade om och laddade ner den på nytt. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » tor sep 22, 2005 14:04

denna: http://www.mininova.org/search/?search=lost+s02 funkar den med bit-lord? Är det lixom samma?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 15:48

RalfiParpa skrev:Lost 2x01Och var det bara jag som trodde att det var Sawyer i början?

Det trodde jag verkligen inte att det var. Det var en härlig, annorlunda början på säsongen också, hoppas vi får se mycket mer inne från luckan, trist i längden om de bara är ute på ön alltid. (flashbacks räknas inte)

2.01 Intressant minst sagt, nu finns det ännu mer att fundera över.

Själva mysteriet med vem han i luckan är var ju lätt, men det är den stora bilden som är det viktiga. Jag satt och väntade på att de två skulle känna igen varandra och misstänkte att det skulle sluta precis då också - and it did.

Min första tanke om avsnittet och avsnittstiteln var också att det skulle vara Jack vs Locke, men nu har vi en ny karaktär som verkar ersätta Locke på det planet. Tror knappast Locke är ute ur bilden för det.

Det kommer bli väldigt intressant att se fortsättningen, detta kändes mest som en teaser. Undra om luckan och allt där nere är något större betydelse/kontroll över ön än bara luckan? Med alla nummer inblandade borde det ju vara så.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron